🎉 10% تخفیف به مدت محدود فقط تا 10 اردیبهشت

تعمیر جرقه زن گاز

جرفه زن گاز یکی از مواردی است که ممکن است در طول زمان به خرابی بینجامد. جرقه زن گاز قسمتی است که ممکن است به دلایل مختلف به خرابی منجر شود. در قسمت زیر علت های خرابی جرقه زن گاز را بررسی می کنیم. در بعضی از شرایط می توانید خودتان دست به کار شوید و جرقه زن گاز را تعمیر نمایید اما در بعضی از شرایط به دلیل تخصصی بودن، باید ان را به نمایندگی مورد نظر بپسارید. یکی از نمایندگی های معتبر در تهران، ژاو سرویس می باشد.

درخواست تعمیرات آنلاین
غرب تهران 021-44165442
شرق تهران 021-77661482
شمال تهران 021-26705375
جنوب تهران 021-55836328

مرکز تخصصی تعمیرات جرقه زن گاز

پرسنل متخصص
سرعت در خدمات
خدمات در همان روز
هزینه مناسب
مشاوره رایگان
گارانتی ویژه خدمات
تعمیر جرقه زن گاز

چرا تعمیر جرقه زن اجاق گاز نیاز می شود؟

در برخی مواقع تعمیر جرقه زن گاز نیاز می شود. در مواقعی که جرقه زن اجاق گاز کار نمی کند باید دست به تعمیر آن بزنیم. در ابتدا باید علت کار نکردن جرقه زن را متوجه شویم. زمانی که جرقه زن کار نمی کند یعنی فندک موجود در اجاق گاز به مشکل بر خورده است.

در این مقاله به بررسی علل مشکلات جرقه زن اجاق گاز و نحوه تعمیر جرقه زن گاز می پردازیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در یک سری از موارد نمی توانید بدون ابزار و وسایل مخصوص تعمیر جرقه زن گاز را انجام دهید و در این شرایط باید با متخصصین حرفه ای در این زمینه تماس حاصل فرمایید تا در سریع ترین زمان ممکن برای تعمیر اقدام کنند تا آسیب بیشتری به گاز وارد نشود.

اجاق گاز یکی از ضروری ترین وسایل موجود در خانه ها می باشد که پخت و پز بدون گاز امکان پذیز نمی باشد. زمانی که یکی از قسمت های گاز عیب بیاورد و یا کار نکند باید برای تعمیر و تعویض قطعه مورد نظر سریعا اقدام نمود.

چه زمانی باید برای تعمیر جرقه زن گاز اقدام کنیم ؟

در قسمت پایین، دلایلی که باعث خراب شدن فندک گاز می شود را مورد بررسی قرار می دهیم. در برخی از شرایط برای تعمیر جرقه زن گاز باید حتما از یک متخصص کمک بگیرید در این شرایط می توانید با نمایندگی ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت برای تعمیر اجاق گاز شما اقدام کنند.

تعمیر جرقه زن گاز

ریختن چربی و مایعات برروی گاز:

زمانی که اجاق گاز را می شویید باید دقت کنید که هیچ آبی به فندک نفوذ نکند زیرا آب باعث خراب شدن فندک و جرقه زن می شود و اجازه نمی‌ دهد جرقه ای برای روشن کردن گاز ایجاد شود. در صورتی که چربی و مایعات به قسمت جرقه زن اجاق گاز نفوذ کند، باعث خشک شدن آن قسمت می شود و اجازه کارکرد درست را به جرقه زن نمی دهد.

اما اگر دیدید جرقه زن درست کار می کند ولی شعله اجاق گاز روشن نمی شود دنبال دلایل دیگری از جمله بسته شدن منافذ شعله، قطع بودن گاز و … باشید.

فعال بودن قفل اجاق گاز:

در اجاق گازهای جدید کنترل قفل یکی از ویژگی هایی است که برای رعایت نکات ایمنی روی دستگاه نصب شده است. مثلا اجازه نمی دهد که کودکان گاز را باز کنند. اگر قفل اجاق گاز فعال باشد با باز کردن ولوم شیر گاز، جرقه زن فندک دیگر کار نکرده و گازی هم خارج نمی شود، در نهایت شعله نیز روشن نمی‌ شود.

هر موقع جرقه زن کار نکرد، صفحه نمایش اجاق گاز را نگاه کنید. اگر روی آن locked نوشته شده بود، قفل اجاق گاز فعال است. آن را غیر فعال کنید تا جرقه زن شروع به کار کند. انگشت خود را روی کلید قفل ثابت نگه دارید تا صدای باز شدن قفل شنیده شود.

 

نگه داشتن طولانی دکمه فندک :

در صورت غیر اتوماتیک بودن فندک اجاق گاز شما باید برای زدن فندک دست خود را روی دکمه فندک قرار دهید. اگر به مدت زیادی دکمه فندک را فشار دهید به مرور زمان دکمه فندک خراب شده و جرقه زن از کار می افتد. دکمه فندک یکی از موارد مصرفی به حساب می آید و ممکن است به مرور زمان خراب شود در این صورت باید اقدام به تعویض این قطعه کنید.

مشاهده  تعمیرات مایکروفر شرق تهران

اگر قصد تعمیر فندک اجاق گاز را دارید، حتما دستکش بپوشید و نکات ایمنی را رعایت کنید. زیرا در سیستم فندک اجاق گاز با جریان برق در تماس هستید.

تعمیر جرقه زن گازنوسانات برقی:

یکی دیگر از علت هایی که نیاز به تعمیر جرقه زن گاز می شود، نوسانات برقی می باشد. برای تعمیر فندک اجاق گاز از تعمیرکاران وسایل خانگی کمک بگیرید. اگر امکان تعمیر نبود فندک باید تعویض شود.

نصب غیر حرفه ای اجاق گاز:

از دلایل دیگر جرقه نزدن اجاق گاز نصب غیر تخصصی آن می باشد، نصاب موظف به کنترل قطعه ی جرقه زن می باشد که سلامت و عملکرد صحیح آن را بررسی نماید.

در این زمان می توانید با برداشتن سر شعله ها هوای اضافی از داخل لوله ها را خارج کرده و مشکل را حل کنید، فشار دادن بیش از حد مجاز دکمه ی فندک هم می تواند مزید بر علت باشد و دستگاه به این عیب منجر بشود. در زمان فندک زدن اجاق گازهای اتوماتیک نباید ولوم گاز را پایین نگه داشت.

فندک اجاق گاز دارای دو نوع ترانس جرقه زن می باشد، ترانس در اجاق گاز ساده و یا اجاق گاز اکتیو، که در مدل اولی در زمان روشن کردن همه ی شعله ها جرقه میزند. ولی در مدل دیگر هر شعله به طور جدا گانه ایی به جرقه میزند که در هر دو مورد با وجود اشکال در عملکردنشان اختلال به وجود می آید.

 

علائم خراب بودن جرقه زن گاز:

به صورت اصولی جرقه زن باید هر یک ثانیه جرقه بزند. اگر جرقه زدن بیشتر از یک ثانیه طول بکشد، به این معنی است که ترانس جرقه زن خراب شده است.  رنگ جرقه اجاق گاز باید آبی باشد. زرد یا نارنجی شدن رنگ جرقه نشان دهنده وجود مشکل در جرقه زن اجاق گاز است.

چرا اجاق گاز یکسره جرقه می زند؟

گاهی اوقات جریان برق دچار اشکال و نوسان شده و این مشکل را برای ما به وجود می آورد.  گاهی اوقات نیز جرقه زدن مداوم فندک گاز می تواند به این دلیل باشد که در هنگام آشپزی غذا سر رفته و یا در زمان شستشو آب وارد فندک اجاق گاز شده باشد. در این صورت زمانی که حسگر های ایمنی گازتان فعال شوند، مدام با مشکل جرقه زدن اجاق گاز روبرو خواهید شد.

در برخی از موارد نیز فندک گاز خراب می شود. آن دسته از اجاق گازهایی که به صورت غیر اتوماتیک کار می کنند، و افراد عادت کرده اند، فندک را به مدت طولانی نگه دارند، این خود به مرور موجب خراب شدن فندک و در نتیجه جرقه زدن یکسره اجاق گاز خواهد شد. سنسور های ایمنی اجاق با هر نوع مشکلی فعال گشته و به نوعی به ما هشدار می دهند.

در این زمان باید اقدام به تعمیر جرقه زن گاز کنید.

تعمیر جرقه زن گاز

راه حل برای تعمیر جرقه زن گاز :

اگر دچار مشکل جرقه زدن اجاق گاز شدید، سریعاً وسیله خود را از برق خارج نمایید. با قطع جریان برق دیگر فندک دچار خرابی و یا سوختن نمی گردد.

این نکته را هرگز فراموش نکنید، تا وقتی راه‌ حل‌های تعمیر جرقه زن گاز را پیدا نکردید، هرگز برق را وصل نکنید. جرقه زدن یکسره اجاق گاز اگر تعمیر نشده و برق به طور ناگهانی وارد شود، می تواند خسارت های بیشتری با خود در پی داشته باشد. حال باید قطعات شعله را باز کرده و آن ها را به خوبی تمیز کنید.

مشاهده  تعمیرات کولرگازی در تهران

همانطور که گفتیم وجود جرم در لا به لای شعله و فندک این مشکل را ایجاد می کند. بعد از این که جرم گیری کردید، دیگر می توانید از گاز خود استفاده کنید. در صورتی که برای تعمیر جرقه زن گاز به مشکلات جدی تری برخورد کردید باید از متخصصان لاین تعمیر جهت راهکارهایی برای رفع مشکل جرقه زدن مداوم فندک کمک بگیرید.

 

تعمیر جرقه زن گاز در شرق تهران

لویزان، تهرانپارس، شیان، آهنگ، افسریه، پیروزی، ارتش، نارمک، سید خندان، رسالت، حکیمیه

تعمیر جرقه زن گاز در شمال تهران

سعدآباد، شریعتی، کامرانیه، الهیه، اندرزگو، جمشیدیه، نیاوران، دولت، فرمانیه، آتی ساز، زعفرانیه، پاسداران، آجودانیه، تجریش، ظفر، اقدسیه، سعادت آباد، زرگنده، شمیرانات، دیباجی، جردن، شهرک غرب، میرداماد، جماران، بلوار کاوه، پل رومی، فرشته

تعمیر جرقه زن گاز در غرب تهران

آریاشهر، خلیج فارس، توحید، شهر زیبا، کن، پونک، مرزداران، آیت الله کاشانی، جنت آباد (شمالی جنوبی)، ستارخان، شهرک راه آهن، تهرانسر، دریاچه چیتگر، صادقیه، بلوار فردوس شرق و غرب، سردار جنگل

تعمیر جرقه زن گاز در مرکز تهران

میدان ونک، شهرک آزمایش، مطهری، کارگر شمالی، عباس آباد، فاطمی، خیابان ولیعصر، امیر آباد، یوسف آباد، شهرک والفجر، میدان ولیعصر، انقلاب، شهر آرا، شیخ بهایی، گیشا، جلال آل احمد

تعمیر جرقه زن گاز در جنوب تهران

مهرآباد، شهر ری، خانی آباد، شادآباد، نواب، باقر شهر، یافت آباد، نازی آباد، ولیعصر، راه آهن، شاهپور، عبدل آباد، قزوین، منیریه، جوادیه، حافظ، آزادی، انقلاب، جمهوری، ورامین
اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خدمات تعمیرات در سراسر تهران

واتس اپ phon تماس فوری واتس اپ درخواست آنلاین