استفاده از مایکروویو الجی و سامسونگ

طرز استفاده صحیح از مایکروویو lg,samaung


آموزش استفاده از مایکروویو الجی و سامسونگ

شاید برای اکثر ما پیش آمده باشد که انواع فر و اجاق‌ گازهای جاگیر را از آشپزخانه حذف کنیم، تا فقط با استفاده ازمایکروویو الجیLG و مایکروویو سامسونگ Samsung بتوانیم در کم‌ترین زمان انواع پخت‌ غذا را انجام دهیم. بعد از خرید دستگاه مایکروویو الجیLG و مایکروویو سامسونگ Samsung، تکنسین برای نصب و آموزش برنامه‌های آن و طرز کار با مایکروویو الجیLG و مایکروویو سامسونگ Samsung، به منزل ما می‌آید و با کلی ذوق و شوق در همان لحظه به خود قول می‌دهیم بعد از نصب به سراغ پخت یک غذای جدید برویم و ممکن است به مطالعه‌ی راهنمای طرز استفاده از مایکروویو الجیLG و مایکروویو سامسونگ Samsung بپردازیم.

استفاده از مایکروویو الجی و سامسونگ را در این بخش خواهید آموخت

بسیاری از افراد که مایکروویو الجیLG و مایکروویو سامسونگ Samsung را خریداری کرده‌اند طرز کار با مایکروویو الجیLG و مایکروویو سامسونگ Samsung  را به خوبی بلد نیستند و نمی توانند از آن استفاده کنند از این رو این دستگاه را بدون استفاده رها میکنند و از خرید خود به هیچ عنوان راضی نیستند ویا اینکه به دلیل نا آشنایی با طرز کار  آن را به سرعت خراب میکنند و نیاز به تعمیر مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ پیدا میکنند.

از روی دیگر اگر طریقه استفاده صحیح از این دستگاه را یاد بگیرید میتوانید آن را جایگزین بسیاری از دستگاه‌ها جا گیر در داخل آشپزخانه مانند فر و اجاق گازها کنید و غذاهای بسیار خوشمزه و لذت بخش را در زمان کمتری آماده کنید.

در اینجا طرز استفاده از مایکروویو الجی و سامسونگ آموزش داده میشود پس تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

علامت‌های روی مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ

مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ دارای دکمه های Speed Auto Cook , Auto Defrost , Steam Cook ، FUNCTION ، CONTROL ، Enter/Clock , START/QSTART , STOP/CLEAR می باشد.

این دکمه‌ها هر کدام استفاده خاص خود را دارند و به منظور و تایم مناسب باید مورد استفاده قرار بگیرند.

کاربرد کلید STOP/CLEAR

اگر دستگاه در حین کار باشد با انتخاب این برنامه کار دستگاه متوقف می‌شود. اگر در این حالت کلید Start را انتخاب کنیم از همان تایمی که متوقف شده بود ادامه کار می‌دهد ولی اگر در حالتی که کار دستگاه متوقف شده است، مجدد کلید Stop را انتخاب کنیم برنامه کامل پاک می‌شود .

کارایی کلید یخ زدایی اتوماتیک یا Auto Defrost

برای کار کردن با کلید Auto Defrost ابتدا باید کلید auto defrost را ۱ بار بزنید سپس. با کلید چرخان ماده غذایی مورد نظر خود را انتخاب کنید. (۱گوشت ۲ مرغ ۳ ماهی ۴ نان) بعد از آن کلید اینتر را بزنید. با کلید چرخان وزن مواد را مشخص کنید. ( وزن ها بر اساس کیلو گرم است مثلا ۱/۰ یعنی ۱۰۰ کرم یا ۱/۵ یعنی ۱ کیلو و ۵۰۰ گرم) و در آخر کلید استارت را بزنید.

استفاده از مایکروویو الجی و سامسونگ

برنامه های اتوماتیک مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ

مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ دارای ۲۸ برنامه مختلف پخت غذاهای ایرانی و فرنگی میباشد. که از سیستم های مختلف برای غذاهایی که در حافظه ی خود ذخیره دارد به صورت اتوماتیک استفاده می کند.یکی از ویژگی های بارز این مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ این است که شما می توانید با آن قرمه سبزی و انواع پلو را نیز به راحتی و آسانی بپزید.

از این مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ اکثرا برای پخت انواع کیک ، شیرینی و پیتزا و … استفاده می کنند . فن کانوکشن مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ  داخل این دستگاه، موجب چرخش و یکسان سازی هوای داغ داخل محیط می شود. در نتیجه غذا بصورت کاملا یکنواخت و همگن طبخ می شود و در عین حال در زمان و مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد. استفاده از مایکروویو الجی و سامسونگ نهایت خواسته هاتان را میسر خواهد نمود

 

اگر در حالتی که دستگاه کار نمی‌کند کلید STOP / CLEAR را به مدت ۵ ثانیه نگه داریم، صفحه کلید قفل می‌شود و هیچ یک از کلیدها و برنامه‌ها قابل انتخاب نمی‌باشند .تا زمانی که از حالت قفل خارج نکنیم با انتخاب کلیدها، پیغام L در صفحه نمایش نمایان می‌شود .

مشاهده  نمایندگی تعمیرات اجاق گاز آلتون

نکات کلیدی در استفاده از مایکروویو الجی و سامسونگ

در دستگاه‌های مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ  با انتخاب برنامه‌ها، قبل از انتخاب کلید START باید وزن یا تایم بدهیم، در برنامه‌های مایکرو – گریل – کانوکشن – پخت ترکیبی برای پخت غذا احتیاج است که زمان به دستگاه بدهیم.

در برنامه‌های یخ زدایی – بخار پز – پخت های اتومات ( یعنی منوی طبخ غذا های ایرانی ) نیاز است که وزن آن را نیز انتخاب کنیم. در مدل‌هایی که کلید Dial یا Control دارند انتخاب وزن و یا تایم با این کلید انجام می‌شود.=

و در مدل‌هایی که فاقد این کلید می باشند وزن با Less و More و یا با کلید + و – انتخاب می‌شود و تایم با کلیدهای ۱۰min/ 1min / 10sec انتخاب می‌شود.

در آخر باید ذکر کرد که مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ یکی از بهترین وسایل آشپزخانه محسوب میگردد که کار پخت و پز را راحت تر میکند و اگر با آن به مشکلی واجه شدید به این نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی مراجعه کنید.

استفاده از مایکروویو الجی و سامسونگ

برای آشنایی کامل استفاده از مایکروویو الجی و سامسونگ ما در ادامه توضیحاتی را بیان می‌کنیم که به آموزش صحیح و اصولی شما در کارکرد با دستگاه کمک می‌کند. یکسری از علامت‌ها در همه‌ی مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ ثابت و جز برنامه‌های اصلی می‌باشد و دسته‌ای از علامت‌ها برنامه‌های تکمیلی می‌باشند. که در این مقاله به معرفی پنل و برنامه‌های آن می‌پردازیم که شامل برنامه ماکرو، گریل، کانوکشن، پخت ترکیبی، یخ زدایی و پخت‌های خودکار است.

علامت های مایکرو ال جی

بهتر است بدانید که ما از حالت ماکرو Micro جهت پختن و داغ کردن غذا توسط امواج مایکروویو استفاده می‌کنیم. تمامی دستگاه‌های مایکروویو ال جی دارای چندین توان مختلف می‌‌باشند،که با هر بار زدن دکمه Start،  دستگاه به مدت 30 ثانیه در حداکثر توان شروع به کار می‌کند . جهت فعال کردن برنامه مایکرو، ابتدا کلید مایکرو را انتخاب کرده، سپس یکی از توان‌های مایکرو را انتخاب و بعد از انتخاب زمان، کلید Start را انتخاب ‌کنید.

این حالت از مایکروویو مانند اجاق گاز برای شما عمل می‌کند و شما می‌توانید با انتخاب این برنامه، ترتیب پخت غذاهای زیادی را بدهید. البته گرم کردن غذا در مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ نیز با این برنامه انجام می‌شود.

برنامه گریل ماکروویو ال جی

 برنامه سرخ کن یا گریل مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ برای برشته کردن یا پختن سطوح غذا استفاده می‌شود. هیتر در دستگاه‌های مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ از بالا و پایین است و در دستگاه های مایکروویو از بالا است، در این صورت 3 مد کاری برای Grill در دستگاه شما اتفاق می افتد :

  •  هیتر بالا با قدرت زیاد + هیتر زغالی
  • هیتر بالا و پایین با قدرت کم
  •  هیتر پایین

در برنامه گریل بعد از مشخص کردن مد کاری و زدن  Eenter، زمان بر حسب دقیقه و ثانیه مشخص می‌شود .دقت کنید که از سه پایه بلند نیز برای استفاده در حالت Grill می‌شود . با انتخاب حالت گریل و استفاده از سه پایه بلند، می‌توانید غذای خود را برشته کنید. مثلا برای برشته شدن روی غذاهایی مانند پیتزا و برشته شدن در پخت پیتزا با مایکروویو ال جی می‌توانید از حالت گریل استفاده کنید.

استفاده از مایکروویو الجی و سامسونگ

علامت کانوکشن در مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ 

کانوکشن مایکروویو الجیLG و مایکروویو سامسونگ Samsung از این حالت برای پیش گرمایش، گرم کردن کوره دستگاه و یا پخت پخت کیک در ماکروفر ال جی و شیرینی استفاده می‌شود . جهت فعال کردن برنامه کانوکشن، بعد از انتخاب این برنامه، دما را انتخاب می‌کنیم که بین 100 تا 250 درجه می‌باشد، سپس زمان می‌دهیم و با انتخاب کلید Start پخت آغاز می‌شود .

البته برنامه کانوکشن یک دمای 40 درجه نیز دارد که برای انتخاب حالت تخمیر است .در زمان استفاده از برنامه کانوکشن ، دود کردن دستگاه در دقایق آغازین کار طبیعی است. با روشن شدن المنت ، چربی و مواد غذایی که در زمان گرم کردن غذا به دیواره‌ها و سقف پرت می‌شوند می‌سوزد و باعث تولید دود و بو می‌شود .

مشاهده  علت آب دادن کولر گازی

 اگر دمای کانوکشن را انتخاب کنیم ولی تایم ندهیم و START  را فعال کنیم، حالت پیش گرمایش انتخاب می‌شود و Pr–H بر روی صفحه نمایان می‌گرد.  از این حالت جهت گرم کردن کوره قبل از پخت کیک و شیرینی استفاده می‌شود. در این حالت بعد از رسیدن دمای داخل دستگاه به درجه مورد نظر آلارم می‌دهد که باید  STOP  را انتخاب کرد و بعد از گذاشتن کیک یا شیرینی داخل دستگاه و دادن تایم ، START را انتخاب کنیم .

چرا مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ پیغام F-14 یا E-05 می‌دهد؟

در صورتی که در برنامه کانوکشن حالت تخمیر(دمای 40 درجه) انتخاب شود و دمای داخل کوره بیشتر از 70 درجه باشد این پیغام را می‌دهد .اگرهنگام انتخاب حالت تخمیر، پیغام فوق مشاهده شد باید صبر کرد تا دستگاه خنک شود. فراموش نکنید که نیاز است در برنامه کانوکشن از سه پایه کوتاه استفاده شود .

به راحتی با توضیحاتی که در بالا بیان کردیم می‌توانید با این برنامه یک کیک خانگی و خوشمزه درست کنید و نوش جان کنید.

پخت ترکیبی Combinatio در مایکروویو چیست یا چه کاربردی دارد؟

از این حالت جهت ترکیب حالات مایکرو، گریل و کانوکشن استفاده می‌شود .پخت ترکیبی برای ترکیب چند کلید همزمان بکار برده می شود و شامل 5 حالت است :

مایکرو + گریل 1: از این ترکیب برای سرخ کردنی ها مانند سیب زمینی، ناگت مرغ و … استفاده می‌شود. گریل 1 برای برشته کردن روی غذا می‌باشد.

مایکرو + گریل 2: ترکیب مایکرویو و گریل 2 مانند مورد قبلی است. با این تفاوت که تاثیر گریل دو نسب به بقیه گریل‌ها کم تر می‌باشد و مانند یک گریل معمولی عمل می‌کند.

مایکرو + گریل3: گریل شماره 3 برای برشتگی از کف استفاده می‌شود و نیاز به استفاده از 3 پایه می‌باشد.  برای غذاهای خمیری مانند پیراشکی و از این قبیل استفاده می‌شود. در برنامه پخت ترکیبی با توجه به انتخاب هر یک از مدهای بالا باید توان و زمان و یا توان و دما و زمان داده شود. پس به طور کلی با انتخاب هر یک از این ترکیب‌ها می‌توان غذاهای متنوع و مختلفی را تهیه و طبخ کرد.

یخ زدایی  یا  Defrost انواع مواد غذایی در مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ به چه صورت است؟

جهت پخت غذاهای منجمد شده ابتدا باید یخ زدایی انجام شود و سپس پخته شوند .بعد از انتخاب نوع غذا، وزن را تنظیم کرده و بعد کلید Start را انتخاب می‌کنیم .زمانی که برنامه یخ زدایی در حال انجام می‌باشد، تایم برنامه که به نصف  می‌رسد کار متوقف می‌شود و آلارم می‌دهد که در این مرحله ماده غذایی را جهت یخ زدایی بهتر باید برگردانیم و بعد از بستن درب، کلید Start را برای ادامه کار انتخاب کنیم. لازم به ذکر است که در برنامه دیفراست، یخ زدایی با امواج مایکرو صورت می گیرد.

 از این برنامه برای آمادگی قبل از پخت مواد یا غذاهای یخ زده استفاده می‌شود .دکمه یخ زدایی مایکروفر ال جی شامل 4 حالت برای 4 دسته مواد غذایی می‌باشد:

  • گوشت
  •  مرغ
  • ماهی/ حبوبات
  • نان / پنیر

استفاده از مایکروویو الجی و سامسونگ

قابلیت بخار پز یا  Steam CHef در مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ:  

 از این حالت برای بخارپز کردن مواد غذایی خاص استفاده می‌شود .البته دقت داشته باشید که ظرف بخارپز در حالت مایکرو استفاده نمی‌شود و شامل سه قسمت است :

  • ظرف آب
  • ظرف غذا
  • در پوش

ابتدا در ظرف مخصوص 400 میلی لیتر آب ریخته، سپس سینی بخار پز را بر روی ظرف آب قرار داده  و ماده غذایی را بر روی سینی قرار می‌دهیم و درپوش را می بندیم .امواج مایکرو ، آب را بخار کرده و بخار آب از منافذ سینی عبور کرده و باعث پخته شدن ماده غذایی می شود. بعد از انتخاب نوع غذا، وزن را تنظیم کرده و بعد کلید START را انتخاب می‌کنیم.

مشاهده  علت نچرخیدن سینی سولاردام

از این برنامه برای از بین بردن بوی داخل دستگاه می‌توان استفاده کرد. دکمه انتخاب گر function را بچرخانید تا این گزینه انتخاب شود، سپس کلید Enter را فشار دهید و در آخر کلید Start  را بزنید.

یکی از برنامه هایی که در مایکروویو پخت غذا را آسان کرد، برنامه پخت اتوماتیک یا خودکاربود. برای استفاده از مایکروویو الجی و سامسونگ فقط کافیست به این برنامه‌های پیش فرض دستگاه، وزن خالص ماده غذایی را بدهیم. در این برنامه زمان پخت را، دستگاه تعیین میکند. به عنوان مثال کلید Persian cook را یک مرتبه فشار دهید تا علامت پخت ایرانی نمایش داده شود. سپس کلید کنترل را بچرخانید، عدد ماده غذایی مورد نظر خودتان را مشخص کنید و برای تایید نوع غذا کلید Enter را فشار دهید. با کلید چرخان کنترل وزن ماده را مشخص کنید و در اخر کلید Start را فشار دهید.

کاربرد کلید Start و Quick Start در ماکروفر ال جی چیست ؟

با انتخاب این برنامه، دستگاه با بیشترین توان خود در حالت مایکرو به مدت 30 ثانیه شروع به کار می‌کند. هر بار کلید  START را انتخاب کنیم 30 ثانیه تایم اضافه می‌شود .

از کلید Stop / Clear در مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ چه زمانی استفاده می‌کنیم؟

اگر دستگاه در حین کار باشد با انتخاب این برنامه کار دستگاه متوقف می‌شود. اگر در این حالت کلید Start   را انتخاب کنیم از همان تایمی که متوقف شده بود ادامه کار می‌دهد ولی اگر در حالتی که کار دستگاه متوقف شده است، مجدد کلید Stop را انتخاب کنیم برنامه کامل پاک می‌شود .

قفل کودک در مایکرو ال جی چگونه فعال می‌شود؟

 اگر در حالتی که دستگاه کار نمی‌کند کلید STOP / CLEAR را به مدت 5 ثانیه نگه داریم، صفحه کلید قفل می‌شود و هیچ یک از کلیدها و برنامه‌ها قابل انتخاب نمی‌باشند .تا زمانی که از حالت قفل خارج نکنیم با انتخاب کلیدها،  پیغام L در صفحه نمایش نمایان می‌شود .

نکات مهم در استفاده از برنامه‌های مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ :

  • در دستگاه‌های مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ با انتخاب برنامه‌ها، قبل از انتخاب کلید START باید وزن یا تایم بدهیم
  • در برنامه‌های مایکرو – گریل – کانوکشن – پخت ترکیبی  برای پخت غذا احتیاج است که زمان به دستگاه بدهیم.
  • در برنامه‌های یخ زدایی – بخار پز – پخت های اتومات ( یعنی منوی طبخ غذا های ایرانی ) نیاز است که وزن آن را نیز انتخاب کنیم.
  • در مدل‌هایی که کلید Dial یا Control دارند انتخاب وزن و یا تایم با این کلید انجام می‌شود.
  • و در مدل‌هایی که فاقد این کلید می باشند وزن با Less و More و یا با کلید + و – انتخاب می‌شود و تایم با کلیدهای  10min/ 1min / 10sec  انتخاب می‌شود.

نتیجه گیری

امیدواریم با استفاده از این مقاله به شناخت کاملی در مورد استفاده از مایکروویو الجی و سامسونگ خود دست یافته باشید. اگر هنوز برنامه‌ای وجود دارد که ما به آن اشاره‌ای نکرده‌ایم و در مورد آن سوالی مد نظرتان است، سوالتان را در بخش نظرات مطرح کنید تا به آن پاسخ دهیم.

در انتها اگر ماکروفر شما مشکلی در اجرای برنامه ها دارد، یا علامت‌های روی آن به درستی کار نمی‌کند، لازم است ابتدا مقاله آموزش تعمیرات مایکروویو الجی و مایکروویو سامسونگ در خانه را مطالعه نمایید در صورتی که مشکلتان حل نشد از یک تعمیرکار متخصص و معتمد کمک بخواهید. همکاران ما در ژاوسرویس، با تجربه و تخصص بالا آماده عیب‌یابی و حل مشکلات دستگاه شما هستند.

سرویس دوره‌ای و تمدید گارانتی را برای کمک به عمر محصول خود و کاهش هزینه‌ تعمیرات ماکروویو ال جی خود جدی بگیرید و دور اندیشی لازم را برای خیال راحت خود انجام دهید.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها