عیب یابی سیستم تهویه VRF

عیب یابی vrf


سیستم تهویه ( کولر) VRF  نیز مانند دیگر سیستمهای گرمایشی و سرمایشی دچار مشکلات خواهد شد که جهت تعمیر و سرویس سیستم تهویه VRF ایتدا باید به عیب یابی سیستم تهویه VRF  بپردازیم، البته بهتر است قبل از اینکه نگران تعمیرات سیستم تهویه VRF  و عیب یابی سیستم تهویه VRF شویم  در ادامه کمی با سیستم تهویه ( کولر) VRF  آشنا شویم .

سیستم تهویه VRF اولین بار توسط شرکت معتبر ژاپنی Daikin و در سال 1982 تولید شد، سیستم تهویه VRF برگرفته از نسل قبلی خود یعنی دستگاههای MPS (Multi Power System) می باشند .

 سیستم های MPS نیز در حال حاضر در بازار موجود و در دسترس معروف به Multi split می باشند، سیستم های MPS با یک یونیت خارجی قادر به تغذیه تا ماکزیمم 8 پنل داخلی هستند. این سیستم ها قابلیت اتصال به یونیت های مختلف داخلی اعم از دیواری، داکت و کاستی را داشتند و در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید شد، اما بعلت محدودیت های زیاد لوله کشی در طول و ارتفاع خیلی مورد استقبال واقع نشد و به همین علت تولید کنندگان سیستم تهویه VRF را طراحی، تولید و راهی بازار کردند.

 

عیب یابی سیستم تهویه VRF

قبل شروع هر اقدامی باید قطعات سیستم گرمایشی را با شرح زیر انجام دهیم :

  • انتهای سیستم تهویه VRF را با چک کردن باز بودن شیر های شوفاژ و یا روشن بودن سیستم فن کوئل خود کنترل کنید
  • ابتدای سیستم تهویه VRF را با کنترل روشن بودن دیگ آبگرم(‌بخار) و یا روشن بودن سیستم گرمایشی چیلر کنترل کنید

در صورت انجام موارد فوق کنترل دو قسمت ابتدا و انتهای سیستم انجام شده است در ادامه می توانید واحد های دیگر در مورد وضعیت سیستم گرمایشی سوال نمایید.

اگر واحدهای دیگر سیستم گرمایشی مشترکی با شما دارند و مشکل گرمایشی شبیه به شما ندارند ، مسئله تا حدود زیادی حل شده است. مسئله در سیستم داخلی منزل شما اتفاق افتاده است. در این صورت باید شیرهای ورودی سیستم تهویه VRF گرمایشی منزل خود را کنترل کنید. اسن شیر ها که در موتورخانه قرار دارد در بسیاری از اوقات به صورت مستقل به طبقه و حتی واحد ها رفته است و ممکن است بسته و یا نیمه باز باشد. در غیر این صورت احتمالا سیستم شما به هواگیری دقیق احتیاج دارد تا هوای باقی مانده در آن خارج شده و آبگرم به سادگی در سیستم تهویه VRF گردش داشته باشد.

  • البته اگر مشکل به وجود آمده مربوط ه کل واحد ها باشد باید قدم دوم در چک کردن سیستم را با یکدیگر انجام دهید. در این صورت شیر های وردی و خروجی آبگرم سیستم بسته را کنترل کنید زیرا ممکن است آن ها بسته باشد و در صورت بسته بودن آبگرم گردش ندارد.
  • پمپ های گردش آب گرم در ساختمان را کنترل کنید. بسیاری از مشکلات به دلیل عدم فعالیت دقیق پمپ گردشی ساختمان خواهد بود.
  • قدم بعدی کنترل منبع انبساط باز آبگرم در پشت بام می باشد زیرا احتمال اینکه بدون آب مانده باشد و مانع چرخش آب شود وجود دارد.

حتما بخوانید : هزینه تعمیرات کولر VRF 

قاعدتا پس از کنترل موارد فوق باید منشاء ایراد را پیدا کرده باشید در غیر اینصورت می توانید با ژاو سرویس نمایندگی تعمیرات تخصصی سیستم تهویه VRF  تماس بگیرید .

تعمیرکار ما در کوتاه ترین زمان به محل شما اعزام خواهد شد و به عیب یابی سیستم تهویه VRF  سپس تعمیر سیستم تهویه VRF  را انجام خواهد داد.

کد های خطای سیستم تهویه VRF

قبل از تعمیرات کولر VRF یکی از موارد مهم عیب یابی سیستم تهویه کولر VRF می باشد، که باید با کدهای خطای انحصاری برای هر سیستم تهویه VRF آشنایی داشته باشید. این کد های عیب یابی که برای تمامی سیستم ها نظیر چیلرهای تراکمی ، کولرهای گازی ، سیستم های داکت اسپیلت و سیستم تهویه VRF تعریف شده است توسط شرکت های سازنده در اختیار تعمیرکاران قرار خواهد داد.

مشاهده  عیب یابی یخچال فریزر هیمالیا مدل 530
 عیب  شرح عیب 
 A0  دستگاه محافظ داخلی فعال است
 A1  خطای EEPROM در یونیت داخلی
A3  تشخیص ولتاژ کم و یا ولتاژ زیاد
 A6  بد عمل کردن موتور فن
 A7  بد عمل کردن موتور تغییر جهت هوا
 A9  بد عمل کردن شیر انبساط
 AF  بد عمل کردن درین

 

امکان ارسال نظر وجود ندارد!