علت سوت کشیدن جاروبرقی

علت سوت کشیدن جاروبرقی

شاید گاهی اوقات با صداهای عجیب و غریب و گاهی ترسناک لوازم برقی از جمله جاروبرقی شوید. گاهی اوقات از جاروبرقی به دلایل مختلفی صدای سوت کشیدن یا صداهای بلند بیش از حدی شنیده می‌شود. افراد در این مواقع سوالات مختلفی در ذهنشان پیش می‌آید. از جمله این سوالات می‌توان به موارد همچون علت این صدا چیست؟

آیا جاروبرقی خراب شده است؟ آیا جاروبرقی نیاز به تعمیر دارد؟ آیا باید جاروبرقی خود را عوض کنم؟ و… اشاره کرد. حال اگر شما نیز به دنبال جاروبرقی جدید و یا تعویض و تعمیر جاروبرقی خود هستید، بهتر است درباره علت سوت کشیدن جاروبرقی بدانید و در صورت نیاز به تعمیر آن به نمایندگی های معتبری همچون ژاو سرویس مراجعه کنید.

چرا که سوت کشیدن جاروبرقی علل متفاوتی همچون تغییر فشار هوا، چرخش موتور، مشکلات فنی، ناشی از گرفتگی، فیلتر های کثیف، فن خراب، لرزش بدنه و… را دارا است. برای عیب یابی آن نیاز به یک متخصص فوق العاده دارید که در کمترین زمان بتواند به راحتی عیب یابی کرده و ریسک تعمیرات را نیز پایین آورد.

جاروبرقی جزو آن دسته از لوازمی است که صدای خاص خود را دارد که این صدا آنچنان کم نیست و افراد به هنگام روشن شدن جاروبرقی به طور واضح اطلاع پیدا خواهند کرد. اما گاهی این سر و صدا آزار دهنده تر از هر مواقعی می‌شود و صدای سوت کشیدن و یا بلند بودن بیش از حد معمولی دارد در حالت معمولی صدای جاروبرقی باید 80 دسیبل باشد.

وقتی صدای بلند جاروبرقی را می شنویم دنبال علت سوت کشیدن جاروبرقی می گردیم. اگر صدای جاروبرقی بیش از حد بود در این موارد مشخص می‌شود که جاروبرقی به مشکل برخورده است و نیاز به تعمیر دارد.

علت سوت کشیدن جاروبرقی

کثیفی فیلتر ها

یک علت سوت کشیدن جاروبرقی کثیفی فیلتر های جاروبرقی می‌باشد. زمانی که فیلتر ها آلوده شوند، جارو نیاز دارد برای تمیزکاری با شدت بیشتری کار کند تا بتواند مکش خوبی داشته باشد که این مسئله خود باعث بروز صدای بیشتر خواهد بود. کثیفی و یا آلودگی بیش از حد فیلتر ها یک علت کم شدن مکش جاروبرقی است.

افراد می‌توانند به هنگام کم شدن مکش جاروبرقی و تولید صدای زیاد، آلودگی فیلتر ها را تشخیص داده و آن را رفع کنند. جاروبرقی ها اصولا حداکثر دو فیلتر دارند. یک فیلتر نزدیک کیسه جاروبرقی است و دیگری که فیلتر هپا نام دارد، برای جذب ذرات ریز است.

اگر صدای بلندی از جاروبرقی خود می‌شنوید و تا کنون مدت طولانی گذشته است که فیلتر های جاروبرقی خود را تعویض نکرده اید، علت سوت کشیدن جاروبرقی شما همین است. در مواردی تمیز کردن فیلتر ها این مشکل را رفع خواهد کرد اما اگر بعد از تمیز کاری مشکل رفع نشد احتمالا باید فیلتر جاروبرقی خود را تعویض کنید.

چرخش موتور

می‌توان گفت اصلی ترین علت سوت کشیدن جاروبرقی چرخش موتور آن است. موتور در داخل بدنه جاروبرقی می چرخد و این چرخش به حرکت کردن کمربند و استفاده کردن از برق کمک می کند. جاروبرقی های دارای موتور AC یا همان جریان الکتریکی ، پر سر و صداتر از موتور های دیگر می‌باشند.

مشاهده  تعمیر جاروبرقی در شرق تهران

برای مثال در تعمیر جاروبرقی پاکشوما گاهی این مورد باعث بروز صداهای ناهنجار می‌شود. در نتیجه اگر می‌خواهید جاروبرقی شما صدای کمتری ایجاد کند، از موتور های AC دوری کنید و از موتورهای DC استفاده کنید.

علت سوت کشیدن جاروبرقی

لرزش بدنه جاروبرقی

وقتی که هوا حرکت می‌کند، از اجزای مختلفی که درون جاروبرقی وجود دارند نیز عبور می‌کند. هنگامی که این هوا در اطراف جاروبرقی ارتعاشات ایجاد می‌کنند و به دلیل آن که اکثر جاروبرقی ها نیز دارای بدنه پلاستیکی می باشند، برخورد این ارتعاشات به این بدنه باعث وجود آمدن صدای بلند می‌شود. البته این علت سوت کشیدن جاروبرقی نگران کننده نیست و خیلی کم رخ می‌دهد.

مواردی همچون این موارد اصلا نیازی به بررسی یا تعمیر ندارد. گرچه بهتر است در هر شرایطی هر از چند گاهی جاروبرقی های خود را در هر برندی که هستند سرویس کنید.

علت سوت کشیدن جاروبرقی

تعمیرات جاروبرقی

گرچه در خیلی از موارد ماننند موارد گفته شده نیاز آنچنانی به تعمیرات نیست. اما در برخی از مواقع مثل اختلال در موتور نیاز به تعمیرات انواع جاروبرقی از جمله تعمیرات جاروبرقی بوش، تعمیرات جاروبرقی پاناسونیک و… می‌شود. چرا که موتور یک بخش مهم هر لوازم خانگی می باشد. یکی از دلایل دیگر علت سوت کشیدن جاروبرقی، پرشدن کیسه ها و یا مشکل در آن ها است.

البته ابن مورد در تعمیرات جاروبرقی دوو دیده نمی‌شود چرا که این جاروبرقی ها دارای پاکت های یک بار مصرف هستند و بعد از استفاده باید آن ها را دور انداخت. در این موارد باید به خوبی از تمیزی و خالی شدن پاکت جاروبرقی خود اطمینان حاصل کنید.

علت سوت کشیدن جاروبرقی

در صورتی که موارد گفته شده را رعایت کردید و هنوز هم جاروبرقی شما صدای سوت مانندی ایجاد می‌کرد و علت سوت کشیدن جاروبرقی را نیافتید، می‌توانید از نمایندگی های معتبر استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود از نمایندگی هایی که 24 ساعته پاسخگو هستند، مشاوره های رایگان و متخصصان مجرب دارند، تمامی خدمات خود را ضمانت می‌کنند و… کمک بگیرید. یکی از این نمایندگی ها ژاو سرویس است که در سال های اخیر به خوبی در زمینه تعمیرات و تعویضات قطعات و لوازم خانگی درخشیده است.

در چه صورتی نیاز به تعویض فیلتر می‌باشد؟

در صورتی که بعد از به خوبی تمیز کردن و رفع آلودگی های فیلتر باز هم صدای سوت کشیدن جاروبرقی یا صدای بیش از حد بلند جاروبرقی را می‌شنوید. به احتمال زیاد نیاز به تعویض فیلتر جاروبرقی خواهید داشت. خرید فیلتر جاروبرقی کار سختی نیست و می‌توانید به راحتی از نمایندگی های معتبر فروش قطعات آن را تهیه کنید.

در صورت نیاز به تعمیرات خود می‌توانم تعمیر را انجام دهم؟

اگر شما تخصصی در عیب یابی و رفع عیوب جاروبرقی و لوازم خانگی دارید مانعی ندارد. اما بیشتر مواقع افراد عادی در عیب یابی دستگاه به مشکل بر می‌خورند و علت خرابی را به درستی پیدا نخواهند کرد. در این موارد باید از یک متخصص کمک بگیرند.

برای تعمیرات از چه نمایندگی هایی درخواست تعمیر کار کنیم؟

نمایندگی هایی که دارای ضمانت تعمیرات، تعمیرکاران مجرب و متخصص، هستند. افراد متخصص در کمترین مدت ممکن عیب یابی کرده و مشکلات پیش آمده را رفع خواهند کرد. در این موارد است که ریسک تعمیر پایین خواهد آمد و در وقت شما نیز صرفه جویی خواهد شد.

مشاهده  تعمیر زنگ زدگی درب یخچال
اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها