علت ارور h97 و h98 مایکروفر پاناسونیک چیست؟

طبیعتا هر یک از دستگاه های لوازم خانگی به دلایل متعددی ممکن است با اشکالات و خطاهایی مواجه شوند که دستگاه مایکروفر پاناسونیک هم از این مقوله مستثنی نیست.

چنانچه می دانیم که دستگاه مایکروفر از جمله دستگاه های پرکاربرد در آشپزخانه هر خانه یا محل کاری می باشد که این دستگاه هم به علل متعددی ممکن است از لحاظ عملکرد نیز دچار اختلال گردد که عموما یکی از رایج ترین خطاهایی که اکثر افراد در مایکروفر پاناسونیک و..خود مشاهده می کنند نیز  ارور h97 و h98 مایکروفر پاناسونیک می باشد.

به همین سبب از آنجا که این اتفاق برای اکثر دستگاه های مایکروفر پاناسونیک و سایر برندها رخ داده است قصد داریم به علل و راهکارهای رفع آن اشاره کنیم.

منظور از ارور h97 و h98 مایکروفر پاناسونیک چیست؟

ارورهای h97 و h98 نیز در دستگاه مایکروفر پاناسونیک نیز به قسمت های اینورتر و مگنترون مرتبط می گردد. لذا مگنترون امواج دستگاه را تولید کرده و اینورتر ولتاژ مگنترون را تامین می کند.

چه بسا یکی از نکات مهم به هنگام مواجه شدن با خطاهای h97  و h98 نیز این است که به هیچ عنوان دستگاه مایکروویو را باز نکنید و در اسرع وقت جهت اصلاح و تعمیر دستگاه نیز با کارشناسان مربوطه تماس حاصل نمایید.

می توانید به هنگام بروز این مشکل، دستگاه را از برق بکشید و همزمان بدون انجام کاری در قبال دستگاه با کارشناسان ژاو سرویس تماس حاصل نمایید.

ارور h97 و h98 مایکروفر پاناسونیک

چرا با  ارور h97 و h98 مایکروفر پاناسونیک مواجه می شویم؟

  • زمانی که مدل دستگاه مایکروفر قدیمی و مدت زمان استفاده از آن زیاد باشد ممکن است با این خطا مواجه شد.
  • دستگاه مایکروفر به خوبی پس از هر بار استفاده خنک نمی شود که از جمله دلایل آن می تواند قرار داشتن دستگاه در باکس کابینت باشد.
  • از دیگر دلایل بروز ارور h97  و h98 مایکروفر پاناسونیک نیز خراب بودن فیلتر داخلی دستگاه یا حتی کثیفی آن می باشد. مهم است که به تعمیر خرابی یا کثیفی فیلتر داخلی دستگاه توجه لازم را داشت زیرا در صورت خرابی فیلتر نیز در قسمت مگنترون دستگاه جرقه ای ایجاد می شود که نیاز است در اسرع وقت جهت تعمیر و اصلاح آن اقدام نمود.
  • زمانی که دستگاه دچار چربی گرفتگی می گردد و ورودی هوا را می بندد قطعاتی مثل اینورتر و مگنترون دچار اشکال و آسیب می شوند و خرابی این قطعات می تواند سبب بروز ارورهای h97 و h98 در مایکروفر پاناسونیک گردد.
  • نیاز است که به تمیزی فضای داخلی مایکروفر توجه لازم را داشت چرا که به هنگام پخت یا داغ شدن غذا در دستگاه نیز ذرات می توانند به سقف یا دیواره های مایکروفر نیز بچسبند که این چسبندگی می تواند سبب خرابی مگنترون شود.
  • استفاده از ظروف فلزی و سایر ظروف نامناسب خصوصا زمانی که از دستگاه صدای جرقه ایجاد می گردد.

و..بنابراین درمی یابیم که علل متعددی می توانند سبب بروز ارور h97 و h98 مایکروفر پاناسونیک گردد که بدین جهت نیاز است نسبت به سرویس دهی و بررسی تخصصی دستگاه مایکروفر در بازه های زمانی معین نیز توجه لازم را داشت.

در ادامه نیز به صورت جزئی تر به علل بروز این دو ارور اشاره می کنیم.

مشاهده  تعمیرات اجاق گاز شرق تهران

علت ارور H97 مایکروفر پاناسونیک چیست؟

این ارور در دستگاه مایکروفر پاناسونیک نیز به سبب مختل شدن ولتاژ ورودی به برد اینورتر می باشد.

اگر حین استفاده از دستگاه با این ارور مواجه شدید نیز توصیه می کنیم بدون هیچ تعللی دستگاه مایکروفر پاناسونیک را از برق جدا ساخته و سریعا با کارشناسان و نمایندگی تعمیرات مایکروویو در تهران تماس حاصل نمایید..این امر از بروز آسیب های احتمالی بیشتر جلوگیری می کند.

علت ارور H98 مایکروویو پاناسونیک

این ارور هم نشان می دهد که ولتاژ ورودی به برد اینورتر نیز مناسب نمی باشد یا برد اصلی به همراه مدارهایی که دارد دچار اختلال گشته و یا مگنترون دستگاه مایکروفر آسیب دیده است.

چه بسا مهم است که به هنگام بروز این ارور و سایر ارورهای دستگاه مایکروفر نیز سریعا از متخصصین تعمیر مایکروفر کمک گرفت چرا که ایشان به سبب مهارت در اصلاح عملکرد لوازم خانگی از جمله ماکروویو می تواند میزان احتمال بروز آسیب ها و مشکلات بیشتر بر دستگاه را کاهش دهند.

خراب شدن برد اصلی مایکروفر پاناسونیک

از دیگر دلایلی که می تواند سبب بروز ارور h97  و h98 مایکروفر پاناسونیک گردد خراب بودن برد اصلی دستگاه می باشد البته این اتفاق در مواقع کمی رخ می دهد ولیکن در صورت بروز نیاز است که پیش از آسیب دیدن دیگر قطعات دستگاه نیز تعمیر گردد.

چنانچه در صورتی که پس از گذشت 30 ثانیه که دستگاه را روشن کردید با ارورهای h97 و h98 و حتی خاموشی دستگاه مواجه شدید نیز نشان دهنده خرابی برد اصلی دستگاه می باشد.

لذا خرابی برد اصلی در دستگاه مایکروفر در صورت بررسی در زمان مناسب قابل تعمیر می باشد مگر اینکه IC پروگرم برد دچار آسیب شده باشد که در این زمان باید برد دستگاه را تعویض نمود.

مهم است که تعویض قطعات مایکروفر را به مرکز تعمیراتی تخصصی سپرد زیرا اصالت و کیفیت بالای قطعات بسیار مهم بوده و بر عملکرد و کارکرد دستگاه تاثیر بسیاری می گذارد.

نکات مهمی که باید درباره مایکروفر بدانید

1.بسیار مهم است که توجه داشته باشید که مایکروفر در هر برندی با ولتاژ بسیار زیاد کار خود را شروع می کند و نیاز است که به تخلیه  آن اهمیت داد زیرا در صورت تخلیه نشدن ولتاژ نیز این احتمال وجود دارد که خطر و آسیب بسیار شدید جانی ایجاد گردد.

2.در مایکروفرهای اینورتر نیز بردهای به کار رفته در دو اندازه کوچک و بزرگ هستند. بنابراین در صورتی که برد مایکروفر بزرگ باشد می توان از یک مگنترون ویتول بهره گرفت که جالب توجه است که این مگنترون نیز دارای میزان هزینه بسیار کمتری در برابر اینورتر دارد.

نیاز است در ادامه توضیحات در خصوص ارور h97  و h98 مایکروفر پاناسونیک به این نکته اشاره کنیم که برد اینورتر باید بزرگ باشد چرا که در صورت کوچک بودن این برد ممکن است علاوه بر بروز اشکال و آسیب بر مگنترون، اینورتر مایکروفر خراب شود.

چه خوب است یادآور شویم که به هنگام مواجه شدن با کوچک ترین اختلال در عملکرد مایکروفر نیز سریعا با تعمیرکاران حرفه ای و تخصصی در این حوزه تماس حاصل نمایید زیرا ممکن است میزان شدت آسیب به مرور بیشتر شده و به سایر قطعات دستگاه هم آسیب وارد گردد.

ارور h97 و h98 مایکروفر پاناسونیک

چه زمانی برد مایکروفر را تعمیر یا تعویض کنیم؟

این نکته قابل ذکر است که اکثر بردهای اینورتر که بزرگ هستند را می توان تعمیر نمود ولیکن این مساله برای تمامی بردهای مایکروفر صدق نمی کند و نیاز است که تکنسین مجرب و حرفه ای در این زمینه با بررسی برد دستگاه، نیاز یا عدم نیاز به تعمیر بردهای بزرگ اینورتر را تشخیص دهند.

مشاهده  تعمیرات جاروبرقی در ستارخان

چنانچه در صورتی که برد اینورتر کوچک بوده و خراب شود نیز نیاز است که جهت اصلاح ارور رخ داده نیز این برد تعویض شده و برد جدید و اصلی جایگزین شود.

خدمات تعمیر مایکروفر در تهران

بسیار مهم است که تعمیرات لوازم خانگی را به تعمیرکارانی سپرد که در حوزه تعمیر لوازم خانگی خصوصا مایکروفر تخصص بالایی دارند.

از آنجا که ژاو سرویس از جمله برترین نمایندگی تعمیرات دستگاه های لوازم خانگی می باشد نیز می توان جهت تعمیر لوازم خانگی در تهران با این مرکز تعمیراتی تماس حاصل نمود.

تعمیرکاران ژاو سرویس به سبب تخصص بالا در زمینه تعمیر، تضمین میزان کیفیت  و قیمت خدمات تعمیراتی، ارائه خدمات تعمیر در محل مورد نظر مشتری و همچنین خدمات رسانی در سر تا سر تهران نیز می توانند یکی از بهترین انتخاب ها برای تعمیر تخصصی ارور h97  و h98 مایکروفر پاناسونیک باشند.

همچنین ژاو سرویس در صورت نیاز به تعویض قطعات نیز با کسب رضایت از مشتری از قطعات جدید که دارای بالاترین کیفیت و اصالت هستند به عنوان جایگزینی برای قطعه خراب قبلی استفاده می کند..به همین سبب می توان جهت تعمیر دستگاه مایکروفر با ژاو تماس حاصل نمود.

آیا ژاو سرویس خدمات تعمیر مایکروفر را تضمین می کند؟

بله با ارائه گارانتی 180 روزه می توان با خیال راحت از خدمات تعمیر ژاو بهره مند گردید.

خدمات رسانی ژاو سرویس به چه صورت است؟

تعمیرکاران ژاو جهت تعمیر لوازم خانگی در محل مورد نظر مشتری حضور می یابند تنها کافیست با شماره های درج شده در صفحه سایت تماس حاصل شود.

خدمات ژاو در چه مناطقی است؟

افراد از سر تا سر تهران می توانند جهت بهره مندی از خدمات ژاو سرویس با کارشناسان این مرکز تعمیراتی تماس حاصل نمایند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها