علت روشن نشدن مایکروفر

علت روشن نشدن مایکروفر یا ناگهانی خاموش شدن

مایکروفر یکی از لوازم خانگی است که در سال های اخیر در بیشتر خانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوازم خانگی در سال های اخیر کابردی تر شده و بیشتر محبوب شده است. وظیفه این وسیله گریل، پخت کیک و شیرینی، یخ زدایی (مانند گرم کردن نان)، گرم کردن غذا و… می باشد. مایکروفر ها به سرعت پخت و پز کمک می‌کنند و باعث صرفه جویی در وقت افراد می‌شوند.

در نتیجه منطقی است که در عصر امروز که افراد به خاطر کارهای مختلف زمان کمی برای آشپزی دارند، از مایکروفر بیشتر استفاده کنند. امروزه در عرصه ساخت مایکرفر برند های متفاوتی وجود دارد. از بهترین برند ها می‌توان به مایکروفر بوش، سامسونگ، ال جی، کنوود، دوو، کنوود، فلر و… اشاره کرد. نمایندگی های معتبری در زمینه های مایکروفر چه در زمینه فروش چه در زمینه تعمیرات و تعویضات وجود دارند. این نمایندگی ها از اعتبار خوبی برخوردار هستند و می‌توانند در زمینه های مختلف کمک کننده باشند.

یکی از عللی که افراد نیاز به تعمیرات مایکروفر پیدا می‌کنند، روشن نشدن یا خاموش شدن ناگهانی مایکروفر است. مایکروفر برای تعمیرات دلایل مختلفی دارد. از جمله عللی که به بررسی آن می پردازیم علت روشن نشدن مایکروفر می‌باشد.

تعمیرات مایکروفر به دلایل مختلفی انجام می‌شود که از جمله آن دلایل می‌توان به گرم نکردن مایکروفر، کار نکردن لامپ مایکروفر، گریل نکردن، نچرخیدن سینی گردان، جرقه زدن مایکروفر، سوختن مداوم فیوز و روشن نشدن یا ناگهانی خاموش شدن آن اشاره کرد. این دلایل از جمله دلایلی است که باعث نیاز به تعمیرات مایکروفر ال جی، تعمیرات مایکروفر فلر و… می‌شود. برخی از این علل را بررسی خواهیم کرد.

4 علت رایج نیاز به تعمیرات مایکروفر

گرچه یکی از این موارد که بسیار نیز مهم می باشد، علت روشن نشدن مایکروفر است. اما در راستای علت روشن نشدن مایکروفر بهتر است کمی به صورت خلاصه درباره علل نیاز یه تعمیرات مایکروفر ها بدانیم.

جرقه زدن مایکروفر

یکی از مواردی که بسیار در تعمیرات مایکروفر سامسونگ رایج بوده است، جرقه زدن مایکروفر می‌باشد. در مرحله اول بهتر است که دستگاه را خاموش کنید. اگر ظروف شما جنسی از فلز یا آلومینیوم دارد، ممکن است علت جرقه زدن از آن ها باشد. اگر ظروف شما فلزی یا فویل آلومینیومی نبود، باید خازن، پایه فلزی و مگنترون را بررسی کنید.

سوختن مداوم فیوز مایکروفر

یکی از مواردی که افراد در عیب یابی آن در کنار علت روشن نشدن مایکروفر به خصوص در تعمیر مایکروفر کنوود اشتباهات رایجی دارند، سوختن مداوم فیوز می‌باشد. در این مورد افراد باید دیود و خازن را کاملا بررسی‌ کنند. در مرحله اول باید ولتاژ خازن را تخلیه کنید و پس از آن به بررسی دیود بپردازید. در نتیجه اگر به مشکل دست پیدا نکردید، مگنترون دستگاه را بررسی کنید.

نچرخیدن سینی مایکروفر

این مورد یکی‌از علل رایج تعمیر مایکروفر دوو و بیشتر برند های مایکروفر می‌باشد. در این مورد مهم ترین و اصلی ترین دلیل نچرخیدن سینی موتور آن است. بهترین حالت آن است که موتور به طور کل بررسی شود.

مشاهده  تعمیر جرقه زن گاز

پیشنهاد می‌شود در این زمینه و زمینه علت روشن نشدن مایکروفر خود دست به عیب یابی نزنید و از نمایندگی های معتبر در حیطه تعمیرات درخواست تعمیرکاران متخصص داشته باشید. در این صورت هم ریسک تعمیرات را پایین آورده اید، هم در وقت خود صرفه جویی نموده اید. این مورد یکی از مواردی می باشد که بیشتر به تعویض قطعات ختم شده است. در نتیجه نیاز است از نمایندگی های معتبر کمک بخواهید.

علت روشن نشدن مایکروفر

علت روشن نشدن مایکروفر

حال که به برخی دیگر از موارد تعمیرات انواع مایکروفر ها اشاره کردیم، به علت روشن نشدن مایکروفر به طور کامل می‌پردازیم. روشن نشدن مایکروفر علل متفاوتی دارد. از جمله شایع ترین علل آن می توان به قفل درب و یا میکروسوییچ ها اشاره کرد.

لازم ذکر است که مایکروفر ها دارای دو فیوز می‌باشند. یکی از فیوز ها برای محافظت در برابر نوسانات برق و مشکلات الکتریکی است و فیوز دیگر در برابر گرمای بیش از حد دستگاه می‌باشد. حال به بررسی مواردی که علت روشن نشدن مایکروفر می‌باشند، می‌پردازیم.

سوختن فیوز سرامیکی

یک علت روشن نشدن مایکروفر مشکلات مربوط به فیوز سرامیکی است. وظیفه فیوز سرامیکی محافظت از قطعات دیگر مایکروفر در برابر نوسانات برق است. هنگامی که مشکلی در فیوز سرامیکی پیش آید و برای مثال بسوزد، مایکروفر روشن نمی‌شود و کار نخواهد کرد. این فیوز در درون محفظه مایکروفر در کنار سیم ها قرار گرفته است.

برای دسترسی به فیوز سرامیکی در مرحله اول باید برق مایکروفر ها قطع کنید و بدنه یا همان قاب مایکروفر ها در آورید. برای تست فیوز می‌توانید از ابزاری مانند مولتی متر استفاده کنید. اگر فیوز سوخته باشد باید علت سوختگی را جویا شوید. هنگامی که علت سوختن فیوز نوسانات برق باشد، می‌توانید به راحتی آن را تعویض کنید. نکته مهم برای تعویض قطعات مایکروفر این است که حتما از نمایندگی هایی خرید کنید که اصالت قطعات خود را تضمین می‌کنند.

توجه داشته باشید که مایکروفر مقدار بسی قابل توجهی از الکتریسیته را در خازن های خود نگه داری می‌کند. این مقدار الکتریسیته حتی در هنگام خاموشی دستگاه و وصل نبودن آن به برق نیز وجود دارد. در نتیجه به شوک الکتریکی و آسیب به افراد ختم می‌شود. به همین دلیل برای تعمیرات و یافتن علت روشن نشدن مایکروفر حتما از یک تعمیرکار متخصص و یا از نمایندگی های معتبر استفاده کنید.

علت روشن نشدن مایکروفر

خرابی قفل درب

ایرادات در مکانیسم قفل درب می‌تواند یک علت روشن نشدن مایکروفر باشد. بیشتر قفل های موجود در درب های مایکروفر، قلاب پلاستیکی دارند که هر موقع درب قفل شود با میکروسوییچ درگیر می‌شوند و این باعث می‌شود که سیگنالی جهت روشن شدن مایکروفر به برد فرستاده شود.

حال فرض کنید، فنرهای ایجاد فشار فرسوده شده یا قلاب ها صدمه دیده باشند چه اتفاقی می افتد؟ واضح است که فشار لازم ایجاد نمی‌شود و پیامی جهت روشن شدن مایکروفر به برد آن فرستاده نخواهد شد. برای دسترسی به آن که روی درب قرار دارد، باید قسمت داخل درب باز شود. قسمت داخل درب توسط زبانه های پلاستیکی به خود درب وصل شده اند. در نتیجه باید قلاب و فنر مایکروفر را چک کنید و در صورت ضرورت دست به تعویض این قطعات بزنید.

مشاهده  پاک کننده قوی چربی هود

علت روشن نشدن مایکروفر

خرابی میکروسوییچ درب مایکروفر

یکی از رایج ترین علت روشن نشدن مایکروفر است. میکروسوییچ هنگامی دستور روشن شدن مایکروفر را می‌دهد که از کاملا بسته شدن درب مایکروفر اطمینان حاصل کرده باشد. هنگامی که درب باز باشد برق همه قسمت ها را قطع می‌کند. افراد در عیب یابی این مورد متوجه این مشکل ریز ولی مهم، نیستند. در حالی که امکان دارد همه چیز درست باشد اما مایکروفر شما به خاطر میکروسوییچ روشن نشود.

برای دسترسی به این قطعه، برق مایکروفر را قطع کنید و همان بدنه مایکروفر را خارج کنید. میکروسوییچ ها در حالت معمول دو یا سه تا می‌باشند. آن ها دارای ترمینال های با علامت No و C می باشند. ترمینال ها را می‌توانید با کمک مولتی متر بررسی کنید. در صورتی که درب را می‌بندید و زبانه روی میکروسوییچ چفت می‌شود، ترمینال های میکروسوییچ نیاز است از خود رسانندگی نشان دهند.

در راستای رسانندگی آن ها مشخص می‌شود که میکروسوییچ سالم است. اگر مولتی متر اهمی را نشان نداد و رسانندگی وجود نداشت، قطعه باید جایگزین شود. قبل از تعویض آن از درست بستن درب را چک کنید.

علت روشن نشدن مایکروفر

خرابی فیوز حرارتی

همان طور که قبلا اشاره کردیم مایکروفر ها دارای دو فیوز می‌باشند که می توانند یک علت روشن نشدن مایکروفر باشند. فیوز حرارتی از گرم شدن یا همان داغ شدن مایکروفر جلوگیری می‌کند. هنگامی که این فیوز به مشکل بر بخورد، مایکروفر از لحاظ ایمنی روشن نمی شود. فیوز حرارتی داخل جعبه مایکروویو قرار گرفته است.

برای بررسی آن سیم های متصل را از اتصال خارج کنید و ترمینال ها را به همراه مولتی متر چک کنید. هنگانی که هیچ اهمی نشان داده نشد، نیاز به تعویض فیوز خواهید داشت. از دلایل سوختن این فیوز می‌توان به خرابی یا عملکرد پایین فن خنک کننده اشاره کرد.

خرابی پنل نمایشگر

این مورد یک علت روشن نشدن مایکروفر است که کمتر به ذهن افراد خطور می‌کند. اکثر افراد به هنگام روشن نشدن مایکروفر گمان می‌کنند که مشکلی برای موتور مایکروفر پیش آمده است. در حالی که علت روشن نشدن مایکروفر می‌تواند به موارد کوچکی مانند خرابی پنل نمایشگر ختم شود. پنل نمایشگر شامل صفحه display و دکمه های دیگری که کمک می‌کند فرد پخت و پز را انجام دهد، می باشد.

در نتیجه اگر نمایشگر خراب شود یا دچار ایرادات شود، افراد نمی‌توانند دستوراتی مانند روشن شدن، حالت مختلف پخت و پز، تایمر و…را انتقال دهند. گرچه این مورد یکی از مواردی است که نگران کننده و خطرناک نیست و خود افراد نیز شاید بتوانند آن را تعمیر کنند. اما باید در نظر داشت که برای کار تعمیر اگر یک تعمیرکار ماهر آن را انجام دهد، ریسک تعمیر کردن به حداقل خود می‌رسد و در وقت شما نیز‌صرفه جویی می‌شود.

علت روشن نشدن مایکروفر

به یاد داشته باشید برای تعمیر دستگاه خود از جمله مایکروفر، به نمایندگی های معتبر رجوع کنید که در صورت بروز دوباره خرابی آن را به طور رایگان رفع کنند. به این منظور که تعمیرات و خدمات خود را ضمانت می‌کنند. بهتر است از نمایندگی های فروش قطعات که تعمیرات نیز دارند استفاده کنید. چرا که در این صورت اگر در تعمیر نیاز به تعویض قطعه ای بود دیگر زمان شما برای یافتن قطعات هدر نمی‌رود.

ژاو سرویس یک نمایندگی تعمیرات و فروش قطعات معتبر است. این نمایندگی قطعات فابریک دارد و تمامی خدمات خود را از جمله تعمیرات و تعویضات با ضمانت انجام می‌دهد. موارد دیگری که باعث برتری این نمایندگی می‌شود، پاسخگویی 24 ساعته، تعمیرکاران مجرب، مشاوران رایگان و هزینه های مقرون به صرفه می باشد. در نتیجه اگر علت روشن نشدن مایکروفر خود را پیدا نکردید، می‌توانید با یک تماس از خدمات نمایندگی ژاو سرویس بهره مند شوید.

به طور کل چه دلایلی باعث روشن نشدن مایکروفر می شود؟

علل روشن نشدن مایکروفر بسیار است که از موارد این علل می توان به مشکل سیستم برق رسانی، اشکال در فیوز و لامپ مگنترون، خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر، خرابی کنترل پنل، خرابی برد اصلی، خرابی ترموستات و...اشاره کرد.

مشاهده  تعمیرات جارو شارژی

آیا خود افراد می توانند دست به تعمیر بزنند؟

گرچه بعضی از ایرادات پیش آمده جزئی است و تعمیر آن کار دشواری نخواهد بود. ولی باید توجه داشت که خرابی ها علل متفاوتی دارند و برای عیب یابی آن ها به متخصص نیاز است. در نتیجه بهتر است از افراد متخصص برای تعمیرات استفاده شود.

دلایل خرابی ترموستات چه دلایلی دارد؟

ترموستات یک نوع سنسور حرارتی می‌باشد که از جنس بی متال ها است. بی متال یعنی از دو ورقه فلز ناهمنجس ساخته شده است. اگر دما تعییر کند شکل آن تیز تغییر می‌‌کند. هنگام دمای زیاد امکان خرابی ترموستات وجود دارد.

اشتراک در
اطلاع از

2 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با سلام
ببخشین گیره های درب ماکرو فر ما شکسته شما گیره رو دارین ؟قیمتش چنده و ارسال به شهرستان هم دارین؟

وقت بخیر عکس دستگاهتان ر به شماره موبایل 09100019006 ارسال نمایید