علت یکسره شدن جاروبرقی

علت یکسره شدن جاروبرقی

جارو برقی جزء یکی از مهم ترین لوازم خانگی به شمار می آید و وجود آن در منزل بسیار ضروری است.اگر جارو برقی دچار مشکل شود روند نظافت در منزل مختل ایجاد می‌شود قطعا در زمان حال با وجود جارو برقی و پیشرفت تکنولوژی دیگر کسی از جاروی دستی استفاده نمی کند و خراب شدن آن بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

جارو برقی به دلیل استفاده بیش از حد در معرض خرابی قرار دارد و به طور بسیار زیاد مشاهده می‌شود که بخش ها و قطعات مختلفی از دستگاه جارو برقی خراب شده و همین عامل باعث ایجاد مشکلات در جارو برقی شده است. یکی از این مشکلات دستگاه جارو برقی یکسره شدن آن میباشد ما در این مقاله قصد داریم به بررسی علت یکسره شدن جاروبرقی و چگونگی تعمیر آن بپردازیم.

چه چیزی علت یکسره شدن جاروبرقی خواهد بود؟

در زمان یکسره شدن جاروبرقی تمام دکمه ها و کلید هایی که روی جارو برقی برای روشن و خاموش شدن جارو برقی از آن استفاده می‌شوند از حالت عادی خارج می‌شوند و از کار می افتند یعتی اگر بخواهیم جارو برقی را روشن کنیم با استفاده از کلید آن،جارو برقی روشن نمی‌شود مگر اینکه پریز را به برق وصل کنیم در این صورت روشن و با کشیدن پریز از برق آن را خاموش میکنیم که در این روند امکان آسیب به موتور و اجزای داخلی آن وجود دارد به این دلیل که چون موتور یکسره کار می‌کند مصرف انرژی را بالا می‌برد. بنابراین باید ابتدا علت یکسره شدن جارو برقی را دانست.

علت یکسره شده جاروبرقی

علت یکسره شدن جاروبرقی چیست؟

🛠استفاده از جارو برقی به مدت طولانی: اگر در طی روز بیش از حد از جارو برقی استفاده شود می‌تواند باعث یکسره شدن جارو برقی شود زیرا استفاده بیش از حد باعث می‌شود که تمام اتصالات مربوط به دکمه ها (روشن و خاموش شدن) از بین برود و باعث یکسره شدن جارو برقی شود در نتیجه در صورت لزوم و طی بازه ی زمانی از جارو برقی استفاده شود تا دچار اخلال و خرابی نشود علت یکسره شدن جاروبرقی را در ابتدا استفاده طولانی مدت می پندارند

🛠خراب شدن کلید های روشن و خاموش در جارو برقی: هنگامی که جارو برقی یکسره شود اولین جایی که باید مورد بررسی و تعمیر قرار گیرد کلید های اصلی روشن و خاموش شدن دستگاه میباشد که به دلایل مختلفی امکان دارد دچار مشکل شود و کارایی خودرا از دست بدهد مثل آسیب دیدن این دکمه ها بر اثر برخورد با جسمی سخت که اتصالات آن را دچار مشکل کند

🛠کشیدن سیم جارو برقی به طرز نامناسب: اگر در هنگام استفاده از جارو برقی سیم برق جارو برقی دچار مشکل شود و استفاده کنندگان برای در آوردن سیم از محل خود آن را سریع و با تمام قدرت می‌کشد و یا با زور زیاد آن را از محل خود خارج می‌کند این کار باعث صدمه زدن به قسمت انتهایی سیم و اتصال آن با قسمت کلید های جارو برقی می‌شود که در نتیجه باعث یکسره شدن جارو برقی می شود. این علت یکسره شدن جاروبرقی اکثرا علت اصلی ست

مشاهده  عیب یابی مایکروویو

🛠خراب شدن رله جارو برقی: امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دراکثر جارو برقی های امروزه علاوه بر عملکرد اصلی روشن و خاموش شدن از قطعه ای به نام رله که برای قطع و وصل جریان برق استفاده می‌شود روشن و خاموش شدن بیش از حد و بی مورد باعث خراب شدن رله جارو برقی می‌شود که این باعث یکسره شدن جارو برقی می‌شود.

🛠نیم سوز شدن موتور جارو برقی: یکی از علت یکسره شدن جاروبرقی نیم سوز شدن موتور در جارو برقی یکی دیگر از عوامل یکسره شدن در جارو برقی می‌باشد که مهم ترین دلیل آن نوسانات برق میباشد که در این صورت موتور جریان برق کم یا خیلی زیادی مصرف می‌کند و یکی دیگر از مشخصات آن داغ کردن بدنه ی جارو برقی میباشد و بوی سوختگی علامت دیگر آن نیز میباشد.

🛠داغ کردن موتور در جارو برقی:از مهم ترین موارد موجود در علت یکسره شدن جاروبرقی استفاده نادرست از جارو برقی باعث داغ کردن موتور می‌شود و این یکی دیگر از عوامل یکسره شدن جارو برقی می باشد عوامل بسیار زیادی بر داغ کردن موتور تاثیر دارند مثل پر بودن کیسه زباله که اگر به صورت منظم آن را تخلیه نکنیم باعث می‌شود به موتور و اجزای داخلی آن صدمه بزند و باعث شود جارو برقی به صورت یکسره کار کند و عامل دیگر داغ شدن موتور عدم تعویض فیلتر هوا در جارو برقی میباشد که اگر به موقع تعویض نشود روی عملکرد موتور تاثیر می‌گذارد و باعث یکسره شدن موتور جارو برقی می‌شود.

علت یکسره شدن جاروبرقی

نکاتی که باعث جلوگیری و رفع یکسره شدن جارو برقی می‌شود چیست؟

📌از جارو برقی در مدت زمان کمتری استفاده کنید زیرا استفاده از جارو برقی به مدت زمان طولانی باعث صدمه به موتور و اجزای داخلی موتور می‌شود و از یکسره شدن جارو برقی نیز جلوگیری می‌کند. شاید مهم ترین علت یکسره شدن جاروبرقی رعایت نکردن همین مورد است 

📌در صورت خراب شدن کلید قطع و وصل در جارو برقی دلایل بسیار زیادی وجود دارد که این اتفاق افتاده است از جمله ی این علت ها می‌تواند برخورد ضربه ی شدید به کلید ها باشد و یا به خاطر فشار دادن بیش از حد کلید امکان دارد اتصالات آن دچار مشکل شود در این صورت با استفاده از ابزاری به نام اهم متر در صورتی که کلید آن در حالت خاموش است و اهم متر عدد صفر را نشان دهد باید آن را تعویض نمود.

📌 از کشیده شدن سیم جارو برقی جلوگیری شود. بهتر است در زمان بیرون کشیدن سیم جارو برقی این کار را به آرامی وبا اطمینان خاطر انجام دهید.

📌در صورت خراب شدم رله جارو برقی به موقع و در زمان مناسب باید به رفع خرابی آن پرداخت.

📌به هنگام نیم سوز شدن موتور سعی کنید برای پیشگیری از این مشکل از مکش کمتر دستگاه جارو برقی استفاده کنید و در صورت دچار شدن به این حالت از یک تعمیر کار متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. این پیشگیری نیاز به یافتن علت یکسره شدن جاروبرقی ایجاد نمی نماید

📌برای پیشگیری از داغ کردن موتور د جارو برقی ابتدا باید فیلتر هوا را در زمان مناسب تعویض نمود تا از ورود ذرات گرد و غبار به بیرون از جارو برقی جلوگیری شود و سپس کیسه زباله در جارو برقی باید به صورت متناوب در زمان مناسب تعویض شود تا از ایجاد فشار برو روی موتور جارو برقی نیز جلوگیری شود.

مشاهده  سرویس جاروبرقی

رفع مشکل پس از یافتن علت یکسره شدن جاروبرقی در محل

برای تعمیرات قطعات و دلایل ایجاد یکسره شدن جاروبرقی بهتر است با یک مرکز معتبر تعمیرات جاروبرقی تماس بگیرید. ژاو سرویس ارائه دهنده خدمات تعمیر جاروبرقی می باشد. ژاو سرویس با ضمانت تعمیرات جاروبرقی و استفاده از قطعات اصلی جاروبرقی به بهترین نحو ممکن جاروبرقی شما را تعمیر می کند. پس می توانید یافتن علت یکسره شدن جاروبرقی را نیز به وی بسپارید

تعمیرات جاروبرقی در محل شما : ژاو سرویس در سراسر تهران خدمات تعمیرات جاروبرقی حضوری در محل شما را ارائه می دهد و با خیال راحت در منزل و محل خود به رفع ایرادات جاروبرقی پرداخته می شود. بنابراین برای دریافت مشاوره نیز با کارشناسان ژاو سرویس تماس بگیرید.

برای رفع یکسره شدن جاروبرقی چه باید کرد؟

از جارو برقی در مدت زمان کمتری استفاده کنید زیرا استفاده از جارو برقی به مدت زمان طولانی باعث صدمه به موتور و اجزای داخلی موتور می‌شود و از یکسره شدن جارو برقی نیز جلوگیری می‌کند.
در صورت خراب شدن کلید قطع و وصل در جارو برقی دلایل بسیار زیادی وجود دارد که این اتفاق افتاده است از جمله ی این علت ها می‌تواند برخورد ضربه ی شدید به کلید ها باشد و یا به خاطر فشار دادن بیش از حد کلید امکان دارد اتصالات آن دچار مشکل شود در این صورت با استفاده از ابزاری به نام اهم متر در صورتی که کلید آن در حالت خاموش است و اهم متر عدد صفر را نشان دهد باید آن را تعویض نمود.
از کشیده شدن سیم جارو برقی جلوگیری شود. بهتر است در زمان بیرون کشیدن سیم جارو برقی این کار را به آرامی وبا اطمینان خاطر انجام دهید.

مرکز تعمیرات جاروبرقی و رفع یکسره شدن جاروبرقی کجاست؟

ژاو سرویس در سراسر تهران خدمات تعمیرات جاروبرقی حضوری در محل شما را ارائه می دهد و با خیال راحت در منزل و محل خود به رفع ایرادات جاروبرقی پرداخته می شود. بنابراین برای دریافت مشاوره نیز با کارشناسان ژاو سرویس تماس بگیرید.

دلایل یکسره شدن جاروبرقی چیست؟

یکی از مهم ترین علت های یکسره شدن جاروبرقی نیم سوز شدن موتور جاروبرقی و خراب شدن کلید روشن و خاموش جاروبرقی می باشد.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها