عیب یابی ماشین ظرفشویی

عیب یابی ماشین ظرفشویی


زمانی اقدام به عیب یابی ماشین ظرفشویی خواهیم کرد که برای ماشین ظرفشویی مشکلی پیش آمده باشد و دچار خرابی شده باشد در این صورت قبل از هر اقدامی مانند تعمیرات ماشین ظرفشویی ، باید عیب یابی ماشین ظرفشویی را شروع کنید و ایرادات احتمالی را پیدا کنید. که خیلی  از این ایرادها در نتیجه استفاده نادرست و به تاخیر انداختن تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی خواهد بود

 

قابل ذکر است که بدانید اگر از قرص فول یعنی دارای شوینده، نمک و جلادهنده، جهت شستشو در ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید، دیگر نیاز به جلادهنده و نمک نخواهید داشت.

استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی و مصرف نمک و جلادهنده می تواند کمک کند تا کمتر نیاز به تعمیرات ماشین ظرفشویی پیدا کنیم ،  همچنین چیدمان صحیح ظروف باید طبق راهنمای دستگاه باشد، استفاده از قرص و پودر مناسب ماشین و بستن صحیح درب ماشین ظرفشویی نیاز اهمیت بسیاری در عمر مفید ماشین ظرفشویی دارد و قطعاً عمر مفید دستگاه طولانی‌تر خواهد شد.

  البته با رعایت تمامی موارد فوق ماشین ظرفشویی نیز مانند دیگر وسایل برقی ممکن است دچار مشکلاتی شود که نیاز به تعمیر داشته باشد. ژاو سرویس نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با همکاری عده ای تعمیرکار حرفه ای و مجرب سابقه درخشانی در تعمیرات ماشین ظرفشویی دارد و دستگاه شما را با بالاترین دقت ابتدا عیب یابی ماشین ظرفشویی و سپس اقدام به تعمیرات آن خواهد کرد .

حتما بخوانید : هزینه تعمیرات ماشین ظرفشویی 

عیب یابی ماشین ظرفشویی از طریق کدهای خطای ماشین ظرفشویی

برخی از ایرادات از طریق کدخطای ماشین ظرفشویی عیب یابی شده است و نیز توسط راهنمای دستگاه رفع خواهد شد. ولی خیلی از مشکلات نیاز به تخصص و تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی دارد که برای رفع آن ها باید به تعمیر کار حرفه ای و یا نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی مراجعه کنید.

کد خطای ماشین ظرفشویی به صورت علائم اختصاری مختلف جهت عیب یابی ظرفشویی سامسونگ طراحی شده اند که با توجه به مدل ظرف شویی فرق خواهد داشت و بر روی صفحه نمایش نمایان خواهد شد.

اگر ماشین ظرفشویی شما عیب و خطایی داشته باشد، کد خطا نشان داده میشود سپس ماشین ظرفشویی شما خطای مشخصی را نشان میدهد و شما با استفاده از این کدهای خطا به راحتی مشکلات ماشین ظرفشویی خود را می توانید رفع کنید.

برای عیب یابی کدهای خطا در مدل های جدیدتری از ماشین ظرفشویی سیستم های تشخیص عیب در آنها ایجاد شده است.

عیب یابی ماشین ظرفشویی و نحوه رفع رایج ترین مشکلات آن

عیب یابی ماشین ظرفشویی 1:  ماشین ظرفشویی کار نمیکند و لامپ نشانگر روشن نمیشود

 جهت عیب یابی در چنین مواقعی ابتدا پریز برق را بررسی میکنیم و با لوازم برقی دیگری از برق داشتن آن مطمئن می شویم در غیر اینصورت ممکن است دوشاخه درست به پریز وصل نشده باشد. از دیگر مواردی که قابل بررسی می باشد فیوز برق است که ممکن است سوخته باشد. اگر از تبدیل سه به دو بر روی برق ورودی استفاده می کنید چک کنید که قطع نشده باشد. سیم رابط معیوب است.

 

عیب یابی2: ماشین ظرفشویی ظروف را به خوبی نمی شوید

اگر ماشین ظرفشویی شما ظروف را به خوبی نمی شوید، باید میزان نمک و جلا دهنده آن مورد بررسی قرار بگیرد تا مقدار آن کافی باشد. گاهی بعضی لکه ها همانند لکه چای به سختی پاک می شوند و در اکثر مواقع روی ظرف باقی دیده می شوند. اگر درپوش نمک و درب جا پودری به درستی بسته نشوند یا کار نکنند باید تعویض شوند.

اگر با این اقدامات عیب یابی ماشین ظرفشویی انجام نشده باشد باید از یک تعمیر کار حرفه ای کمک بگیرید و اقدام به تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی کنید.

عیب یابی 3: ماشین ظرفشویی کار نمی کند ولی لامپ نشانگر روشن است .

ژاو سرویس نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی سعی دارد در آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی شما را بیشتر با مشکلات ماشین ظرفشویی آشنا کند، در مواقعی که ماشین ظرفشویی کار نمیکند ولی لامپ نشانگر روشن می شود باید شیر آب را چک کنید که بسته نباشد. گاهی فشار آب کم باعث بروز چنین مشکلاتی خواهد شد.از دیگر موارد که ممکن است عامل این مشکل باد عبارتند از:

  • از قطع نبودن آب ساختمان مطمئن شوید.
  • دکمه روشن/خاموش را چک کنید.
  • دکمه start یا شروع را فشار نداده اید یا خراب شده است.
  • درب ماشین ظرفشویی درست بسته نشده باشد.
  • شیلنگ ورودی آب تا خورده باشد.
  • دستگاه در حال توقف موقت می باشد.
  • صفحه کلید قفل است.
  • برق ورود را بر روی پریز کنترل کنید اگر کمتر از 200 ولت باشد دستگاه در وسط برنامه متوقف یا قطع می شود.
مشاهده  عیب یابی یخچال فریزر اسنوا مدل 810

امکان ارسال نظر وجود ندارد!