علت کم شدن مکش جاروبرقی

علت کم شدن مکش جاروبرقی

یکی از عواملی که بسیار در سلامت جاروبرقی مهم می باشد بالا بودن مکش جاروبرقی می باشد. زیرا این امر باعث سرعت در تمیز کاری و استفاده از جاروبرقی می شود. بنابراین در صورت کم بودن مکش جاروبرقی باید به دنبال علت کم شدن مکش جاروبرقی باشید.

جاروبرقی یکی از مهم ترین و ضروری ترین لوازم خانگی در منرل می باشد که باید وجود داشته باشد و بودن جاروبرقی در خانه بسیار ضروری و کاربردی می باشد. به همین دلیل در صورت خراب شدن جاروبرقی باید حتما آن را سرویس و تعمیر نمود. علت خراب شدن جاروبرقی دلایل بسیار زیادی دارد که باید توسط یک تهمیرکار حرفه ای مورد بررسی قرار بگیرد و خود شخص در ابتدا عیب یابی های اولیه جاروبرقی را انجام دهد.

یکی از مهم ترین دلایل خرابی جاروبرقی خراب شدن یکی از قطعات جاروبرقی می باشد که برخی از خرابی ها منجر به کم شدن مکش جاروبرقی می باشد. به همین دلیل بهتر است به دنبال علت کم شدن مکش جاروبرقی بود و آن را تعمیر کرد. علل بسیاری در کم شدن مکش جاروبرقی وجود دارد. و این موضوع به برند جاروبرقی نیز ارتباط دارد به عنوان مثال ممکن است علت کم شدن مکش جاروبرقی ال جی با علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ تفاوت داشته باشد. که باید به این موارد توجه داشت.

علت کم شدن مکش جاروبرقی

دلایل کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟

همان طور که گفته شد علت کم شدن مکش جاروبرقی به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین خراب شدن هر یک از قطعات جاروبرقی ممکن است بر روی مکش جاروبرقی تاثیر بگذارد و برند جاروبرقی نیز بی تاثیر نمی باشد.

  1. خراب بودن موتور جاروبرقی
  2. پر بودن کیسه یا پاکت جاروبرقی
  3. انسداد و گرفتگی پترویی جاروبرقی
  4. انسداد و گرفتگی لوله تلسکوپی یا لوله خرطومی
  5. گرفتگی فیلتر های جاروبرقی
  6. وجود موانع در جریان هوای جاروبرقی
  7. تنظیمات اشتباه جاروبرقی

خراب بودن موتور جاروبرقی

خرابی موتور جاروبرقی یکی از دلایل و علت کم شدن مکش جاروبرقی می باشد. زیرا خرابی موتور یک دلیل فنی محسوب می شود و موتور جاروبرقی یکی از قطعات مهم جاروبرقی می باشد. در صورتی که موتور دیگر توان چرخش نداشته باشد و سیم پیچ یا ببلرینگ آن معیوب باشد. مکش جاروبرقی و علت کم شدن مکش جاروبرقی به موتور و قطعات جاروبرقی بستگی دارد که هر برند جاروبرقی موتوری خاص دارد.

بنابراین علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ با علت کم شدن مکش جاروبرقی ال جی می توانند یک علت داشته باشند و آن خرابی در موتور جاروبرقی باشد. اما موتور هر جاروبرقی با آن یکی تفاوت دارد. برای رفع مشکل کم شدن مکش جاروبرقی به دلیل خراب شدن موتور و همچنین تعمیر موتور جاروبرقی با کارشنان و تعمیرکاران حرفه ای ژاو سرویس تماس حاصل نمایید ژاو سرویس علاوه بر تعمیر جاروبرقی تعمیرات کولر گازی و دیگر لوازم خانگی را هم انجام می دهد.

همچنین از بین رفتن لاستیک موتور جاروبرقی نیز می تواند علت کم شدن مکش جاروبرقی باشد. زیرا لاستیک موتور جاروبرقی آن را نگه می دارد و برای هوابندی و چسبین موتور مورد استفاده قرار می گیرد. اما به مرور زمان ممکن است پاره یا فرسوده شود و از بین برود. به همین علت کم شدن مکش جاروبرقی رخ می دهد. و برای برای رفع مشکل کم شدن مکش جاروبرقی باید لاستیک موتور جاروبرقی را تعویض یا تعمیر نمود.

مشاهده  نمایندگی تعمیرات اجاق گاز آریستون

پر بودن کیسه یا پاکت جاروبرقی

یک علت کم شدن مکش جاروبرقی نیز پر بودن کیسه جاروبرقی یا پاکت جاروبرقی می باشد در هر نوع جاروبرقی با هر برند کیسه جاروبرقی یا یکبار مصرف است و یا ثابت است. در هنگام کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ یا ال جی و حتی جاروبرقی بوش در اولین گام بهتر است پر بودن کیسه جاروبرقی چک شود. زیرا اولین علت کم شدن مکش جاروبرقی می تواند پر بودن کیسه جاروبرقی باشد.

اگر کیسه جاروبرقی ثابت باشد می توان آن را تخلیه کرد و دوباره در جایگاهش قرار داد و اگر یک بار مصرف باشد باید آن را تعویض نمود فقط در این حالت است که می توان مکش جاروبرقی را به حالت اولیه اش بازگرداند. همچنین سوراخ بودن و پراه بودن کیسه جاروبرقی نیز در مکش جاروبرقی تاثیر می گذارد و باید این مشکل را رفع نمود. و با تعویض کیسه جاروبرقی این عیب بر طرف می گردد.

علت کم شدن مکش جاروبرقی

انسداد و گرفتگی پارویی جاروبرقی

گرفتگی و انسداد پارویی جاروبرقی نیز منجر به کم شدن مکش جاروبرقی می شود. پارویی یا برس جاروبرقی را چک نمایید و در صورت خراب بودن یا انسداد آن را به تعمیر کار نشان داده یا راه آن را باز نمایید به این صورت علت کم شدن مکش جاروبرقی می تواند گرفتگی پارویی جاروبرقی باشد و چیزی در آن گیر کرده باشد. این گونه مکش جاروبرقی کم می شود.

برای بررسی دقیق تر و جامع تر علت کم شدن مکش جاروبرقی می توان با کارشناسان و تعمیرکاران حرفه ای ژاو سرویس تماس حاصل نمود. و کارشناسان ژاو در اولین فرصت مشکل جاروبرقی شما را حل می کنند و علت کم شدن مکش جاروبرقی را می یابند و مشکل را برطرف می کنند.

انسداد و گرفتگی لوله تلسکوپی یا لوله خرطومی

در صورت گرفتگی لوله های خرطومی که پلاستیکی است و یا لوله تلسکوپی که فلزی می باشد مکش جاروبرقی بسیار کم می شود. بنابراین یک علت کم شدن مکش جاروبرقی می تواند انسداد لوله های جاروبرقی باشد. در این صورت بهتر است راه لوله های تلسکوپی و خرطومی چک شود و در صورت گرفتگی راه باز شود.

گرفتگی فیلتر های جاروبرقی

فیلتر های جاروبرقی یکی از مهم ترین قطعات جاروبرقی می باشد که توجه زیادی به آن ها نمی شود. در صورتی که این فیلتر ها در درست کار کردن جاروبرقی و مکش بالای آن تاثیر گذار می باشند و باید فیلتر های جاروبرقی را تمیز نمود و یک علت کم شدن مکش جاروبرقی می تواند گرفتگی و کثیف بودن جاروبرقی باشد.

در صورت کم شدن مکش جاروبرقی می توانید فیلتر های جاروبرقی که در جای کیسه جاروبرقی قرار دارند را خارج کرده و آن ها را بشویید و تمیز می کنید. زیرا آن ها در معرض گرد و غبار ها می باشند. در صورت شستن فیلتر ها صبر کنید کاملا خشک شوند و بعد آن ها درون دستگاه قرار دهید.

وجود موانع در جریان هوای جاروبرقی

هرگونه مشکل که باعث مانع گردش هوا در جاروبرقی شود علت کم شدن مکش جاروبرقی می باشد. زیرا نبود هوا و یا سفت نشدن لوله ها و قطعات باعث کم شدن مکش جاروبرقی می شود و در این صورت باید تمامی قطعات و لوله های جاروبرقی چک شوند.

مشاهده  تعمیرگاه لوازم خانگی بوش

سوراخ بودن یا پاره بودن خرطومی جاروبرقی موجب هوا رفتگی و علت کم شدن مکش جاروبرقی می باشد. بنابراین از سالم بودن لوله جاروبرقی نیز اطمینان حاصل نمایید و در صورت وجود عیب و وجود موانع در جریان هوای جاروبرقی آن را بر طرف نمایید و کافی است در این شرایط با کارشناسان و تعمیرکاران حرفه ای ژاو سرویس برای تعمیر و سرویس جاروبرقی خود تماس حاصل نمایید. در اولین فرصت مشکل جاروبرقی شما را با بررسی حل خواهند کرد. و همچنین علت کم شدن مکش جاروبرقی را می یابند و رفع می کنند.

علت کم شدن مکش جاروبرقی

تنظیمات اشتباه جاروبرقی

گاهی اوقات تنظیمات اشتباه جاروبرقی منجر به کاهش مکش جاروبرقی می شود و در نهایت به راحتی می توان با درست کردن تنظیمات جاروبرقی مکش جاروبرقی را کم یا زیاد کرد و این با دکمه های روی دستگاه امکان پذیر می باشد. و علت کم شدن مکش جاروبرقی تنظیمات اشتباه جاروبرقی است.

علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ

در صورت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ می توانید تمامی قطعات جاروبرقی سامسونگ را بررسی نمایید. از خالی بودن کیسه جاروبرقی سامسونگ و سالم بودن لوله های جاروبرقی سامسونگ اطمینان حاصل نمایید و در صورت خراب شدن قطعات جاروبرقی سامسونگ در اولین فرصت با تعمیرکاران حرفه ای ژلو سرویس تماس بگیرید زیرا به راحتی علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ را پیدا کرده و آن را تعمیر می کنند. و اگر قطعه ای خراب باشد می توانند آن را تعویض نمایند.

علت کم شدن مکش جاروبرقی ال جی

جاروبرقی ال جی از تنوع بسیاری در مدل برخوردار است و در صورت کم شدن مکش جاروبرقی ال جی می توان تنظیمات جاروبرقی ال جی را بررسی نمود. و تمامی راه های نفوذ هوا به داخل دستگاه را بررسی نمود. بنابراین چک کنید که آیا تنظیمات جاروبرقی ال حی درست تنظیم شده است یا خیر؟ و همچنین قدرت مکش جاروبرقی را در بالا ترین حد بگذارید و مجدد بررسی نمایید. در صورت خراب شدن جاروبرقی ال جی نیز می توان با کارشناسان و تعمیرکاران ژاو سرویس تماس گرفت و در اولین فرصت جاروبرقی ال جی را تعمیر نمود.

علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش

یکی از مهم ترین علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش خراب شدن موتور جاروبرقی بوش می باشد. زیرا موتور جاروبرقی بوش بسیار قوی می باشد و در صورت خرابی بر روی مکش جاروبرقی بوش تاثیر می گذارد. علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش نیز می توان مانند سایر برند های جاروبرقی دیگر از سوراخ شدن یا پاره شدن خرطومی جاروبرقی و موانع گردش هوا در جاروبرقی باشد. بنابراین بهتر است چک و بررسی شود. می توان در اولین فرصت با کارشناسان ژاو سرویس برای بررسی جاروبرقی بوش تماس گرفت.

چه عواملی بر کم شدن مکش جاروبرقی تاثیر دارند؟

عواملی مانند خراب شدن قطعات جاروبرقی و همچنین پر شدن کیسه جاروبرقی و کثیف شدن فیلتر جاروبرقی بر کم شدن مکش جاروبرقی تاثیر دارد. و علت کم شدن مکش جاروبرقی می تواند این عوامل باشد.

علت کم شدن مکش جاروبرقی در برند های مختلف متفاوت می باشد؟

بله هر برند جاروبرقی یک نوع قطعه دارد و متفاوت ساخته شده است ممکن است یک برند از قطعات قوی تر و یک برند از قطعات ضعیف تری برخوردار باشد. بنابراین علت کم شدن مکش جاروبرقی به برند جاروبرقی نیز بستگی دارد

مشاهده  تعمیرگاه مجاز جاروبرقی بوش

راه های جلوگیری از کم شدن مکش جاروبرقی؟

بررسی و سرویس در زمان های معین جاروبرقی و همچنین شستن و تمیز کردن فیلتر های جاروبرقی و بررسی کیسه جاروبرقی و همچنین قطعات جاروبرقی

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها