علت صدای بلند جاروبرقی

علت صدای بلند جاروبرقی

لوازم برقی ممکن است یه مشکلات زیادی دچار شوند که برخی از آن ها متداول و برخی دیگر به ندرت پیش می آید. یکی از متداول ترین مشکلات جاروبرقی که ممکن است افراد زیادی با آن به مشکل برخورداند صدای بلند آن در زمان کار است. باید بدانید که صدای بلند در حین کار تنها یک مشکل اعصاب خورد کن و آزار دهنده نیست بلکه خبر از فشار آمدن به دستگاه شما می دهد و دیر یا زود خرابی قطعات را به همراه خواهد داشت. به همین علت است که ما قصد داریم در این مطلب علت صدای بلند جاروبرقی را برسی کنیم و به شما در رفع این مشکل کمک کنیم.

پس برای کسب اطلاعات لازم در مورد علت صدای بلند جاروبرقی ادامه ی این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

6 علت صدای بلند جاروبرقی

علت های بلند بودن صدای جاروبرقی متنوع می باشد و می تواند از موتور شروع و شود و به انسداد لوله های جاروبرقی برسد. به همین علت است که ما در این مطلب مهم ترین و متداول ترین علت صدای بلند جاروبرقی را برسی می کنیم :

1-انسداد و گرفتگی لوله

اولین مشکلی که پس از بلند شدن صدای جاروبرقی باید آن را برسی کنید ، انسداد لوله است و این مشکل در مدت زمان کوتاهی حل می شود و هزینه زیادی بر روی دست شما نمی گذارد و در عین حال تاثیر زیادی در بر طرف کردن مشکل انسداد لوله جاروبرقی خواهد داشت. فراموش نکنید که مسیر جریان هوای جاروبرقی گسترده می باشد و برای برسی انسداد باید تمامی این مسیر را چک کنید. گاهی گرفتگی در نقاط غیر قابل دسترس است و همان علت صدای بلند جاروبرقی می شود.

علت صدای بلند جاروبرقی

2-پارگی و سوراخ شدن مسیر هوای جاروبرقی

حتما توجه داشته باشید که در کنار برسی گرفتگی لوله ، سوراخ شدن یا پارگی این مسیر را نیز برسی کنید. پارگی و سوراخ شدن این مسیر همان تاثیر را دارد که گرفتگی و انسداد لوله بر روص صدای بلند جاروربرقی دارد. سیستم جاروبرقی از طریق ایجاد یک مکش کار می کند و این سوراخ شدن دقیقا مانع از ایجاد مکش درست می شود. همین باعث می شود که موتور برای ایجاد مکش بیشتر فعالیت کند که در نهایت نه تنها علت صدای بلند جاوربرقی می شود بلکه به قطعات داخلی نیز آسیب می زند.

اگر مکش جاروبرقی شما کم است این مطلب را از دست ندهید.

3- کثیف بودن فیلتر جاروبرقی

دستگاه جاروبرقی برای اینکه هرچیزی را وارد کیسه نکند از فیلتر های مخصوص به این کار استفاده می کند. این فیلتر ها عمر مصرف مشخصی دارند و بسته به میزان شما روزی نیاز به تعویض دارند. اگر مدت هاست فیلتر دستگاه خود را تعویض یا تمیز نکرده اید باید بدانید که علت صدای بلند جاروبرقی شما فیلتر است و با تعویض آن به راحتی می توانید این مشکل را بر طرف کنید.

4-خشک شدن قطعات جاروبرقی

در داخل این دستگاه قطعاتی فلزی زیادی هستند که در حال تکان خوردن و حرکت هستند و به این شکل است که جاروبرقی خوب کار می کند. این قطعات از ابتدا از چربی مورد نیاز برای کار روان برخوردار هستند و همین چربی موجب می شود که صدای بلندی از جاروبرقی ایجاد نشود. پس از مدتی استفاده از جاروبرقی این قطعات خشک می شوند و در این زمان است که یک روغن کاری می تواند علت صدای بلند جاروبرقی را برطرف سازد.

مشاهده  10 نکته طولانی شدن عمر مفید جاروبرقی سامسونگ

علت صدای بلند جاروبرقی

5- خرابی فن جاروبرقی

از قطعات مهم و حیاتی برای جاروبرقی شما فن می باشد که وظیفه خنک کردن دستگاه را دارد و به قدرت مکش نیز کمک می کند. اولین نشانه خرابی این قطعه بالا رفتن دما و البته صدای جاروبرقی شما می باشد. خرابی فن ممکن ناشی از شکستن پره ها یا از کار افتادن سیستم آن باشد که در هر صورت تعمیر آن باید توسط تعمیرکار و نیروی متخصص باشد. شما می توانید برای تعمیر این قطعه مهم و رفع علت صدای بلند جاروبرقی با ما تماس بگیرید.

6- خراب شدن موتور جاروبرقی

در نهایت یکی از علت های مهم صدای بلند جاروبرقی خرابی موتور می باشد. موتور مهم ترین قطعه هر دستگاه برقی است و خرابی ، نیم سوز شدن و … می تواند نشانه های زیادی داشته باشد. شما به خوبی می توانید متوجه شوید که موتور جاروبرقی شما به خوبی کار نمی کند و در معرض از کار افتادن است. نشانه های خرابی موتور علاوه بر مکش کم و داغ کردن ، صدای بلند نیز می باشد. در حقیقت موتور که به خوبی نتواند کار کند و جریان مکش را در دستگاه ایجاد کند صدا ها غیر طبیعی را از خود ساتع می کند که همان علت صدای بلند جاروبرقی شما می باشد.

فراموش نکنید که موتور یک قطعه تخصصی می باشد و هر کسی نمی تواند آن را تعمیر کند. به همین علت است که اهمیت دارد برای تعمیر موتور جاروبرقی خود لزوما با یک تعمیر کار خوب تماس بگیرید. اگر یک مرکز تعمیرات خوب سراغ ندارید با ما تماس بگیرید چرا که مرکز تعمیرات ژاو سرویس با بهترین کادر تعمیرات در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی به شما کمک می کند و به خوبی علت صدای بلند جاروبرقی را برطرف می نماید.

علت صدای بلند جاروبرقی

چرا برطرف کردن صدای بلند جاروبرقی از اهمیت زیادی برخوردار است ؟

شاید تصور کنید که صدای بلند جاروبرقی تنها یک صدای بلند است که در صورتی که بتوان آن را تحمل کرد مورد خاصی را برای دستگاه ایجاد نمی کند. اما مشکل علت صدای بلند جاروبرقی به همینجا ختم نمی شود به مرور مشکلات بسیار زیادی را به وجود می آورد. شاید جالب باشد که بدانید :

  • خرابی موتور اگر به موقع مورد تعمیر قرار نگیرد باعث سوختن کامل آن می شود.
  • فن جاروبرقی وظیفه خنک کردن موتور را دارد و اگر علت صدای بلند جاروبرقی از خرابی این قسمت نشئت می گیرد باید بدانید که بالا رفتن دما جاروبرقی به موتور و اتصالات داخلی آسیب جدی می زند و دستگاه شما را دچار خرابی های زیادی می کند.
  • انسداد فیلتر جاروبرقی موجب می شود که مکش جاروبرقی پایین بیاید و برای بالا بردن مکش به موتور فشار بیاید که در دراز مدت طور دستگاه شما را پایین می آورد.
  • انسداد لوله جاروبرقی یا پارگی آن نه تنها عملکرد دستگاه را پایین می آورد و علت صدای بلند جاروبرقی می شود بلکه در نهایت باعث می شود تا موتور بیش از ظرفیت خود کار کند و زودتر از طول عمر خود خراب گردد.

همه ی این موارد اهمیت بر طرف کردن علت صدای بلند جاروبرقی را بیشتر می کند. پس از این ایراد به سادگی عبور نکنید و با یک عیب یابی دقیق به تعمیرات جاروبرقی بپردازید.

مشاهده  علت سوت کشیدن جاروبرقی

هزینه رفع علت صدای بلند جاروبرقی به چه صورت می باشد ؟

هیچ گاه به طور دقیق نمی توان بیان کرد که هزینه رفع مشکلات دستگاه ها و لوازم برقی چقدر می باشد. چرا که این هزینه از موارد زیادی تاثیر میگیرد :

اگر علت بالا رفتن صدای جاروبرقی شما انسداد یا گرفتگی لوله می باشد در این صورت هزینه تعمیر آن رایگان می باشد.

اگر به علت پر بودن کیسه یا کثیف شدن فیلتر صدای جاروبرقی شما بالا رفته است در این صورت هزینه شما به اندازه خرید یک فیلتر و کیسه نو می باشد. در برخی از مواقع حتی تمیز کردن فیلتر خود دستگاه نیز می تواند علت صدای بلند جاروبرقی را برطرف کند.

اما اگر علت بلند بودن صدای جاروبرقی از مواردی همچون خرابی فن یا موتور ناشی می شود در این صورت ابتدا لازم است که یک تعمیرکار خوب دستگاه شما را عیب یابی کند و سپس بر اساس میزان خرابی به تعمیرات آن بپردازد. هزینه رفع علت صدای بلند جاروبرقی در این مواقع بر اساس میزان خرابی تعیین می شود.

ما در این مطلب سعی کردیم تا به طور کامل به علت بلند بودن صدای جاروبرقی و راه های رفع آن بپردازیم. اگر خود نمی توانید به تنهایی این علت را رفع کنید در این صورت کافیست با مرکز ژاو سرویس تماس بگیرید. ما با بهترین کیفیت خدمات تعمیرات آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز هستیم.

مهم ترین علت بالا بودن صدای جاروبرقی چیست ؟

علت های زیادی موجب بالا بودن صدای جاروبرقی می باشد. شما می توانید این علت ها را از طریق این صفحه پیدا کنید.

هزینه تعمیر و رفع علت صدای بلند جاروبرقی به چه صورت می باشد؟

هزینه تعمیرات لوازم خانگی بر اساس علت ایجاد خرابی تعیین می شود و گاهی بدون هزینه و گاهی نیز با هزینه بالا صورت میگیرد.

آیا ممکن است علت بلند بودن صدای جاروبرقی از خرابی موتور باشد؟

بله خرابی موتور نیز می تواند علت صدای بلند آن باشد که برای تعمیر آن باید ابتدا به عیب یابی دقیق پرداخت.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها