5 نکته مهم قبل از خرید سولاردام

سولاردام(سولاردوم) امروزه برای راحتی استفاده کنندگان، امکانات بیشتری نسبت به مدل های قدیمی تر و دستگاههای مشابه از قبیل مایکروفر و یا مایکروویو دارند. بسیاری از سولاردام (سولاردوم)ها عملکرد مشابه ای به یکدیگر دارند. برخی از امکانات ضروری سولاردام (سولاردوم) عبارتند از: زمان پخت و پز سولاردام(سولاردوم) ، یخ زدایی سریع سولاردام(سولاردوم) ، سطح قدرت سولاردام(سولاردوم) و تایمر سولاردام(سولاردوم). اگر میخواهید خرید سولاردام(سولاردوم)  داشته باشید در واقع شما از مزیت ماکروفر و هم ماکروویو برخوردار خواهید بود ، پس بهتر است با مطلعه مطالب مربوط به راهنمای خرید سولاردام(سولاردوم)  یک برند یا ویژگی های خوب در نظر بگیرید و تهیه کنید.

 [note style=”6″ icon=”yes” class=”template-style”] حتما بخوانید : تعمیرات سولاردام [/note]

به طور کلی می توان گفت سولاردام(سولاردوم)  یک دستگاه است که هم کار ماکروفر و هم کار ماکروویو را میکند. یعنی هم میپزد و هم گرم میکند. این دستگاه اولین بار توسط کمپانی الجی تولید و جهت فروش به بازارجهانی توزیع شده است. البته زمان زیادی طول نکشید تا این دستگاه محبوبیت زیادی را در بین دنیا به خود اختصاص دهد و کم کم جای ماکروفر و ماکروویو را در خانه ها بگیرد.

اکثر سولاردام(سولاردوم) دارای کنترل پنل لمسی و سینی چرخان برای چرخاندن ظرف غذا جهت بهتر پخته شدن هستند. برخی از مدل ها نیز دارای گزینه شروع پخت و پز با تاخیر و همچنین گزینه ای برای گرم نگه داشتن غذا پس از پختن می باشند. گران ترین سولاردام ها تا ۱۰۰ مورد برنامه پیش فرض دارند که به شما اجازه می هند بدون نیاز به تنظیم زمان یا سطح توان، غذای خود را بپذید.هنگامی که یک سولاردام جدید می خرید، صرف نظر از اینکه چه مدل و برندی انتخاب کرده اید، حتما دفترچه راهنمای خرید سولاردام(سولاردوم)  را به طور کامل مطالعه نمایید تا با تمام ویژگی های آن آشنا شوید.

معرفی بهترین برند جهت خرید سولاردام و نحوه کار با آن

در رابطه با بهترین برند سولاردام(سولاردوم)  و نحوه کار با آن  می توان گفت به دلیل اینکه سولاردام(سولاردوم) خانگی در سبک های مختلفی تولید می شوند، به طور کلی به سه نوع تقسیم بندی می شوند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.:

  • سولاردام(سولاردوم) رومیزی
  • سولاردام(سولاردوم) بالا اجاقی
  • سولاردام(سولاردوم) کشویی

 نکته مهم قبل از خرید سولاردام

سولاردام (سولاردوم) رومیزی

سولاردام(سولاردوم) رومیزی یا قابل حمل رایج ترین نوع سولاردام(سولاردوم) در میان مصرف کنندگان برای گرم کردن غذاها، یخ زدایی مواد غذایی، درست کردن پاپ کورن و کارهایی مثل پخت و پز است. به طور کلی هزینه این مدل سولاردام(سولاردوم)  و از سایر مدل ها کمتر است و نسبت به دو مدل دیگر بسیار راحت تر نصب می شود. روی پیشخوان اشپزخانه برای قرار دادن سولاردام(سولاردوم)   رومیزی بهترین مکان خواهد بود البته مکانی که برای دسترسی به دوشاخه راحت باشد تا بتوان از آن استفاده کرد. برخی از مدل های سولاردام(سولاردوم)   رومیزی کیت هایی را به همراه دارند که می توانید آن را روی کابینت طوری نصب کنید که مدام جابه جا نشوند.

سولاردام (سولاردوم)  توکار یا کشویی

سولاردام(سولاردوم)  توکار یا کشویی قاعدتا داخل کابینت به طور سفارشی و یا دیوار قابل نصب هستند، سولاردام توکار جدید بوده و گرانترین نوع سولاردام(سولاردوم)  می باشد که نصب آن ها نیاز به تخصص دارد.

مشاهده  کلیه نکات مهم در خرید کولر VRF

سولاردام (سولاردوم)  بالا اجاقی

سولاردام (سولاردوم) بالا اجاقی مانند مدل مایکروفر که بالای اجاق گاز نصب می شود، و از نظر مصرف کنندگان در رتبه دوم محبوبیت قرار دارند بالای اجاق گاز نصب می شود. سولاردام (سولاردوم) بالا اجاقی برای خانه هایی که فضای پیشخوان آشپزخانه آن ها برای قرار دادن سولاردام (سولاردوم) رومیزی کافی نیست، مناسب هستند. سولاردام بالا اجاقی دارای سیستم های تهویه چند سرعته هستند که در محل هود آشپزخانه قرار می گیرند و در واقع عملکردی مشابه هود آشپزخانه نیز دارند. بعلاوه در زیر سولاردوم بالا اجاقی چراغ هایی برای روشن کردن محدوده اجاق گاز تعبیه شده است.

سولاردام (سولاردوم)  ترکیبی با اجاق گاز

سولاردام (سولاردوم) ترکیبی با اجاق گاز، این نوع سولاردام لوکس ترین نوع سولاردام در بازار می باشد، که ترکیبی از یک اجاق گاز معمولی و یک سولاردوم به صورت یکجا است. این اجاق های دوگانه یا ترکیبی دارای درب های کشویی با طراحی بی نظیر براق هستند. قیمت این مدل سولاردام (سولاردوم) ترکیبی نیز نسبتا گران است.

 قبل از خرید سولاردام

شیوه ی کار سولاردام (سولاردوم) ترکیبی چگونه است؟

در سولاردام (سولاردوم) ترکیبی از گرم کننده یاHeater های زغالی، سرامیکی و هالوژنی تعبیه شده است. گرم کننده ی ذغالی در بالای سولاردام (سولاردوم) ترکیبی قرار گرفته و میتواند امواجی را با دما و عمق نفوذ بالا تولید کرده و منتشر کند. گرم کننده های سرامیکی و هالوژنی نیز در پایین و کف محفظه قرا دارد که عمده ی گرما به وسیله ی این دو تولید و منتشر میشود.

ممکن است فکر کنید در سولاردام (سولاردوم) ترکیبی زیر غذا بیشتر گرم شده و در نهایت میسوزد. اما بعضی از برندها مثلا سولاردام (سولاردوم) ترکیبی ال جی برای این مشکل راه حلی ارائه داده است. محفظه ی سولاردام (سولاردوم) ترکیبی الجی برخلاف دیگر فرها که شکلی چهار گوشه دارند، استوانه ای یا بهتر بگوییم بیضی شکل است. به این ترتیب گرما به طور یکنواخت و یکسان در داخل سولاردام (سولاردوم) ترکیبی پخش میشود و تمام قسمت های ماده ی غذایی به طور یکسان گرم شده و یا میپزد.

 مجموعه ی این گرم کننده ها با هم میتوانند دمای داخل سولاردام (سولاردوم) ترکیبی را در عرض 5 دقیقه به 320 درجه ی سانتی گراد برسانند. در این دما شما میتوانید انواع موادغذایی را در کمترین زمان ممکن پخته و یا گرم کنید. لازم به ذکر است که شما میتوانید دمای مورد نظر را تنظیم کنید و این دما بیشترین دمای تولید شده توسط دستگاه است.

تفاوت سولاردام (سولاردوم) و مایکروویو

ابزاری که در سولاردام (سولاردوم) ترکیبی تعبیه شده تا امواج با طول موج 2450 مگاهرتز ایجاد کند، مگنترون نام دارد. در سولاردام از قسمت بالا و قسمت پایین آن هیتر ذغالی دارد که امواج گرمایشی نورانی را به مواد غذایی میتابانند. مگنترون بعد از اصابت با دیواره ی فلزی محفظه منعکس شده و وری مواد غذایی متمرکز میشوند. امواجی که توضیح داده شد به علت طول موج بالا باعث تحرک مولوکول آب داخل مواد غذایی میشود که این تحرک مولوکول های آب گاها به میلیون ها بار در ثانیه میرسد، این تحرک به مولکول های مواد غذایی نیز میرسد و آناها را نیز به حرکت درآورد. سبب این عمل اصطکاک بین مولکول ها شده و دمای مواد به سرعت بالا می رود در سولاردام (سولاردوم)  علاوه بر سیستم گخت مایکروویو المنت های نوری نیز دارد.

مشاهده  سرویس کولر گازی در منزل

از دیگر تفاوت سولاردام و مایکروویو  میتوان به محفظه ی آنها اشاره کرد ، سولاردام (سولاردوم) بصورت مدور و استوانه ای درست شده تا امواج گرمایی به شکل بهتر روی ماده غذایی منعکس گردد اما در مایکرویو به صورت چهارگوش می باشد.سولاردام ترکیب مایکرویو و امواج گرمایشی است که عمل پخت را انجام میدهند و دمای مواد غذایی به 320درجه در 5 دقیقه می رسد اما در مایکروویو تنها توسط امواج مایکروویو عمل پخت انجام میشود. همچنین سرعت پخت در سولاردام سه برابر آون های المنتی معمولی و تا 1.5 برابر مایکروویو (ماکروویو) است به همین دلیل این سرعت بالای پخت باعث می شود کیفیت مواد غذایی حفظ شود و مزه ی بهتری خواهد داشت.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها