آیا موتور کولر گازی قابل تعمیر است؟

چگونه می توان موتور کولر گازی را تعمیر کرد؟

کولر گازی دستگاهی است که در عصر امروز خواهان بسیاری دارد. اکثر افراد چه برای محل کار خود و چه برای خانه خود کولر های گازی تهیه می کنند اما ممکن است موتور این دستگاه با مشکل موجه شود و نیاز به تعمیر داشته باشد و این سوال که “ آیا موتور کولر گازی قابل تعمیر است؟ ” در ذهن شما نقش می بندد.

زمانی که کولر گازی عیب می آورد، ابتدا باید تشخیص دهید که مشکل از کدام قسمت کولر گازی می باشد. اگر مطمن شدید که مشکل از موتور کولر گازی می باشد چون تعمیر آن نیاز به مهارت خاصی دارد بهتر است با نمایندگی ژاو سرویس تماس حاص فرمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما باشند.

قلب کولر گازی، موتور آن است و در صورت خرابی این قطعه، کولر گازی شما دیگر کارایی ندارد. بهتر است برای مطمن شدن از خرابی موتور، تست های زیر را انجام دهید:

  • زمانی ‌که کولر گازی را روشن می‌کنیم و فن داخلی آن کار کرده، ولی به‌محض وارد شدن کمپرسور به مدار فیوز می‌پرد.
  • زمانی که فن بیرونی دستگاه روشن شده ولی موتور روشن نمی‌شود.
  • وقتی باد داغ می‌زند و از گاز کولر گازی مطمئن هستیم تعویض و تعمیر موتور کولر گازی را انجام می‌دهیم.

 

آیا موتور کولر گازی قابل تعمیر است؟

علت های سوختن موتور کولر گازی چیست؟ آیا موتور کولر گازی قابل تعمیر است؟

  • کم شدن مبرد: نبودن گاز کافی و یا تمام شدن گاز موتور کولر گازی یکی از علت های سوختن موتور است.
  • ولتاژ نامناسب: اگر برق نوسان کند، موتور کولر گازی، روند کار کردنش قطع می شود، به عبارتی کمپرسور هنگام کار کردن زیر بار می ماند، در این صورت برق روی سیم پیچ وجود دارد و سیم پیج به شدت آمپر می کشد، و توانای راه اندازی قطعات داخلش را ندارد، در این صورت موتور اورلود می شود و همین موضوع می تواند باعث سوختن کمپرسور کولر گازی شود.
  • کثیف بودن کندانسور: از آن جایی که گاز داغ وارد کندانسور می شود، اگر کندانسور کثیف باشد، نمی تواند گرمای گاز داغی که وارد کندانسور می شود را تخلیه کند . همین امر باعث می شود تا فشار گاز بسیار بالا برود
  • معیوب بودن سیم پیچ: یکی دیگر از علت های سوختن موتور کولر گازی معیوب بودن سیم پیچ است. در صورتی که سیم پیچ ها نا مرغوب و بی کیفیت باشند نیز باعث سوختن موتور کولر گازی شما می شود.

آیا موتور کولر گازی قابل تعمیر است؟

دلیل سوختن کمپرسور موتور کولرگازی: آیا موتور کولر گازی قابل تعمیر است؟

یکی از علائم سوختن موتور کولر گازی، سوختن کمپرسور موتور است. در واقع وظیفه کمپرسور موتور کولر گازی مکش گاز از اپراتور و حرکت دادن ان به سمت کندانسور است. آیا موتور کولر گازی قابل تعمیر است؟ یکی از سوال هایی است که ذهن اکثر افراد را درگیر می کند.

 زمانی که مکش گاز کولرگازی به درستی انجام نشود، دستگاه، گازی برای وارد کردن نخواهد داشت و در نتیجه خنکی احساس نمی‌شود و هوای خنکی نیز ایجاد نمی‌شود. در زیر چند علت اساسی سوختگی کمپرسور در کولر گازی را برای شما بیان می‌کنیم:

  • معیوب بودن فن و نیاز به تعمیر فن کولر گازی
  •  کثیف بودن کندانسور
  •  ولتاژ نامناسب
  • نامناسب بودن سیم های لاکی موتور
  • کم شدن مبرد
  •  اشکال در سیم پیچ راه انداز
مشاهده  پاک کننده قوی چربی هود

لازم به ذکر است که تعمیر کمپرسور موتور کولر گازی مهارت های بسیاری نیاز دارد پس باید تعمیرات را به متخصصان خبره بسپارید تا مشکلات جدی تری برای کولر شما به وجود نیاید. نمایندگی ژاو سرویس در این زمینه دارای متخصصین خبره می باشد.

مراحل تعویض کمپرسور کولر گازی: 

  1. قطع کردن برق کمپرسور
  2. خالی کردن گاز سیستم
  3. آماده سازی کندانسور
  4. باز کردن کندانسور
  5. بیورن کشیدن کمپرسور
  6. شستن سیکل کولر گازی

آیا موتور کولر گازی قابل تعمیر است؟

در پاسخ به سوال بالا باید بگوییم “بله” تعمیر موتور کولر گازی قابل انجام است . تعمیر موتور کولر گازی نیاز به مهارت خاصی دارد پس بهتر است برای انجام این کار از متخصصین مشورت بگیرید . یکی از نمایندگی های خبره در زمینه سرویس و تعمیر موتور کولر گازی ژاو سرویس می باشد. ژاو سرویس در کوتاه ترین زمان پاسخگوی سوالات شما می باشد.

در متن های بالا به سوال “آیا موتور کولر گازی قابل تعمیر است؟” پاسخ دادیم. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر با نمایندگی ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید.

در عصر امروز هزینه های تعمیر و تعویض قطعات کولر گازی بالا رفته است. بهتر است سرویس های سالیانه و ماهیانه کولر گازی خود را فراموش نکنید تا عمر کولر گازی شما پایین نیاید.

تکنسین های ژاو سرویس با بهترین قیمت می توانند موتور و یا کمپرسور کولر گازی شما را در منزل ، تعمیر نمایند. پس از تعمیر و یا تعویض قطعات کولر گازی شما، گارانتی نیم ساله دریافت می کنید تا در صورت خرابی مجدد قطعه، بدون نیاز به پرداخت هزینه دوباره، دستگاه شما را مانند روز اول تحویل می دهند.

 

از کجا بفهمیم موتور کولر گازی سوخته؟

سوختن کولر گازی علائم مختلفی دارد که یکی از این علائم روشن نشدن کولر گازی می باشد.

چگونه موتور کولر گازی را تعمیر کنیم؟

تعمیر موتور کولر گازی نیاز به مهات خاصی دارد بهتر است با متخصصین در این حوزه مشورت نمایید.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها