عیب یابی مایکروویو

عیب یابی مایکروویو


 قبل از ارائه نکات عیب یابی مایکروویو (ماکروفر) یاد آور می شویم امروزه در اکثر خانه ها جهت گرم کردن غذا از مایکروویو (مایکروویو) که نوعی سیستم گرمایشی است کمک میگیرند، که در اکثر مواقع مایکروفر (مایکروویو) اگر با مشکلاتی روبه رو شود حسابی شما را به دردسر انداخته است و بهتر است برای تعمیر آن‌ اقدام به عیب یابی مایکروویو (مایکروویو) کنید.

ژاو سرویس نمایندگی تعمیرات تخصصی مایکروویو(مایکروویو) به نحوه عیب یابی مایکروفر (مایکروویو) پرداخته است تا راحت تر اقدام به عیب یابی مایکروویو کنید، ما را همراهی کنید .

چگونه مایکروویو (مایکروفر) خود را عیب یابی کنیم

اگر علاقه مند به کارهای فنی هستید و مطلب آموزش تعمیرات مایکروویو ( ماکروفر) داشته اید باید ابزار مورد نیاز جهت عیب یابی مایکروویو (مایکروفر) را تهیه کنید که عبارتند از:

  • اهم سنج
  • پیچ گوشتی
  • فیوز کش
  • دفتر یادداشت

خیلی از مشکلات و عیوب مایکروویو (مایکروفر) را می توانید سریع و با قیمت پایین خودتان رفع کنید. جهت عیب یابی مایکروویو (ماکروفر)  به ولت اهم سج نیاز دارید که در ابزار آلات فروشی ها می توانید تهیه کنید، همیشه مایکروویو (مایکروویو) را قبل از عیب یابی خاموش کنید و از برق خارج کنید.

نکات مهم در عیب یابی و رفع مشکل مایکروویو (مایکروفر)

قبل از اینکه اقدام به عیب یابی مایکروویو کنید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • بدون اینکه به قطعات دست بزنید حتما از خالی شدن خازن مطمئن باشید.
  • برای تخلیه ی خازن یک مقاومت سیمی با نرخ 2وات-20000 اهم و یک جفت سیم اتصال دهنده که در انتها دارای گیره سوسماری باشد، نیاز خواهید داشت. (سیم را به هر دو سر مقاومت وصل کرده سپس یکی از سیم های اتصال دهنده را به قسمت فلزی پیچ گوشتی وصل و سیم دیگر را به یکی از پایانه های خازن متصل کنید، در آخر نوک پیچ گوشتی را به پایانه دیگر بزنید. که باعث جرقه ای کوچک خواهد شد. در صورتی که خازن سه پایانه داشته باشد، همین کار برای پایانه وسط و هر پایانه خارجی تکرار خواهد شد.)

خازن ولتاژ اضافی را تخلیه کنید، حتی اگر مایکروویو (ماکروفر) به برق نباشد، زیرا می تواند بسیار خطرناک باشد.

نحوه عیب یابی مایکروویو ( مایکروفر) و راه حل رفع آن

مایکروفر و مایکروویو نوعی سیستم گرمایشی جهت گرم کردن و پخت و پز مواد غذایی می‌باشد. در اکثر مواقع مایکروفر و مایکروویو شما با مشکلاتی روبه رو می‌شوند که باید برای تعمیر آن‌ها عیب یابی مایکروفر و عیب یابی مایکروویو انجام شود. در ادامه عیب یابی مایکروفر (مایکروویو) و راه حل رفع آن‌ها برای شما توضیح داده شده است با ما همراه باشید:

حتما بخوانید : هزینه تعمیرات مایکروویو 

عیب یابی مایکروویو 1 : روشن نشدن مایکروویو ( مایکروفر)

جهت متوجه شدن اشکال مایکروویو( مایکروفر) که روشن نمی شود باید عیب یابی مایکروفر (مایکروویو) انجام شود که نیازمند است ابتدا موارد زیرا به ترتیب انجام دهید:

  • ممکن است دچار قطعی پریز برق شده باشد. ( با لوازم برقی دیگری از سالم بودن پریز برق مطمئن شوید)
  • دو شاخه برق ایراد داشته باشد (درباره راه حل برطرف کردن آن باید بگویم برای اطمینان از درست بودن پریز بهتر است دو شاخه را به پریز دیگری وصل کنید و اگر مشاهده کردید که دستگاه باز هم روشن نشد می‌توانید دو شاخه را تعمیر کنید)
  • دستگاه قفل کودک باشد و به آسانی روشن نشود (اگر دستگاه فقط علامت L را روی صفحه نمایش نشان می‌دهد باید بدانید که قفل کودک است و با فشردن کلیدهای raelc/pots به مدت پنج ثانیه می‌توانید آن را غیر فعال کنید)
  • علت‌ دیگر معیوب بودن سه راهی باشد.

جهت رفع عیب و عیب یابی مایکروویو( مایکروفر) و سولاردام توصیه می شود از خدمات ژاو سرویس در سراسر تهران بزرگ بهره مند شوید.

جهت عیب یابی مایکروفر و مایکروویو زمانی که دستگاه به صورت کلی روشن نمی‌شود،  برای اطمینان از درست بودن پریز بهتر است دو شاخه را به پریز دیگری وصل کنید و اگر مشاهده کردید که دستگاه باز هم روشن نشد می‌توانید دو شاخه را تعمیر کنید، و یا اگر که پس از روشن کردن دستگاه فقط علامت L را روی صفحه نمایش نشان می‌دهد باید بدانید که قفل کودک است و با فشردن کلیدهای raelc/pots به مدت پنج ثانیه می‌توانید آن را غیر فعال کنید.

عیب یابی مایکروویو 2 : گرم نکردن مایکروویو ( مایکروویو)

از دیگر مشکلات مایکروفر (مایکروویو) گرم نکردن مواد غذایی است که احتیاج به تعمیرات مایکروویو (مایکروفر) الزامی خواهد بود. جهت عیب یابی ماکروفر (مایکروویو) باید موارد زیر بررسی شود :

  • خرابی درب دستگاه
  • چرب بودن زیادی مایکروویو (مایکروفر)
  • خرابی دیود دستگاه
  • کاهش یافتن کارایی دستگاه در زمان اوج مصرف
  • خراب بودن ترانس‌های خازن
  • ولتاژ سیم‌ها

در مورد غذاهای چرب باید گفت زمان بیشتری جهت گرم شدن نیاز دارند و دلیل بر خراب بودن دستگاه و عیب یابی مایکروویو( مایکروفر) نخواهد بود.

که باید به کمک مولتی متر دیود، ولتاژ، خازن و … را چک کنید و در صورتی که سوخته باشند باید آنها تعویض شوند همچنین با استفاده از مولتی متر اتصالات درب دستگاه را هم بررسی کنید و در صورت قطع بودن اتصالات آن را درست کنید. در صورتی که دستگاه شما چربی گرفته و کثیف باشد حتما باید تمیز شود چرا که چربی و کثیفی‌ها اجازه نخواهد داد گرما به خوبی ساطع گردد. از اصلی ترین قطعات مایکروویو (مایکروفر) مگنترون می‌باشد که همان تولید کننده اشعه در مایکروویو می باشد که گرما را تولید خواهد کرد، اما اگر دیود و قطعات دیگر مشکل داشته باشند باعث از کار افتادن مگنترون شده اند.

عیب یابی مایکروویو 3: جرقه زدن مایکروفر

جرقه زدن داخل دستگاه یکی دیگر از علت‌های خرابی مایکروویو (مایکروفر) محسوب می شود که باید عیب یابی مایکروویو (مایکروفر) برای آن انجام شود، معمولا زمانی که دستگاه در حال کارکردن می باشد در حین حرکت جرقه زدن مایکروفر و مایکروویو شروع میشود.

از مجموع علت‌های آن کثیفی مایکروویو (مایکروفر)  ،اگر لبه ظرف هایی که درون دستگاه قرار می‌دهید شکسته باشد باعث می‌شود که اشعه با آن قسمت برخورد کند و باعث جرقه زدن خواهد شد.

از دیگر دلایل جرقه زدن مایکروفر و مایکروویو استفاده از ظروف فلزی یا ظروفی با تزئینات فلزی است. گاهی نیز اتصالی دستگاه و یا آسیب دیدگی قطعات درونی مایکروویو (مایکروفر)   در اثر برخورد ظروف، چاقو و … با سطح آن علت بروز جرقه زدن خواهد شد.

برای اینکه از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید بهتر است، به مایکروویو (مایکروفر)  ضربه وارد نکنید تا به آن خط و خش وارد نشود، همچنین، ظروف لب پریده را درون مایکروفر و مایکروویو قرار ندهید ، اگر تمامی موارد را رعایت کردید و همچنان مایکروفر و مایکروویو هنگام کار کردن جرقه میزد احتمالا باید گفت مایکروویو (مایکروفر)  شما اتصالی دارد که به هیچ وقت تعمیر مایکروویو (مایکروفر)   در چنین شرایطی کار شما نخواهد بود و حتما باید با یک نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی که با متخصصین تعمیرات مایکروویو (مایکروفر)  با تجربه همکاری دارد تماس بگیرید و از خدمات نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی بهره مند شوید  و یا از یک متخصص جهت تعمیر مایکروویو (مایکروفر) کمک بگیرید.

عیب یابی مایکروویو 4: نچرخیدن سینی مایکروویو (مایکروفر)

علت نچرخیدن سینی مایکروویو (مایکروفر) یک از رایجترین مشکلات در دستگاه مایکروویو (مایکروفر) می باشد،جهت عیب یابی مایکروفر و عیب یابی مایکروویو این است که باعث نچرخیدن سینی آن می شود غالبا ناشی از خرابی شفت دستگاه که در اثر قرار دادن جسم سنگین بر روی آن خراب می‌شود و کثیف بودن آن بر این اساس می باشد، گاهی یک تکه غذا و یا تلمبار شدن چربی جلوی حرکت سینی مایکروویو (مایکروفر)  را گرفته و مانع حرکت آن می شود.

مشاهده  سولاردام چیست و کاربرد آن چگونه است؟

جهت رفع عیب یابی مایکروفر و عیب یابی مایکروویو ، اگر علت آن کثیفی است باید تمیز شود و در صورتی که بر اثر سنگینی بار خراب شده است باید شفت زیر سینی تعویض گردد.

عیب یابی مایکروویو5: دود کردن مایکروویو (مایکروفر)

دود کردن دستگاه مایکروویو (مایکروفر) یکی از علت‌های عیب یابی مایکروفر و عیب یابی مایکروویو پس از روشن کردن  می‌باشد که علت اصلی چنین مشکلی معمولا کثیفی دستگاه می‌باشد.

چهت برطرف کردن دود کردن دستگاه مایکروویو (مایکروفر) بهتر است پیشتر از هرکاری دستگاه را تمیز کنید و هر گونه تیکه غذا که درون آن مانده است را از آن خارج کنید و چربی‌های آن را پاک کنید.

جهت پاک کردن دستگاه مایکروویو (مایکروفر) باید یک محلول با آب و جوش شیرین درست کرد و با استفاده از یک پارچه و همان محلول سقف و بدنه دستگاه را پاک کنید و پس از ده دقیقه دیگر می‌توانید از مایکروویو و مایکروفر استفاده کنید.

عیب یابی مایکروویو 6: روشن نشدن گریل مایکروویو (مایکروفر)

روشن نشدن گریل مایکروویو (مایکروفر)   یکی از معضلات دیگر در رابطه با عیب یابی مایکروفر و مایکروویو می باشد که باید به علت آن اهمیت داد زیرا روشن نشدن گریل مایکروویو (مایکروفر) معمولا به دلیل خرابی المنت، برد یا ترموستات می باشد.

حال اگر شما پس از آنکه دستگاه مایکروویو (مایکروفر) را روشن کردید و متوجه روشن نشدن گریل مایکروویو (مایکروفر) شدید ابتدا به چراغ المنت آن توجه کنید اگر روشن شده (قرمز شده) نشانه سلامت گریل مایکروویو (مایکروفر) می باشد، در غیر اینصورت ناچار باید با از یک نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید زیرا مشکل از سایر قسمت‌های دستگاه می باشد، که باید آن را به دست یک تعمیرکار متخصص و با تجربه سپرد.

در موارد فوق سعی شده تا رایج ترین عیب یابی مایکروویو (مایکروفر)  ارائه شود در صورتی که مشکل دستگاه شده با عیب یابی مایکروویو (مایکروفر) گفته شده رفع نشد، بهتر است از ژاو سرویس نمایندگی تعمیرات مایکروفر و مایکروویو جهت تعمیر و سرویس مایکروفر و مایکروویو خود کمک بگیرید.

عیب یابی مایکروویو7: صدای زیاد مایکروویو (مایکروفر)  

مایکروویو (مایکروفر)  گاهی در هنگام کار از خود صدای زیادی تولید می‌کنند که در این صورت باید عیب یابی مایکروفر ( مایکروویو) انجام شود دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که در ادامه آنها را با هم بررسی خواهیم کرد:

اولین علتی که پیش از همه منجربه این مشکل می شود معمولا کثیفی ریل زیر سینی دستگاه می باشد که مانع حرکت سینی مایکروویو (مایکروفر)  می شود و گاهی باعث سختی حرکت سینی همراه با صدا می شود، دلیل بعدی که ممکن است در صدای زیاد مایکروویو (مایکروفر)  نقش داشته باشد خرابی شفت دستگاه است که معمولا باعث اختلال در عملکرد مایکروفر و مایکروویو خواهد شد،البته باید بدانید قرار دادن مواد غذایی سنگین روی سینی دستگاه که باز هم حرکت دستگاه را سخت خواهد کرد، در بیشتر مواقع نیز فن مایکروویو (مایکروفر)   باعث صدای بلند می شود که قاعدتا فن مایکروویو (مایکروفر)   در حال حرکت همیشه دارای صدا می باشد.

جهت رفع این مشکل باید ابتدا به تمیز کردن ریل زیر سینی مایکروویو (مایکروفر)  بپردازیم این کار باید با کمک مواد شوینده مناسب انجام شود،این نکته نیز قابل ذکر است که بدانبد نباید ظروف سنگینرا روی دستگاه قرار دهید و از قرار دادن غذای زیادی در دستگاه خود داری کنید.

عیب یابی مایکروویو (مایکروفر) ال جی

مایکروویو (مایکروفر) ال جی ازجمله دستگاههایی است که مشتریان زیادی دارد از این رو  عیب یابی مایکروفر و مایکروویو ال جی از اهعمیت بالایی برخوردار است.

رایج ترین مشکل مایکروویو (مایکروفر) ال جی که احتیاج به عیب یابی دارد این است که بهد از چندین سال کار کردن ممکن است مایکروویو (مایکروفر)  روشن نشود، این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد  که مهمترین آن‌ها خرابی میکرو سوئیچ درب و قفل دستگاه خواهد بود.

میکرو سوئیچ درب یکی از قطعات مهم مایکروویو (مایکروفر) محسوب می شود زیرا زمانی که درب دستگاه قفل ‌شود میکرو سویئیچ اجازه شروع کار دستگاه را می دهد. حال با چنین ویژگی فکرکنید میکرو سوئیچ مایکروویو (مایکروفر) الجی خراب شود حتی اگر درب مایکروفر و مایکروویو بسته شود هم شروع به کار نخواهد کرد زیرا میکرو سوئیچ خراب است و قدرت تشخیص اینکه در بسته است را ندارد.

اگر قفل درب مایکروفر و مایکروویوLG خراب باشد و در صورت سالم بودن میکرو سوئیچ این بار میکروسوئیچ اجازه روشن شدنبه مایکروویو (مایکروفر) الجی نمی‌دهد به دلیل اینکه درب مایکروفر و مایکروویو خراب است. اگر به چنین مشکلی برخوردید باید از یک نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی الجی کمک بگیرید زیرا تعمیر این دو حالت خرابی کار شما نخواهد بود، کمک گرفتن از یک تعمیرکار با تجربه جهت تعمیرات مایکروویو (مایکروفر) الجی گاهی مقرون به صرفه تر از ان است که خود ما دست به کار شویم.

آشنایی با برنامه‌های مایکروویو ال جی

  • کانوکشن :کاربرد  این حالت جهت پیش گرمایش و یا پخت کیک و شیرینی است.
  • بوزدائی خودکار : کاربرد این برنامه جهت از بین بردن بوی داخل دستگاه می باشد.
  • مایکرو : کاربرد این حالت جهت پختن و داغ کردن توسط امواج مایکروویو است.
  • پخت ترکیبی : کاربرد این حالت جهت ترکیب حالات مایکرو، سرخ کن و کانوکشن می باشد.
  • یخ زدائی : کاربرد برنامه یخ زدائی مایکروفر ال جی LG جهت آمادگی قبل از پخت مواد یا غذاهای یخ زده استفاده می‌شود.
  • سرخ کن : کاربرد سرخ کن مایکروویو الجی برای برشته کردن یا پختن سطوح غذا کاربرد دارد.

عیب یابی دود کردن مایکروویو (مایکروفر) الجی LG

علت اینکه چرا مایکروویو ال جی LG دود می‌کند یا علت دود کردن مایکروویو الجی چیست؟ و یا علت اینکه مایکرویو ال جی در برنامه مایکرو یا برنامه گریل و کانوکشن دود می‌کند را در ادامه برای رفع این ایراد ها پاسخ داده ایم با ما همراه باشید:

اگر مایکروویو (مایکروفر) الجی LG در برنامه مایکرو دود کند و یا اگر مایکروویو در برنامه گریل یا کانوکشن دود ‌کند ولی در برنامه مایکرو دود نمی‌کند، معمولا با پاک کردن بدنه داخلی و توری سقف و یا تمیز کردن چربی و باقی مانده غذا، مشکل حا می شود. همیشه سعی کنید دیواره‌های داخلی و سقف را با دستمال مرطوب آغشته به محلول آب و جوش شیرین، کامل تمیزکاری کنید. سپس برنامه گریل را انتخاب می‌کنیم و 10دقیقه زمان داده و start را انتخاب می‌کنیم تا شروع به کار کند .

توجه داشته باشید که برای مجموعه مواردی که ذکر شد اگر مایکروویو (مایکروفر) الجی LG و محصول شما توسط تعمیرکاران غیر مجاز و غیر متخصص تعمیر شود نه تنها مشکل برطرف نخواهد شد بلکه امکان مواجه شدن با مشکلات بیشتر را خواهید داشت. اگر از تمیز بودن دستگاه مطمئن هستید و در برنامه مایکرو یا انتخاب کلید استارت، دود کردن دستگاه شما به همراه بوی غیر عادی باشد، جهت تعمیر حتما با نمایندگی تعمیرات الجی تماس بگیرید.

عیب یابی مایکروویو (مایکروفر) سامسونگ

طراحی داخلی مایکروفر و مایکروویو سامسونگ چنان تعبیه شده است که پس از داغ شدن قطعات داخلی مایکروویو سامسونگ ترموستات به صورت خودکار قطع شود و تا زمانی که خنک شود مایکروویو سامسونگ خاموش می ماند و روشن نمیشود، که در این مواردب جهت خاموش شدن دستگاه مایکروویو سامسونگ نیاز به عیب یابی مایکروویو (مایکروفر)  سامسونگ نخواهید داشت، بهتر است این موارد را در رابطه با عیب یابی مایکروفر و مایکروویو سامسونگ بیشتر بدانیدالبته اگر بعد از خنک شدن یا گذشت مدت زمان طولانی روشن نشد حتما باید توسط تعمیرکار نمایندگی تعمیرات مایکروویو (مایکروفر) سامسونگ عیب یابی دستگاه بررسی شود.

مشاهده  تعمیر پمپ داخل دسته بخارشوی کنوود در تهران

کار نکردن صفحه کلید مایکروویو (مایکروفر) سامسونگ یکی دیگر از مواردی است که احتیاج به عیب یابی دستگاه دارد ، در صورتی که قفل کودک زده شده باشد می‌توانید مایکروویو (مایکروفر) سامسونگ را به مدت دو دقیقه از برق خارج کنید و پس از آن دستگاه را به برق متصل کنید در صورتی که صفحه کلید کار کرد که مشکل همان قفل کودک بوده است و در صورتی که کار نکرد باید با کمک متخصصین تعمیر مایکروفر و مایکروویو عیب یابی دستگاه صورت گیرد.

عیب یابی مایکروویو (مایکروفر) پاناسونیک

جرقه زدن مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک از جمله مشکلاتی است که اکثرا برای دستگاه پاناسونیک اتفاق می‌افتد.

جهت رفع این ایراد باید عیب یابی انجام شود که این عیب یابی مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک کمی شبیه به یک آزمایش می باشد ، انجام این عیب یابی به این طریق است که ابتدا باید یک لیوان آب به تنهایی درون دستگاه مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک قرار ‌دهیم و دستگاه را روشن می‌کنیم، البته باید در نظر داشته باشید که لیوان آب باید بدون هیچگونه لب پر بودن و فاقد هر گونه فلز باشد در صورتی که دستگاه هیچ عکس العملی نداشت و به درستی کار کرد مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک هیچگونه ایرادی نداشته در غیر این صورت اگر دستگاه جرقه زد باید جهت عیب یابی مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک از نمایندگی تعمیرات  لوازم خانگی پاناسونیک جهت تعمیر و سرویس  مایکروفر و مایکروویو از متخصصین تعمیرات مایکروفر و مایکروویو کمک بگیرید.

 

عیب یابی مایکروویو (مایکروفر) کنوود

مایکرووفر و مایکروویوهای کنوود نیز بعد از مدت زمان طولانی ممکن است دچار مشکل شود که اصلا جای نگرانی نیست زیرا در اغلب موارد با چرخش سینی ممکن است چالش تازه ای داشته باشید، به طور کلی می توان گفت بهترین برند مایکروویو (مایکروفر) نیز مانند دیگر لوازم برقی آشپزخانه ممکن است دچار مشکل شود که با یک عیب یابی می توان ایراد را تشخیص و در اکثر مواقع قابل تعمیر خواهد بود.عیب یابی مایکروویو (مایکروفر) کنوود هم یکی از خدمات ژاو سرویس نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی است.

همانطور که گفتیم سینی مایکروویو (مایکروفر) کنوود گاها ممکن است با مشکل روبه رو ‌شود و نمی‌تواند به درستی بچرخد از مجموع علت‌های آن می‌تواند شکستگی پایه‌های آن به دلیل قرار دادن مواد غذایی سنگین و یا ظرف سنگین روی آن باشد که در صورت بروز این مشکل باید پایه‌های آن تعویض شوند.

معمولا علت‌های دیگری می‌تواند داشته باشد که مهمترین علت ایراد در مایکروویو (مایکروفر) کنوود شکستگی پایه می تواند باشد.

عیب یابی مایکروویو (مایکروفر) اسنوا

عیب یابی مایکروویو و مایکروفر اسنوا همانند سایر برند‌های دیگر احتیاج به مطالعه مقاله و آموزش دارد. عیب یابی مایکروویو اسنوا را زمانی که در دستگاه بروز مشکل مشاهده شد باید انجام شود.

معمولا روشن نشدن لامپ مایکروویو و مایکروفر اسنوا یکی از عیب‌هایی که در اکثر موارد با ان برخورد میکنیم ، البته عیب یابی این مشکل کار سختی نیست زیرا در اکثر مواقع علت آن سوختن لامپ دستگاه می‌باشد که با تعویض آن مشکل حل می شود.

ولی در مواردی که با تعویض لامپ مشکل حل نشد و بازهم روشن نشد مشکل از سیم‌های داخل مایکروویو و مایکروفر اسنوا است که بهتر است جهت تعمیر آن از نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی اسنوا جهت تعمیر و سرویس مایکروفر و مایکروویو بهره مند شوید.

عیب یابی مایکروویو (مایکروفر) دوو

عیب یابی جرقه زدن مایکرویو (مایکروفر) دوو

در مایکرویو دوو کوچکترین قطعه فلزی تولید جرقه می کند مواردی باعث جرقه زدن مایکرویو (مایکروفر) دوو می شود عبارتند از:

  • فویل پیچیده شده در دور غذا که در داخل مایکرویو (مایکروفر) دوو قرار میگیرد باعث ایجاد جرقه می شود.
  • ظرفی که مناسب داخل مایکرویو (مایکروفر) دوو نباشد اگر فلزی باشد ممکن است ایجاد جرقه کند.
  • مایکرویو (مایکروفر) دوو دارای یک پایه فلزی غیراستاندارد باشد و رنگ قفسه و یا پلاستیک زیر پایه ها از بین رفته باشد این عامل موجب جرقه زدن مایکرویو (مایکروفر) دوو خواهد شد.

عیب یابی کار نکردن دکمه های پنل مایکرویو (مایکروفر) دوو

کار نکردن دکمه مایکرویو (مایکروفر) دوو یک صفحه کنترل خراب است، اگر صفحه کنترل اصلی معیوب باشد، احتمال دارد با عدم نمایش اعداد و خطوط بر روی صفحه نمایش مایکرویو (مایکروفر) دوو روبرو شوید. جهت عیب یابی مایکرویو (مایکروفر) دوو باید به از بین رفتن لحیم یا یک خازن خراب توجه کرد. البته یک مورد دیگر مانند قطع شدن مدار مایکرویو (مایکروفر) دوو می تواند باعث خرابی دکمه های مایکرویو (مایکروفر) دوو  شود که عیب یابی مایکرویو (مایکروفر) دوو را با  لحیم کاری م یتوان برطرف کرد. البته اگر شما تجربه در تعمیر مایکرویو (مایکروفر) دوو و لحیم کاری مدار سیم کشی مهارت لازم را ندارید، بهتر است از نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی یا نمایندگی تعمیرات مایکرویو (مایکروفر) دوو کمک بگیرید.

عیب یابی نچرخیدن صفحه مایکرویو (مایکروفر) دوو

نچرخیدن بشقاب مایکرویو (مایکروفر) دوو  چندین دلیل دارد که عبارتند از:

  • استفاده از ظروف سنگین غذا بر روی صفحه گردان مایکرویو (مایکروفر) دوو به موتور گرداننده فشار وارد می کند و موجب فرسودگی آن می شود. این مشکل در تعمیر مایکرویو (مایکروفر) دوو در بیش تر مواقع با تعویض موتور بر طرف می شود.
  • خرابی کوپلینگ موتور چرخاننده ی بشقاب شیشه ای باعث می شود تا بشقاب مایکرویو (مایکروفر) دوو نچرخد، پایه اتصال می تواند شکسته شده یا از جای خود درآمده باشد. اکثر مایکرویو (مایکروفر) دوو یک بشقاب شیشه ای گرد دارند که توسط یک پایه ی چرخاننده کار می کند. اکثر این بشقاب ها دارای یک پایه ی سه جانبه هستند که به راحتی از موتور جدا می شوند.
  • در عیب یابی مایکرویو (مایکروفر) دوو وجود مانعی در مسیر گردش صفحه گردان این مشکل را بوجود می آورد. مثلا ممکن است مواد غذایی زیر صفحه گردان بچسبد و مانع حرکت شود. از این رو باید صفحه گردان همیشه به خوبی تمیز شود. تمیز کردن زیر صفحه گردان به این صورت است که باید از جایش در بیاورید و با آب گرم و صابون بشویید تا تمام ذرات چسبیده بر روی آن که مانع حرکت صفحه گردان می شود از بین خواهد رفت مجدد آن را سرجایش بگذارید.

عیب یابی روشن نشدن ماکروفر دوو

روشن نشدن مایکرویو (مایکروفر) دوو به چندین عامل بستگی دارد که عبارتند از:

  • گاهی چفت نشدن سويیچ درب مانع روشن شدن مایکرویو (مایکروفر) دوو خواهد شد، ممکن است صفحه نمایش و کنترل دستگاه ظاهر طبیعی داشته باشد، اما مایکرویو (مایکروفر) دوو کار نخواهد کرد، سويیچ های چفت درب در داخل محفظه ای بسته قرار گرفته و به وسیله ی قلاب ها یا چفت های روی درب مایکرویو (مایکروفر) دوو کار می کنند.
  • معیوب بودن سوییچ سرامیکی مایکرویو (مایکروفر) دوو باعث بروز چنین مشکلی می شود. فیوز سرامیکی، هنگام نوسانات شدید برق یا وجود خطایی جدی در هر یک از اجزاء داخلی دستگاه، برای محافظت از اجزای مایکرویو (مایکروفر) دوو مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که فیوز بپرد یا کار نکند، برق برای کنترل مایکرویو (مایکروفر) دوو ، درست جریان نمی یابد و روشن نمیشود.
  • چفت قفل درب مایکرویو (مایکروفر) دوو شامل دو قلاب می باشد که از درب مایکرویو (مایکروفر) دوو خارج می شوند و در میکروسويیچ های نگه دارنده درب که بر قاب مایکرویو (مایکروفر) دوو سوار شده اند، چفت می شوند. قلاب به سويیچ درب متصل شده تا برق را به کنترل ها هدایت کنند، همچنین برای بسته نگه داشتن درب بر روی بست درب چفت می شوند. در تعمیر مایکرویو (مایکروفر) دوو ممکن است نیاز باشد که کل قطعه ی سويیچ درب را تعویض کنید.
مشاهده  تعمیر جاروبرقی در تجریش

عیب یابی تعمیر مایکرویو (مایکروفر) دوو که چراغش روشن نمی شود

روشن نشدن چراغ مایکرویو (مایکروفر) دوو چندین علت دارد که عبارتند از:

  • سوختگی لامپ مایکرویو (مایکروفر) دوو ، جهت عیب یابی باید ابتدا مایکرویو (مایکروفر) دوو را از برق بکشید و سپس فیوز قسمتی که مایکرویو (مایکروفر) دوو می باشد را قطع کنید. دریچه ی مایکرویو (مایکروفر) دوو خود را شناسایی کنید و پنل آن را با باز کردن پیچ های آن در بیاورید.
  • جهت عیب یابی تعمیر مایکروفر دوو در صفحه کنترل اصلی دستگاه می باشد. البته قبل از چک کردن صفحه کنترل اصلی، اطمینان پیدا کنید که لامپ، سیم کشی ها و سوکت و … همگی، ایرادی ندارد. اکنون با کمک یک مولتی متر، صفحه کنترل اصلی چک کنید تا مطمئن شوید که صفحه کنترل، ولتاژ مناسبی به سوکت لامپ ارسال می شود. د رغیر اینصورت لازم است آن را تعویض کنید و این کار تنها توسط یک تکنسین مایکرویو (مایکروفر) دوو متخصص انجام پذیر است.
  • در عیب یابی مایکرویو (مایکروفر) دوو بررسی سوکت لامپ آن می باشد. قبل از چک کردن یا تعویض سوکت لامپ، باید لامپ را به طریقی که در بالا ذکر شد، تعویض کنید. با این حال اگر لامپ چراغ مایکرویو (مایکروفر) دوو هنوز روشن نمی شود، باید با یک مولتی متر سوکت آن را برای تداوم جریان برق در آن چک کنید. اگر سوکت لامپ هیچ تداوم جریان الکتریکی ای نشان ندهد، چون ممکن است نیاز به تکنسین متخصص نمایندگی تعمیرات مایکرویو (مایکروفر) دوو داشته باشید.

عیب یابی تعمیرات مایکرویو (مایکروفر) دوو ناگهان خاموش شود

خاموش شدن ناگهانی مایکرویو (مایکروفر) دوو یکی دیگر از مواردی است که احتیاج به عیب یابی دارد که عبارتند از:

  • مایکرویو (مایکروفر) دوو دارای فن هستند. این فن هنگام روشن شدن مایکرویو (مایکروفر) دوو به کار می افتد تا مگنترون را خنک کند. اگر مایکرویو (مایکروفر) دوو شروع به کار کند اما فن کار نکند، ممکن است مایکرویو (مایکروفر) دوو به دلایل ایمنی به طور اتومات متوقف شود. حال باید به صدای فن گوش کنید تا اگر صدای کار کردن آن را نشنیدید د راین صورت باید موتور فن مایکرویو (مایکروفر) دوو را تعمیر یا تعویض کرد.
  • در عیب یابی مایکرویو (مایکروفر) دوو باید درب ماکروفر دوو را چک کرد تا مطمئن شوید کاملا چفت شده باشد زیرا اگر درب مایکرویو (مایکروفر) دوو کمی باز باشد، دستگاه کار نمی کند. اگر مایکرویو (مایکروفر) دوو برای لحظاتی شروع به کار کرد و سپس متوقف شد، این مشکل به علت شل شدن چفت درب مایکرویو (مایکروفر) دوو می باشد. برخی مایکرویو (مایکروفر) دوو همچنین دور تا دور درب خود یک لایه ی درز گیر پلاستیکی دارند. چک کنید که این درز گیر پاره یا خراب نشده باشد.
  • در ماکروفر های قدیمی تر یک دکمه ی برجسته چرخشی وجود داشت. ولی مایکرویو (مایکروفر) دوو مدل جدید با صفحه کلید لمسی کنترل می شوند و نسبت به دکمه های برجسته ی قدیمی حساستر هستند. گاهی زود خاموش شدن ناگهانی مایکرویو (مایکروفر) دوو ممکن است به دلیل وجود مدت زمان کوتاه بر روی صفحه کلید لمسی باشد. سوسو زدن (قطع و وصل شدن) صفحه نمایش مایکرویو (مایکروفر) دوو برخی اوقات یکی دیگر از نشانه های این مشکل خواهد بود.
  • در آخر به مواردی از قبیل دیود معیوب، فیوز داخلی، مشکلات مدار برق، یا مگنترون نا کارآمد یا خازن با ولتاژ بالا اشاره کرد که در تعمیر مایکرویو دوو باید از نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی یا تعمیرات مایکرویو (مایکروفر) دوو کمک گرفت.

تعمیر مایکروویو (مایکروفر) در تهران

عیب یابی مایکروویو (مایکروفر) و راه حل رفع آن در انواع برندهای مختلف می تواند کمکی باشد تا بتوانید تعمیرات مایکروفر و مایکروویو را در مواردی که ایراد سطحی و بیخطر است خودتان انجام دهید.

در صورتی که مطالعه این مقاله نتوانست عیب یابی مایکروویو (مایکروفر) شما کمکی کند می‌توانید از تیم حرفه ای ژاو سرویس نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی جهت عیب یابی و تعمیرات مایکروویو (مایکروفر) خود در انواع برندهای مختلف در استان‌ تهران کمک بگیرید.

برای اعزام تعمیرکار حرفه ای ماکروفر و مایکروویو اصلا نگران نباشید فقط کافی است به وسیله تماس تلفنی و یا به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن از خدمات بی نظیر ژاو سرویس نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در منطقه مورد نظر بهره مند شوید.

نمایندگی تعمیرات مایکروویو (مایکروفر) در شمال تهران

نمایندگی تعمیرات مایکروویو (ماکروفر) در تمام مناطق تهران آماده خدمت رسانی می باشد. خدمات تعمیر لوازم خانگی عرضه شده توسط این برند در تمام مناطق شمال تهران در منزل و فوری و توسط تعمیرکاران حرفه ای انجام پذیر است. به عبارت دیگر، نمایندگی تعمیرات مایکروویو (ماکروفر) در نیاوران، ولنجک، الهیه، زعفرانیه، جردن، دولت، شریعتی، میرداماد، هروی، دروس، ظفر، بلوار ارتش، لویزان، شهران، کوی فراز و غیره می باشد. تعمیرکاران این مجموعه در تمام این مناطق حضور داشته و حداکثر یک ساعت بعد از تماس به محل اعزام خواهد شد.

نمایندگی تعمیرات مایکروویو (مایکروفر) در جنوب تهران

اگر به دنبال گزینه ای عالی به عنوان نمایندگی مایکروویو (ماکروفر) در شهرری، نازی آباد، صالح آباد و سایر خیابان و مناطق در جنوب تهران می باشید، به دلایل مهمی که در این متن اشاره شد می توانید نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی را انتخاب کنید. با توجه به اینکه این مجموعه به عنوان نمایندگی تعمیرات مایکروویو (مایکروفر) در جنوب تهران فعالیت دارد، در نتیجه تمام مناطق از قبیل باقرآباد، خانی آباد، دولت آباد، مولوی، پارک شهر، نعمت آباد، راه آهن، بعثت، خزانه، چیت سازی، رجایی و غیره را پوشش می دهد.

نمایندگی تعمیرات مایکروویو (ماکروفر) در شرق تهران

جهت تعمیرات مایکروویو (مایکروفر) در شرق تهران در شرایطی که می خواهید تعمیرکار در محل حضور پیدا کند و در حین تعمیر از قطعات اصل و اورجینال استفاده شود، کافیست با ژاو سرویس تماس بگیرید. این نمایندگی تعمیرات مایکروویو (ماکروفر) تمام خدمات خود در شرق تهران را توسط مجموعه تعمیرکاران حرفه ای در منزل و فوری ارائه می دهد. این نمایندگی در تهرانپارس، رسالت، نظام آباد، نیرو هوایی، حکیمیه، محلاتی، امام حسین، نارمک، زین الدین، باقری، استخر، افسریه، مشیریه، پیروزی، کلاهدوز و سایر مناطق شرق تهران تخصص آماده خدمت رسانی به مشتریان می باشد.

نمایندگی تعمیرات مایکروویو (مایکروفر) در غرب تهران

این نمایندگی تعمیرات مایکروویو (ماکروفر) در غرب تهران توسط مجموعه ای از افراد حرفه ای با دانش کاملا بروز و آشنا با تمام مدل های جدید و قدیمی محصولات این برند را از ژا سرویس بخواهید. این نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی برای تمام خدمات خود از نرخ و تعرفه های اعلام شده توسط اتحادیه استفاده میکند و می تواند گزینه ای مناسب برای تعمیر لوازم خانگی این برند به شمار رود. برای تعمیر مایکروویو (مایکروفر) در شهرک غرب، شهرک المپیک، سعادت آباد، گیشا، صادقیه، آزادی، تهرانسر، مهرآباد، اکباتان، سه راه آذری، نواب، هاشمی و مرزداران و سایر مناطق و خیابان های غرب تهران می توانید با این مجموعه در تماس باشید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!