eibyabihoud

عیب یابی هود آشپزخانه


قبل ازاینکه با عیب یابی هود آشپزخانه آشنا شوید بهتر است از تاریخچه هود آشپزخانه بیشتر بدانید، در گذشته جهت تهویه هوای آشپزخانه  فن‌های کوچکی در آشپزخانه نصب می‌کردند و آنرا به روشهای مختلف در فضای آشپزخانه پنهان میکردند تا ظاهر آشپزخانه حفظ کرده باشند  بعد از مدتی با توسعه کابینت سازی و همچنین توسعه‌ و پیشرفت چشم‌گیر شرکت‌های تولیدی فن، منجر به توسعه و ایجاد طرح‌های کنونی هود آشپزخانه شد.

امروزه تکنولوژی هود آشپزخانه آنقدر پیچیده شده که جهت تعمیر و عیب یابی آن توصیه می شود از نمایندگی تعمیرات تخصصی هود آشپزخانه کمک بگیرید.

 البته با پیشرفت تکنولوژی باز هم بعد از گذشت زمان چنین لوازمی دچار عیب و ایراداتی خواهند شد که با دانستن یکسری اطلاعات می توان اقدام به عیب یابی هود آشپزخانه و در نهایت  تعمیرات هود آشپزخانه کرد

شاید تا کنون فکر می‌کردید هود آشپزخانه تنها در بالای اجاق گاز جهت جذب بوی غذا و بوهای نامطبوع فضای آشپزخانه نصب می شود ولی امروزه عملکرد هود آشپزخانه نه تنها جذب بو بلکه باعث تهویه صحیح هوای منزل و همچنین حفظ کیفیت هوای منزل نیز خواهد شد.

حتما بخوانید : هزینه تعمیرات هود آشپزخانه 

ژاو سرویس سعی دارد تا برای شما مشتریان خود مقاله‌ای جامع درباره عیب یابی هود آشپزخانه ارائه دهد با ما همراه باشید:

عیب یابی هود آشپزخانه1: هود آشپزخانه روشن نمی‌شود و لامپ‌های اعلان خاموش هستند

جهت عیب یابی چنین مشکلی ابتدا سراغ پریز برق خواهیم رفت ، پریز برق را چک کنید ، در غیر اینصورت فیوز اصلی مدار را بررسی کنید که نسوخته باشد البته این کار باید توسط تعمیرکار چک شود، احتمال بعدی که در عیب یابی هود آشپزخانه احتمال می رود قطع بودن دو شاخه است ازسالم بودن دوشاخه اطمینان حاصل شود . احتمال بعدی قطع بودن مدار سیم رابط می باشد.

اگر هیچکدام از موارد گفته شده مشکل را حل نکرد احتمال آخر سوخته شدن فیوز داخل هود آشپزخانه است که بعد از چک کردن نسبت به رفع آن اقدام به تعویض آن باید کرد .

عیب یابی هود آشپزخانه2 : هود آشپزخانه مکش ندارد

در عیب یابی هود آشپزخانه احتمال اول مسدود بودن مسیر خروجی آپارتمان می باشد در غیر اینصورت زاویه دار بودن لوله خرطومی هود و پر پیچ خم بودن آن باعث بروز چنین مشکلی شده است.

عیب یابی هود آشپزخانه 3: هود آشپزخانه روشن نمی‌شود و لامپ‌های اعلان روشن هستند

در عیب یابی چنین مشکلی احتمال اول این است که کلید های فرمان قطع شده باشد که در صورت درستی عیب یابی باید جهت تعمیر آن اقدام کرد . احتمال دوم سیم‌های رابط داخلی است که ممکن است قطع شده باشد در این صورت جهت رفع عامل موثر بهتر است توسط تعمیرکار حرفه‌ای نمایندگی تعمیرات تخصصی هود آشپزخانه کمک بگیریم . و در آخر ممکن است موتور دستگاه آسیب دیده و مدار قطع شده باشد، ژاوسرویس توصیه میکند در این مورد نیز بهتر است از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید . جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطلب آموزش تعمیرات هود آشپزخانه را مطالعه کنید.

عیب یابی هود آشپزخانه4: هودآشپزخانه روشن می‌شود و موتور صدای هوووم می‌دهد

در این مواقع نیز چندین احتمال وجود دارد که باید بررسی شوند . اولین احتمال این می‌باشد که بوش‌های موتور آسیب دیده‌اند و باید تعمیر گردند . احتمال بعدی این است که پروانه‌ها گیر مکانیکی دارند که باید نسبت به رفع آن اقدام کرد . آخرین احتمال این می‌باشد که موتور نیم سوز شده و باید تعمیر و یا تعویض گردد .

سرویس، نصب، بازدید، عیب‌یابی و تعمیر انواع هود آشپزخانه توسط کادری متخصص و مجرب در اسرع وقت با ضمانت کاری در سراسر تهران، با ژاو سرویس تماس بگیرید.

عیب یابی هود آشپزخانه5: هود آشپزخانه روشن می‌شود و صدای زیادی می‌دهد

جهت عیب یابی هود آشپزخانه ابتدا حالت پروانه‌ها با بدنه را بررسی خواهیم کرد زیرا ممکن است برخورد داشته باشند ، که باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید ، در غیر اینصورت خرابی بوش‌ها مد نظر قرار دارد که باید رفع و رجوع گردند، احتمال آخر نیز این می‌باشد که شفت موتور دچار ساییدگی باشد که باید نسبت به تعمیر آن اقدام کرد .

مشاهده  تعمیرات سیستم های تهویه VRF

عیبیابی هود آشپزخانه6: با روشن شدن هود آشپزخانه، فیوز قطع می‌شود

در این مورد ممکن است دستگاه اتصال بدنه پیدا کرده باشد که باید با رعایت ایمنی و احتیاط این مشکل را تعمیر کرد ، احتمال دوم این است که در مدار داخلی اتصال کوتاه به وجود آمده باشد در این مورد سریع باید جهت رفع ایراد اقدام کرد یا ممکن است کلیدهای چراغ دار دستگاه سوخته‌ باشد دراین مورد باید تعویض انجام گردد و در آخر این امکان وجود دارد که موتور دستگاه سوخته باشد که در این صورت نیز باز هم باید تعویض صورت گیرد .

عیب یابی هود آشپزخانه7: با روشن شدن هودآشپزخانه بدنه بیش از حد معمول می‌لرزد

ممکن است بوش‌های موتور هود آشپزخانه گشاد شده‌ باشند که باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای تعمیر گردد و یا ممکن است در هودهایی که دارای موتورهای بلبرینگ‌دار هستند، بلبرینگ آنها آسیب دیده باشد که در اینصورت نیز بهتر است از نمایندگی تعمیرات تخصصی هود آشپزخانه کمک بگیرید و رد آخر موتور به خوبی مونتاژ نشده است جهت رفع چنین مشکلی نیز باید به نمایندگی مراجعه کرد.

عیب یابی هود آشپزخانه8: مکش هود آشپزخانه کم شده است

جهت عیب یابی هود آشپزخانه احتمال آن میرود که پروانه هود آشپزخانه هرز شده باشد و باید نسبت به رفع آن اقدام کرد و یا ممکن است خروجی هوا مسدود شده باشد در این صورت باید سریع عامل موثر را از میان راه برداشت در غیر این صورت ممکن است فیلتر دستگاه خیلی کثیف شده است و باید تمیز شود

اگر هیچ یک از موارد بالا مشکل را رفع نکرد ممکن است دور موتور خیلی کم باشد که در این مورد باید توسط تعمیرکار مجرب و حرفه ای تنظیم گردد .

امکان ارسال نظر وجود ندارد!