خرید مایکروویو دست دوم

آیا می دانید نکات مهم در خرید مایکروویو دست دوم چیست؟


به دلیل وضع اقتصادی، معمولا با تقاضای زیادی برای خرید مایکروویو(ماکروفر) دست دوم مواجه هستیم. افزایش قیمت روز افزون مایکروویوهای نو باعث شده تا کسانی قصد خرید این دستگاه را دارند ابتدا به فکر تهیه مایکروویو دست دوم بیافتند. زیرا در اغلب خانه‌ها به مایکروویو(ماکروفر)  نیاز است، و علت آن کار و مشغله زیاد اعضا خانواده می باشد. دور بودن محل کار از منزل، استفاده  بیش از پیش از غذاهای آماده، نیاز به یخ‌زدایی سریع و … سبب شده است تا بسیاری از افراد به فکر خرید یک مایکروویو(ماکروفر)  بیفتند.

مایکروویو(ماکروفر)  یکی از بهترین وسیله ها در زندگی‌ مجردی است که میتوان گفت وجود آن ضروری است . همچنین این وسیله به پای ثابت بسیاری از سازمان‌ها و ادارات تبدیل شده است و از آن برای گرم کردن غذای کارمندان استفاده می‌شود.

ولی باید نهایت دقت را داشت زیرا خرید کالای دست دوم با خطراتی زیاد همراه است. چراکه ما دلیل اصلی فروش این وسیله از طرف صاحب آن را نمی‌دانیم. از همین رو ممکن است برای خرید یک وسیله خاص هزینه کم پرداخت کنیم ولی بعد از مدت کوتاهی متوجه شویم که آن وسیله خراب یا غیرقابل استفاده بوده پس تعمیرات مایکروویو انجام نمیشود

مایکروویو دست دوم

مایکروویو که به آن ماکروفر هم گفته می‌شود، در دسته لوازم برقی آشپزخانه گران قیمت محسوب می شود که تعدادی به خاطر ارزان‌تر تهیه کردن آن، خرید دست دوم آن را به نویش ترجیح می‌دهند. در ادامه نکات مهمی را در رابطه با خصوصیات مایکروویو جمع بندی کرده ایم که عبارتند از:

  • بعضی از مایکروویوها به صورت خودکار تمیز می‌شوند. به طوری که مجهز به تمیزکننده حرارتی هستند. بنابراین شما می‌توانید بدون مواد شوینده، فضای داخلی آنها را تمیز کنید. برای راحتی خودتان سعی کنید، مایکروویوی که می‌خرید از این نوع باشد.
  • اگر میخواهید غذایتان خیلی سریع بپزد سراغ خرید مایکروویوهای سولاردم‌دار بروید . این نوع علاوه بر طبخ سریع غذاها مواد مفید موجود در آنها را هم حفظ می‌کند. مایکروویوهای دیگری هم در بازار موجود هستند، مثل مایکروویوهای دارای کانوکشن که غذاها را یکنواخت می‌پزند. اگر در جستجوهایتان به مایکروویو دارای گریل هم برخورید و از آن دسته‌ای هستید که در برنامه غذاییشان غذاهای سرخ شده جایگاه ویژه‌ای دارد.
  • باید مایکروویو (ماکروفر) خوردگی و زنگ زدگی نداشته باشد و به راحتی باز و بسته شده و لولای آن در وضع مناسبی باشد. چنانچه در مایکروویو خراب باشد یا به خوبی بسته نشود، تشعشعات از آن خارج شده و غذا را خوب گرم نمی‌کند.
  • وجود بعضی سنسورهای ویژه در مایکروویو (مایکروفر)  باعث میشود کارتان راحت‌تر پیش برود. درصورت وجود سنسور رطوبت و وزن، شما می‌توانید تنظیم کنید که با چه قدرتی غذایتان پخته شود.
  • درست است که شما قصد خرید مایکروویو دست دوم را دارید، ولی باید به موارد استفاده آن هم توجه داشته باشید و اینکه می‌خواهید مایکروویوی عمری بخرید یا تنها برای مدتی کوتاه. مایکروویوهای جدید قابلیت‌های زیاد دارند. مثلا مایکروویوهای ذغالی، باعث حفظ ویتامین‌ها، تبخیر نشدن آب موجود در غذاها و جلوگیری از افزایش چربی و نمک و مواد مضر غذا می‌شود.
  • اگر میخواهید غذایتان یکنواخت بپزد و جایی از آن نپخته نماند، مایکروویوی را انتخاب کنید که صفحه چرخان دارند. البته که بعضی‌ها دلشان می‌خواهد غذایش طلایی و ترد بشود و بنابراین باید سراغ مایکروویوهای المنتی بروند.
  • بیشترین قدرت بعضی ماکروویوها ۶۰۰ وات و در بعضی دیگر ۱۴۰۰ وات است. اگر از مایکرویو برای پخت غذا در حجم زیاد استفاده می‌کنید، باید مایکروویو پرقدرت‌تری انتخاب کنید. اما اگر یکی دو نفر بیشتر نیستید، مایکروویوی در اندازه کوچک و با قدرتی کم هم کارتان را راه می‌اندازد.
  • از دیگر نکاتی که در خرید مایکروویو دست دوم باید به آن توجه کنید، این است که اگر نمی‌خواهید پول زیادی بابت خرید مایکروویو بپردازید، مایکرویوهای رومیزی را انتخاب کنید. این نوع مایکروویوها معمولی و ارزان هستند و فقط کافی‌ست جای مناسبی در آشپزخانه پیدا کنید. با خرید این نوع، دیگر لازم نیست هزینه‌های زیادی برای نصب بپردازید و بیشتر کارهایتان نیز با آن راه می‌افتد.
  • سعی کنید سراغ مایکروویوهایی بروید که جنس محفظه‌شان استیلی یا سرامیکی باشد. محفظه استیلی ضد زنگ است و خیلی راحت با یک دستمال مرطوب تمیز می‌شود. محفظه‌های سرامیکی هم علاوه بر دارا بودن این خصوصیت، هم ضد زنگ‌اند و هم ضد خش. این دسته از مایکروویوها عمری طولانی‌تر دارند.
مشاهده  علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی

macrodastedo3

آیا می دانید ویژگی‌هایی مایکروویو(مایکروفر) دست دوم چیست؟

د رنظر داشته باشید خرید مایکروویو(ماکروفر) دست دوم با ریسک‌هایی همراه است. از همین رو باید شرایط و جوانب آن را به‌خوبی درنظر بگیرید تا بتوانید یک مایکروویو (مایکروفر) دست دوم خوب را برای استفاده طولانی مدت بخرید. بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • مایکروویو (مایکروفر) دست دوم را از مراکز معتبر تهیه کنید.
  • حجم مایکروویو (مایکروفر) باید متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد.
  • شما ممکن است بتوانید یک مایکروویو (مایکروفر) 20 لیتری نو را با قیمت مناسب خریداری کنید؛ اما باید بدانید که این ماکروفر تنها برای خانواده‌های تک نفره مناسب است. بنابراین اگر این وسیله را آنلاین خریداری می‌کنید حتماً به تعداد اعضای خانواده و اندازه آن دقت نمایید.
  • تلاش کنید که برای تهیه مایکروویو (مایکروفر) دست دوم ، حتماً حضوری مراجعه کنید و تمام جزییات این دستگاه را بررسی نمایید.
  • توجه کنید اگر درب مایکروویو (مایکروفر) ترک داشته باشد یا قسمتی از آن پاره یا سوراخ شده باشد، می‌تواند اشعه خطرناک را در فاصله نزدیک پخش نماید.
  • ویژگی‌های مختلف ماکروفر را بررسی نمایید. شما ماکروفر مذکور را برای چه کاربردی نیاز دارید. اجرای برنامه‌های پخت متفاوت را امتحان کنید. همچنین تمام دکمه‌های رو صفحه نمایش آن و کارکرد آن‌ها را بررسی نمایید.

 

از دیگر موارد مهمی که می توان به اشاره کرد عبارتند از:

اهمیت برند مایکروویو (مایکروفر) دست دوم

دقت کنید اگر مایکروویو (مایکروفر)  دست دوم خریداری می‌کنید؛ آن را از برندهای معتبر تهیه کنید. زیرا که این برندها دوام و ماندگاری بیشتری نسبت سایر برندهای متفرقه دارند و احتمال اینکه بتوانند برای مدت زیادی پاسخگوی نیاز شما باشند بیشتر است. سامسونگ در تولید مایکروویو (مایکروفر) معروف میباشد، از این رو ترجیح  شما این باشد اگر هم میخواهید هزینه ای بابت دستگاه دست دوم داشته باشد مایکروویو (مایکروفر) سامسونگ تهیه کنید.

 

حتما از فروشنده مهلت تست بگیرید

بهترین راه برای خرید لوازم دست دوم پر خطر مانند مایکروویو (مایکروفر) ، گرفتن مهلت تست از فروشنده است. به‌ویژه اگر این کالاها را از یک فروشنده عادی تهیه می‌کنید، برای گرفتن مهلت تست به توافق برسید، و بهتر است در این مهلت از مراکز خدمات و تعمیرات مایکروویو (مایکروفر) کمک بگیرید و دستگاه را جهت کارشناسی به آن ها نشان دهید.

مایکروویو (مایکروفر) را قبل از تحویل گرفتن تست کنید

گاهی مایکروویو (مایکروفر) ها ظاهری سالم دارند، اما به دلیل مشکلاتی مانند، ایرادات برد، خازن و … ممکن است، نتوانند غذا را گرم کنند. حتماً قبل از خرید یک لیوان آب داخل آن قرار دهید تا ببنید مایکروویو (مایکروفر)  قادر به گرم کردن آب می باشد. همچنین بهتر است کلید ضروری روی مایکروویو (مایکروفر) را چک کنید. برخی از کلیدهای مایکروویو (مایکروفر) دست دوم ممکن است به دلیل مشکل برد کار نکند. و نکته آخر اینکه از چرخیدن صفحه گردان آن مطمئن شوید تا مجبور نشوید بعد از خرید مایکروویو (مایکروفر) دست دوم  برای موتور آن هزینه کنید.

 

نتیجه‌گیری:

خرید مایکروویو(ماکروفر) دست دوم ، همواره با ریسک همراه است. این وسیله اشعه تولید می‌کند، بنابراین ایراد آن می‌تواند سلامت خانواده را بسیار به خطر بیندازد. بهترین راه برای خرید دست دوم این وسیله، خرید آن از یک مرکز معتبر و یا سایتهای معتبر می باشد ، پیشنهاد ما به شما این است قبل از خرید حتما با یک کارشناس تعمیرات مایکروویو در مرکز خدمات و تعمیرات خدمات پس از فروش مایکروویو مشورت کنید تا آن دستگاه کارشناسی شود. با این روش حداقل مطمئن خواهید بود که کالای خریداری شده ایراد دار نیست.

مشاهده  نمایندگی تعمیرات فلر
اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها