علت خرابی جاروبرقی

علت خرابی جاروبرقی

تمامی وسایل برقی منزل ممکن است در صورت عدم نگهداری صحیح و مراقبت نکردن از آن ها خراب بشوند و یا از کار بیوفتند. بنابراین برای جلوگیری از خراب شدن وسایل برقی باید از آن ها نگهداری ویژه و مراقبت نمود. در این مقاله قصد داریم به بررسی علت خرابی جاروبرقی بپردازیم.

در هنگام خراب شدن وسایل برقی به خصوص جاروبرقی برای تعمیر و درست کردن آن بایدعلت خرابی جاروبرقی را مورد بررسی قرار داد. زیرا اگر علت به درستی تشخیص داده نشود نمی توان جاروبرقی را تعمیر نمود و به حالت اولیه باز گرداند. جاروبرقی از وسایل برقی خیلی پیچیده نیست و همچنین برند جاروبرقی شما نیز در طول عمر و خراب شدن قطعات جاروبرقی تاثیر دارد.

به همین علت بهتر است در صورت مشاهده هر نوع خرابی جاروبرقی در ابتدا آن را بررسی و عیب یابی نمایید و اگر تخصص اش را نداشتید و متوجه علت نشدید با تعمیرکاران تعمیر جاروبرقی تماس حاصل نمایید. در این صورت تعمیرکاران جاروبرقی را بررسی می کنند و علت خرابی جاروبرقی را می یابند. و در صورت یافتن علت با تعویض و تعمیر قطعات جاروبرقی را مانند روز اول به شما تحویل می دهند.

علت خراب شدن جاروبرقی

دلایل خراب شدن جاروبرقی چیست؟

  • خراب شدن موتور جاروبرقی
  • داغ شدن ترموستات
  • کثیف بودن فیلتر جاروبرقی علت خرابی جاروبرقی
  • پر بودن کیسه جاروبرقی
  • گرفتگی در مسیر مکش جاروبرقی

 

علت خرابی و یا نیازمند شدن جاروبرقی به تعمیر و می توان گفت علل تعمیر جاروبرقی می تواند دلایل متعددی داشته باشد. زیرا وقتی جاروبرقی خراب می شود علت های متفاوتی دارد و باید تمامی قطعات و علت ها مورد بررسی قرار بگیرد. به این دلیل که با خراب شدن هر قطعه از جاروبرقی در کار کرد جاروبرقی اختلال ایجاد می شود و یا ممکن است به کل جاروبرقی از کار بیوفتند و دیگر روشن نشود.

در آن موقع است که جاروبرقی با هر برندی که باشد به تعمیر نیاز پیدا می کند و اگر نیاز به تعویض قطعه ای از جاروبرقی باشد باید به برند جاروبرقی توجه داشت و قطعه سالم اصلی برند جاروبرقی را جایگزین قطعه خراب شده کرد. این گونه به قطعات دیگر جاروبرقی آسیبی نمیرسد. اما اگر قطعه غیر اصلی باشد و یا تعمیر نشود ممکن است باعث ایجاد اختلال در قطعات دیگر نیز بشود. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین علل خراب شدن جاروبرقی می پردازیم.

خراب شدن موتور جاروبرقی

موتور جاروبرقی یکی از مهم ترین قطعات جاروبرقی به شمار می رود.زیرا تمامی قطعات در محور موتور جاروبرقی کار می کنند. اگر برای موتور جاروبرقی مشکلی ایجاد شود جاروبرقی خراب می شود و ممکن است کلا روشن نشود و از کار بیوفتد. در صورت خراب شدن جاروبرقی باید به بررسی سالم بودن و یا سوخته بودن موتور بپردازید. زیرا نیم سوز شدن موتور جاروبرقی نیز موجب از کار افتاد و خراب شدن جاروبرقی می شود. بنابراین خراب شدن موتور جاروبرقی یک علت خرابی جاروبرقی می باشد که برای تعمیر آن باید با تعمیرکار تماس بگیرید.

 

علت خراب شدن جاروبرقی

 

داغ شدن ترموستات

یک علت خرابی جاروبرقی داغ شدن ترموستات می باشد. ترموستات قطعه ای از جاروبرقی می باشد که بر روی موتور نصب شده است. وظیفه ترموستات این است که اگر موتور به اندازه کافی داغ شود. به طور اتوماتیک موتور خاموش می شود. تا هنگام سرد شدن موتور دوباره راه اندازی شود.

مشاهده  فروش قطعات جاروبرقی ناسیونال

بنابراین خاموش شدن جاروبرقی پس از استفاده مداوم از آن به شرطی که دوباره راه اندازی شود یک امر طبیعی است. و برای جلوگیری از این موضوع می توانید هنگام استفاده از جاروبرقی آن را در هر مدت زمانی کوتاه خاموش نمایید تا کمی سرد شود. اگر به طور پیوسته و یک سره از جاروبرقی استفاده نمایید ممکن است این اتفاق پیش آید.

اما گاهی اوقات ترموستات بسیار زیاد حساس می شود و با کوچک ترین گرم شدن موتور جاروبرقی باعث خاموش شدن جاروبرقی می شود. در این صورت ترموستات خراب شده است و باید تعمیر شود. اگر ترموستات در صورت خرابی تعمیر نشود ممکن است به موتور و قطعات دیگر جاروبرقی آسیب برساند.

علت خرابی جاروبرقی

کثیف بودن فیلتر جاروبرقی علت خرابی جاروبرقی

وظیفه فیلتر های جاروبرقی تهویه هوا می باشد. اگر فیلتر های جاروبرقی به انداره ای کثیف باشند که تبادل هوا به خوبی انجام نشود باعث گرم شدن موتور و خاموش شدن جاروبرقی هنگام استفاده از آن می شود. و اگر فیلتر های جاروبرقی تمیز نشوند این داغ شدن موتور ادامه می یباد و ممکن است منجر به نیم سوز شدن یا سوختن کامل موتور جاروبرقی شود. بنابراین هر مدت زمانی معین یک بار فیلتر ها و قطعات جاروبرقی را تمیز نمایید. جنس فیلتر ها از اسفنج و یا پارچه می باشد به همین دلیل به راحتی می توانید فیلتر های جاروبرقی را بشوویید و پس از خشک شدن کامل مجدد در جاروبرقی قرار دهید.

پر بودن کیسه جاروبرقی

پر بودن کیسه یا پاکت جاروبرقی نیز باعث خراب شدن جاروبرقی می شود و ممکن جاروبرقی خود به خود خاموش شود. اگر کیسه جاروبرقی در طولانی مدت تخلیه یا تعویض نشود بر روی جاروبرقی فشار می آید و در نهایت خاموش می شود. بنابراین در صورت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی در ابتدا از خالی بودن کیسه جاروبرقی اطمینان حاصل نمایید. کیسه های جاروبرقی دو نوع می باشد و بستگی به نوع جاروبرقی دارد. یک نوع ثابت می باشد یعنی فقط آن را تخلیه کرده و دوباره جایگذاری می شود. و یک نوع یک بار مصرف می باشد یعنی هر دفعه کیسه جدیدی جایگزین می شود

علت خرابی جاروبرقی

گرفتگی در مسیر مکش جاروبرقی

دلیل دیگر خراب شدن جاروبرقی یا کم شدن مکش جاروبرقی  گرفتگی در لوله های جاروبرقی می باشد. گاهی اوقات ممکنه است زباله های بزرگ تر داخل لوله تلسکوپی یا خرطومی جاروبرقی گیر کند. بنابراین منجر به کم شدن مکش جاروبرقی یا خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی می شود به همین دلیل بهتر است راه جاروبرقی را بررسی نمایید. همچنین در صورت حل نشدن مشکل با تعمیرکاران جاروبرقی تماس بگیرید.

تعمیرات جاروبرقی در محل

در صورت خرابی جاروبرقی برای تعمیر و یافتن علت خرابی جاروبرقی می توانید با تعمیر کاران و کارشناسان ژاو سرویس تماس حاصل نمایید. ژاو سرویس در سراسر تهران برای تعمیرات وسایل برقی منزل خدمات ارائه می دهد. همچنین ژاو سرویس علاوه بر تعمیرات جاروبرقی تعمیرات کولر گازی و دیگر وسایل برقی خانگی را انجام می دهد. و با خیال راحت می توانید تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران ژاو بسپارید.

علت خرابی جاروبرقی

در صورت روشن نشدن جاروبرقی چه باید کرد؟

در ابتدا می توان عیب یابی نمود. ممکن است مشکل از دو شاخ برق باشد یا کلید روشن و خاموش جاروبرقی خراب شده باشد. اما در صورت بررسی این موارد و باز هم روشن نشدن جاروبرقی در اولین فرصت با تعمیرکاران جاروبرقی تماس بگیرید.

مشاهده  فروش قطعات جاروبرقی پاناسونیک

دلایل تعمیرات جاروبرقی چه می باشد؟

دلایل مختلف و زیادی باعث تعمیر جاروبرقی می شود به همین علت باید حتما موارد خرابی جاروبرقی را بررسی نمایید. در صورت کم شدن مکش جاروبرقی و خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و همچنین روشن نشدن جاروبرقی می توان گفت جاروبرقی خراب شده است و باید جاروبرقی تعمیر و علت خرابی جاروبرقی بررسی شود

در هنگام داغ شدن جاروبرقی چه باید کرد؟

هنگامی جاروبرقی خیلی داغ می کند بهترین کار خاموش کردن جاروبرقی و چند دقیقه استراحت دادن به جاروبرقی می باشد. سپس بهتر است جاروبرقی را مورد بررسی قرار دهید و موتور و قطعات دیگر آن را چک نمایید. همچنین ممکن است راه لوله جاروبرقی مسدود شده باشد. و در صورت سرد نشدن جاروبرقی با تعمیر کار تماس بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها