علت آب دادن یخچال

علت آب دادن یخچال

یخچال یکی از مهم ترین وسایلی از که امروزه در تمامی خانه هاو امکانی همچون سوپر مارکت ها ، اغذیه فروشی ها و … مشاهده می گردد. این وسیله که معمولا به همراه فریزر تولید می گردد این امکان را به ما می دهد که از مواد غذایی در طولانی مدت نگهداری کنیم و مانع از فاسد شدن آن شویم. استفاده مدام از این وسیله در طول روز موجب می شود که ایرادات زیادی به این دستگاه وارد گردد و آن را نیازمند به تعمیرات کند. یکی از مهم ترین ایراداتی که مکررا توسط مصرف کننده گذارش شده است آب دادن و نشتی یخچال می باشد که در این مطلب قصد داریم تا علت آب دادن یخچال و شیوه حل این مشکل را به شما آموزش دهیم.

اگر می خواهید علت آب دادن یخچال خود را پیدا کنید و آن را به آسانی در منزل حل نمایید این مطلب را از دست ندهید.

علت نشتی آب یخچال

علت آب دادن یخچال از پشت و کف

یخچال وسیله بزرگی محسوب می شود و قسمت های مختلف آن ممکن است دچار خرابی شود و به نشتی آب منجر گردد. یکی از این قسمت ها که گاهی دچار نشتی می شود کف و قسمت سینی کف می باشد که در این قسمت به توضیح و شیوه برطرف سازی آن می پردازیم.

1-شکستگی سینی کف

اگر از سینی کف یخچال شما آب سرازیر می گردد حتما در مرحله اول شکستگی سینی کف را مورد برسی قرار دهید. هر گونه ترک خوردگی یا شکستگی سینی کف موجب می گردد تا آب در قسمت آسیب دیده جمع شود و به نشتی و چکیدگی آب منجر گردد. تعمیر و بر طرف سازی این علت آب دادن یخچال به سادگی قابل انجام و کافیست تنها سینی ترک خورده یا شکسته شده را تعویض کنید.

2-انسداد یا آسیب دیدگی لوله تخلیه

یکی از مهم ترین قسمت ها که در انواع لوازم خانگی مشاهده می شود ، لوله تخلیه است. آسیب دیدن این قسمت یا انسداد این لوله در یخچال با نشتی آب یا چکه کردن خود را نشان می دهد. مشکل لوله تخلیه یخچال را به این شیوه حل کنید :

  • 1-ابتدا یخچال را از برق بکشید که هم موتور دستگاه دچار فشار نشود و هم کار با ایمنی بیشتری پیش برود.
  • 2-لوله تخلیه آب را که در قسمت پشتی و کفی یخچال وجود دارد را پیدا کنید.
  • 3-ممکن است در طول این لوله ذراتی گیر کرده باشد که علت آب دادن یخچال شما می باشد. سعی کنید با استفاده از آب گرم این انسداد را بر طرف سازید.
  • 4-با استفاده از سیم ضخیم نیز میتوانید این انسداد را برطرف سازید اما توجه داشته باشید که تیزی سر سیم خود موجب پارگی یا سوراخ شدگی لوله تخلیه نشود.
  • 5-اگر این مشکل برطرف نشد این احتمال وجود دارد که لوله دچار سوراخ شدگی باشد یا انسداد آن در قسمت های عمیق باشد که به منظور حل این مشکل باید قسمت های مختلف یخچال را باز کنید. به شما پیشنهاد می کنیم اگر تخصص لازم در این زمینه را ندارید با یک تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.
  • 6-اگر لوله دچار سوراخ شدگی شده بود می توانید اقدام به ترمیم یا تعویض آن کنید.
مشاهده  آموزش تعمیرات یخچال سامسونگ

علت آب دادن یخچال در محفظه داخلی

رطوبت و نشتی آب در داخل یخچال می تواند یک معضل بزرگ باشد چرا خشکی فضای یخچال چیزی است که موجب دوام مواد غذایی می شود و این نشتی می تواند موجب خرابی یا یخ زدگی محتویات داخل فضای یخچال شود. به همین علت است که این ایراد باید با سرعت حل گردد. در این قسمت ما به شما کمک خواهیم کرد.

متداول ترین علت آب دادن یخچال و نشتی آب در محفظه داحلی خراب بودن سیستم تهویه هوا می باشد. سیستم تهویه یخچال باعث می شود که فضا خنک و خشک بماند و مواد غذایی سالم و به دور از فاسد شدن باقی بمانند اما گاهی در نتیجه انسداد این سیستم یخچال دچار نشتی و چکه کردن آب می گردد . برای این حل این مشکل این موارد را دنبال بفرمایید :

  • اگر فضای یخچال شما بیش از اندازه با مواد غذایی پر شده است ، کمی آن را تخلیه کنید : این پر حجم بودن فضای داخلی موجب می شود تا سیستم تهویه هوا مسدود شود و ارتباط میان یخچال فریزر قطع گردد که می تواند به آب دادن یخچال شما منجر شود.
  • سوراخ های تهویه هوا را مورد برسی قرار دهید . گاهی پیش می آید که در نتیجه انسداد این لوله ها فضای داخلی دچار نشتی می شود. اگر ذراتی داخل این این سیستم وجود داشت آن را از بین ببرید تا علت آب دادن یخچال به خوبی از بین برود.

علت آب دادن یخچال از قسمت جلو یخچال

یخچال ممکن است از قسمت جلویی دستگاه نیز دچاز ایراد گردد و آب از آن نشتی کند و چکه کردن آب اتفاق بیوفتد. در این صورت است که ابتدا به سینی کف یخچال نگاهی بیاندازید و خرابی آن را برسی نمایید. اگر مشکل از سینی نبود این موارد را برسی فرمایید :

خرابی آب سرد کن و یخ خورد کن

اگر مدل یخچال شما دارای قسمت آب سرد کن و یخ ساز می باشد ،ممکن است سیستم آن دچار ایراد شده باشد عامل ایجاد نشتی آب گردد. لوله ها و پیچ و مهره های زیادی در این قسمت به کار رفته اند که استفاده بیش از اندازه ، طولانی مدت و نا درست از سیستم آب سرد کن ممکن است باعث خرابی این قسمت و در نتیجه نشتی آب از آن گردد.

همچنین ممکن است اتصالات این قسمت دچار شل شدگی باشند که در این صورت نیاز به سفت کردن آن می باشد . کافیست اتصالات ، پیچ و مهره و شلنگ های این قسمت را برسی کنید و در صورت وجود اسیب دیدگی اقدام به تعویض آن کنید و اگر پیچ و مهره ها به خوبی سفت نبودند نیز با ابزار مناسب آن را به خوبی محکم کنید.

خرابی لاستیکی دوری یخچال

این لاستیک که در دور یخچال و درب های آن کشیده شده است هرچند که عضو ساده ای محسوب می شود اما علت آب دادن یخچال شما می تواند از قسمت نیز نشئت داشته باشد. این لاستیک به یخچال کمک می کند که به خوبی بسته شود و از ورود هر گونه گرد و غبار و .. به داخل آن جلوگیری میکند. اگر این لاستیک خراب شده باشد درب یخچال به خوبی بسته نمی شود و در نتیجه باعث ایجاد نشتی و آب دادگی از یخچال می گردد. در این صورت کافیست تنها اقدام به تعویض این لاستیک کنید و مطمن شوید که درب یخچال به خوبی بسته می شود.

مشاهده  عیب یابی یخچال فریزر اسنوا مدل 810

علت آب دادن یخچال

علت آب دادن یخچال فریزر

قسمت فریزر یخچال شما نیز ممکن است دچار نشتی آب شود که به علت انجماد می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. پس علت آب دادن یخچال فریزر را با استفاده از این قسمت حل کنید :

برفک فریزر را پاکسازی کنید.

برفک ها می توانند سیستم تخلیه و تهویه یخچال را دچار ایراد کنند. فوقا ذکر کردیم که انسداد و مشکل در سیستم تخلیه و تهویه یخچال می تواند علت آب دادن یخچال  باشد. پس برفک ها را از داخل فریزر از بین ببرید تا مشکل نشتی و چکه کردن آب از یخچال به خوبی و سادگی حل گردد. شایان ذکر است پس از پاکسازی برفک ها ، لوله های تخلیه و تهویه یخچال را برسی کنید تا ذرات یخ در آن موجود نباشد.

از نصب بودن شلنگ و اتصالات فریزر مطمن شوید.

گاها اتصالات و شلنگ برخی از قسمت های فربیز مانند تصفیه آب دچار ایراد می شود یا به خوبی نصب نشده است. در این صورت است که آب از داخل آن نشتی می کند و علت آب دادن یخچال شما می شود. وصل بودن اتصالات آبی فریزر را برسی کنید و اگر به خوبی سفت یا محکم نبود با استفاده از تجهیزات مناسب آن را مجددا محکم کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا به شما در برطرف ساختن علت آب دادن یخچال کمک کنیم. توجه داشته باشید که تعمیرات یخچال از موارد تخصصی می باشد. پس اگر با استفاده از راهکار های بالا موفق به از بین بردن این مشکل نشدید با یک تعمیر کار تماس بگیرید تا این مشکل آب دادن و نشتی یخچال را به طور تخصصی مورد برسی قرار دهد.

کافیست با ژاو سرویس تماس بگیرید و یا از طریق این سایت ، درخواست تعمیرات خود را ثبت نمایید تا تکنسین های فنی ما در سریع ترین زمان برای تعمیرات انواع لوازم خانگی در محل شما حضور پیدا کنند.

علت آب دادن یخچال از کف چه می باشد؟

شکستگی سینی کف ، انسداد سیستم تخلیه آب و ... می تواند از علت آب دادن یخچال از کف باشد.

آیا خرابی درب یخچال تاثیری در نشتی آب از یخچال دارد؟

بله - به طور کلی هر علتی که موجب شود تا درب یخچال به خوبی بسته نشود می تواند موجب نشتی آب از یخچال شما شود.

آیا برطرف سازی علت آب دادن یخچال در خانه امکان پذیر است؟

بله ما در این مطلب به شما در حل این مشکل کمک خواهیم کرد.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها