راهنمای استفاده از جاروبرقی

راهنمای استفاده از جاروبرقی

جاروبرقی یکی از پر استفاده ترین تجهیزات نظافتی و لوازم خانگی در عصر امروزی است و بدون شک وجود این محصول بخش زیادی از زندگی ما را آسان می نماید. اما این لوازم خانگی مانند هر لوازم خانگی به استفاده و مراقبت های مخصوص خود دارد که با رعایت این اصول می توانید تا سال ها از آن نگه داری کنید. به همین علت است که ما در این مطلب قصد داریم شما را با راهنمای استفاده از جاروبرقی آشنا کنیم. با ما در این مطلب همراه باشید و با راهنمای استفاده از جاروبرقی آشنا شوید.

8 نکته اصولی برای استفاده از جاروبرقی :

1.به طور مداوم از آن استفاده نکنید :

اگر در حال استفاده از جاروبرقی در محیط بزرگی هستید بهتر است به طور مداوم از آن استفاده نکنید و در فواصل منظم آن را خاموش کرده و اجازه دهید موتور آن خنک شود. استفاده طولانی مدت موجب داغ شدن بیش از اندازه موتور می شود که در دراز مدت ممکن است طول عمر این دستگاه را کاهش دهد. معمولا 15 دقیقه فرصت دادن به موتور جاروبرقی کافی می باشد و می توانید مجددا از آن استفاده کنید.

2.سیم های خارجی آن را تا آخر نکشید :

جاروبرقی یک دستگاه پرتابل یا قابل جا به جایی می شود که در زمان کار نیز مدام در حال حرکت می باشد. ممکن است در زمان کار کردن یا این وسیله سیم خارجی آن کشیده شود که به اتصالی با خرابی دستگاه منجر می شود. به همین علت در راهنمای استفاده از جاروبرقی به شما پیشنهاد می کنیم. برای اینکه از این مشکل جلوگیری به عمل آوریم سیم را تا آخر خارج نکنیم تا در صورت کشش نیز به سیم آسیب جدی ای وارد نشود و خراب نشود.

3.به طور مستقیم آن را به پریز برق وصل نکنید :

نوسانات جریان برق در برق شهری به شدت بالا می باشد و این مشکل بزرگترین آسیب را به دستگاه های برقی می زند. در حقیقت هر موتور به یک اندازه از ولتاژ برق نیاز دارد که وارد شدن میزان بیشتری از برق به تمامی اتصالات اسیب جدی میزند و حتی موجب سوختن آن می گردد. به همین علت به طور مستقیم جاروبرقی را به برق وصل نکنید از محافظ های لوازم برقی برای استفاده از تمامی لوازم جاروبرقی استفاده نمایید.

4.به تعویض فیلتر و کیسه جاروبرقی توجه کنید :

ممکن است تعویض کیسه یا فیلتر های جاروبرقی را جدید نگیرید اما یکی از مهم ترین راهنمای استفاده از جاروبرقی ، تعویض به موقع کیسه جاروبرقی و فیلتر می باشد. در صورتی که به موقع به تعویض کیسه جاروبرقی نپردازید در این صورت موقع کار به دستگاه فشار وارد می شود و در دراز مدت آسیب جدی وارد می شود. به همین علت هر از گاهی فیلتر کیسه را چک کنید و در صورت نیاز به تعویض آن بپردازید.

راهنمای استفاده از جاروبرقی

5.نگذارید دمای آن بالا برود :

بالا رفتن دمای جاروبرقی در هر شرایطی برای دستگاه و قطعات داخلی آن آسیب زا می باشد و به همین علت است که باید به خوبی در زمان کار به دمای جاروبرقی دقت کنیم. اگر دمای جاروبرقی به قدری بالا رفت که در زمان کار دمای بیش از اندازه از دستگاه حس کنید باید از جارو کشیدن دست بکشید و دستگاه را از برق بکشید و سپس برای تعمیرات جاروبرقی به یک مرکز مناسب پیدا کنید. برای عیب یابی از جاروبرقی خود همین حالا با گروه ژاو سرویس تماس بگیرید.

مشاهده  تعمیر جاروبرقی پارس خزر

6.طولانی مدت با مکش ماکسیمم جارو نکشید :

گاهی برای نظافت بیش از اندازه جاروبرقی درجه مکش را در حد ماکسیمم می گذاریم . البته استفاده از جاروبرقی برقی به این شکل در حد یک الی دو بار مشکلی ایجاد نمی کند اما استفاده دراز مدت از آن می تواند به مرور دستگاه شما را ضعیف کند و حتی موجب خرابی آن می شود. به همین علت در راهنمای استفاده از جاروبرقی به شما پیشنهاد می کنیم که به طور طولانی مدت با مکش بالا از جاروبرقی استفاده نکنید.

7.به گرفتگی لوله ها توجه کنید :

بدون شک برای همه ما پیش آمده است که در زمان استفاده از این دستگاه ، جاروبرقی دچار گرفتگی می شود و برخی شئ های روی زمین به گرفتگی لوله منجر می شود. در این زمان باید در در آوردن شئ در همان لحظه توجه کنیم. چرا که استفاده از جاروبرقی به همان شکل منجر به فشار آمدن به موتور جاروبرقی می شود و به آن آسیب می زند. همچنین در زمان در آوردن این اشیاء مراقب باشید که به قطعات جاروبرقی آسیب نزنید.

8.اگر نشانه های خرابی در جاروبرقی مشاهده کردید سریعا به تعمیر آن بپردازید :

در آخر در راهنمای استفاده از جاروبرقی به شما پیشنهاد می کنیم که در صورتی که نشانه های خرابی جاروبرقی را مشاهده کردید در سریع ترین زمان ممکن به تعمیرات آن اقدام نمایید. وقتی جاروبرقی شما خراب می باشد و همچنان از آن استفاده می کنید به قطعات دیگر فشار زیادی وارد می شود و دیر یا زود سایر قطعات نیز خراب می شود. به همین علت تعمیرات جاروبرقی ، زمانی که نشانه های خرابی را در آن مشاهده می کنید از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. 

برای تعمیرات جاروبرقی می توانید با گروه ژاو سرویس تماس بگیرید. گروه ژاو با سال ها سایقه درخشان در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی ، با خدمات تعمیر در محل و ارائه ضمانت نامه ویژه 1 ساله آماده خدمت رسانی به شما می باشد. کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

ما در این مطلب سعی کردیم تا راهنمای استفاده از جاروبرقی را در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

چگونه طول عمر جاروبرقی خود را بالا ببریم ؟

برای بالا بردن طول عمر جاروبرقی کافیست به راهنمای استفاده از جاروبرقی توجه کنید.

آیا می توان از خراب شدن جاروبرقی جلوگیری کرد ؟

هرچند که خراب شدن جاروبرقی تا حدودی از اختیار شما خارج است اما با رعایت کردن راهنمای استفاده از جاروبرقی می توانید طول عمر آن را بالا ببرید.

چه زمان به تعمیرات جاروبرقی بپردازیم ؟

برای نگهداری از جاروبرقی بهتر است در زمان مشاهده نشانه های خرابی آن به تعمیر جاروبرقی بپردازید.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها