علت بالا رفتن دمای فریزر

علت بالا رفتن دمای فریزر چیست؟

در عصر امروز قطعا در هر خانه ای می توان یخچال و فریزر و لوازم اصلی منزل را یافت. ممکن است هر فردی نسبت به بودجه ای که دارد یک برند خاص یخچال فریزر را تهیه کرده باشد. پس از چندین سال استفاده از لوازم خانگی مانند یخچال فریزر ممکن است دچار مشکلاتی شود و یا نیاز به تعمیر داشته باشد که باید از قبل یک نمایندگی معتبر برای تعمیرات لوازم خانگی خود پیدا کرده باشید تا در این زمان به راحتی درخواست تعمیرکار کنید.

یکی از مشکلاتی که برای یخچال فریزر پیش می آید، علت بالا رفتن دمای فریزر می باشد. در این قسمت علت بالا رفتن دمای فریزر را بررسی می کنیم تا علل آن را متوجه شویم و به تعمیرات آن برسیم.

خراب شدن کمپرسور یا موتور فریزر:

یکی از علت بالا رفتن دمای فریزر قطعا مشکلات و عیب در قسمت موتور یخچال می باشد. در صورتی که موتور خراب شده باشد و صدا های عجیب بدهد باید با یک تعمیرکار خبره در این زمینه تماس حاصل فرمایید تا برای بررسی موتور فریزر اقدام کنند. تعمیر موتور فریزر کار افراد عادی نمی باشد.

علت بالا رفتن دمای فریزر

پر بودن بیش از حد یخچال:

یکی از علت بالا رفتن دمای فریزر می تواند وجود بیش از حد مواد غذایی در یخچال فریزر باشد. در صورتی که یخچال از مواد غذایی پر باشد دیگر نمی تواند به بهترین شکل هوا گردش پیدا نمی کند از همین رو در عملکرد یخچال مشکلاتی پیش می آید. از همین رو زمانی که جریان هوا مختل شود به مرور زمان درجه یخچال بالا رفته و درون یخچال گرم می شود. جهت مراقبت از یخچال خود بهتر است مقدار مناسبی از مواد غذایی با توجه به حجم یخچال فریزر خود ، درون فریزر قرار دهید.

پوسیدگی دور لاستیک درب فریزر:

پوسیدگی لاستیک درب فریزر یکی از علت بالا رفتن دمای فریزر می باشد. زمانی که درب یخچال بسته می شود و یخچال شروع به کار می کند، هوای خنک درون فریزر و یخچال محبوس می شود. زمانی که لاستیک دور یخچال خراب باشد این هوای محبوس شده به بیرون راه پیدا می کند و حتی هوای گرم وارد فریزر می شود از همین رو به مرور زمان باعث بالا رفتن درجه فریزر می شود. بهتر است در کمترین زمان ممکن از یک تعمیرکار کمک بخواهید تا برای تعویض لاستیک اقدام کنند.

خراب شدن برد فریزر:

در تمامی لوازم برقی یک برد الکتریکی وجود دارد که در صورت خرابی این برد کل عملکرد لوازم برقی به مشکل بر میخورد . از همین رو باید گفت که یکی از علت بالا رفتن دمای فریزر قطعا خرابی برد الکتریکی موجود در فریزر می باشد. شما می توانید در صورت اطمینان از خرابی برد الکتریکی با تعمیرکاران مربوطه تماس حاصل فرمایید تا در کمترین زمان ممکن برای تعویض برد الکتریکی اقدام کنند.

خرابی فن موتور:

فن موتور وظیفه ارسال هوای سرد به درون فریزر را دارد. پس متوجه می شویم زمانی که فن موتور دچار خرابی شده باشد، دیگر نمی تواند هوای خنک را به درون فریزر ارسال کند. پس در کمترین زمان ممکن باعث بالا رفتن دمای فریزر و خراب شدن مواد غذایی درون یخچال می شود.

مشاهده  علت پریدن فیوز کولر گازی

 

علت بالا رفتن دمای فریزر

نشتی گاز علت بالا رفتن دمای فریزر:

کندانسور درون یخچال فرایند سرد شدن و خنک سازی را انجام می دهد. در صورتی که لوله خنک کننده که به یخچال متصل شده است خراب شود و یا سوراخ شود، گاز خنک و سرد به فریزر نمی رسد.

یکی از علائم نشتی گاز و سوراخ شدن فریزر، برفک زدن یخچال می باشد بهتر است به این علائم دقت فرمایید. بهتر است با یک تعمیرکار صحبت نمایید تا از لوازم نشت یاب خود استفاده نماید و قسمت نشتی گاز را بیابد. بهترین کار در این زمان خارج سازی مواد غذایی درون یخچال می باشد و یخچال را از برق بکشید؛ سپس دوباره دستگاه را به پریز برق وصل نمایید. در صورتی که دوباره دیدید که فضای درون آن سرد نمی شود، احتمال دارد که دچار نشتی گاز شده باشد.

چرا درجه و دمای یخچال بالا و پایین می شود؟

در صورتی که دیدید دمای فریزر شما بالا و پایین می شود و متغییر است بهتر است ابتدا متوجه شوید که یخچال فریزر شما مکانیکی، نیمه الکترونیکی و یا الکترونیکی است. در هر کدام یک از این موارد علت تغییر دما متفاوت می باشد. یخچال های الکترونیکی دارای برد، یخچال های مکانیکی دارای ترموستات و یخچال های نیمه الکترونیکی دارای تایمر می باشند. در قسمت بالا به علت بالا رفتن دمای فریزر اشاره نمودیم.

هر کدام یک از این قطعات که درون یخچال ها قرار دارند، با کمپرسور در ارتباط هستند و در صورت اختلال در کمپرسور شاهد خنک نکردن یخچال خواهیم بود.

7 علت نوسانات دمای یخچال به صورت خلاصه:

  1. اگر سنسور، برد الکترونیکی و کمپرسور خراب باشد، با نوسان دما در یخچال های الکترونیکی مواجه خواهید شد.
  2. کیپ بودن مدار گاز و یا نشتی گاز از دیگر دلایل نوسان دما در یخچال های الکترونیکی است.
  3. نوسان جریان برق، به قطعات الکترونیکی آسیب میزند و در نهایت با مشکل تغییرات درجه دما مواجه خواهید شد.
  4. خرابی لاستیک دور درب یخچال هم از دیگر علت های بالا پایین شدن دما میباشد.
  5. اگر دیفراست (یخ زدایی) به درستی انجام نشود، با نوسان دما در این دستگاه مواجه خواهید شد، که باید به بررسی قطعات دیفراست: ترمودیسک، ترموفیوز، سنسور دیفراست، المنت و برد الکترونیکی بپردازید.
  6. از کار افتادن کمپرسور هم از دیگر عوامل نوسان درجه دمای یخچال میباشد.
  7. خرابی رله اورلود یا خازن موتور یخچال

 

علت بالا رفتن دمای فریزر

ژاو سرویس:

در نمایندگی ژاو سرویس می توانید تمامی مشکلات یخچال فریزر خود را با کمترین هزینه حل کنید. شما می توانید با شماره های موجود تماس حاصل فرمایید و از علت بالا رفتن دمای فریزر خود مطلع شوید تا مشاورین ما در کمترین زمان ممکن برای حل و رفع عیوب فریزر شما تعمیرکار متخصص را ارسال نمایند.

تمامی قطعاتی که توسط تعمیرکاران ژاو سرویس تعمیر و یا تعویض می شوند دارای گارانتی و ضمانت نامه 6 ماهه هستند که شما می توانید در صورت خرابی مجدد آن قطعه، با مشاورین ما تماس حاصل نموده و در ادامه درخواست تعمیرکار کنید تا بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافه، تعمیر قطعه شما انجام شود.

 

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها