عیب یابی پکیج

عیب یابی پکیج


اگر احساس کردید پکیج شما دچار مشکل شده است قبل از هر اقدامی ابتدا عیب یابی پکیج را انجام دهید، رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای یک پکیج ایجاد شود و شما را وادار به عیب یابی پکیج کند گرم نکردن آب، تولید صدای زیاد و … می باشد، در صورتی که علاقه به کاهارهای فنی ندارید می توانید با ژاو سرویس نمایندگی تعمیرات پکیج تماس بگیرید تا ما با اعزام تعمیرکار حرفه ای در کوتاه ترین زمان انجام دهیم.

عیب یابی پکیج در برندهای مختلف با هم فرقی نمیکند. ولی در برخی موارد مشکلاتی که برای پکیج ایجاد می شود به دلیل نامناسب بودن مکان نصب آن می باشد. بهتر است بهترین مکان را برای نصب پکیج خود انتخاب کنید تا مانع بروز مشکلات متعدد پکیج شوید.

نکات مهم جهت نگهداری و مراقبت از پکیج

برای اینکه طول عمر مفید پکیج خود را افزایش دهید و کمتر به تعمیرات پکیج احتیاج پیدا کنید توصیه می شود موارد زیر را عمل کنید:

  • برای سرویس منظم پکیج خود برنامه زمانی را توسط متخصص مجرب پکیج در نظر داشته باشید.
  • بطور مرتب فشار سیستم را چک کنید، زیرا گاهی پکیج تحت فشار خواهد بود و به تنش های فشاری حساس خواهد شد در این صورت فشار را بر روی عدد پیشنهادی دفترچه راهنما تنظیم کنید.
  • در ماه های تابستان سیستم گرمایشی را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روشن کنید تا از فریز شدن و خشکی پمپ و سایر اجزاء حساس جلوگیری شود.
  • چک کردن ترموستات و تایمرهای دستگاه می تواند به افزایش عمر مفید پکیج کمک کند.
  • بررسی منظم پکیج جهت هرگونه نشتی و آبریزش.
  • ایجاد فضای کافی در اطراف پکیج جهت تهویه درست
  • کنترل تمامی خروجی های فن و دودکش ها و جلوگیری از هرگونه مانعی از میان آنها.
  • از آبی بودن و مداوم سوختن شعله مطمئن شوید.

با رعایت کردن چنین نکات مهم و ساده ای مانع خرابی کامل پکیج خواهید شد. ژاو سرویس در این مقاله به آموزش عیب یابی پکیج و برخی از مشکلات رایج پکیج و راهکارهای آن پرداخته است با مطالعه و همراهی ما می توانید در صورت مشاهده هر گونه مشکل خودتان عیب یابی پکیج را شروع کنید و اگر زمان و یا توانایی عیب یابی پکیج خود را ندارید می توانید تعمیرات پکیج خود را به متخصصین مجرب ژاو سرویس بسپارید.

هواگیری رادیاتورها در ابتدای هر بار استفاده در سال جدید توسط تعمیر کار پکیج مجرب لازم است تا از نبود هوای اضافه در سیستم مطمئن شوید.

عیب یابی پکیج و نحوه برطرف کردن آن

عیب یابی پکیج 1: روشن نشدن پکیج

این نکته بسیار قابل اهمیت است که این عیب یابی پکیج زمانی باید انجام شود که پکیج روشن نشود. در این صورت چند قسمت از پکیج را باید بررسی کنید که اولین آن‌ها بررسی گاز پکیج است و در صورت بسته بودن آن را باز کنید. در غیر اینصورت مرحله بعدی عیب یابی پکیج بررسی فشار آب پکیج می باشد زیرا در صورت کم بودن و یا قطع بودن آب، پکیج روشن نمیشود. در صورتی که هیچ کدام از موارد فوق علت مشکل نبود جهت عیب یابی و تعمیرات پکیج می‌توانید از تعمیرکار ژاو سرویس کمک بگیرید.

حتما بخوانید : هزینه تعمیرات پکیج 

عیب یابی 2: کم بودن دمای آب گرم

جهت عیب یابی چنین مشکلی نوارد زیر را بررسی کنید:

  • در بعضی مواقع علت کم بودن دمای آب کم و زیاد شدن فشار آب است.
  • بررسی اینکه پکیج رسوب نگرفته باشد، در صورت وجود رسوب پکیج باید به وسیله اسید یا جوهر نمک رسوب زدایی شود.
  • خرابی سنسور دمای پکیج می‌تواند علت سرد و گرم آب پکیج باشد.

خرابی فلوسوئیچ پکیج علت‌ اصلی کم بودن دمای آب می باشد و فلوسوئیچ نمی‌تواند به درستی میزان دمای آب را به برد ارسال کند و باعث پایین آمدن دمای آب خواهد شد.

عیب یابی  3: به حالت انفجاری روشن شدن مشعل

گاهی در پکیج عواملی باعث بروز انفجاری روشن شدن پکیج خواهد شد، توصیه می شود مطلب آموزش تعمیرات پکیج را مطالعه کنید، جهت عیب یابی پکیج و رفع چنین مشکلاتی موارد زیر را بررسی کنید:

  • در این مورد عیب یابی پکیج دیواری با بررسی ورودی گاز پکیج شروع می شود زیرا در صورتی که گاز نوسان داشته باشد امکان روشن شدن انفجاری مشعل وجود دارد که باید حتما ورودی گاز تنظیم شود.
  • گاهی به دلیل خرابی الکترود جرقه زن این مشکل بروز میکند و باعث می شود زمانی که اقدام به روشن کردن پکیج ‌کرده اید گاز درون پکیج جمع شده و به صورت ناگهانی با صدای انفجار روشن شود که در این مورد باید خیلی سریع الکترود جرقه زن را تعویض کنید.
  • فاصله الکترود جرقه زن تا مشعل باید استاندارد باشد زیرا فاصله زیاد تا مشعل بروز چنین مشکلی دارد، باید فاصله تنظیم شود، فاصله استاندارد الکترود جرقه زن تا مشعل 5 تا 3 میلی متر می باشد.
مشاهده  عیب یابی یخچال

امکان ارسال نظر وجود ندارد!