چرا جاروبرقی مکش ندارد

علت ضعیف بودن مکش جاروبرقی

جاروبرقی را می توان از مهم ترین لوازم خانگی هر خانه ای به شمار اورد. مصرف این وسیله برقی در خانه به قدری زیادی و نقش آن در تمیز کردن خانه به قدری اهمیت دارد که حتی ذره مشکل یا خرابی در آن می تواند کار کل اهالی خانه را مختل نماید. یکی از مهم ترین مشکلاتی مکررا توسط مصرف کنندگان جاروبرقی  گزارش می شود مربوط به کاهش مکش جاروبرقی است. اگر این مشکل برای شما نیز ایجاد شده است و نمی دانید چرا مکش جاروبرقی کم شده است یا چرا جاروبرقی مکش ندارد در این مطلب با ما همراه باشید.

حتی اگر از با کیفیت ترین برند های جاروبرقی مانند ال جی ، سامسونگ یا حتی بوش استفاده کنید احتمال اینکه این مشکل برای شما ایجاد شود ، وجود دارد. پس این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید تا این مشکل که چرا جاروبرقی مکش ندارد را بتوانید به آسانی در منزل تعمیر کنید.

چرا جاروبرقی مکش ندارد ؟

یکی از سوال های متداولی که برای مصرف کنندگان جاروبرقی پیش می آید این است که چرا جاروبرقی مکش ندارد . مت قصد داریم در این مطلب به آن پاسخ دهیم پس این صفحه را از دست ندهید.

پر بودن کیسه جاروبرقی

اولین قسمت جاروبرقی که در زمان نبودن مکش باید برسی شود کیسه جاروبرقی می باشد. در حقیقت برسی این قسمت بسیار ساده و آسان است و تعویض و برطرف سازی آن نیز با سرعت بالا و هزینه کم صورت میگیرد. پس اگر نمیدانید چرا جاروبرقی مکش ندارد ابتدا این قسمت را برسی نمایید و از خالی بودن آن اطیمنان حاصل فرمایید.

چرا جاروبرقی مکش ندارد

مسدود بودن فیلتر جاروبرقی

در طول استفاده دراز مدت از جاروبرقی ممکن است فیلتر به وسیله گرد یا کرک موجود در فرش و … مسدود شده باشد. معمولا به این قسمت جاروبرقی توجه چندانی نمی شود درحال که در بسیاری از مواقع علت ضعیف شدن مکش جاروبرقی ، مسدود بودن فیلتر آن است. کافیست به سادگی اقدام به تعویض یا پاکسازی این فیلتر های کنید و ببنید که جاروبرقی شما مانند روز اول کار می کند.

مسدود بودن اتصالات جاروبرقی

جاروبرقی از اتصالات مختلفی مانند لوله خرطومی ، پارویی و تلسکوپی برای آسان سازی کار مصرف کننده استفاده می کند. گاهی به علت های مختلف یکی از این لوله ها و اتصالات با گرفتگی مواجه شده اند اما  مصرف کننده به علت عدم در دسترس بودن یا خارج از دید بودن قسمت مسدود ، متوجه آن نمی شود. اگر مکش جاروبرقی شما کم شده است و نمیدانید چرا جاروبرقی مکش ندارد بهتر است انسداد اتصالات و لوله های جاروبرقی را به طور کامل برسی نمایید.

پارگی مسیر جریان هوای جاروبرقی

جاروبرقی یا ایجاد مکش کار می کند و بزرگترین عامل از بین رفتن مکش در جایی ، سوراخ یا پاره بودن مسیر جریان هوا می باشد. گاهی این پارگی به قدری کم و ریز می باشد که مصرف کننده متوجه آن نمی شود در حال که علت کم شدن مکش جاروبرقی در موافع بسیار همین موضوع می باشد. اگر نمی دانید چرا جاروبرقی مکش ندارد کافیست مسیر جریان هوار برسی نمایید تا متوجه پارگی یا سوراخ در بدنه آن شوید.

مشاهده  عیب یابی جاروبرقی

خرابی موتور

در نهایت مهم ترین علت کاهش مکش جاروبرقی ، خرابی موتور می باشد. موتور جاروبرقی می تواند بسته به استفاده شده ، مراقبت از دستگاه و مدت زمان استفاده از جاروبرقی ضعیف شود و منجر به کاهش مکش جاروبرقی شود. اگر موتور شما به مشکل خورده است یا ضعیف شده است بهتر است آن را به یک تعمیرکار جاروبرقی نشان دهید. در عیب یابی که از جاروبرقی صورت می گیرد به خوبی تشخیص داده می شود که چرا جاروبرقی مکش ندارد و چگونه می توان این مشکل را حل کرد.

چرا جاروبرقی مکش ندارد

علت کاهش مکش جاروبرقی

گاهی مکش جاروبرقی به خودی خود کم نیست بلکه پس از مدتی استفاده کم می شود. در حقیقت در زمانی که این دستگاه روشن می شود از مکش خوب و قابل قبولی برخوردار است اما پس از مدتی استفاده ناگهان فشار آن افت می کند و مصرف کننده را با مشکل روبه رو می کند. یکی از مشکلات متداولی که مکررا گزارش شده است مربوط به همین است که چرا جاروبرقی مکش ندارد یا چرا مکش جاروبرقی کاهش پیدا می کند. ما در این قسمت به این سوال پاسخ خواهیم داد.

انسداد فیلتر یا پر بودن کیسه جاروبرقی :

وجود گرفتگی در فیلتر یا پر بودن کیسه جاروبرقی در این قسمت نیز تاثیر گذار است. علت اصلی این اتفاق این است که وقتی فیلتر مسدود باشد یا پاکت آن پر باشد جاروبرقی و موتور آن برای ایجاد مکش بیش از اندازه تلاش می کنند و همین موضوع باعث فشار آمدن به موتور جاروبرقی می شود. وقتی به موتور فشار وارد شود دما دستگاه بالا می رود و جاروبرقی به طور خودکار مکش خود را کم می کند یا به طور کامل خاموش می شود. تعویض فیلتر ها و کیسه جاروبرقی در سلامت موتور جاروبرقی تاثیر بسیار زیادی دارد پس اگر نمی دانید چرا جاروبرقی مکش ندارد از برسی فیلتر جارو برقی غافل نشوید.

خراب بودن سیستم خنک کننده جاروبرقی :

خراب شدن سیستم خنک کننده جاروبرقی که توسط مصرف کنندگان جاروبرقی ال جی و سامسونگ بارها گزارش شده است یک ی از علت های کاهش مکش جاروقی است.

وقتی جاروبرقی در حال فعالیت است موتور به دمای بسیار بالایی می رسد. بالا بودن دمای موتور اگر کنترل نشود هم باعث خرابی زودهنگام موتور می شود و هم باعث می شود که قدرت مکش کاهش پیدا کند. اگر نمی دانید چرا جاروبرقی مکش ندارد و چرا مکش جاروبرقی کاهش پیدا کرده است سیستم خنک کننده را حتما برسی کنید. اگر دمای موتور بالای برود و سیستم خنک کننده قادر به کاهش دمای آن نشود ، جاروبرقی تشخیص می دهد که دمای دستگاه بیش از اندازه بالا رفته است و برای جلوگیری از اسیب دیدن اتصالات داخلی ، مکش را به طور خودکار کاهش می دهد تا فشار کمتری به دستگاه وارد گردد.

مسدود بودن محل تنفس جاروبرقی

برای اینکه سیستم خنک کننده جاروبرقی به خوبی بتواند دمای موتور را پایین بیاورد ، محل تنفس دستگاه باید کامل باز و ازاد باشد. گاهی به علت های مختلفی مانند گیر کردن ذرات خارجی یا… این قسمت مسدود می شود و در نتیجه سیستم خنک کننده به خوبی فعالیت نمی کند. همین انسداد علت کاهش مکش جاروبرقی می شود در بسیاری از مواقع موجب می شود تا جاروبرقی صدای بیش از اندازه بلندی نیز تولید کند.

مشاهده  علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

ضعیف شدن  موتور

در نهایت بسیار از مشکلاتی که برای مکش جاروبرقی به وجود می اید از خرابی موتور نشئت می گیرد.گاهی به علت خرابی موتور ، فشاری که به دستگاه وارد می شود بیش از اندازه است. همین موضوع باعث می شود که جاروبرقی تشخیص دهد که دستگاه در معرض خرابی یا آسیب دیدگی وسیع می باشد که همین موضوع منجر می شود تا به طور خودکار مکش جاروبرقی کم گردد. برسی خرابی موتور جاروبرقی باید به طور دقیق و توسط یک تعمیرکار صورت بگیرد تا علت ضعیف بودن مکش جاروبرقی و اینکه چرا جاروبرقی مکش ندارد به خوبی حل گردد.

علت کاهش مکش جاروبرقی

حل کردن مشکل مکش جاروبرقی بسیار اهمیت دارد. اگر جاروبرقی شما به خوبی نتواند محل مورد نظر شما را نظافت کند ، مدت زمان طولانی تری مورد استفاده قرار میگیرد و همین استفاده بیش از اندازه طول عمر دستگاه را کاهش می دهد و تاریخ انقضا جاروبرقی را نزدیک تر می سازد. هرچقدر هم که جاروبرقی شما از برند ها با کیفیت مانند ال جی یا سامسونگ باشد نمی توان گفت که این مشکلات برای آن به وجود نمی آید.  به همین علت است اگر مکش جاروبرقی ضعیف شده است و نمیدانید چرا جاروبرقی مکش ندارد حتما از طریق یک تعمیر کارعلت به رفع مشکل آن بپردازدید.

ما در این مطلب سعی کردیم تا مهم ترین علت های کاهش مکش جاروبرقی را برسی کنیم. اگر همچنان نمی دانید چرا جاروبرقی مکش ندارد یا علت ضعیف شدن مکش جاروبرقی چیست ، به یک تعمیرکار و مرکز تعمیرات جاروبرقی خوب نیاز دارید. در این صورت کافیست با ژاو سرویس تماس بگیرید و در سریع ترین زمان ممکن به تعمیرات انواع لوازم خانگی بپردازید.

ژاو سرویس ، مرکز تعمیرات انواع لوازم خانگی در تهران با خدمات تعمیر در محل و مشاوره اولیه رایگان آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

متداول ترین علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست ؟

پر بودن کیسه جاروبرقی ، گرفتگی فیلتر یا انسداد مسیر مکش جاروبرقی می تواند از متداول ترین علت مکش نداشت جاروبرقی باشد.

کاهش مکش جاروبرقی در حین کار به چه علتی می باشد ؟

خراب بودن سیستم خنک کننده می تواند علت کاهش مکش جاروبرقی در حین کار باشد.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها