خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی (پارس خزر، ال جی، سامسونگ، بوش و…)

یکی از رایجترین مشکلات جاروبرقی خاموش شدن ناگهانی آن می باشد که میتواند بدترین مشکلی باشد که با آن روبرو  خواهیم شد .این مشکل ممکن است افراد زیادی را کلافه کند و آن ها را به یافتن علت خاموش شدن جاروبرقی بکشاند. ابتدا لازم است بدانید در داخل جاروبرقي برای جلوگیری از ذوب شدن اجزا و سوختن موتور یک محافظ حرارتی وجود دارد که در صورت داغ کردن بیش از حد برای اجتناب از آسیب به اجزا جریان ورودی به موتور را قطع خواهد کرد و تا خنک شدن آن اجازه روشن شدن به جاروبرقی نمیدهد،

پیشنهاد  نمایندگی تعمیرات جاروبرقی ژاو سرویس این است که در صورتی که با راهنمایی های ما نتوانستید مشکل خود را برطرف کنید بهتر است درخواست تعمیر جاروبرقی خود را به صورت آنلاین یا تلفنی ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شودو علت خاموش شدن جاروبرقی شما عیب یابی شود.

چند مورد از رایج ترین  علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی :

  • امکان دارد سیم برق دچار قطعی شده باشد.
  • امکان دارد دوشاخه برق جاروبرقی خراب باشد.
  • امکان دارد کلید روشن خاموش اتصالی داشته باشد.
  • موتور جاروبرقی نیم سوز است.
  • و…

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی5 علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی:

برای اینکه مطمئن شوید واقعا ایراد اصلی جاروبرقیتان چیست پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه کنید و با ما همراه باشید، زیرا اگر خودتان سررشته ای از تعمیر و سرویس جاروبرقی دارید نسبت به عیب یابی آن اقدام کنید. نکته حائز اهمیت این است که تمام مواردی که به آن  اشاره کردیم عدم استفاده صحیح و نگهداری اصولی از جاروبرقی  می باشد. در صورتی که بدانید از این وسیله گران بها چگونه به خوبی نگهداری کنید مطمئن باشید بهترین جاروبرقی را خواهید داشت. در این قسمت ما به توضیح 10 علت خاموش شدن جاروبرقی می پردازیم.

  • 1-خرابی دکمه روشن و خاموش جاروبرقی (سوییچ)

خرابی سوئیچ (کلید) روشن و خاموش یکی از دلایلی است که باعث خواهد شد جاروبرقی پس از روشن شدن بعد از چند ثانیه یا زمان کمی خاموش شود آن است اگر پس از روشن کردن جاروبرقی شاسی بیرون میپرد و جارو برقی خاموش میگرددباید سوییچ را بررسی کنید.

  • 2- قطع شدن سیم برق جاروبرقی 

 یکی از علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و خرابی سیم برق جاروبرقی این است که سیم برق را هنگام استفاده آنقدر میکشیم که دیگر سیم بیرون نیاید به دلیل اینکه سیم جاروبرقی داخل یک سیم جمع کن تعبیه شده است زمانی که تا انتها این سیم را میکشید این سیم تحت فشار قرار میگیرد و بعد از مدتی باعث قطعی سیم برق می شود.

 یکی از راهکارهایی که به این مشکل برنخورید این است که یک بار به آرامی سیم برق را تقریبا تا جایی که حس کردید بعد از کشیدن به انتهای سیم میرسید بکشید. حال با یک نوار چسب کوچک مشخص کنید که تا این قسمت میتوانید سیم را به بیرون بکشید. مطمئنا دیگر با قطعی سیم جاروبرقی مواجه نخواهید شد. جهت رفع قطعی سیم برق جاروبرقی بهتر است با تعمیرگاه تعمیر جاروبرقی در تهران تماس بگیرید.

  • 3-گرم شدن بیش از حد موتور جاروبرقی

موتور جاروبرقي قطعه ای قدرتمند و بسیار حساس در اجزاء به شمار می آید، موتور جاروبرقی نیاز به استراحت و خنک شدن در حین کار دارد زمانی که لوله دستگاه دچار انسداد شود، انجام مکش به سختی صورت بپذیرد این مسئله فشار زیادی به موتور میاورد که باعث گرمای بیش از حد آن و علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی حین کار میشود. یکی از راه هایی که ما را متوجه میکند که آیا لوله جاروبرقي دچار گرفتگی شده است یا خیر! خاموش شدن ناگهانی جارو برقی در مدت زمان مشخصی در هر بار استفاده از آن است.

مشاهده  نشانه های سوختن موتور جاروبرقی

مثلا اگر هر بار پس از روشن کردن با گذشت 3 دقیقه جاروبرقی حین کار کردن خاموش میشود این نشان دهنده مسدود شدن مسیر است که به همین دلیل موتور به شکل پیوسته به گرمای بیش از حد میرسد. ولی اگر در بازه های زمانی مختلف پس از روشن کردن دستگاه، پس از روشن شدن جاروبرقی خاموش شود به احتمال قوی علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار ، از خرابی برد الکتریکی خواهد بود.

 

سوختن جاروبرقی ؛ مهم ترین علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

سوختن موتور جاروبرقی نیز علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی در حین کار می تواند باشد. اما علائم سوختن موتور جاروبرقی دلایل زیادی خواهد د اشت. برای همین قصد داریم متداول ترین علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی را خدمتتان ارائه خواهیم داد.

  • اولین علائم سوختن موتور جاروبرقی ،کم شدن مکش جاروبرقی می باشد.
  • جاروبرقی در فواصل زمانی کوتاه باید استفاده شود. مقدر زمان مناسب برای جارو کشیدن و نظافت منزل بین 30 دقیقه تا 1 ساعت است. یکی از سوالاتی که خیلی از کاربران از ما می پرسند علت خاموش شدن جاروبرقی است که یکی از موارد آن زود داغ شدن موتور جاروبرقی است.
  • دومین علت سر و صدای بیش از حد معمول در موتور جاروبرقی است.
  • سومین علت، خاموش شدن جاروبرقی در حین کار است
  • چهارمین علت: در جاروبرقی سیستمی وجود دارد که اگر بیشر از حد معمول جاروبرقی روشن بماند برای محافظت از موتور جاروبرقی، اقدام به خاموش کردن آن می نماید. نام این قطعه ترموستات است.
  • خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی4-گرفتگی لوله جاروبرقی

در بسیاری از مواقع گرفتگی ها کوچک باعث می شود تا هوا به آرامی رد شود و این مسئله باعث گرم شدن موتور در زمان استفاده خواهد شد. ولی در بعضی اوقات کرک ها و کثیف ها به شکل توپ بزرگی مسیر هوا را به طور کامل مسدود میکند و به اصلی ترین علت خاموش شدن جاروبرقی تبدیل می شود. پس از باز کردن لوله جاروبرقي ،  میتوانید از دسته تی استفاده کنید تا با فشار دادن آن به داخل لوله هرگونه زباله را خارج کنید.

ممکن است چیزهای بزرگی مانند درب های بطری و یا پلاستیک های فشرده لوله های جاروبرقي کیپ کرده باشند. باید اطمینان حاصل کنید که تمامی اجزایی که در مکش تاثیر گذار هستند نظیر لوله ها، ورودی ، فیلترها و کیسه دچار گرفتگی نشده باشند چون علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار خواهند شد. وقتی دستگاه دچار گرفتگی شده باشد صدای مکش تغییر خواهد کرد. . اگر لوله دچار گرفتکی باشد باید سریعا برای تمیز کردن آن اقدام کنید.

 حتما بخوانید : هزینه تعمیرات جاروبرقی [/note]

  • 5-انسداد زباله در جاروبرقی

در علت قبلی پیشتر گفته شد بعد از داغ شدن موتور جاروبرقی به صورت اتوماتیک خاموش می شود. اما بدترین و در حین حال ساده ترین مشکل انسداد زباله در لوله های جاروبرقی میباشد. از این رو بهتر است همیشه لوله تلسکوپی ، خرطومی و پارویی جاروبرقی را بررسی نمایید تا زباله ی داخل آن گرفتار باشد سریعا برای برطرف کردن ان چاره ای بیندیشید.

حدالامکان بهتر است قبل و بعد از نظافت منزل لوازم جاروبرقی  به خوبی بررسی شوند. شاید انسداد زباله امر زیاد جدی نباشد ولی مهم ترین علت خاموش شدن جاروبرقی و سوختگی موتور جاروبرقی است. تا زمانی که جاروبرقی به خوبی نتواند تنفس کند نمیتوانید انتظار داشته باشید برایتان به خوبی منزلتان را تمیز کند .

  • 6-تعویض به موقع فیلتر 
مشاهده  تعمیر موتور کولر گازی سوخته

اگر بیش از 6 ماه از عمر فیلتر دستگاه میگذرد حتما باید فیلتر جاروبرقی تعویض گردد. وقتی فیلتر بیش از حد کثیف باشد گرمای موتور نیز شدت میابد و میتواند علت خاموش شدن جاروبرقی باشد. اگر از آخرین باری که فیلتر جاروبرقي را تعویض کرده اید زمان زیادی گذشته ، هرچه زودتر جهت تعویض ان اقدام کنید.

  • 7-مشکلات الکتریکی در روشن نشدن جاروبرقی 

با توجه به علت های گفته شده در موارد بالا اگر در جاروبرقی خود، نشانه ای از گرفتگی در قطعات دستگاه پیدا نمیکنید این بدان معناست که مشکلات مکانیکی در دستگاه شما وجود ندارد و باید به ایراد های الکتریکی آن بپردازید. یکی از علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ می باشد.

  • 8- داغ شدن ترموستات یکی از علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ

اکثر جاروبرقی ها از جمله ال جی و یا جاروبرقی بوش، جارو برقی ناسیونال، جاروبرقی سامسونگ، جاروبرقی الکترولوکس، جاروبرقی دوو دارای یک ترموستات هستند که درصورت داغ شدن بیش از حد موتور، اصلی ترین علت خاموش شدن جاروبرقی می شوند.

برای استفاده مجدد از جاروبرقی بهتر است ۲۰ تا ۳۰ دقیقه جاروبرقی خود را خاموش کنید تا موتور جاروبرقی خنک شود. اگر سوالتان این است علت داغ شدن ترموستات جاروبرقی چیست؟ باید گفت بی دلیل موتور جاروبرقی بیش از حد گرم نمی شود، داغ شدن به علت کار کردن موتور جاروبرقی امری طبیعی است. ولی در صورتی که جاروبرقی شما بیش از حد ممکن داغ می کند.

 [note style=”6″ icon=”yes” class=”template-style”] حتما بخوانید : تعمیرات جارو برقی [/note]

  • 9-پر بودن کیسه زباله جاروبرقی

همانطور که پیش تر گفتیم جاروبرقی یک ترموستات دارد که اگر موتور بیش از حد داغ شد، علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی می شود. در مورد دوم هم اشاره کردیم انسداد زباله باعث از کار افتادن موتور جاروبرقی می شود. اما شاید مهم ترین مشکلی که جاروبرقی میتواند داشته باشد یک کیسه پر از زباله است.

راهنمای خرید پاکت جاروبرقی :

همیشه پاکت جاروبرقی را تا قبل از اینکه کاملا پر شود، خالی کنید. استفاده از کیسه های دائمی جاروبرقی اشتباه است. بهتر است از کیسه های یک بار مصرف یا کیسه های نانو استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از کیسه های فابریک جاروبرقی خواهد بود . کیسه هایی که الیاف نانو دارند بهترین مدل کیسه برای جاروبرقی شماست.

  • 10- کثیف بودن فیلتر جاروبرقی

تقریبا تمام مواردی که علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی می باشد را ذکر کردیم. در آخر باید بگوییم که جدای از آنکه باید به پاکت جاروبرقی خود اهمیت دهیم باید به فیلتری که جاروبرقی مان دارد نیز بسیار ویژه تر نگاه کنیم. فیلتر جاروبرقی یکی از مهمترین اجزاء می باشد که مسئولیت اصلی تنفس جاروبرقی را برعهده دارد. فرض کنید جاروبرقی اصلا فیلتر نداشته باشد چه باید کرد؟

چه بلایی سر موتور جاروبرقی می آید؟ از این رو سعی کنید همیشه بعد از هربار تعویض کیسه جاروبرقی، فیلتر جاروبرقی را هم چک و تمیز کنید البته اگر قابل شستشو هستند حتما آنها را بشویید در غیر اینصورت آن را تعویض نمایید. قیمت یک فیلتر آنقدر گران نیست بهتر است به سلامتی جاروبرقی تان اهمیت دهید.

اگه جاروبرقی روشن نمیشه چیکار کنیم؟

بهترین راهکرا در زمان خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی، تماس با بهترین نمایندگی برای تعمیرات فوری جاروبرقی می باشد. شما می توانید با ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید تا در کمترین زمان ممکن برای رفع عیب یابی جاروبرقی شما اقدام نمایند. در بعضی از شرایط زمانی که شما از مشاوره رایگان ژاو سرویس استفاده می کنید می توانید مشکل جاروبرقی خود را حل نمایید.

مشاهده  تعمیرگاه جاروبرقی بوش شمال تهران

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

علت خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ

با اینکه جاروبرقی SAMSUNG از با کیفیت ترین برتد های موجود در بازار است اما یکی از متدوال ترین مشکلاتی که از سوی مصرف کنندگان گزارش شده است ، خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی می باشد. علت خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ تا حد زیادی به داغ شدن ترموستات بستگی دارد که این مشکل پس استفاده چندین ساله به وجود می آید. با این وجود همچنان مشکل قابل تعمیرات می باشد به راحتی و با هزینه به صرفه انجام می شود.

علت خاموش شدن جاروبرقی بوش

همه مصرف کنندگان این برند ، جاروبرقی آن را به طول عمر طولانی و کیفیت بسیار بالا می شناسند. این نکته غلط نیست اما مصرف هر کسی متفاوت است. معمولا برای داشتن طول عمر باید فیلتر و کیسه این جارو برقی را به نوبت عوض کنید و از این مشکل غافل نشوید. علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بوش در بیشتر مواقع این مورد می باشد پس در صورت وجود این مشکل فیلتر و کیسه هوایی را چک کنید و اگر مشکل حل نشد ، با تعمیرات جاروبرقی بوش بپردازید.

علت خاموش شدن جاروبرقی پارس خزر

این برند قدیمی ایرانی به کیفیت خوب شهرت دارد هرچند که مشکلات زیادی در مدل های جدید این برند گزارش می شود. علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی پارس خزر معمولا مشخص نیست و باید به طور دقیق مورد برسی قرار بگیرد. فوقا علل های رایج این مشکل را ذکر کردیم. اگر پس رفع شدن این مشکلات ، همچنان جاروبرقی ناگهانی خاموش می شود احتمالا قوی مشکل از اتصالات و سیم کاشی های داخلی جاروبرقی می باشد.

علت خاموش شدن جاروبرقی ال جی

اگر جاروبرقی ال جی خریداری کرده اید می توانید مطمن باشید که تا سالیان دراز می توانید از آن استفاده مفید داشته باشید. اما اگر با کاهش مکش جاروبرقی ال جی و خاموش شدن آن موجه شدید تعحب نکنید. علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی ال جی می تواند موارد زیادی باشد که یکی از آن ها مشکل در مکش آن می باشد. شما با استفاده از ژاو سرویس می توانید به طور دقیق به عیب یابی لوازم خانگی خود بپردازید و به راحتی تعمیرات لوازم خانگی را در محل انجام دهید.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی چیست؟

داغ شدن جاروبرقی ، گرفتگی فیلتر یا انسداد مسیر جارو برقی و ... می تواند از علت های خرابی جاروبرقی باشد.

چه برند هایی از جاروبرقی بیشتر با مشکل خاموش شدن ناگهانی مواجه می شوند ؟

این مشکل تا حد زیادی در اثر سو مصرف ایجاد می شود و بیشتر به ساختار جاروبرقی وابسته است تا به برند آن.

آیا مشکل خاموش شدن جاروبرقی قابل تعمیر است؟

بله - این مشکل با عیب یابی درستی و رفع ایراد به خوبی قابل حل است.کافیست با ژاو تماس بگیرید و در سریع ترین زمان به تعمیرات آن بپردازید.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها