فروش قطعات ماکروفر و مایکروویو

فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو

ماکروفر، ماکروویو یا سولاردام، وسایلی هستند که موجب شدند تا آشپزی برای ما لذت بخش تر و آسان تر باشد و در کوتاهترین زمان ممکن، غذا در آن ها گرم و پخته شود. البته در مورد ماکروفر یا ماکروویو باید به شما بگوییم که کلمه ی صحیح میکروویو ( میکرو ویو ) به معنای ریز موج است که به شکل عامیانه با اصلاحاتی از چون ماکروفر، مایکروویو، مایکروفر و… از آن یاد می شود.

ماکروویو ها بیشتر در جهت گرم کردن غذا استفاده می شوند و برای پخت طولانی مدت غذا ها بهتر است تا از اجاق گاز یا فر استفاده گردد. به دلیل اینکه ماکروویو مصرف برق نسبتا بالایی دارد و موجب خشک شدن و سوختن غذا ها می شود ولی بزرگترین مزیت آن گرم کردن غذا یا پخت غذای نیمه آماده در زمان بسیار کم است. در این مقاله قصد داریم به فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو بپردازیم.

نحوه کارکرد ماکروفر

در ابتدا می توان گفت قطعات ماکروفر را می توان از فروشگاه های فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو تهیه کرد. ماکروفر یا ماکروویو با استفاده از تابش الکترومغناطیس ( امواج ریز )، موجب به حرکت در آوردن مولکول های آب است و زمانی که مولکول های آب قطبی شوند و به حرکت در میآیند ، موجب گرم شدن غذا می شوند. در نتیجه غذا در زمان بسیار کوتاهی گرم خواهد شد.

در واقع مولکول های آب دارای دو اتم هیدروژن ( بار مثبت ) و یک اتم اکسیژن ( بار منفی ) هستند. ساحت (میدان) الکتریکی نوسانی که از جهت لامپ مگنترون موجود می شود، و موجب می شود تا اتم های آب باردار شوند و به حرکت در بیایند. حرکت و جنبش مولکول های آب موجب ایجاد گرما در ماده ی غذای می شود. به همین ترتیب غذا به سرعت هر چه تمام تر گرم می شود.

امواج ماکروویو از جهت مگنترون تولید می شوند. امواج تولید شده توسط مگنترون به دیواره ماکروویو که از جنس فلز است، برخورد و تماس پیدا می کند و دیواره فلزی دستگاه امواج را باز می تاباند و این امواج معمولا در ، آمد و شد هستند و به غذا برخورد و تماس پیدا می کنند و موجب می شوند تا همه ی بخش های غذا گرم شود.

ماکروویو از امواج رادیویی قدرتمند با طول موج کوتاه برای پخت غذا ها بهره می گیرد. امواج ماکروویو بیشتر از ۱۵ سانتی متر نمی باشند، اما امواج آن ها بسیار قدرتمند می باشند. بنابراین کابین فلزی یا درب دستگاه اصلا نباید آسیب دیده باشد و موجب شود تا این امواج به بیرون انتقال پیدا نکنند.

امواج استفاده شده در ماکروویو، همان امواج الکترومغناطیسی هستند که از جهت فرستنده های رادیو و تلویزیون از آن ها بهره می گیرند با این تفاوت که طول موج امواج ماکروویو کم تر و محدود تر است. سرعت این امواج هم کمتر از سرعت نور است. بنابراین می توان این قطعات را از فروشگاه های فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو خریداری کرد.

قطعات تشکیل دهنده ماکروویو

ماکروویو قطعاتی از قبیل ترانس تغذیه، موتور گردان یا موتور سینی گردان، ریل زیر سینی یا حلقه غلتک یا غلتک چرخان، سینی شیشه ای، دو شاخه، سیم برق، گیره نگهدارنده سیم برق، دیود ولتاژ بالا، خازن ولتاژ بالا، فیوز ولتاژ بالا، ترانس ولتاژ بالا، المنت گریل، المنت فنری گریل، المنت کانوکشن، موتور فن کانوکشن، موتور فن خنک کننده، ، برد فیلتر، برد کنترل کباب پز، برد فرمان یا برد الکترونیک، میکروسوئیچ ها، لامپ روشنایی، کنترل پنل، دستگیره درب، شاخک اهرم درب یا قفل درب ، لامپ مگنترن و… را در بر می گیرد. این قطعات را می توان از فروشگاه های فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو تهیه نمود.

مشاهده  راهنمای استفاده جاروبرقی

فروش برد فرمان ماکروفر

امروزه در بیشتر وسایل برقی از برد می گیرنند ( در گذشته دستگاه های برقی بیشتر برای مکانیکی استفاده می شدند ). برد الکترونیک یا برد فرمان ماکروویو مسئولیت دستور دادن به تمام بخش های دستگاه را به عهده دارد. غالبا برد دارای قیمت بالایی است. برد الکترونیکی ماکروفر، می تواند بخاطر نوسانات برق، اتصالات داخلی، ضربه خارجی و… ازبین برود و یا بسوزد، بنابراین ماکروفر شما دیگر کار نمی کند و نمی تواند غذا را گرم کند. در برخی موارد امکان تعمیر برد وجود ندارد و در صورت سوختن برد، لازم است آن را تعویض کنید. این قطعات را می توان از فروشگاه های فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو تهیه نمود.

فروش لامپ مگنترون مایکروفر

اساسی ترین و مهم ترین قطعه برای ساخت اشعه و گرم کردن غذا در ماکروویو، لامپ مگنترون ( لامپ امواج ) است. این قطعه را می توان از فروشگاه های فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو تهیه نمود.

مگنترون از دو کلمه ی مگنت به معنای مغناطیس یا آهنربا و ترون به معنای الکترون است. طریقه کار مگنترون به این شکل است که مگنترون با پرتاب کردن الکترون و ایجاد میدان مغناطیسی که دارای فرکانس بالا نیز است، موجب ایجاد قطب های منفی و مثبت در مولکول های آب موجود در غذا می شود و جنبش این مولکول های آب سبب گرم شدن غذا است.

فروش قطعات ماکروفر و مایکروویو

مگنترون در بخش دیواره ی داخلی دستگاه و در جهت راست و در پشت منافذ شبکه ای و در جنب لامپ روشنایی دستگاه قرار گرفته می باشد. در صورت خرابی لامپ مگنترون، غذا گرم نخواهد شد . لامپ مگنترون از جهت ماکروویو های با موتور معمولی و عادی و با موتور اینورتر دارای فرق است.

فروش قطعات موتور گردان ماکروفر (موتور سینی گردان ماکروفر)

موتور گردان یا موتور سینی گردان ماکروویو دقیقا در زیر سینی ماکروویو قرار گرفته می ‌باشد و با روشن شدن این موتور محرک، سینی این دستگاه شروع به چرخیدن می کند وباعث می شود تا غذا به صورت یکنواخت و یکدست گرم شود.این قطعه را می توان از فروشگاه های فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو تهیه نمود. موتور گردان از جهت یک کوپلر به سینی متصل می شود تا مجب حرکت سینی گردد. در صورت خرابی این موتور، امکان چرخش سینی وجود نخواهد داشت و غذا به طور یکنواخت و یکدست گرم نخواهد شد. قرار دادن غذا های سنگین روی سینی دستگاه، یا بهره نادرست از آن می تواند موجب خرابی موتور گردان ماکروویو ( سولاردام ) شود.

فروش کوپل زیر سینی مایکروفر

کوپل زیر سینی ماکروویو یا کوپلر، جایگاه آن در زیر سینی ماکروویو قرار دارد و موجب می شود تا در صورت چرخش موتور، سینی نیز به چرخش خود شروع کند تا غذا به شکل یکنواخت و یکدست گرم (داغ)شود. کوپلر از جنس پلاستیک نرم است. این قطعه به شفت موتور وصل می شود و سینی روی آن گذاشته می شود. کوپل زیر سینی مانع از سر و صدا و لرزش سینی در حین چرخیدن می شود. این قطعات را می توان از فروشگاه های فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو تهیه نمود.

فروش قطعات ریل زیر سینی ماکروفر (حلقه غلتک چرخان ، ریل زیر بشقاب ماکروفر)

در زیر سینی یک ریل یا حلقه موجود است که از جهت چرخ هایی که دارد موجب چرخاندن سینی و حفظ تعادل سینی خواهد شد. زمانی دستگاه را روشن می کنید. موتور زیر سینی شروع به چرخیدن می کند و سینی به واسطه ی این ریل می چرخد.

مشاهده  تعمیر شیر برقی بخارشوی دلونگی در تهران

به همین دلیل اشعه به شکل متمرکز در درون دستگاه تابیده می شود و در این صورت تنها یک بخش از غذا گرم می شود، بنابراین با چرخیدن ریل و سینی، اشعه به طور مساوی به کل بخش های غذا تابیده می شود و کل بخش های غذا به خوبی گرم می شوند و حرارت دارند. این قطعات را می توان از فروشگاه های فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو تهیه نمود.

فروش سینی شیشه ای مایکروفر

سینی شیشه ای یا صفحه گردان ماکروویو، بخشی است که غذا به طور مستقیم و ویژه یا به همراه ظرف روی آن قرار میگیرد و با چرخیدن این سینی، کل بخش های های غذا به یک اندازه پخته و داغ می شود. این سینی حتما لازمه آن این است که شیشه ای باشد تا موجب بازتاب اشعه نشود.

جنس سینی از پیرکس می باشد و این ویژگی را دارد تا در مقابل گرما نشکند. در صورت شکستن صفحه گردان یا سینی ماکروفر می توانید آن را از  فروشگاه های فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو تهیه نمود.

فروش سیم برق، گیره نگهدارنده سیم برق ماکروفر، دوشاخه

ماکروویو نیز چون هر دستگاه برقی دیگری از جهت اتصال به برق، دارای یک کابل برق، دو شاخه و گیره نگهدارنده سیم می باشد. آشکار است که در صورت خرابی کابل برق یا دو شاخه ممکن است که دستگاه روشن نشود و یا بهره از دستگاه خطر آفرین باشد. در نتیجه در صورت خرابی هر یک از این قطعات باید تا آن ها را عوض تغییر دهید. این قطعه را می توان از فروشگاه های فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو تهیه نمود.

فروش دیود ولتاژ بالا مایکروفر

دیود یا یکسو کننده، یکی دیگر از قطعات اساسی و مورد اهمیت در ماکروویو است. دیود میان ترانس ولتاژ بالا و مگنترون قرار گرفته است. دیود مسئولیت یکسو سازی ولتاژ ترانس ولتاژ بالا را به عهده دارد. همچنین دیود مسئولیت دارد تا برای جلوگیری از بروز آتش سوزی از رسیدن ولتاژ به مگنترون جلوگیری می شود. همچنین دیود، برق متناوب (AC) را به برق مستقیم (DC) تبدیل می کند. دیود توانا است تا ولتاژ بسیار بالایی را حمل کند ( ولتاژ تا ۲۰۰۰۰ ولت ). دیود و خازن و سیم پیچ ترانس، می توانند یک مدار نوسانگر را موجود کنند.

فروش خازن ولتاژ بالا ماکروفر

استفاده کردن از ماکروویو لازم به ولتاژ بالا است. از جهت این که لامپ مگنترون روشن شود، لازم است که ولتاژ، توسط ترانس های ولتاژ، دیود و خازن ایجاد شود. بنابراین خازن از جهت روشن شدن ماکروویو یک قطعه ی بسیار مهمو مورد اهمیت می باشد.

خرابی این قطعه باعث روشن نشدن دستگاه شما می شود. ظرفیت خازن ۵-۶ میکرو فاراد می باشد. این قطعه موجب شارژ و دشارژ ترانس می شود. در اصل خازن، ولتاژ مورد نیاز برای ترانس ولتاژ بالا ماکروویو را تامین می کند.

خازن برق را در خودش ذخیره می کند و پس از آن زمانی که ترانس ولتاژ بالا باید راه بیوفتد، خازن با کمک دیود و پس از آن با کمک گرفتن از مگنترون، آغاز به گرم و داغ کردن غذا می کند. در صورت خرابی این قطعه می توان از فروشگاه های فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو تهیه نمود.

مشاهده  نمایندگی تعمیرات دلونگی

فروش فیوز ولتاژ بالا مایکروفر

در ماکروویو دو نوع فیوز به نام های فیوز حرارتی و فیوز سرامیکی موجود است.کارکرد این فیوز ها با هم متفاوت است. فیوز حرارتی از گرم شدن زیاد دستگاه جلوگیری می کند و فیوز سرامیکی از دستگاه در مقابل نوسانات برق نگهداری می کند وقتی که دمای دستگاه به درجه خیلی بالا و صعودی برسد، فیوز حرارتی برق را قطع خواهد کرد در صورت خرابی فیوز حرارتی یا فیوز سرامیکی، باید آن ها را تغییر داد و عوض کرد

فروش ترانس ولتاژ بالا ماکروفر

ترانس ولتاژ قطعه ای مکعبی شکل و فلزی در ماکروویو است که از سیم پیچ های فراوانی تشکیل شده است. ترانس ولتاژ بالا با افزایش جریان برق ورودی به دستگاه موجب راه اندازی مگنترون خواهد شد . سیم پیچ اولیه از یک جهت ولتاژ را دریافت می کند و سیم پیچ ثانویه ولتاژ را افزایش خواهد داد.

ترانس ولتاژ بالا ماکروویو، موجب بالا رفتن ولتاژ در ماکروویو می شود. یعنی این قطعه توانایی اینکه جریان برق ورودی را به ماکروفر که ۲۲۰ ولت می باشد را به ۲۰۰۰۰ ولت تبدیل کند. در نتیجه ترانس ولتاژ بالا ماکروویو، یک ترانس افزاینده است.

به همین دلیل موجب بالا رفتن ولتاژ ورودی می باشد. خرابی و آسیب دیدگی این قطعه موجب کار نکردن ماکروفر شما است. به همین دلیل که مگنترون برای باردار کردن الکترون ها و پرتاب این امواج به خارج از نیاز به ولتاژ بالا دارد که این فعالیت را ترانس ولتاژ بالا انجام می دهد. این قطعات را می توان از فروشگاه های فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو تهیه نمود.

فروش قطعات ماکروفر و مایکروویو

برند های معروف ماکروفر و مایکروویو

ماکروفر ها انواع مختلفی می توان داشته باشند ، آن ها توانایی اینکه به صورت رومیزی، توکار و کشویی، بالا اجاقی و یا ترکیبی با اجاق گاز باشند را دارند.

از معروف ترین برند های ماکروفر ( مایکروویو و سولادام ) می توان به بوش، ال جی، دوو، سامسونگ، آاگ، جنرال الکتریک، بکو، زیمنس، آدمیرال، باگنشت، کنوود، ایندزیت، وستینگهاوس، فیرجیدر، اسنوا، کممور، بلومبرگ، پاناسونیک، ناسیونال، پارس خزر، فلر، بوتان، دلونگی، آریستون، لتو، عرشیا، بیمکث، ویرپول، بایترون، میدیا یا مایدیا، گاسونیک، شارپ، تکا، بلک اند دکر، پاکشوما، مجیک، مولینکس، تکنوگاز، میله، نف، هاردستون، اوشن، سوپرا، همیلتون، لتوپلاس و… اشاره کرد.

تمامی قطعات این دستگاه ها را می توان از  فروشگاه های فروش قطعات مایکروفر و مایکروویو تهیه نمود.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها