میکروسوئیچ درب مایکروفر

میکروسوئیچ درب مایکروفر چیست؟

میکروسوئیچ درب مایکروفر در واقع یک کلید کوچک و حدودا حساس می باشد. این میکروسوئیچ هنگامی فعال می شود که در حداکثر فشار قرار بگیرد. کاربرد این قطعه بیشتر در دستگاه های مایکروفر و تابلو سوئیچ ها می باشد. قیمت این قطعه حدودا ارزان می باشد و برخلاف قیمت پایینی که دارد، عمر طولانی را شامل می شود. این میکروسوئیچ ها حدودا تا مدت طولانی بدون خرابی و تعمیر کار می کند و گاهی اوقات نیز تا ده میلیون چرخه نیز کار می کند.

همان طور که قبلا اشاره شد، میکروسوئیچ ها حساسیت زیادی را شامل می شوند، در نتیجه به عنوان یک وسیله ایمنی استفاده می شوند. برای مثال این قطعه در مایکروفر برای جلوگیری از بسته شدن به هنگام وجود شیء، شخص و… به کار برده می شود. به طور کل میکروسوئیچ ها برای جلوگیری از بسته شدن درب می باشند.

میکروسوئیچ درب مایکروفر

وجود این میکروسوئیچ درب مایکروفر برای عملکرد درست مایکروفر و رویه درست پخت و پز، کاملا حیاتی است. این میکروسوئیچ به هنگام باز بودن درب مایکروفر، آن را روشن نخواهد کرد و از روشن شدن آن جلوگیری می کند. به دلیل وجود میکروسوئیچ در مایکروفر، روشن شدن بدون بستن درب ممنوع است. دلیل این موضوع و وجود میکروسوئیچ خطراتی است که در صورت روشن شدن همراه با درب باز اتفاق می افتد، از جمله این خطرات می توان به آتش سوزی اشاره کرد.

انواع میکروسوئیچ درب مایکروفر چیست؟

مایکروویو ها یا همان مایکروفر ها به طور کل شامل سه نوع میکروسوئیچ می باشند. این سه نوع میکروسوئیچ در پشت کنترل پنل دستگاه قرار گرفته است. نام های این سه نوع میکروسوئیچ درب مایکروفر، کلید اصلی، کلید ثانویه و کلید مانیتور می باشد. کار این سه نوع میکروسوئیچ، به طور کل از روشن شدن مایکروفر در صورت باز بودن درب، جهت پخت و پز، جلوگیری می کند.

میکروسوئیچ درب مایکروفر

البته این تنها عملکرد و کارایی آن ها نیست. این سه نوع میکروسوئیچ، علاوه بر جلوگیری از کار کردن مایکروفر هنگام باز بودن درب، ولتاژ را به مگنترون و دیود انتقال می دهند و در نتیجه مایکروفر گرم می شود.

چرا میکروسوئیچ درب مایکروفر خراب می شود؟

میکروسوئیچ ها به طور کل یک محرک دارند که وقتی فشرده می شوند، یک اهرم را بلند می کند و همین اهرم، کنتاکت ها را به موقعیتی که در نظر است، انتقال می دهند. میکروسوئیچ ها هنگام فعال شدن خود، برای آن که افراد از فعال شدن آن ها با خبر شوند، با نوعی صدای کلیک فعال می شوند.

میکروسوئیچ درب مایکروفر، اصولا دارای حفره های ثابتی می باشند. علت این حفره ها راحت نصب نمودن و محکم کردن آن ها در جای مخصوص خود است. در واقع مکانیک عملکردی که میکروسوئیچ دارد، بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد. به همین علت نیازی به تعمیر آنچنانی و نگهداری دشواری نیست. میکروسوئیچ ها به طور کل عمر طولانی دارند و کم پیش می آید که نیاز به تعویض آن ها وجود بیاید.

میکروسوئیچ درب مایکروفر

گرچه میکروسوئیچ ها مقاوم هستند و به ندرت خراب می شوند. اما عواملی همچون قرار گرفتن در معرض گرما، کار کردن نادرست و بیش از حد و عدم کیفیت و یا اصل نبودن قطعه می تواند باعث خرابی میکروسوئیچ شود.

مشاهده  نمایندگی تعمیر جاروبرقی در جنوب تهران

اصل بودن و کیفیت میکروسوئیچ بسیار حائز اهمیت است. چرا که اصل بودن قطعه روی کارایی و عملکرد دستگاه تاثیر می گذارد. اگر قطعه اصل و باکیفیت باشد، عمر مفید دستگاه را حفظ می کند و عملکرد آن را افزایش می دهد. در حالی که اگر قطعه بی کیفیت و غیر اورجینال یا به نوعی فیک باشد، عملکرد دستگاه را کاهش می دهد و فشار زیادی به موتور دستگاه وارد می کند و در نتیجه باعث خرابی بیشتر و کاهش عمر مفید دستگاه می شود.

چگونه میکروسوئیچ درب مایکروفر کار می کند؟

میکروسوئیچ هنگام باز بودن درب، از روشن شدن مایکروفر جلوگیری می کند. هنگامی که درب بسته می شود، برق را به اجزایی همچون دیود و مگنترون انتقال می دهد. میکروسوئیچ به طور کل دارای 2 شاخک فلزی می باشد که نام های آن ها، ترمینال است که آن ها از بدنه خارج می گردد.

میکروسوئیچ درب مایکروفر

از مواردی که می توان به علت روشن نشدن مایکروفر اشاره کرد، خرابی میکروسوئیچ است. افراد برای امتحان کردن درست بودن میکروسوئیچ، می توانند از مولتی متر برای سنجیدن پیوستگی الکتریکی آن استفاده کنند. به طوری که وقتی دکمه محرک را فشار می دهند، پیوستگی الکتریکی بین پایانه ها دیده شود.

در صورتی که این پیوستگی الکتریکی به وجود نیامد، میکروسوئیچ نیاز به تعویض شدن دارد. خرابی میکروسوئیچ باعث مواردی مانند به روشن نشدن مایکروفر به خاطر نرسیدن برق مورد نیاز به آن می شود.

میکروسوئیچ درب مایکروفر را از کجا بخریم؟

میکروسوئیچ درب مایکروفر یکی از قطعات مهم و حساس است که باید میکروسوئیچ اصل و با کیفیت آن تهیه شود. برای تهیه کردن میکروسوئیچ و خرید آن، می توان به نمایندگی تعمیرات مایکروفر مراجعه کرد. نمایندگی هایی که قطعات اصل را به فروش می رسانند و تعمیرات را نیز خود انجام می دهند، مورد خوبی برای انتخاب هستند.

یکی از این نمایندگی های معتبر ژاو سرویس می باشد. ژاو سرویس از ویژگی های برتری همچون تعمیرکاران ماهر و مجرب در زمینه تعمیرات انواع برند های مایکروفر، از جمله تعمیرات مایکروفر فلر، تعمیرات مایکروفر ال جی و…برخوردار می باشد.

 

ژاو سرویس یک نمایندگی معتبر است که تعمیرکاران ماهر و مجرب آن دوره های تخصصی دیده اند. این نمایندگی از فروش قطعات اصل و اورجینال نیز برخوردار است. افراد می توانند جهت تعمیرات و یا تعویض قطعات خود با ژاو سرویس تماس بگیرند و هر زمان و مکانی که دوست دارند را مشخص کنند تا تعمیرکار به آن ها مراجعه کند و در کمترین زمان عیب یابی کند. ژاو سرویس برای اطمینان خاطر مشتریان عزیز خود، ضمانتی نیم ساله را برای تمامی خدمات خود قرار داده است.

به طور کل پیشنهاد می شود که تعمیرات و یا تعویض قطعات را خود افراد انجام ندهند. چرا که تعمیر و یا تعویض برخی موارد کاری تخصصی است و در صورت بی دقتی باعث خرابی بیشتری می شود و در مواردی عملکرد دستگاه را پایین می آورد و به موتور مایکروفر فشار زیادی وارد می کند. در نتیجه تعمیرات را به دست یک تعمیرکار ماهر یا نمایندگی های تعمیرات معتبر بسپارید‌.

میکروسوئیچ مایکروویو ها چند نوع هستند؟

مایکروویو ها یا همان مایکروفر ها به طور کل شامل سه نوع میکروسوئیچ می باشند. این سه نوع میکروسوئیچ در پشت کنترل پنل دستگاه قرار گرفته است.

مشاهده  تعمیرات جاروبرقی دوو

میکروسوئیچ درب مایکروفر را از کجا بخریم؟

نمایندگی هایی که قطعات اصل را به فروش می رسانند و تعمیرات را نیز خود انجام می دهند، مورد خوبی برای انتخاب هستند.

چرا میکروسوئیچ درب مایکروفر خراب می شود؟

عواملی همچون قرار گرفتن در معرض گرما، کار کردن نادرست و بیش از حد و عدم کیفیت و یا اصل نبودن قطعه می تواند باعث خرابی میکروسوئیچ شود.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها