🎉 10% تخفیف به مدت محدود فقط تا 15 اردیبهشت

تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز

فر اجاق گاز یکی از مواردی است که در آشپزخانه بانوان کاربرد زیادی دارد. اما ممکن است به مرور زمان شاهد خرابی و یا نیاز به تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز خانه خود باشید. تنها کافیست ادامه مطلب را بخوانید تا به راحتی در منزل خود خرابی و یا تعویض قطعات ترموستات فر اجاق گاز را انجام دهید. ژاو سرویس یکی از نمایندگی های معتبر در زمینه تعمیرات فر اجاق گاز می باشد. می توایند با شماره گیری و ارتباط با متخصصین ما، مشاوره رایگان مربوط به مشکل خود را بگیرید.

درخواست تعمیرات آنلاین
غرب تهران 021-44165442
شرق تهران 021-77661482
شمال تهران 021-26705375
جنوب تهران 021-55836328

مرکز تخصصی تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز

پرسنل متخصص
سرعت در خدمات
خدمات در همان روز
هزینه مناسب
مشاوره رایگان
گارانتی ویژه خدمات
تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز

تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز را چگونه انجام دهیم؟

عملکرد اکثر فر های اجاق گاز شبیه به هم هستند از این رو میتوان تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز را با دانش قبلی انجام داد.

ترموستات اجاق گاز یکی از قطعات بسیار مهمی است که وظیفه تنظیم دما در فر اجاق گاز را دارد از این رو ترموستات ها در یخچال ها و فریزر ها و اکثر لوازم گرمایشی وجود دارد و برای تنظیم کنترل دما از ان ها استفاده می شود.

خرابی ترموسات اجاق گاز ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی از جمله تخریب عملکرد اجاق گاز شود. موارد زیادی باعث خرابی ترموستات فر اجاق گاز می شود. این مقاله قصد داریم تا اکثر عوامل را بررسی کنیم و راهکار هایی برای تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز بدهیم.

فر اجاق گاز چگونه کار می کند؟

اجاق گاز فردار که با نام اجاق گاز مبله نیز شناخته می شود، از شش قطعه مختلف تشکیل شده است که در صورت بروز هرگونه مشکلی، ابتدا باید تشخیص دهیم چه اتفاقی برای آن قطعه افتاده و سپس تلاش کنیم تا حد امکان آن را تعمیر کرده و یا در غیر اینصورت، آن را تعویض نماییم.

  • شعله
  • فندک اجاق
  • چدنی اجاق گاز
  • شیر های گاز
  • ترموستات
  • صفحه کنترل

 

 

تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز

 

 

با ورود فر های اجاق گاز به خانه های خانم ها،ذوق و شوقشان برای پخت و طبع انواع غذا ها و کیک ها را بیشتر می کند. اما خب پیش از پخت غذاها، لازم است با طرز کار فر اجاق گاز اشنا شویم:

  1. ابتدا درب فر را باز کنید.
  2. ولوم شیر ترموستات فر را به سمت داخل برده و کمی بچرخانید. به مدت چند ثانیه ترموستات را در همان حالت نگه دارید تا شعله گاز فر روشن شود.
  3. درب فر را به آرامی ببندید تا محفظه داخل فر گرم شود.
  4. غذا، خوراک، کیک و … را در سینی یا قفسه مناسب قرار دهید و درجه ولوم ترموستات فر را مطابق با نوع غذا خود تنظیم نمایید.
  5. منتظر بمانید تا غذا آماده شود. روند آماده شدن غذا را می‌توانید از طریق روشن کردن چراغ داخل گرمخانه ببینید. پس از آماده ‌ شدن، غذا را خارج کرده، ترموستات را خاموش کنید و اجازه دهید تا حرارت داخل فر کاملا خارج شود.

آیا با فر گاز میتوان همه ی غذا هارا طبخ کرد؟

طبخ و پخت غذا با فر خیلی آسان تر و راحت از روش معمول طبخ است. فر اجاق گاز به دلیل داشتن محوطه ی بسته و سیتستم گرمایشی چند جانبه،طبخ غذا را سریع تر و اسان تر می کند.

همچنین در زمان استفاده از فر اجاق گاز روغن کمتری مصرف می شود پس غذا سالم تر پخت می شود.

به طور کلی در گازهای فردار می‌توان انواع سبزیجات، گوشت، مرغ، میگو، ماهی، نان، پیتزا، ساندویچ، پاستا، خوراک، سوخاری، لازانیا، کیک و‌شیرینی را طبخ و آماده کرد.

تعمیر فر اجاق گاز:

ممکن است  به دلایل مختلف فر اجاق گاز شما خراب شود و شما ندانید خرابی از کدام قطعه موجود در فر نشئت می گیرد.

در متن بالا تمامی اجزای اجاق گاز را برای شما بازگو کردیم تا بتوانید قطعه خراب را بیابید و در صورت توان آن را تعویض و یا تعمیر کنید. فر های اجاق گاز اغلب ممکن است به 3 مشکل اصلی دچار شوند از جمله:

  1. فر گرم نمی شود: ممکن است جرقه زن فر معیوب باشد. برای تست می توانید سوئیچ جرقه فر را فشار دهید. باید صدای کلیک های کوچک به همراه جرقه زن را بشونید. در صورت خرابی این صدا را نمی شونید.
  2. گرما به دمای درست نمی رسد: اگر متوجه شدید که غذا زمان زیادی برای پختن احتیاج دارد یا نپخته از فر بیرون می‌آید، شاید فر به دمای مورد نظر نمی‌رسد یعنی گرما درست به غذا نرسیده است. این مشکل از دماسنجی که در فر قرار دارد می باشد. پس باید با نمایندگی ژاو سرویس برای تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز تماس حاصل فرمایید.
  3. کار نکردن لامپ فر: یکی از مشکلاتی که نیاز به تعمیر اجاق گاز را ضروری می کند، روشن نشدن چراغ فر می باشد. چراغ فر به شما کمک می کند، بدون اینکه فر را باز کنید و در روند پخت اختلال ایجاد کنید، غذا را کنترل کنید. روشن نشدن چراغ فر می تواند بسیار آزاردهنده باشد.
مشاهده  علت بالا رفتن دمای فریزر

برای تمامی مشکلات گفته شده و تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز می توانید با نمایندگی ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید و تمامی سوالات خود را در مشاوره رایگان بپرسید

 

 

تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز

نحوه عملکرد ترموستات فر اجاق گاز:

همانطور که پیش تر گفتیم، ترموستات وظیفه تنظیم و کنترل دمای درون فر اجاق گاز را دارد. اگر درون فر اجاق گاز را نگاه کرده باشید متوجه المنت و یا شعله و مشعل هایی در بالا و پایین فر شده اید این مشعل ها وظیفه گرم کردن فر را دارند.

درون این مشعل ها و یا شعله ها ترموستات هایی برای تنظیم دما و گرمای بیش از حد قرار دارد.

در صورتی که شما شعله فر را زیاد کنید، بخار از طریق لوله به ترموستات می رسد و باعث انبساط آن می شود. حال شیر مشعل باز می شود و گاز بعد از رسیدن به شعله باعث روشن شدن آن نیز می شود. دمای شعله مطابق با دستور ترموستات گاز، در دمای تنظیم شده روشن می شود.

در صورتی که میزان شعله و دمای گاز زیاد باشد، ترموستات گاز نیز این مقدار دما را کم می کند. در صورت خراب بودن آن باید تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز را به تکنسین های متخصص سپرد.

مشکلات ناشی از خرابی ترموستات فر اجاق گاز:

ترموستات قطعه ای با اهمیت و با ارزش در فر و اجاق گاز می باشد که خرابی آن منجر به کار نکردن فر و اجاق گاز می شود. یک سری از مشکلات خرابی ترموستات عبارت اند از:

  • دمای شعله اجاق گاز و فر گاز به هیچ عنوان تنظیم نمی شود.
  • ممکن است درون فر بیش از حد گرم شود.
  • شعله اجاق گاز به طور ناگهانی زیاد می شود.
  • شعله اجاق گاز کم می شود.
  • خاموش شدن شعله اجاق گاز
  • ولوم  اجاق گاز داغ می شود.

برای تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز چه کنیم؟

ابتدا باید از سالم بودن ترموستات مطلع شوید. علل مختلفی که نشان دهنده خرابی ترموستات است را قبل تر مرور کردیم در صورت اطمینان از خرابی ترموستات ابتدا باید با نمایندگی و یا تکنسین های ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید و سپس از تکنسین مربوطه بخواهید تا ترموستات را بیرون آورده و یک ترموستات جدید را جایگزین کند.

تعمیر و یا تعویض ترموستات فر اجاق گاز نیاز به متخصص خبره دارد و هر شخصی بدون دانش و اطلاعات نمی تواند این کار را انجام دهد. از این رو بهتر است با فردی که رد این زمینه تخصص دارد مشورت کنید.

تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز نیاز به تکنسین های خبره دارد زیرا اگر فردی مهارت لازمه را نداشته و به تعویض ترموستات فر اجاق گاز بپردازد با تنظیم نادرست ترموستات باعث شعله ور شدن و یا کم شدن شعله های فر می شوید.

به طور کلی چناچنه در عملکرد کلی شعله های فر اختلال ایجاد شده باشد و یا بیش از اندازه داغ شود،مشکل از ترموستات فر اجاق گاز است.

ژاو سرویس

ژاو سرویس با داشتن تکنسین های خبره تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز شما را انجام می دهد. برای مشاوره رایگان می توانید با شماره های موجود تماس حاصل فرمایید.

مشاهده  جرقه زن اجاق گاز کار نمی کند

ژاو سرویس با ازائه گارانتی 6 ماهه پس از تعمیر و یا تعویض قطعه شما، در صورت خرابی دوباره قطعه، آن را تعویض و یا تعمیر مجدد می کند.  تکنسین های ژاو سرویس دارای بالاتر از 10 سال تجربه و تخصص در زمینه های مختلف هستند.

تمامی تعمیرات و تعویض قطعات با بالاترین کیفیت ممکن در ژاو سرویس انجام می شود. مشاورین ژاو سرویس در سریع ترین زمان ممکن، درب منزل شما تعویض و یا تعمیرات قطعات را انجام می دهند.

 

ایا تعمیر فر اجاق گاز در خانه امکان پذیر است؟

خرابی قطعات فر اجاق گاز یکی از مشکلات اکثر خانواده هاست. در صورتی که اطلاعات و مهارت لازم در این زمینه را ندارید بهتر است برای تعویض و تعمیر قطعات با تکنسین های متخصص تماس حاصل فرمایید

علت گرم نکردن فر اجاق گاز چیست؟

ترموستات در فر اجاق گاز , تنظیم کننده و کنترل کننده دما در فر است . زمانی که فر اجاق گاز گرم نمی شود یعنی مشکلی از سمت ترموستات فر است.

تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز در شرق تهران

افسریه، نارمک، ارتش، شیان، رسالت، تهرانپارس، لویزان، سید خندان، آهنگ، پیروزی، حکیمیه

تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز در شمال تهران

دیباجی، آجودانیه، شمیرانات، شهرک غرب، جمشیدیه، کامرانیه، پاسداران، زرگنده، اقدسیه، بلوار کاوه، اندرزگو، فرمانیه، دولت، جماران، تجریش، میرداماد، فرشته، پل رومی، نیاوران، سعدآباد، ظفر، شریعتی، آتی ساز، زعفرانیه، سعادت آباد، الهیه، جردن

تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز در غرب تهران

مرزداران، آیت الله کاشانی، صادقیه، جنت آباد (شمالی جنوبی)، پونک، کن، بلوار فردوس شرق و غرب، شهر زیبا، دریاچه چیتگر، توحید، شهرک راه آهن، خلیج فارس، ستارخان، سردار جنگل، آریاشهر، تهرانسر

تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز در مرکز تهران

میدان ونک، شهرک والفجر، عباس آباد، گیشا، جلال آل احمد، شیخ بهایی، شهرک آزمایش، یوسف آباد، میدان ولیعصر، امیر آباد، انقلاب، کارگر شمالی، شهر آرا، مطهری، فاطمی، خیابان ولیعصر

تعمیر و تعویض ترموستات فر اجاق گاز در جنوب تهران

یافت آباد، حافظ، شادآباد، عبدل آباد، مهرآباد، قزوین، آزادی، باقر شهر، شاهپور، انقلاب، راه آهن، نواب، شهر ری، خانی آباد، جوادیه، منیریه، جمهوری، ولیعصر، نازی آباد، ورامین
اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خدمات تعمیرات در سراسر تهران

واتس اپ phon تماس فوری واتس اپ درخواست آنلاین