علت روشن نشدن جاروبرقی

علت روشن نشدن جاروبرقی (پارس خزر، ال جی، سامسونگ، بوش و…)

امروزه تقریبا در تمامی خانه ها جاروبرقی مشاهده می شود. یکی از مهم ترین وسایل نظافتی که در همه  مکان ها با ظرفیت و حجم های متنوع استفاده می شود جاروبرقی می باشد. به طوری که کار نکردن و خرابی جاروبرقی حتی برای یک روز می تواند مسائل و مشکلات زیادی برای افراد ایجاد کند. اما این وسیله نیز مانند هر وسیله برقی دیگری نیز دچار خرابی می شود و نیاز به تعمیرات پیدا خواهد کرد. متداول ترین مشکل جاروبرقی ، روشن نشدن آن می باشد. علت روشن نشدن جاروبرقی می تواند بسیار گسترده و متنوع باشد. در این مطلب ما به مهم ترین و متداول ترین علت روشن نشدن جاروبرقی می پردازیم.

شما می توانید با مراجعه به ابتدای صفحه با مشاورین ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید تا در کمترین زمان ممکن برای تعمیر و روشن نشدن جاروبرقی شما اقدام نمایند.

جاروبرقی یکی از مهمترین لوازم خانگی می باشد و همه بانوان به آن نیاز دارند . در صورتی که این لوازم خانه خراب شود همه بانوان به مشکل بر می خورند. لازم به ذکر است که خرید یک جاروبرقی جدید زمانی که جاروبرقی صالی شما خراب شده است کار عاقلانه ای نیست. زیرا در عصر امروز تمامی لوازم خانگی قیمت های نجومی دارند. شما می توانید با مشاوره گرفتن از ژاو سرویس روشن نشدن جاروبرقی خود را حل کنید.

 

8 علت روشن نشدن جاروبرقی

علت های روشن نشدن جاروبرقی می تواند از موارد بسیار زیادی نشئت بگیرد. اما مهم ترین و متداول ترین آن به شرح زیر می باشد :

1-خراب شدن اتصالات بیرونی :

خرابی  اتصالات بیرونی و خارجی از مهم ترین علت روشن نشدن جاروبرقی می باشد. بسیاری از افراد متوجه نمی شوند که ایراد از برق و سیم و خارجی است و فکر می کنند که قطعات داخلی اسیب دیده است و حتی با وجود هزینه کردن زیاد همچنان نمی توانند از دستگاه خود استفاده کنند. اما مشکل بسیار ساده تر از این حرفاست و حتی با هزینه بسیار پایین تر می توان به راحتی تعمیر شود. فقط این کار مستلزم تماس با یکی تکنسین ماهر است که بتواند به خوبی به عیب یابی از دستگاه شما بپردازد.

معمولا اتصالات خارجی بیشتر در معرض خرابی هستند چرا که مدام در معرض تماس ، برخورد و کشیده شدن هستند و همین امکان پارگی و خرابی آن را بیشتر می کند.

2-خرابی دو شاخه پریز :

علاوه بر سیم پرتابل خارجی ، ممکن است دو شاخه ای که به پریز وصل می شود نیز خراب شده باشد. در حقیقت هیچ برقی به دستگاه شما متصل نیست که بتواند آن را روشن کند و همین مهم ترین علت روشن نشدن جاروبرقی می تواند باشد. به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم پیش از باز کردن جاروبرقی ، اتصالات خارجی آن را مورد برسی قرار دهید.

3-خرابی صفحه کلید جاروبرقی :

صفحه کلید جاروبرقی عضو ساده ولی بسیار مهمی می باشد. در حقیقت تنها راه استفاده از جاروبرقی برای شما همین صفحه کلید می باشد. ممکن است در اثر ضربه ، استفاده نا مناسب یا طولانی مدت و حتی نفوذ رطوبت در آن از کار بیوفتد. در این صورت شما وقتی با روشن نشدن دستگاه مواجه می شوید علت روشن نشدن جاروبرقی را در موتور یا قطعات مهم جستجو می کنید. در حالی که قطعه ی بسیار ساده که تعمیر آن اسان و هزینه تعمیر آن نیز کمتر می باشد ، ایراد پیدا کرده است.

مشاهده  تعمیرات جاروبرقی فیلیپس

4-خراب شدن اتصالات داخلی :

علاوه بر اتصالات خارجی اتصالات داخلی نیز در معرض خرابی هستند. شاید امکان خرابی اتصالات داخلی کمتر از خارجی باشد ولی در هر حال به عنوان یکی از قطعات و قسمت های جاروبرقی در معرض خرابی می باشد. مواردی همچون نوسانات برق ، نفوذ رطوبت و گرد و غبار می تواند عامل خرابی اتصالات داخلی و در نهایت علت روشن نشدن جاروبرقی باشند. به همین علت یکی از مهم ترین قسمت ها که در زمان عیب یابی باید مورد برسی قرار بگیرد سیم کشی و اتصالات داخلی است.

علت روشن نشدن جاروبرقی ال جی

5-خرابی محافظ برقی جاروبرقی :

در این دستگاه قطعه ای وجود دارد که از سایر قسمت های مهم مانند موتور حفاظت و می کند و از سوختن آن ها جلوگیری می کند. خرابی این قطعه باعث می شود که دستگاه به طور اتومات روشن نشود. در حقیقت عواملی که باعث خراب شدن موتور یا سوختن قسمت های مهم جاروبرقی می باشد توسط این قطعه شناسایی می باشد و تا زمان رفع ایراد از روشن شدن جاروبرقی جلوگیری می کند. علت روشن نشدن جاروبرقی در بسیاری از مواقع وابسته به این قطعه است اما تشخیص آن یک کار تخصصی می باشد و باید دقیق مورد برسی قرار بگیرد.

6-پر بودن کیسه جاروبرقی یا مشکل در فیلتر های آن :

اگر کیسه جاروبرقی پر باشد یا فیلتر های این دچار ایراد باشد ، جاروبرقی به خوبی نمی تواند نفس بکشد. همین باعث می شود که در جاروبرقی هایی با تکنولوژی پیشرفته تر جاروبرقی نشود. به طور عمده در جاروبرقی های سامسونگ  یا ال جی این موارد مشاهده می شود که با تعویض فیلتر و خالی نمودن کیسه جاروبرقی به راحتی قابل حل می باشد.

7-خرابی فن و سیستم خنک کننده :

یکی از مهم ترین علت روشن نشدن جاروبرقی مربوط به خرابی سیستم خنک کننده است .اگر فن جاروبرقی خراب باشد یا حتی به خوبی کار نکند ، موتور دستگاه زود داغ می شود و امکان سوختگی آن وجود دارد. در این زمان که محافظ الکترونیکی جاروبرقی که فوقا آن را ذکر کردیم برای حفاظت از موتور دستگاه مانع از روشن شدن جاروبرقی می شود . در این صورت به تعمیر تخصصی جاروبرقی نیاز می شود که به شما پیشنهاد می کنیم آن را از طریق یک تعمیر کار حرفه پیگیری بفرمایید.

8-خرابی موتور جاروبرقی :

در نهایت بزرگترین علت روشن نشدن جاروبرقی خرابی موتور می باشد. موتور مهم ترین قسمت هر وسیله یا ماشینی می باشد و بدیهی است که خرابی آن باعث کار نکردن دستگاه می باشد. خرابی موتور جاروبرقی علت های مختلفی دارد اما نتیجه آن به یک صورت نشان داده می شود : جاروبرقی برقی روشن نمی شود. برای تشخیص خرابی یا سوختگی موتور جاروبرقی باید به یک تکنسین ماهر مراجعه کرد. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم خرابی و تعمیر موتور دستگاه را در مراحل آخر مورد عیب یابی قرار دهید. چرا که تعمیرات آن سخت و هزینه تعمیر آن بالا می باشد. پس ابتدا عیب یابی را از قطعات ساده تر آغاذ کنید و اگر مشکل از آنجا نبود به موتور دستگاه بپردازید.

چگونه علت روشن نشدن جاروبرقی(پارس خزر، ال جی، سامسونگ، بوش و…) را تشخیص دهیم ؟

راه هایی برای عیب یابی و یافتن علت روشن نشدن جاروبرقی وجود دارد که در این قسمت آن را توضیح می دهیم :

پر بودن کیسه جاروبرقی خود را چک کنید :

فوقا ذکر کردیم که در نتیجه پر بودن کیسه جاروبرقی ، به طور اتومات روشن نمی شود پس با خالی کردن آن می توان چک کرد که آیا مشکل از کیسه جاروبرقی بوده است یا نه. اگر مشکل از کیسه جاروبرقی نبود باید سایر موارد را برسی نمود.

مشاهده  خدمات قهوه ساز بوش در کامرانیه

به دنبال بوی سوختگی از جاروبرقی باشید :

اگر علت روشن نشدن جاروبرقی مربوط به سوختگی قطعات باشد در این صورت بوی سوختگی از بدنه دستگاه قابل استشمام است. با این وجود اگر بوی سوختگی از دستگاه شما بلند نشده بود نمی توان به طور قطعی گفت که هیچ کدام از قطعات دچار سوختگی نشده اند.

قطعای اتصالات را برسی کنید :

در این زمان شما نیاز به یک ابزاری به اسم اهم متر نیاز دارید. از طریق اهم متر قطعط اتصالات را برسی کنید و ببنید آیا با زدن جاروبرقی به برق جریان برق وصل می  شود یا خیر. اگر اهم متر نشان داد که جریان برق قطع است در این صورت بهتر است از طریق تعمیرکار فنی ، به تعمیر دستگاه خود بپردازید. در غیر این صورت باید اجزای دیگری را مورد برسی قرار دهید.

قطعی یا خرابی سیم جمع کن را مورد برسی قرار دهید :

خرابی اتصالات خارجی یا داخلی ، سیم جمع کند را نیز در بر می گیرد. به همین علت است که باید خرابی ، سوختگی یا اتصال این قطعه نیز مورد برسی قرار بگیرد. از اهم متر یا ولت متر استفاده کنید و ببینید آیا جریان به درون سیم جمع کن وارد می شود یا نه. اگر وارد شده است ببینید که آیا به درستی به موتور و اتصالات داخلی وصل می باشد یا نه. اگر وصل بود ولی همچنان دستگاه روشن نمی شود ، علت روشن نشدن جاروبرقی را باید در موارد دیگری جستجو کنید.

پس از چک کردن سیم جمع کند دو شاخه و قطعی برق سیم پرتابل یا رابط را نیز برسی کنید تا از بابت سلامت اتصالات خارجی مطمن شوید.

برق پریز خود را نیز چک کنید :

هرچند که امکان خرابی یا مشکل از پریز برق کمی بعید به نظر می آید ولی ممکن است علت روشن نشدن جاروبرقی از این قسمت باشد پس چک کردن آن ضرری ندارد. به وسیله ولت متر برق درون پریز برق را مورد برسی قرار دهید. عدد نشان داده شده بر روی ولت متر باید 250 باشد.

شما از طریق راه هایی که فوقا ذکر کردیم می توانید به علت روشن نشدن جاروبرقی پی ببرید. اگر همچنان نتوانستید علت دقیقی پیدا کنید به شما پیشنهاد می کنیم تا با یک تعمیرگاه تخصصی جاروبرقی تماس بگیرید و دستگاه خود را به یک تکنسین فنی بسپرید. ما در ژاو سرویس آماده خدمت به شما هستیم. پس با ما تماس بگیرید و در محل به تعمیر از لوازم برقی خود بپردازید.

علت روشن نشدن جاروبرقی بوش

روشن نشدن جاروبرقی در کدام برند های متداول می باشد ؟

اهمیتی ندارد که جاروبرقی شما از کدام برند می باشد . این مشکل می تواند در تمامی برند های زیر اتفاق بیوفتد. اما نگران نباشید چرا ژاو سرویس می تواند به تعمیرات انواع برند جاروبرقی بپردازد.

در حقیقت چون ساختار کلی جاروبرقی در تمامی برند ها یکسان می باشد ممکن است علت روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ یا ال جی یکی باشد. همچنین نمی توان اظهار نمود که از برند خاصی استفاده کنید هیچگاه لوازم شما به مشکل نمی خورد. در حقیقت دلیل روشن نشدن جاروبرقی در هر برندی اعم از بوش یا پارس خزر می تواند وجود داشته باشد و این موضوع تا حد زیادی بستگی به شما و نحوه استفاده از دستگاه می باشد.

مشاهده  تعمیر چرخ گوشت کنوود

اگر جاروبرقی شما دچار ایراد شده است و روشن نمی شود ، همین حالا با ما تماس بگیرید یا درخواست خود را به طور آنلاین ثبت کنید. ما در سریع ترین زمان برای تعمیر لوازم خانگی در محل شما حضور پیدا می کنیم.

علت روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ

رفع علت روشن نشدن جاروبرقی(پارس خزر، ال جی، سامسونگ، بوش و…) در ژاو سرویس

ما در ژاو سرویس به شما کمک می کنم تا در سریع ترین زمان ممکن مشکل روشن نشدن جاروبرقی را حل کنید. پس با ما همراه باشید :

  • 1-در ابتدا نیاز است تا با ما تماس بگیرید به صورت آنلاین به ثبت درخواست تعمیرات بپردازید. کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس میگیرند تا برای حضور در محل با شما هماهنگ شوند.
  • 2-ساعت مشخصی با هماهنگی شما تعیین می شوند تا کارشناسان فنی ما در محل حضور پیدا کنند و به عیب یابی از دستگاه شما بپردازند. تمامی تجهیزات و ابزار لازم جهت یافتن علت روشن نشدن جاروبرقی در نزد تعمیرکاران ما وجود دارد.
  • 3-علت روشن نشدن جاربروقی به صورت دقیق مشخص می شود و نحوه تعمیر و هزینه آن به شما اطلاع داده می شود. شما می توانید در این مرحله درخواست تعمیرات خود را بر اساس هزینه تعمیر نهایی کنید.
  • 4-اگر برای تعمیر کامل دستگاه شما نیاز به تعویض قطعه باشد در این صورت ژاو سرویس به تهیه قطعات فابریک و ارجینال برای دستگاه شما می پردازد. شایان ذکر است شما می توانید خود به خرید قطعات مورد نظر خود اقدام کنید و برای نصب آن درخواست کنید.
  • 5-قطعه خریداری شده نصب می شود و یا تعمیر دستگاه به صورت کامل صورت میگیرد. دستگاه در نزد شما تست می شود تا از تعمیر آن خاطر جمع شوید.
  • 6-گارانتی ویژه خدمات به شما تقدیم می شود. این گارانتی ، ضمانت یک ساله تعمیرات برای شما ایجاد می کند که از هر نظر ، از رفع علت روشن نشدن جاروبرقی مطمن شوید.

در این مطلب ما به ذکر مهم ترین علت روشن نشدن جاروبرقی پرداختیم. اما ممکن است علت های دیگری در ایجاد این مشکل دخیل باشد. لوازم برقی ساختار بسیار پیچیده ای دارند که با وقوع هر ایرادی در یکی از قسمت ها ، معایبی برای دستگاه شما به وجود می آید. روشن نشدن جاروبرقی نیز یکی از این ایرادات است که برای هر لوازم خانگی در انواع برند سامسونگ ، بوش ، ال جی یا… ممکن است اتفاق بیوفتد. اما نگران نباشید.

در ژاو سرویس این امکان برای شما فراهم شده است که در صورت وقوع هر گونه ایراد بتوانید در محل به عیب یابی و تعمیرات آن بپردازید. آماده پاسخ گویی به شما در تمامی ساعات شبانه روز هستیم پس با ما تماس بگیرید.

آیا روشن نشدن جاروبرقی ناشی از سوختگی موتور است ؟

روشن نشدن جاروبرقی می تواند ناشی از سوختگی موتور نیز باشد ولی پیش از آن بهتر است سایر قطعات نیز مورد برسی قرار بگیرد.

چگونه می تواند قطعی اتصالات را برسی کرد ؟

باید با استفاده از ابزاری مانند اهم متر یا ولت متر قطعی یا وصلی اتصال را برسی کرد.

چگونه می تواند روشن نشدن جاروبرقی را حل کرد ؟

اگر از طریق تعویض فیلتر و پاکت جاروبرقی این مشکل حل نشد بهتر است از طریق یک تعمیر کار آن را پیگیری کنید.

اشتراک در
اطلاع از

10 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام وقت بخیر – همانطور که گفتید بوی جارو برقی چک کردم بوی سوختگی نمی داد – اگر مشکل از اتصالات باشه چطوری باید تعمیرش کنم ؟ ممنون می شم راهنمایی کنید.

سلام – ی مدتی بود که جاروبرقی بعد از مدتی استفاده خاموش میشد. الان کلا روشن نمیشه و فکر می کنم ممکنه یکی از قطعاتش سوخته باشه. چطوری باید تعمیرش کنم ؟

سلام سیم جاروبرقی کشیده شده و از اون به بعد دیگه روشن نمیشه. چطوری می تونم تعمیرش کنم ؟ ممنون میشم توضیح بدید .

از کجا باید بفهمیم موتور سوخته ؟ جاروبرقی مدتیه که روشن نمی شه ولی آب یا چیزی روش نریخته خیلی هم قدیمی نیست مشکل از کجا می تونه باشه ؟

سلام جاروبرقی پارس خزر دارم و فقط وقتی روی maxتنظیم شده روشن میشه و در حال min خاموش میشه مشکل از کجاست؟

سلام وقت بخیر برد دستگاه دچار مشکل شده