11 علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک

همیشه کار درست کردن غذا یا گرم کردن آن بسیار زمان بر بوده است و در گذشته از روش های مختلفی استفاده می کردند تا بتوانند کاری که امروزه مایکروفر در خانه های ما انجام می دهد را انجام دهند. شرکت پاناسونیک که یکی از پیشگامان تولید لوازم خانگی در دنیا بوده است یکی از با کیفیت ترین دستگاه های دنیا را می سازد اما در هر صورت این دستگاه ممکن است با مشکلات زیادی رو به رو شود که یکی از آن روشن نشدن است ! اما علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک چیست ؟

اگر از مصرف کنندگان این برند هستید کافیست با ما در این مطلب همراه باشید تا علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک خود را پیدا کنید. اما پیش از آن لازم به ذکر است که ما روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک را از دو جنبه برسی خواهیم کرد :

  • مایکروفر روشن می شود اما شروع به کار نمی کند.
  • مایکروفر اصلا روشن نمی شود.

هر کدام از مشکلات بالا به علت ایراد در یک قطعه می باشد که ما به طور کامل آن را برسی خواهیم کرد. البته فراموش نکنید این که کدام یک از علت های زیر در مایکروویو شما وجود دارد نیاز به عیب یابی دقیق دارد و باید برای پیدا کردن آن و تعمیر آن به یک نمایندگی تعمیرات مایکروفر Panasonic مراجعه کنید. برای پیدا کردن این تعمیرکار در شهر تهران می توانید از گروه ژاو تماس بگیرید.

1خرابی درب مایکروفر

همانطور که بدون شک در حین کار با مایکروفر پاناسونیک متوجه شده اید در زمانی که درب این دستگاه به خوبی بسته نمی شود دستگاه شروع به کار نمی کند. پس یکی از علت های روشن نشدن مایکروویو پاناسونیک خرابی درب است. خرابی درب این دستگاه می تواند به صورت خرابی میکروسوییچ باشد یعنی حالتی که درب بسته شده است اما این خبر به برد نرسیده است. همچنین گاهی به علت ضربه درب از رگلاژ خارج می شود که در کاملا بسته نمی شود در نتیجه این دستگاه روشن نمی شود.

2.خرابی پنل و صفحه کلید آن

یکی دیگر از مهم ترین علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک که بسیار ساده است و در عین حال با کمترین هزینه قابل تعمیر می باشد مشکل خرابی پنل یا صفحه کلید می باشد. در این حالت

  1. اگر پنل خراب باشد دستگاه شما روشن می شود اما به علت سوختن پنل شما متوجه نمی شود و فکر می کنید دستگاه روشن نمی شود.
  2. همچنین در صورتی که پنل روشن می شود اما شروع به کار نمی کند ممکن است صفحه کلید دستگاه خراب شده باشد که با هزینه کمی قابل تعمیر می باشد.

3.خرابی و از کار افتادن اتصالات خارجی

هر دستگاه برقی به یک سیم خارجی نیاز دارد که اتصال خود را با منبع برق برقرار کند. گاهی این سیم دچار قطعی می باشد که ما متوجه نمی شویم چرا که با تجهیزات خاص باید اتصالی آن برسی شود. گاهی نیز دو شاخه سر دستگاه دچار خرابی شده است و در حقیقت برق به مدار داخلی دستگاه نمی رسد و در نتیجه علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک عدم وجود برق می باشد.

مشاهده  علت پایین آمدن دمای فریزر پارس خزر

4.قطعی اتصالات داخلی

هرچند که اتصالات داخلی به اندازه اتصالات خارجی در معرض خرابی نیستند اما در هر صورت این امکان وجود دارد که یک سیم قطعی داشته باشد و به خوبی نتواند مدار برق این دستگاه راعلت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک کامل کند و در این صورت است که طبیعتا دستگاه به صورت درستی کار نمی کند و دستگاه روشن نشود. برسی قطعی این اتصالات کاری دشوار است و لزوما باید به واسطه تجهیزات یک تعمیر کار صورت بگیرد.

5.اشکال در فیوز (حرارتی)

هنگامی که فیوز حرارنی دچار مشکل شده است دستگاه یا به طور ناگهانی از کار می افتد یا پس از روشن شدن شروع به کار نمی کند اما چرا ؟ چرا یکی از علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک مشکل در این قطعه است ؟ این دستگاه ها هوشمند می باشند و دما داخلی آن ها به وسیله یک قطعه اندازه گیری می شود که این فیوز یکی از آن ها می باشد. در زمان خرابی این قطعه به برد دستور اشتباهی مبنی بر بالا بودن دما داده می شود که موجب به روشن نشدن آن می شود.

6.اشکال در فیوز (سرامیکی)

مطمنا می دانید که برق های شهری از نوسانات بسیار زیادی برخوردار می باشند که برای تمامی دستگاه های برقی یک عامل مخرب بوده و می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن به دستگاهعلت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک شما اسیب بزند برای کنترل این نوسانات این فیوز در مایکروویر قرار میگیرد. بدیهی است که خرابی آن می توان اصلی ترین علت خرابی ماکروفر پاناسونیک باشد.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که در این صورت وظیفه محافظ های برقی چیست ؟ این دستگاه ها برای کنترل برق وارده به دستگاه قرار داده می شوند که نوسانات را کنترل کنند. در صورت استفاده از این دستگاه ها شم حتی با مشکل خرابی فیوز سرامیکی نیز رو به رو نمی شوید چرا که قبلا یک دستگاه خارجی کار آن را انجام داده است.

7.اشکال در فن و سیستم خنک کننده

همیشه وقتی مشکلاتی مانند خاموش شدن ناگهانی یا علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک را جستجو می کنید فراموش نکنید که این سیستم را چک کنید. تمامی دستگاه های برقی ار سیستم خنک کننده مورد نیاز خود برخوردار می باشند که اگر به درستی کار نکند عملکرد دستگاه پایین می آید یا ازکار می افتد و دیگر روشن نمی شود.

تعمیر این سیستم از اهمیت زیادی برخوردار می باشد چرا که می تواند موجب از کار افتادگی و سوختگی کل دستگاه شود.

8.از کار افتادن دیود

علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک

برقی که به دستگاه شما وارد می شود برق متناوب است اما معمولا دستگاه های الکتریکی با این نوع از برق کار نمی کنند. به همین علت است که در مایکروفر پاناسونیک قطعه ای به نام دیود وجود دارد که در حقیقت برق متناوب را به برق مورد نیاز دستگاه تبدیل می کند. اگر دیود از کار بیوفتد مهم ترین علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک نیز به وجود می آید و در حقیقت دستگاه با برق مورد نیاز خود برای کار کردن تامین نمی شود.

تعویض این قطعه با هزینه کمی صورت میگیرد کافیست یک تعمیرکار تخصصی پاناسونیک را پیدا کنید.

9.از کار افتادن مگنت دستگاه

در میان سایر علت های روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک این علت کمتر برسی می شود چرا که خرابی مگنت باعث می شود که دستگاه گرم نشود و نه اینکه کاملا روشن نشود. با این وجود اگر قصد عیب یابی دستگاه خود را دارید خوب است که این قطعه را نیز برسی نمایید تا از عملکرد دستگاه خود مطمن باشید.

مشاهده  تعمیر جاروبرقی تهرانپارس

علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک

10.خرابی ترانس

 

ترانس که از کلمه ترنسفورمیشن transformation زبان انگلیسی گرفته شده است نقش تبدیل نیروی برق به انرژی حرارتی را دارد و در حقیقت برای گرم کردن مگنت برق مورد نیاز و انرژی را تامین می کند. به همین علت خرابی ترانس هم می تواند در گرم نکردن دستگاه نقش داشته باشد و هم به علت عدم تولید انرژی در علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک نقش داشته باشد و به همین علت برسی این قطعه در زمان خرابی آن بسیار مهم است.

11.خرابی برد الکتریکی

در آخر نوبت می رسد به برد الکتریکی که تقریبا مهم ترین قطعه هر دستگاه الکتریکی است. کل وظایف هر دستگاه و قطعات در برد تعیین می شود و به گونه ای ساده تر دستور کار کردن دستگاه از جانب برد صادر می شود. بدیهی است پر هزینه ترین علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک می تواند برد الکتریکی باشد که برای تعمیرات آن باید پیش بینی هزینه زیادی را داشته باشید.علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک

عیب یابی و علت روشن نشدن ماکروقر پاناسونیک

همانطور که فوقا نیز گفتیم عیب یابی از دستگاه شما نیاز به یک سری تجهیزات تخصصی دارد که معمولا افراد عادی از آن برخوردار نمی باشند. همچنین یک تعمیرکار است که بر اساس ویژگی خاص و نشانه های دستگاه می داند که بهتر است تعمیرات و چک کردن ماکروفر را از کجا شروع کند ! توجه داشته باشید که برای نتیجه گیری هرچه بهتر استفاده از تعمیرکار تخصصی برند پاناسونیک لازم است !

باید بدانید که تعمیر هیچکدام از این قطعات از دست افراد غیر متخصص بر نمی آید و باید یک تعمیر کار حرفه ای برای تعمیر آن پیدا کنید. پیدا کردن یک تعمیرکار خوب که علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک را از بین ببرد از طریق این صفحه برای شما میسر شده است. به سادگی می توانید از طریق این صفحه درخواست تعمیرات خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

همچنین می توانید به سادگی همین حالا با گروه تعمیرات ژاو سرویس تماس بگیرید و درخواست تعمیرکار برای تعمیر انواع لازم خانگی در محل را ثبت نمایید. 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

هزینه تعمیر روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک چقدر است ؟

علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک است که در هزینه اصلی ان تاثیر دارد.

تعمیر روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک چقدر طول می کشد ؟

بر اساس علت روشن نشدن ممکن است دستگاه و تعمیر آن مدت زمان مختلفی طول بکشد.

برای تعمیر روشن نشدن ماکروفر سامسونگ با کجا تماس بگیریم ؟

شما می توانید با گروه ژاو برای تعمیرات آن تماس بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها