مضرات سولاردام

معایب و مضرات سولاردام

در چند سال اخیر سولاردام  به بسیاری از خانه ها راه پیدا کرده و تقریبا می توان گفتن در اکثر خانه ها سولاردام (سولاردم) جزء یکی از لوازم خانگی ضروری  محسوب می شود که از آن بسیار استفاده می شود اما بسیاری از خانواده ها، چه کسانی که سولاردام (سولاردوم ) دارند و چه کسانی که ندارند، اطلاعات زیاد از آن ندارند. به همین علت بسیاری از افراد در مورد معایب سولاردام شک دارند و فکر می کنند که مضرات سولاردام بر سلامتی آن ها تاثیر می گذارد.

 [note style=”6″ icon=”yes” class=”template-style”] حتما بخوانید : تعمیرات سولاردام [/note]

 سولاردام (سولاردوم) وسیله ای از خانواده ی فر است که سرعت و پخت و پز را به میزان بسیار زیادی بالا میبرد.  البته در سولاردام، علاوه بر این امواج از یک لامپ هالوژنی هم کمک گرفته شده است. گرمای حاصل از این لامپ می‌تواند قدرت پخت یا کباب‌شدن بهتر غذاها را تا حد قابل‌توجهی بالا ببرد.  بعضی از مصرف کنندگان نسبت به معایب سولاردام تردید دارند و بعضی دیگر حتی به شیوه ی استفاده و رعایت نکات آن آشنایی ندارند، با ما همراه باشید:

 سولاردام چیست؟

سولاردام (سولاردوم ) اولین بار توسط شرکت کره ای الجی LG ساخته و در بازار توزیع شد. سولاردم  ترکیبی از مایکروفر و مایکروویو است که هم غذا را گرم میکند و هم مپیزد. از این روباعث شده که با وجود قیمت بالاتر نسبت به آن دو طرفدار و فروش بیشتری داشته باشد. سولاردام علاوه بر این مزیت، دارای مزیت های بیشماری است . اما برخی از افراد به علت مضرات سولاردام که آن را احتمال می دهند از خرید ان خودداری می کنند. در این مقاله به معایب سولاردام می پردازیم.

تاثیرات . معایب سولاردام بر کیفیت غذا

افراد زیادی فکر می کنند که از مهم ترین مضرات سولاردام ، تاثیر بر کیفیت غذاست .سولاردام (سولاردوم ) غذا را با دمای بیشتر و در زمان کمتری آماده سرو میکند از این رو  باعث میشود که ویتامین ها و املاح معدنی نیز به میزان کمتری از بین برود. این نکته در مورد ویتامین C و B1 به دلیل حساسیت زیاد به دما بسیار بیشتر حائز اهمیت میباشد. د ررابطه با پختن گوشت با کمک سولاردام، چون اکسیداسیون کمتری را در پی خواهد داشت، گوشت پخته شده کیفیت و مزه ی بهتری دارد.

لازم به ذکر است که سولاردام (سولاردوم ) برای پختن و گرم کردن موادغذایی از امواج ایکس و گاما استفاده نکرده و بنابراین غذاهای پخته شده، رادیواکتیوی و سرطان زا نمی باشد.

مضرات سولاردام برای سلامتی انسان

تصور عموم بر این است که یکی از مضرات سولاردام ، سرطان زا بودن آن است .غذای پخته شده توسط سولاردوم و به طور کلی فرها به هیچ عنوان سرطان زا نبوده و تمامی این ادعا ها مبنی بر سرطان زا بودن غذاهای داخل سولاردام، بدون سند و مدرک میباشد. اما به هر حال فرها در کنار فایده زیادی که دارند، دارای مضراتی هستند. این آسیب ها میتواند  ناشی از غذای پخته شده و یا امواج سولاردم باشد که این مورد یکی از معایب سولاردام می باشد.

معایب سولاردام

معایب و مضرات سولاردام برای مادران شیرده

یک دانشمند سوئیسی با آزمایش خون از افرادی که از غذاهای فر ها استفاده میکنند، به این نتیجه رسید که امواج فر ها مواد مغذی و سالم غذا ها را تغییر داده و ترکیبات مضری را به وجود می آورد که می تواند از مضرات سولادارم باشد . که این ترکیبات مضر بروز  انواع بیماری ها در افراد و مخصوصا مادران شیرده خواهد شد. بیماری که ممکن است تمام افراد گرفتار آن شوند عبارتند از:

  • کاهش گلبول های سفید (لنفوسیت ها)
  • افزایش استرس
  • کاهش مقدار هموگلوبین و در نتیجه ایجاد کم خونی
  • افزایش سطح کلسترول
مشاهده  نمایندگی تعمیرات اجاق گاز آریستون

معایب سولادارم برای مادران شیرده ممکن است به این شرح باشد :

  • تحریک باکتری خطرناک در بدن
  • کاهش لیزوزیم که وظیفه آن از بین بردن مواد بیماری زا است.
  • کاهش آنتی بادی که باعث کاهش قدرت ایمنی بدن در برابر بیماری است.

آیا سولاردام سرطان زاست ؟

این تصور که سولاردام باعث سرطان در افراد می شود کاملا غلط و نادرست است.

تاثیرات سولاردام بر کیفیت غذا چیست ؟

سولاردام و امواج آن به تنهایی بر کیفیت غذا تاثیری ندارد اما داغ کردن بیش از حد غذا باعث از بین رفتن برخی املاح و ویتامین های موجود در غذا می شود.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها