علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی

علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی چیست؟

می دانیم که جاروبرقی از جمله وسایلی است که دارای سر و صدای زیادی می باشد و این مسأله در برخی دستگاه های جاروبرقی سبب شده که افراد جویای علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی شان گردند.
در اغلب مواقع نیز صداهای ناهنجاری مثل سوت کشیدن و..از دستگاه جاروبرقی به گوش می رسد.
در این زمان است که کسب اطلاع از علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی و سوت کشیدن آن بسیار الزامی می گردد که بدین جهت می توان با متخصصین ژاو سرویس در تماس بود و اطلاعات مورد نیاز را از کارشناسان مربوطه دریافت نمود.
چنانچه مهم است که این مشکل در اسرع وقت بررسی و حل گردد.در ادامه نیز قصد داریم به علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی در انواع برندها مثل فیلیپس، پارس خزر و بوش و.. بپردازیم.

علل تغییر صدای جاروبرقی چیست؟

در این بخش قصد داریم به عللی که سبب کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی می شوند اشاره کنیم.

1.عدم رسیدگی به فیلتر

در اغلب مواقع به سبب تمیز نبودن فیلتر نیز دستگاه دچار صدای بلندی می شود و به مرور افراد احساس می کنند که ولوم نیز در حال افزایش یافتن می باشد.
چه بسا هر چه فیلتر کثیف تر باشد مکش دستگاه جاروبرقی سخت تر می گردد.زمانی که جاروبرقی تلاش می کند گرد و غبار را از بین ببرد سبب بروز صدای زیادی می شود.

2.اشکال بر برد الکترونیکی

یک علت مهم کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی نیز خرابی برد الکترونیکی می باشد.
چه بسا برد الکترونیکی در اکثر دستگاه های جاروبرقی نیز وجود دارد و می تواند به کنترل کردن سرعت موتور، دریافت دستور از طریق کلیدهایی که روی بدنه قرار دارد، کم و زیاد بودن مکش دستگاه و..بپردازد.
یکی از نشانه های مهم خراب بودن برد الکترونیکی که علت صدای کم و زیاد شدن جاروبرقی می باشد نیز این است که با چرخاندن ولوم جاروبرقی می توان شاهد کاهش مکش دستگاه بود.
چه بسا در این زمان نیاز است که حتما با تعمیرکاران متخصص صحبت نموده و از خدمات تعمیراتی مرکز تعمیراتی مجرب بهره مند گشت.

3.اشکال بر موتور جاروبرقی

یکی از مشکلاتی که سبب صدای بلند یا کم دستگاه جاروبرقی می شود نیز خراب بودن موتور آن می باشد.
در این شرایط نیاز است که موتور دستگاه نیم سوز باشد و در صورتی که به اگر به این مسأله یعنی نیم سوز بودن موتور جاروبرقی اهمیت نداد ممکن است با مشکلات و خسارت بسیاری رو به رو گردید.

4.خرابی فن موتور

می دانیم که جاروبرقی دارای فن در قسمت موتور دستگاه می باشد.
در طی زمان نیز احتمال قرارگیری گرد و غبار بر روی فن دستگاه افزایش می یابد که در طی زمان این نیز سبب شکسته شدن آن می گردد.
لذا هنگامی که بخش خرطومی به همراه کوپل ها دچار پوسیدگی، سوراخ شدن و پارگی می شود نیز ولوم جاروبرقی دچار کم و زیاد شدن می شود که جهت اصلاح این مشکل نیاز به تعویض فن موتور دستگاه می باشد.
چنانچه مهم است تعویض فن در زمان مناسب انجام گیرد تا مشکلات شدیدتری ایجاد نگردد..کافیست با ژاو سرویس تماس حاصل نمود و از خدمات تعمیرات جاروبرقی در تهران بهره مند گشت.

5.گرفتگی لوله ها

یک علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی نیز انسداد لوله های دستگاه جاروبرقی می باشد.
عموما لوله ها زمانی دچار گرفتگی می شوند که اشیائی در خرطومی جاروبرقی بوش، پارس خزر یا فیلیپس گیر کرده باشند و به همین سبب دستگاه دچار سر و صدا می شود.
چه بسا زمانی که علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی گیر کردن شیء در خرطومی دستگاه باشد نیازی به نگرانی نبوده و کافیست شیء را از آن خارج نمود.

6.سوراخی در اتصالات جاروبرقی

دستگاه جاروبرقی دارای اتصالاتی است که مکش از برس آغاز و از خرطومی و تلسکوپی عبور می کند تا بتواند به سمت پاکت زباله که در داخل دستگاه قرار گرفته است برسد.
فرضا به هنگام پارگی، سوراخ شدن و پوسیدگی خرطومی نیز دستگاه سوت زده و سر و صدای آن سبب اذیت شدن افراد گردد.
یکی از نشانه های پارگی و سوراخ شدن اتصالات نیز خروج باد از قسمتی از دستگاه می باشد که نیاز است با مشاهده این مسأله در اسرع وقت با تعمیرکاران حرفه ای دستگاه جاروبرقی صحبت نمود.

7.تمیز نکردن فیلتر جاروبرقی

کثیفی فیلتر دستگاه می تواند سبب صدای زیاد جاروبرقی شود.
دستگاه های جاروبرقی با توجه به نوع برند خود دارای یک یا دو فیلتر هستند که بسیار مهم است به این نکته توجه نمود.چه بسا هر چه فیلتر دستگاه جاروبرقی کثیف تر باشد میزان مکش دستگاه سخت تر می گردد.
و اگر دستگاه تلاش کند که گرد و غبار را از بین ببرد نیز احتمال بروز صدای بلند از جاروبرقی افزایش می یابد.

8.لرزش بدنه جاروبرقی

زمانی که بخشی از بدنه دستگاه جاروبرقی شل شده یا دچار آسیب شده باشد نیز می توان شاهد تغییر صدای ولوم دستگاه بود.
چه بسا علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی فیلیپس، بوش یا پارس خزر و.. نیز می تواند خراب شدن قطعات داخلی یا شل شدن آن ها و یا قطعات خارجی دستگاه و نیز شکستگی برس باشد.
که در این زمان می توان برس جاروبرقی را تعویض نموده و دیگر با صدای زیاد دستگاه رو به رو نشد.

علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی

چگونه از کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی جلوگیری کنیم؟

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از تغییر ولوم دستگاه جاروبرقی نیز سرویس دهی دستگاه و بررسی تخصصی آن در بازه های زمانی معین توسط تعمیرکاران متخصص می باشد.
چرا که این دستگاه دارای قطعات متعددی می باشد و هر یک وظایف خود را دارند و نیاز است که به صورت منظم بررسی شوند تا از بروز مشکلات احتمالی بر دستگاه پیشگیری شود و احتمال بروز آن ها کاهش یابد..
فرضا به هنگام کم و زیاد شدن صدای دستگاه تعمیرکاران متخصص ابتدا به بررسی سلامت قطعاتی مثل برد الکترونیکی، پتانسیومتر، ترایاک، دیمر و دیود و..می پردازند.
و با بررسی تخصصی قطعات مربوطه نیز به علت یابی بروز مشکل پرداخته و مشکل را رفع می کنند.چه بسا افراد می تواند جهت بهره مندی از خدمات تعمیرات جاروبرقی نیز با ژاو سرویس تماس حاصل نمایند.

هزینه تعمیر جاروبرقی چقدر است؟

هزینه نهایی تعمیر این دستگاه با توجه به نوع خرابی و شدت آن متغیر است که توصیه می شود جهت کسب اطلاعات تخصصی تر با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل گردد.

مشاهده  آموزش تعمیرات یخچال سامسونگ

ژاو سرویس در چه مناطقی به ارائه خدمات می پردازد؟

افراد می توانند از هر نقطه از تهران از خدمات تعمیراتی ژاو سرویس بهره مند گردند. تنها کافیست با کارشناسان ژاو تماس حاصل نمود.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها