آموزش تعمیر مایکروویو

آموزش تعمیر مایکروویو

در عصر امروز مایکروویو تبدیل به وسیله ای شده است که در اکثر خانه ها دیده کمی شود و پخت غذا را آسان تر می کند. مایکروویو ها با برنامه هایی که در آن ها تعبیه شده است کارایی های فراوانی به شما می دهند.

از این رو بودن مایکروویو در هر خانه ای نیاز است زیرا در سریع ترین زمان ممکن غذا و مواد غذایی شما را طبخ می کند. البته تمامی لوازم های خانگی ممکن است به مرور زمان خراب شوند و یا قطعه ای از آن ها نیم سوز شود. از این رو اگر آموزش تعمیر مایکروویو را دیده باشید و اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید می توانید به راحتی مایکروویو خود را تعمیر کنید.

آموزش تعمیر مایکروویو به آسانی قابل یادگیری است به همین علت برای شما این مقاله را گردآوری کردیم تا به راحتی مایکروویو خود را تعمیر کنید.

 

مایکروویو چیست؟

مایکروویوها قادرند تا تشعشعات مغناطیسی را با استفاده از مگنترون ها به گرما تبدیل نماید و در ادامه باعث شود تا غذا را گرم کند. اجاق مایکروویو که به آن اجاق الکترونیکی نیز می گویند، وسیله ای است که غذا را با استفاده از امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا به نام مایکروویو طبخ می کند.

میدان های مغناطیسی که در این جعبه مایکروفر ها تولید می شوند سبب می شود تا دمای غذا بالا برود و به نوعی بپزد. امواج مایکروویو توسط آب، چربی‌ها، قندها و برخی مولکول‌های دیگر جذب می‌شوند که ارتعاشات ناشی از آن گرما تولید می‌کند.بنابراین گرم شدن در داخل غذا بدون گرم شدن هوای اطراف اتفاق می افتد.

استفاده از مایکروفر آسان است و کمترین زمان ممکن را می گیرد تا بخواهد غذایی را بپزد. از این رو بهتر است اگر مایکروویو در خانه خود دارید آموزش تعمیر مایکروویو را نیز ببینید تا در صورت نیاز به تعمیر، آن را تعمیر کنید.

 

 

آموزش تعمیر مایکروویو

تفاوت مایکروفر و مایکروویو در چیست؟

مایکروفر ها و مایکروویو ها تفاوت آنچنانی باهم نداشته و حتی کاربرد یکسانی دارند فقط در مایکروویو فقط چند نوع حرارت دهی نیز به آن اضافه شده مثل حرارت سه بعدی، کانوکشن و فن و گریل از پشت که مزایای چشمگیری هستند و به طبخ آسان تر شما کمک می کنند.

تفاوت مایکروفر و ماکروویو در این است که مایکروویو ها با انتشار دادن امواج کوتاه باعث می شوند غذا در مدت زمان کمتری گرم شود اما مایکروفر ها با ساطع کردن و داشتن المنت هایی غذا را به طور کامل مغز پخت و رد مدت زمان بیشتری می پزد.پس دانستیم که تفاوت عمده مایکروفر و مایکروویو در  نوع پخت و پز ان ها می باشد که مایکروفر از دما و گرما برای پخت استفاده می کند.

در مایکروویو ها علاوه بر داشتن المنت های گرمایی از اشعه های wave نیز استفاده شده است.. حال ممکن است در هر زمانی مایکروویو شما خراب شود و یا نیاز به تعویض قطعه آن داشته باشید پس بهتر است که از قبل آموزش تعمیر مایکروویو را دیده باشید تا به راحتی قطعه مورد نظر را عیب یابی کنید و تعویض کنید.

مشاهده  علت آب دادن کولر گازی

آموزش تعمیر مایکروویو ، مشکلات رایج مایکروویو:

لامپ مایکروویو کم نور شده است:

در بعضی از مواقع شاهد این هستیم که لامپ مایکروویو کم نور شده است و یا کلا روشن نمی شود. لامپ مایکروویو نقش مهمی را در مایکروویو ایفا می کند زیرا شما در زمان باز کردن درب مایکروویو و یا در هنگام پخت و کار کردن مایکروویو به راحتی می توانید تشخیص دهید که غذا پخته شده است یا خیر.

  • آموزش تعمیر لامپ مایکروویو: میتوانید لامپ مایکروویو را تعویض کنید . در صورتی که لامپ نزدیک خازنی قرار گرفته و شما دسترسی ندارید به آن می توانید با نمایندگی ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.
  • ممکن است مایکروویو شما در حالت قدرت کم باشد و در این زمان نور مایکروویو کم باشد. می توانید برای تست این مورد لیوان آبی را در مایکروویو قرار دهید و روی بیشترین قدرت تنظیم کنید، در صورتی که هنوز لامپ مایکروویو شما کم سو بود باید آن را تعویض نمایید. برای تعویض لامپ مایکروویو بهتر است آموزش تعمیر مایکروویو را دیده باشید.

مایکروویو گرم نمی کند:

اتفاقی که ممکن است برای شما پیش بیاید این سات که مایکروفر را روشن کنید اما شاهد کار نکردن آن باشید. مایکروویو دارای دیود تبدیل کننده برق AC به DC می باشند. در این زمان ولتاژ به بالاترین دمای خودش می رسد و مگنترون های موجود در مایکروویو را گرم می کند.

  1. یکی از علت هایی که مایکروویو ممکن است گرم نکند، عیوب مگنترون ها است که بهتر است برای تشخیص این عیب با مشاورین ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید تا در سریع ترین زمان عیوب مایکروویو شما را تشخیص دهند.
  2. ممکن است مشکل از دیود باشد و دیود مایکروویو سوخته باشد که ولتاژ بالا را به مگنترون ها نمی رساند.
  3. ممکن است قفل درب مایکروویو خراب شده باشد،در صورتی که خرابی از قفل باشد مایکروویو دیگر گرم نمی کند.

شما میتوانید برای عیب یابی این مشکلات آموزش تعمیر مایکروویو را ببینید تا در صورت نیاز دیود و یا مگنترون مایکروویو خود را تعویض نمایید.

بهتر است از یک تکنسین و یا تعمیرکار خبره در این زمینه کمک بگیرید. ژاو سرویس با داشتن تکنسین های خبره و آموزش دیده در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات مایکروویو شما را رفع می کنند.

 

 

آموزش تعمیر مایکروویو

صفحه گردان ماکروویو نمی چرخد:

ممکن است شاهد این باشید که زمانی که دکمه استارت مایکروویو را می زنید،مایکروویو نمی چرخد و صفحه چرخان آن تکان نمی خورد. زمانی که صفحه گردان در حرکت نباشد هیچ گرمایی تولید نمی شود و غذای شما گرم نمی شود که ممکن است علل های بسیاری داشته باشد از جمله:

  • ممکن است موتور مایکروویو شما آسیب دیده باشد و از کار افتاده باشد
  • اگر مشکل از موتور نباشد و مایکروفر شما دکمه و یا سوئیچی برای کنترل صفحه گردان دارد، ممکن است مشکل از آن باشد.
  • گاهی ممکن است خورده غذا هایی که در مایکروویو ریخته شده زیر صفحه گردان مایکروویو جمع شده باشد و باعث سفت شدن و حرکت نکردن صفحه شود.

حال برای حل این مشکلات در صورتی که آموزش تعمیر مایکروویو را دیده باشید می توانید به راحتی تعمیرات لازم را انجام دهید.

  • اگر موتور مایکروویو شما خراب شده باشد باید با تکنسین های متخصص ژاو سرویس تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کمک رسان شما باشند
  • موتور مایکروویو به راحتی تعمیر می شود اما اگر باز هم صفحه گردان نچرخید باید به سراغ کنترل پنل و یا کلید های مایکروویو بروید.
  • همچنین اگر صفحه چرخان از قسمتی که به موتور متصل میشود شکستگی دارد پیشنهاد میکنیم تعویض گردد، چون در حالت چرخش مانع ایجاد می کند.
مشاهده  پاک کننده قوی چربی هود

 

 

آموزش تعمیر مایکروویو

قفل درب مایکروویو خراب شده است:

مایکروفر ها برای شروع به گرم کردن و یا پختن غذا به صورتی طراحی شدند که باید درب آن به خوبی بسته و قفل شده باشد معمولا مایکروفر ها دارای 3 قفل هستند .اگر هر کدام از این قفل ها خراب باشند، ماکروویو دیگر کار نمی کند. برای این که خیلی ساده متوجه شویم که قفل خراب است، وقتی درب را میبندیم باز هم لامپ روشن می ماند.

ممکن است به مرور زمان این قفل ها فرسوده شده باشند و کارایی قبل را نداشته باشند. بهتر است آموزش تعمیر مایکروویو را دیده باشید تا به راحتی درب قفل را تعویض نمایید.

برای حل این مشکل باید:

  • قفل خراب را پیدا کرده و آن را تعویض نمایید.
  • البته در صورتی که قفل خراب باشد منجر به مشکلات الکتریکی نیز می شود که در این صورت باید با تکنسین های ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید تا مشکل را رفع کنند.

در این مقاله قصد داشتیم تا اموزش تعمیر مایکروویو را به صورت اولیه به شما آموزش دهیم تا در سریع ترین زمان ممکن شکلات مایکروویو خود را رفع نمایید. در صورتی که مایکروویو شما مشکلات تخصصی تری داشت می توانید با مشاورین ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید. آموزش تعمیر مایکروویو راهی آسان و بدون هزینه برای تعمیر مایکروویو می باشد.

ژاو سرویس:

ژاو سرویس با داشتن تکنسین های خبره در زمینه تعمیرات مایکروویو می توانند در کوتاه ترین زمان مشکلات مایکروویو شما را تشخیص دهند و رفع کنند.

ژاو سرویس  پس از تعمیر و یا تعویض قطعه مورد نظر به شما یک گارانتی نیم ساله ارائه می دهد تا در صورت مشکل قطعه و یا خرابی مجدد بدون نیاز به پرداخت هزینه، درب منزل شما مشکل را رفع نمایند.

شما می توانید با تماس با مشاورین ژاو سرویس به صورت رایگان مشاوره بگیرید و در صورت نیاز درخواست تکنسین کنید. لازم به ذکر است که تعمیرات مایکروویو در منزل شما صورت می گیرد و نیاز به جا به جایی لوازم نیست.

آیا تعمیر مایکروویو در خانه امکان پذیر است؟

بله در این مقاله راهکار هایی برای تعمیرات مایکروویو در خانه را برای شما قرار دادیم.

علت نیم سوز شدن لامپ مایکروویو چیست؟

ممکن است مایکروویو شما در حالت قدرت کم باشد و در این زمان نور مایکروویو کم باشد. اگر مایکروویو شما دارای تنظیمات نور است میتوانید آن را تغییر دهید

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها