عیب یابی یخچال

عیب یابی یخچال


امروزه عیب یابی یخچال نسبت به یخچال های قدیمی پیچیده تر می باشد و نیاز به تعمیر کار حرفه ای و با تجربه دارد، هرچند برخی از مشکلات رایج در یخچال درصورت داشتن آگاهی کافی به راحتی قابل حل می باشد و نیازی به تعمیرکار ندارد. اما به دلیل اینکه تکنولوژی یخچال های جدید پیچیده تر می باشد عیب یابی یخچال بسیار قابل اهمیت می باشد به همبن دلیل اگر علاقه مند به کار فنی هستید و می خواهید خودتان دست به کار شوید باید مطالب آموزش تعمیرات یخچال و عیب یابی یخچال را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید با دانش و آگاهی اقدام به تعمیر و سرویس یخچال فریزر خود کنید. ژاو سرویس نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر در ادامه به طور کامل عیب‌یابی یخچال و روش‌های برطرف کردن آن را برای شما ارائه می دهد، با ما همراه باشید.

عیب یابی یخچال 1:  خنک شدن فریزر و خنک نشدن یخچال

جهت عیب یابی یخچالی که فریزر آن خنک میشود ولی قسمت یخچال اصلا خنک نمیشود ابتدا باید فن داخل فریزر یخچال را بررسی کنیم با توجه به این که علت سرمای یخچال فن داخل فریزر می باشد می توان نتیجه گرفت در اغلب چنین مشکلاتی مربوط به خرابی فن خواهد بود، در صورتی که فن مورد بررسی قرار گرفت و و ایرادی نداشته باشد باید اقدام به بررسی گاز و دمپر یخچال کنیم.

  ژاو سرویس در مقاله عیب یابی یخچال به شرح کامل رفع مشکلات این علت ها می پردازد باما همراه باشید.

عیب یابی یخچال 2 : یخچال اتومات نمی کند

در ابتدا بررسی میکنیم لوله بلو از جای خود خارج نشده باشد. قرار گرفتن لوله بلو در جایگاهش اهمیت بالایی دارد گاهی پیش می آید زمان جابجایی یخچال و یا ذوب برفک و یا . . . لوله بلو از بدنه اواپراتور جدا شده باشد در این مواقع اتومات یخچال بسیار با تاخیر و یا در بعضی مواقع به صورت کلی قطع خواهد شد. اگر لوله بلو مورد بررسی قرار گرفته و ایراد از آن نیست، علت دیگری که باعث این اشکال در یخچال می شود کنتاکت های ترموستات است که در بعضی مواقع بر اثر کار مداوم سطح پلاتین های اصلی کلید ترموستات پایین آمده و به یکدیگر بصورت دائم متصل می شوند.

جهت بررسی به این عیب اتومات زمانی که یخچال روشن است به طرف خلاف عقربه ساعت و یا بعبارت دیگر بطرف صفر بچرخانید. اگر پس از عیب یابی یخچال، یخچال خاموش شد کلید ترموستات سالم می باشد ولی اگر تغییر حالتی ایجاد نشد قطعا علت آن اتصال پلاتین‌ها می باشد. در این مواقع ترموستات را به آرامی از بدنه یخچال خارج کنید و پس از باز نمودن قاب آن کنتاك های کلید را از یکدیگر جدا کنید.

بسیار حائز اهمیت است که بدانید عمده مشکلی که تکنسینهای ژاو سرویس با آن روبرو شده اند تعمیر ترموستات و شارژوگاز بوده است.

در عیب یابی اتومات یخچال علت دیگری نیز می تواند وجود داشته باشد و آن زمانی است که مقدار برفک در اواپراتور بسیار زیاد شده باشد.

همانطور که می دانید ایجاد برفک و تجمع آن در اواپراتور عمل سرما سازی را مختل خواهد کرد و این را بدانید اگر مقدار برفک اواپراتور از حد معینی بیشتر شود، عمل اتومات را هم قطع خواهد کرد.

مشاهده  علت بلند شدن دود از جاروبرقی

در زمان عیب یابی یخچال، اگر یخچال دارای سیستم دیفراست باشد باید آن را به کار بیاندازید و گرنه یخچال را از برق بکشید و درب یخچال را تا ذوب برفک ها و پاك سازی کامل دیواره های اواپراتور از یخ های زائد باز بگذارید سپس یخچال را به برق وصل کنید تا اتو مات همانند گذشته بصورت مداوم انجام شود.

عیب یابی  3:  زمانی که فریزر یخچال خوب منجمد نکند

جهت عیب یابی فریزر که منجمد نمیشود باید قطعات زیر را مورد بررسی قرار دارد:

  • ترموستات یا سنسور یخچال
  • شارژ گاز یخچال
  • کمپرسور یخچال
  • لاستیک درب یخچال
  • خرابی فن یخچال
  • عمل نکردن دیفراست

عیب یابی یخچال که فریزر آن منجمد نمی شود کار ساده ای نمی باشد بهتر است به تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا با چک کردن لیست بالا علت منجمد نکردن فریزر را تشخیص دهد .

عیب یابی4:  زمانی که موتور یخچال زیاد داغ شود

جهت عیب یابی موتور یخچال که خیلی داغ می شود باید موارد زیر مورد بررسی قرار بگیرد:

  • رله اورلود موتور
  • بررسی مدار
  • مطمئن شوید کمپرسور نسوخته باشد.
  • فن موتور

معمولا داغ شدن موتور تا 80 درجه طبیعی تلقی می شود ولی بیشتر از آن باعث می شود موتور خاموش شود و گاهی نیاز به تعویض موتور جدید خواهد بود.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!