پریدن فیوز کولر گازی

علت پریدن فیوز کولر گازی چیست؟

قطعا برای شما هم پیش آمده که به محض روشن نمودن کولر گازی، فیوز خانه بپرد. در این شرایط باید حتما کولر گازی را خاموش نمایید و برای این مشکل راه حلی بیابید. برای پیدا نمودن علت پریدن فیوز کولر گازی تا پایان مقاله با ژاو سرویس همراه باشید.

فیوز چیست و چه کاربردی در کولر های گازی دارد؟

برای حفاظت از وسایل برقی و کولر های گازی، فیوز هایی درون آن ها قرار می دهند تا در صورت اتصالی برق از سوختن کولر گازی جلوگیری شود.

یکی از کاربرد های فیوز این است که اجازه رسیدن ولتاژ بالا به کولر گازی را نمی دهد و از سوختن کولر گازی و وسایل برقی جلوگیری می کند. برق ورودی دستگاه در ابتدا وارد فیوز شده و سپس به میزان ولتاژ مورد نیاز دستگاه خواهد رسید. البته باید بدانید که فیوز در بیشتر مواقع که ولتاژ بالا رفته از آسیب رسیدن به سایر قطعات کولر گازی جلوگیری می‌کند.
در ادامه شما را با علت پریدن فیوز کولر گازی در اکثر مواقع آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید.

چگونه متوجه پریدن فیوز کولر گازی شویم؟

یکی از نشانه های پریدن فیوز کولر گازی این است که کولر گازی شما روشن نمی شود در این حالت فیوز کولر سوخته است.

اگر صدای زوزه مانندی از کولر گازی شنیده می شد می توان گفت که یکی از نشانه های نیم سوز شدن فیوز می باشد. اما اصلی ترین نشانه سوختن فیوز کولر گازی روشن نشدن کولر است.

برای اینکه متوجه شوید فیوز پریده است می‌گویم که، کولر گازی روشن شده و سپس به صورت کلی خاموش می‌شود این علامت نشان دهنده پریدن فیوز کولر گازی است.
همچنین بهتر است بدانید که در بیشتر مواقع علت کار نکردن کمپرسور کولر گازی  سوختن فیوز است چرا که اصلا اجازه روشن شدن کولر گازی را نخواهد داد.

علت پریدن فیوز کولر گازی

 

علت پریدن فیوز کولر گازی:

کثیفی فیلتر کولر گازی:

یکی از علت پریدن فیوز کولر گازی، کثیف بودن فیلتر های هوا است. زمانی که فلیتر های هوا کثیف باشند، ورود و خروج هوا به سختی انجام می شود. در این زمان قطعات داخلی کولر گازی داغ می شود و کارایی و عملکرد کولر گازی را به خطر می اندازد.

زمانی که فشار زیاد به قطعات داخلی کولر گازی وارد شود ممکن است به صورت ناگهانی فیوز بپرد.

خرابی فن کولر گازی:

در صورتی که یکی از قطعات داخلی کولر گازی خراب باشد و یا به درستی کار نکند، فشار زیادی به کولر گازی وارد می شود.

در این حالت ممکن است فیوز بپرد و آسیب جدی به کولر گازی وارد شود. پس یکی از علت پریدن فیوز کولر گازی خرابی فن کولر گازی می باشد.

کم بودن گاز مبرد:

چرا می گوییم کم بودن گاز مبرد باعث پریدن فیوز کولر گازی می شود؟ زمانی که گاز مبرد کم باشد نمی تواند دمای محیطی که ترموستات لازم دارد را فراهم کند در این زمان به دستگاه فشار می آید و فیوز می سوزد.

بروز مشکل در خازن:

بروز مشکل در خازن باعث کار نکردن و پریدن فیوز در کولر گازی خواهد شد. خازن کار اصلی فیوز را انجام می‌دهد، یعنی کار تنظیم ولتاژ مورد نیاز برای دستگاه را انجام می‌دهد. در صورتی که خازن بسوزد فیوز به صورت کلی از کار می‌افتد و نمی‌تواند کار کند.

مشاهده  علت جرقه زدن جاروبرقی

 وجود ایراد در مدار الکتریکی کولر گازی:

لازم است در هنگام پریدن کولر گازی حتما اتصالات برق و سیم ها و مدار های الکتریکی را بررسی کنید. بهتر است تا زمانی که این موارد را بررسی نکردید کولر را روشن نکنید در غیر این صورت باعث سوختن فیوز کولر گازی و بروز مکشلات جدی تر به دستگاه می شوید.

 

علت پریدن فیوز کولر گازی

 

قدیمی بودن کولر گازی:

یک علت پریدن فیوز کولر اسپلیت قدیمی بودن آن و عدم سرویس به موقع است. در صورتی که از سیستم‌های سرمایشی با طول عمر زیاد استفاده می‌کنید، قطعات فرسوده آن‌ها نمی‌توانند به خوبی از عهده ایجاد هوای سرد در محیط برآیند. در نتیجه دمای قطعات به زودی افزایش پیدا کرده و فیوز می‌پرد.

علت سوختن فیوز کولر گازی:

سوختن و پریدن فیوز کولر گازی عوامل مختلفی دارد در ادامه این عوامل را بررسی می نماییم.

یکی از علت‌های سوختن فیوز کولر گازی انتخاب فیوز نامناسب و غیر استاندارد برای کولر گازی است.در صورتی که فیوز بزرگ باشد ممکن است ولتاژ اضافی وارد دستگاه کند و باعث آسیب رسیدن به قطعات شود و سپس خود فیوز هم بسوزد.

همچنین می‌گویم اگر فیوز کوچکتری انتخاب شود نمی‌تواند ولتاژ دستگاه را تامین کند و فشار زیادی به او وارد شده و می‌سوزد. در قسمت قبل هم همراه با علت پریدن فیوز کولر گازی تا حدودی شما را با برخی از علت‌های سوختن فیوز کولر گازی آشنا کردیم.

 

چگونه از پریدن فیوز کولر گازی جلوگیری کنیم؟

  • فیلترهای هوا را هر سه ماه یک بار چک کرده و تمیز کنید.
  • فیوز مناسب را برای کولر گازی خود انتخاب کنید.
  • پنل خارجی کولر را تمیز نگه دارید تا فیلترها دیرتر کثیف شوند.
  • برای تعمیر کمپرسور یا فن، به نمایندگی ژاو سرویس زنگ بزنید
  • گاز مبرد را شارژ کنید.
  • در فواصل زمانی منظم، سرویس کولر گازی را انجام دهید.

 

علت قطع شدن فیوز کولر گازی:

فشار روی دستگاه و یا اتصال کوتاه بودن جزو مجموعه مشکلاتی می باشد که باعث بروز قطع شدن فیوز کولر گازی می شود. هر دلیلی که باعث اتصال کوتاه بودن برق شود، منجر به قطع و پریدن فیوز کولر گازی به صورت ناگهانی می شود.

همچنین زمانی که به هر دلیلی دستگاه کولر گازی فشار زیادی را متحمل می‌شود به صورت ناگهانی فیوز قطع می‌شود. علل مختلف دیگریکه منجره به قطع کولر گازی می شود را در قسمت های بالا مشاهده نمودیم.

چگونه مشکل فیوز کولر گازی را رفع کنیم؟

زمانی که فیوز کولر گازی می پرد باید برای رفع این مشکل ابتدا علت آن را پیدا کنید سپس اقدام به رفع آن مشکل کنید.

  • اگر مشکل از خازن بود آن را تعویض کنید.
  • اگر کمپرسور مشکل داشت آن را تعمیر کنید.
  • اگر فن خراب بود آن را تعمیر کنید و در صورتی که قابل تعمیر شدن نبود آن را تعویض کنید.
  • اگر گاز مبرد کم بود آن را شارژ کنید.
  • اگر فیلترها کثیف بودند آن‌ها را شستشو دهید و یا تعویض کنید

علت پریدن فیوز کولر گازی

تعمیر فیوز کولر گازی:

فیوز ها ارتباط مستقیمی با برق دارند از این رو نباید به تنهایی و بدون مهارت اقدام به تعویض و یا تعمی آن کنید. می توانید با نمایندگی ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید تا در اولین فرصت اقدام به تعویض و تعمیر قیوز کولر گازی شما کنند.

مشاهده  عیب یابی جاروبرقی

یکی از خدمات عالی نمایندگی ژاو سرویس تعمیر فیوز کولر گازی می باشد.

قیمت تعمیر فیوز کولر گازی:

هزینه تعمیرات و تعویض فیوز کولر گازی نسبت به مشکل آن متفاوت است. تعیین هزینه تعمیر فیوز کولر گازی پس از یافتن علت پریدن فیوز کولر گازی توسط متخصصین معین می شود.

به دلیل معلوم نبودن علت پریدن فیوز کولر گازی هزینه دقیقی در این بخش ذکر نمی‌شود.
برای استفاده از خدمات ژاو سرویس نیاز نیست که وقت خود را برای رزرو وقت هدر دهید، چرا که بدون هیچ گونه اتلاف وقت و هزینه می‌توانید هم اکنون سفارش خود را به صورت آنلاین در همین سایت ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن از مزیت‌های تیم حرفه ای ژاو سرویس بهره مند شوید.

نمایندگی ژاو سرویس به مشتریان خود یک گارانتی نیم ساله پس از تعمیر و تعویض قطعات می دهد که، درصورتی که قطعه مورد نظر دوباره دچار مشکل شد بدون نیاز به هزینه اضافی، مشکل را حل می کنند.

متخصصین ژاو سرویس دارای تخصص خاص در زمینه تعمیرات لوازم خانگی هستند و از بهترین و با کیفیت ترین قطعات استفاده می کنند.

هزینه تعمیرات و تعویض قطعات در نمایندگی ژاو سرویس بسیار اقتصادی می باشد .

چگونه از پریدن فیوز کولر گازی جلوگیری کنیم؟

فیلترهای هوا را هر سه ماه یک بار چک کرده و تمیز کنید.
فیوز مناسب را برای کولر گازی خود انتخاب کنید.
پنل خارجی کولر را تمیز نگه دارید تا فیلترها دیرتر کثیف شوند.

هزینه تعمیر فیوز کولر گازی چقدر است؟

نسبت به علت پریدن فیوز و سوختن آن هزینه تعمیرات نیز متفاوت است. می توانید برای اطلاع بیشتر با شماره های موجود تماس حاصل فرمایید

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها