علت بلند شدن دود از جاروبرقی

علت بلند شدن دود از جاروبرقی چیست؟

یکی از سوالات متداول بین اکثر بانوان این است که علت بلند شدن دود از جاروبرقی چیست و چرا جاروبرقی نیز از خود دود بلند می کند؟

به همین سبب در ادامه قصد داریم در این باره صحبت کنیم.

چرا جاروبرقی دود میکند؟

از آنجایی که جاروبرقی یکی از لوازم خانگی های پرکاربرد می باشد مهم است که در سلامت ایمنی هم قرار داشته باشد لذا یکی از مشکلاتی که در اکثر جاروبرقی ها وجود دارد این است که دود می کند.‌

به طور کل عموماً زمانی که جاروبرقی دود میکند مشکل را سوختگی موتور جاروبرقی می دانند به همین سبب در ادامه به علائم سوختگی موتور جاروبرقی اشاره می کنیم.

علت بلند شدن دود از جاروبرقی

از کجا بدانیم موتور جاروبرقی سوخته است؟

طبیعتا سوختن موتور جاروبرقی نشانه هایی را با خود به همراه دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم..

مهم است توجه داشت زمانی که جاروبرقی دود میکند باید در همان لحظه دستگاه جاروبرقی خاموش شده و در اسرع وقت از تعمیرکاری متخصص و مجرب جهت بررسی این مسئله و مشکل کمک گرفته شود.

لذا از جمله علائم سوختگی موتور جاروبرقی عبارتند از:

  • گرد و غبار داخل دستگاه جاروبرقی
  • داغ بودن زیاد موتور دستگاه
  • روشن نشدن و کار نکردن جاروبرقی
  • انتشار بوی سوختگی از دستگاه
  • صدای بیش از حد موتور جاروبرقی
  • مکش نداشتن دستگاه
  • از کار افتادن دستگاه
  • و..

همه این نشانه ها می توانند علائم سوختگی موتور جاروبرقی باشند که علت بلند شدن دود از جاروبرقی هستند چه بسا زمانی که موتور جاروبرقی میشود از دستگاه دود منتشر میگردد.

چرا که اگر دستگاه سروصدای زیادی را از خود تولید کند یا موتور دچار گرمای بسیار زیادی باشد ممکن است از دستگاه دود بلند شود..

گاهی با بررسی های اولیه توسط تکنسین هیچ مشکلی از جانب گرمای بیش از حد موتور به هنگام کار با دستگاه و یا سر و صدای بیش از حد وجود ندارد اما با این حال دستگاه دود میکند، در این مواقع تعمیرکار متخصص علت بلند شدن دود از جاروبرقی را مسدود بودن فیلتر به سبب ورود گرد و غبار زیاد و انباشته شدن آن می داند که به موتور جاروبرقی فشار وارد کرده اند.

لذا اینها دلایل رایج ای هستند که می توانند سبب بلند شدن دود از جاروبرقی شوند مهم است که افراد در بازه های زمانی معین فیلتر جاروبرقی خود را تمیز و حتی تعویض کنند چرا که ممکن است سبب بروز مشکلات متعددی به دستگاه شود.

همچنین مهم است که در بازه های زمانی خاصی دستگاه جاروبرقی توسط تعمیرکار متخصص بررسی شود چرا که نیاز است جاروبرقی قدرت مکش بالایی داشته باشد و از سلامت ایمنی هم برخوردار باشد، بررسی های تعمیرکار متخصص در هر زمان می تواند از بروز آسیب های احتمالی به دستگاه جلوگیری کند.

در ادامه نیز اشاره بیشتری به این مسئله می کنیم.

چرا گرد و غبار در موتور جاروبرقی سبب دود کردن آن میشود؟

اشاره نمودیم که اگر گرد و غبار به مقدار زیاد و بیش از حد در جاروبرقی وجود داشته باشد در حین کار با جارو برقی از دستگاه دود بلند میشود.

مشاهده  تعمیر جارو برقی در ونک

چرا که فیلتر جاروبرقی انسداد یافته و این مسدود شده سبب دود کردن جاروبرقی می شود. زمانی که فیلتر جاروبرقی دچار انسداد می گردد فشار زیادی به موتور دستگاه وارد می گردد و این نیز سبب سوختگی موتور دستگاه میشود.

رابطه بین سر و صدای موتور دستگاه و انتشار دود

زمانی که صدای بیش از حدی از موتور دستگاه به گوش میرسد و در عین حال از دستگاه بلند می شود یعنی مشکل بسیار جدی در موتور دستگاه ایجاد گردیده چه نیاز است سریعاً جاروبرقی را از برق کشید و با تعمیرکاران متخصص در زمینه تعمیرات جاروبرقی در تهران تماس حاصل نمود.

رابطه بین گرمای موتور و انتشار دود از جاروبرقی

جالب توجه است که اگر موتور دستگاه دچار گرمای زیادی باشد سبب انتشار دود از جاروبرقی میشود چرا که وقتی تهویه موتور دستگاه مناسب نبوده و دچار گرفتگی شده باشد میزان دمای موتور افزایش پیدا کرده و سرعت گرما یه موتور دستگاه بسیار زیاد می شود و این نیز سبب تولید دود از جاروبرقی می گردد.

عموما وقتی به طور یکسره و بدون ایجاد فاصله زمانی از جاروبرقی کشیده می شود این اتفاق می‌افتد بنابراین توصیه می گردد فرضا بازه های زمانی ۱۰ دقیقه ای را به جاروبرقی استراحت داد.

در غیر این صورت استفاده بیش از حد از دستگاه یکی از مهمترین علت بلند شدن دود از جاروبرقی می باشد.

کاهش مکش جاروبرقی و انتشار دود از آن

زمانی که لوله خرطومی دستگاه جاروبرقی مسدود شده باشد به مانند وقتی که کیسه جاروبرقی بیش از حد پر بوده و یا فیلتر دستگاه تمیز نباشد، فشار زیادی به دستگاه وارد می گردد.

زمانی که به موتور جاروبرقی فشار وارد گردد مکش آن کم شده و از جاروبرقی دود بلند میشود چرا که قدرت موتور ضعیف شده و کارایی آن مختل گشته است.

بنابراین جهت جلوگیری از تضعیف موتور و انتشار دود از جاروبرقی توصیه میگردد در بازه های زمانی معین کیسه جاروبرقی را تمیز نموده و در صورت نیاز فیلتر دستگاه را تعویض کرد و همچنین در صورت کاهش مکش جاروبرقی لوله خرطومی آن بررسی شود.

اگر از جاروبرقی دود بلند شد چه کنیم؟

توصیه میگردد در اسرع وقت با متخصصین تعمیر جاروبرقی تماس حاصل نمود چرا که انتشار دود از دستگاه جاروبرقی می تواند خطرات زیادی را به دستگاه وارد کرده و همچنین سبب خطر آفرینی برای افراد حاضر در محل گردد.

چه بسا نباید مشکل انتشار دود از دستگاه را نادیده گرفته و هر چه سریعتر با تعمیرکاران صحبت نمود.بدین جهت می توان با متخصصین ژاو سرویس تماس حاصل نموده خدمات تعمیراتی ایشان بهره مند شد.

تمامی تعمیرکاران ژاو سرویس از مهارت و تخصص بالایی در زمینه تعمیر جاروبرقی برخوردار هستند و می توانند با بررسی دستگاه پس از علت یابی بروز مشکل به حل آن در سریع ترین زمان ممکن بپردازند.

تمامی خدمات تعمیراتی در ژاو تضمینی و دارای گارانتی میباشد تنها کافیست تعمیر دستگاه جاروبرقی تان را به متخصصین ژاو بسپارید.

 

علت بلند شدن دود از جاروبرقی

چرا از خدمات تعمیراتی ژاو سرویس بهره مند گردیم؟

در ادامه قصد داریم به برخی از مزایای مرکز تعمیرات ژاو سرویس اشاره کنیم:

مشاهده  تعمیرات سولاردام الجی

1.تضمین کیفیت و قیمت تمامی خدمات تعمیراتی

مرکز تعمیراتی ژاو سرویس جهت اطمینان مشتریان گارانتی ویژه خدمات را به ایشان ارائه می دهد تا زمانی که اگر در کمتر از 180 روز دستگاه مجددا در همان بخش که پیشتر توسط متخصصین ژاو تعمیر شده بود، دچار اشکال گردید بدون دریافت هزینه این مشکل از سوی تعمیرکاران برطرف گردد.

همچنین تمامی هزینه های دریافت شده از سوی ژاو بسیار به صرفه و مناسب می باشد و شفاف سازی هزینه ها پیش و پس از ارائه خدمات تعمیراتی برای مشتریان به انجام می رسد.

2.ارائه خدمات در سریعترین زمان ممکن

متخصصین ژاو در بالاترین سطح کیفیت و در سریعترین زمان ممکن به تعمیر دستگاه می پردازند تا از معطل شدن مشتریان جلوگیری گردد.

3.تعمیرکاران بسیار حرفه ای و متخصص

تمامی تعمیرکاران در این مجموعه دارای تخصص و مهارت بسیار زیادی می باشند.

4.مشاوره رایگان

مشتریان می توانند پیش از دریافت خدمات جهت کسب اطلاعات بیشتر با ژاو سرویس تماس حاصل نمایند.

5.سرویس دهی ۲۴ ساعته

افراد می توانند در هر بازه زمانی با ژاو سرویس تماس حاصل نموده ابهامات و سوالات خود را با پرسنل متخصص این مجموعه مطرح سازند.

6.تعویض قطعات در بالاترین سطح کیفیت

در صورتی که یکی از قطعات دستگاه جاروبرقی نیاز به تعویض داشته باشد متخصصین مجموعه از با کیفیت ترین و مرغوب ترین قطعه بهره می گیرند.

7.حضور در محل مورد نظر مشتری

متخصصین در هر محلی که مشتریان درخواست کنند جهت تعمیر دستگاه حاضر می گردند.

8.ارائه خدمات تعمیر در سرتاسر تهران

افراد می توانند در هر نقطه از شهر تهران جهت دریافت ارائه خدمات با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایند.

و..

بدین جهت تنها کافیست به ژاو اطمینان نمود.

آیا ژاو سرویس خدمات تعمیر جاروبرقی را تضمین می کند؟

بله ژاو سرویس جهت تعمیر هر یک از دستگاه های لوازم خانگی به مشتریان گارانتی ویژه خدمات ارائه می دهد تا مشتریان از کیفیت خدمات تعمیر مطمئن بوده و اگر در کمتر از 180 روز مشکل رفع شده مجددا رخ داد به صورت رایگان از سوی متخصصین تعمیر گردد.

خدمات ژاو سرویس در کجای تهران است؟

ارائه خدمات تعمیر ژاو سرویس در سر تا سر تهران می باشد و افراد می توانند از هر نقطه با ژاو تماس حاصل نمایند و متخصصین در سریع ترین زمان در محل مورد نظر مشتری حاضر گردند.

هزینه تعمیر جاروبرقی چقدر است؟

با توجه به نوع مشکل و شدت آن هزینه تعمیر جاروبرقی متغیر است..می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها