نشانه های سوختن کولر گازی

آیا با نشانه های سوختن کولر گازی آشنایی دارید؟

زمانی که به فصل بهار و تابستان نزدیک می شویم، باید به فکر سرویس کردن کولر های آبی و گازی خود باشیم. از این رو بهتر است با نشانه های سوختن کولر گازی آشنا باشید تا درصورت مشاهده این نشانه ها، با تکنسین متخصص تماس بگیرید و عیب یابی انجام دهید.

سوختن کولر گازی علل مختلفی دارداز این رو بهتر است پیش از شناخت نشانه های کولر گازی، با اجزای کولز گازی اشنا شویم:

  • کمپرسور
  • فن
  • کندانسور
  • اوپراتور
  • گاز مبرد

در صورتی که هر کدام یک از این اجزا از کار بیفتند، کولر گازی شما کار نخواهد کرد. اکثر کولر های گازی دارای یک سمت داغ که در بیرون خانه شما نصب می شود و یک قسمت خنک کنننده که در خانه شما نصب می شود. طرف گرم معمولا از یک کمپرسور و خازن و فن تشکیل شده است.

طرف خنک کننده که در خانه شما قرار دارد از اوپراتور و فیلتر ها و فن تشکیل شده است.

نشانه های سوختن کولر گازی

حال می خواهیم بدانیم کولر گازی چگونه کار می کند؟

هوا در میان سیم پیچ اواپراتور به گردش در می آید، هوای در میان آن خنک میشود و با استفاده از یک سری دریچه هوا، به وسیله فن داخلی این هوای خنک را در سرتاسر خانه شما ارسال می کند. جالب است بدانید زمانی که از کولر گازی خود استفاده می کنید علاوه بر استفاده از هوای خنک، تصفیه هوا را نیز انجام می دهد. اگر هوای تصفیه نشده و گرم را دریافت کردید بدانید که یکی از نشانه های سوختن کولر گازی شما می باشد.

این عمل تصفیه با استفاده از فیلتر های موجود در قسمت خنک کننده کولر گازی صورت می گیرد که گرد و غبار موجود در هوا را میگیرد و هوایی پاک و تمیز به خانه شما می آورد.

فیلتر های کولر گازی هم به صورت یکبار مصرف و هم به صورت فیلتر های دائمی قرار گرفته اند. فیلتر های دائمی را میتوان به صورت دوره ای مورد شست و شو قرار دارد و فیلتر های یکبار مصرف پس از جذب گرد و غبار زیاد باید تعویض گردند.

هنگامی که فیلتر ها از گرد و غبار پر شوند،کارایی اولیه خود را برای شما ندارند و ممکن است هوای خنک را دریافت نکنید. پس به صورت دوره ای حتما فیلتر های اسپیلت خود را چک کنید.

کولر های گازی هم به صورت سرمایشی و هم به صورت گرمایشی کارایی دارند. حالت گرمایش و سرمایش اسپیلت ها مانند یکدیگر است.

در تابستان، در سیکل مشخص دستگاه گرمای خانه را جمع می کند و آن به بیرون هدایت می کند. اما در زمستان زمان استفاده از حالت گرمایی نوع چرخه تغییر میکند، این مرحله از طریق شیر برقی انجام میشود.به این شکل که مبرد گرم شده در عوض انتقال به سمت کندانسور و خنک شدن آن توسط فن، به سیستم داخلی اواپراتور جریان میابد.

در این حالت شبکه اواپراتور “داغ” و شبکه کندانسور “خنک” است. با به چرخش درآمدن فن داخلی و وجود اختلاف دما بین اواپراتور با محیط، فضای داخلی گرم میشود. در زمستان، اسپیلت مانند پمپ حرارتی گرما را از هوای بیرون استخراج می کند و آن را در داخل خانه گردش می کند.پمپ حرارتی در شرایطی که دمای بیرون از انجماد بالاتر باشد بهتر عمل می کند.

مشاهده  آموزش تعویض کیسه جاروبرقی بوش

حال بهتر است با نشانه های سوختن کولر گازی بیشتر آشنا شویم:

یکی از نشانه های سوختن کولر گازی شما،سوختن کمپرسور کولر گازی می باشد. در صورتی که تشخیص دهید کمپرسور شما سوخته است بهتر است با تکنسین مربوطه تماس حاصل فرمایید تا برای کمک رسانی به شما حاضر شوند. ژاو سرویس یکی از نمایندگی های کولر گازی می باشد که در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

نشانه های سوختن کولر گازی اعم از:

  1. روشن نشدن کولر گازی
  2. تولید کردن باد گرم
  3. پریدن مداوم فیوز هنگام روشن کردن اسپیلت
  4. و…

در این مقاله تمامی نشانه های سوختن کولر گازی را مورد بررسی قرار می دهیم و نکاتی که می توانید رعایت کنید تا از سوختن اسپیلت جلوگیری کنید را به شما یاد آوری می کنیم.

نشانه های سوختن کولر گازی

سوختن کمپرسور کولر گازی:

یکی از علل های روشن نشدن کولر گازی و نشانه های سوختن کولر گازی، سوختن کمپرسور کولر گازی می باشد. زمانی که کمپرسور به نحوه احسنت کار نکند، کارایی دستگاه پایین می آید و دستگاه به دذستی کار نمی کند. در صورت مشاهده کوچکترین علائم از نیم سوز شدن کمپرسور کولر گازی بهتر است آن را خاموش کنید و به عیب یابی بپردازید. کمپسور مانند قلب دستگاه عمل می کند و عمل نکردن درست این قطعه کل کارایی دستگاه را به خطر می اندازد.

کمپرسور با فشار، گاز را در لوله ها پخش میکند و در لوله های کندانسور، گاز با سرما به مایع تبدیل می شود و در نهایت از فیلتر درایر و لوله مویی عبور می کند تا به لوله های اواپراتور برسد و در نهایت از لوله های برگشت به کمپرسور می رسد و این فرایند تکرار میشود و سرما برای محیط شما ایجاد می شود.

زمانی که کمپرسور خراب شده باشد این عمل سرما و گرما به خوبی انجام نمی شود و کل دستگاه از کار می افتد. پس یکی از نشانه های سوختن کولر گازی، کار نکردن کمپرسور می باشد.

پریدن فیوز از نشانه های سوختن کولر گازی:

اگر در زمان روشن کردن کولر گازی فیوز شما به اصطلاح می پرد، یکی از نشانه های سوختن کولر گازی است.  لازم به ذکر است که به هیچ عنوان اقدام به روشن کردن کولر گاز نکنید، حتما علت پریدن فیوز را بررسی کنید تا از آتش سوزی و آسیب بیش از حد به کولر گازی جلوگیری کنید.

  • معمولا زمانی که تعدادی از لوازم پر مصرف خانه با یکدیگر کار می کنند، فیوز می پرد.
  • زمانی که سیم های خانه اتصالی به وجود بیاید، سیستم برق ها از کار می افتند و به اصطلاح فیوز می پرد تا بروز آتش سوزی جلوگیری کند.
  • پریدن فیوز یکی از نشانه های نیم سوز شدن و یا سوختن کمپرسور شما نیز به حساب می آید.
  • زمانی که کمپرسور در حالت نیم سوز باشد به برق و انرژی بیشتری نیاز دارد.
  • زمانی که به سراغ جعبه فیوز می روید، باید بدانید که داغ بودن بیش از حد فیوز اصلا نشانه خوبی نمی باشد. جهت جلوگیری از خطرات پیش رو و آتش سوزی بهتر است با متخصصین و تکنسین های ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید تا در سریع ترین زمان ممکن اقدام به رفع عیوب کولر گازی شما کنند.
مشاهده  چرا جاروبرقی مکش ندارد ؟

نشانه های سوختن کولر گازی

چگونه از سوختن کولر گازی جلوگیری کنیم؟

تمامی نکاتی که لازم است رعایت کنید تا نشانه های سوختن کولر گازی را مشاهده نکنید را به شما یادآور می شویم تا با رعایت کردن این نکات بتوانید چندین سال از کولر گازی خود استفاده کنید.

  • به هنگام تهیه کولرگازی حتما به متراژ، شرایط محیطی و فضای ساختمان توجه داشته باشید و براساس این فاکتورها دستگاه خود را خریداری نمایید.
  • تابلو برق اواپراتور کولر را با توجه به استانداردها و رعایت نکات لازم نصب نمایید.
  • به هیچ وجه سرویس کولرگازی خود را به صورت دوره ای فراموش نکنید.
  • سیم کشی کولر گازی را به درستی و با رعایت استانداردها انجام دهید.
  • به هنگام نصب کولر گازی توجه داشته باشید که محل نصب دستگاه دور از نور مستقیم آفتاب یا گرد و غبار فراوان باشد.
  • هنگام بروز هرگونه خرابی و مشاهده علائم آن، عیب یابی دستگاه را به یک مرکز تخصصی مانند ژاو سرویس بسپارید.

تکان خوردن یونیت بیرونی از نشانه های سوختن کولر گازی:

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان روشن کردن کولر گازی تکان ها و لرزش هایی از سمت قسمت بیرونی مشاهده کرده باشید. این مورد یکی از نشانه های سوختن کولر گازی می باشد و بهتر است با یکی از متخصصین خبره ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید تا از بروز مشکلات بیشتر پیشگیری کنید.

نشت رطوبت در اطراف یونیت بیرونی:

اگر پس از مدتی استفاده از کولر گازی خود، شاهد چاله آب بودید بهتر است موتور کولر گازی خود را چک نمایید تا از سوختن کمپرسور کولر گازی خود جلوگیری کنید. این مسئله نشان دهنده این است که موتور کولر گازی قادر به تخلیه آب موجود در خود نیست. اگر این مسئله را پیگیری نکنید ممکن است به مرور زمان به مشکلات بزرگتری از جمله: زنگ زدگی،کپک زدگی و یا سوختن موتور دچار شود.

 

نشانه های سوختن کولر گازی

کثیف بودن یونیت داخلی باعث سوختن کمپرسور کولر گازی:

کثیف بودن یونیت داخلی، کویل های کنداسور و مسدود بودن لوله های کولر گازی می تواند باعث سوختن موتور شود. زمانی که کویل های کنداسور و همچنین لوله های دستگاه جرم گرفته باشند موتور دستگاه قادر نخواهد بود که گرمای گاز را تخلیه کند و سبب افزایش فشار گاز می شود. به وجود آمدن این مشکل نه تنها مصرف انرژی را بالا می برد بلکه آمپر دستگاه را نیز افزایش داده و در آخر سوخته شدن موتور را به دنبال خواهد داشت.

تمیز نگه داشتن روغن کمپرسور:

روغن کمپرسور یکی از مواردی است که در هنگام سرویس قطعات کولر گازی لازم است سرویس و یا تعویض شود. روغن کمپرسور به روان شدن قطعات پیچیده در هم  کمک می کند. از این رو زمانی که روغن کمپرسور با گرد و غبار موجود در موتور مخلوط شود، دیگر کارایی اولیه را نداشته و دیگر خاصیت روان کنندگی را نخواهد داشت.

پس باید در زمان سرویس کولر گازی حتما روغن کمپرسور را تعویض کنید تا از زنگ زدگی و سوختن کمپرسور جلوگیری کنید.

ژاو سرویس:

نمایندگی ژاو سرویس با داشتن سال ها تجربه در زمینه رفع عیوب کولر گازی و انواع کولر ها، کمک رسان شما خواهند بود. ژاو سرویس قطعات تعویضی و خراب کولر گازی شمارا در منزل شما تعمیر و یا تعویض می کنند. لازم به ذکر است تمامی قطعات تعویضی و تعمیری در ژاو سرویس با بالاترین کیفیت انجام می شود.

مشاهده  علت جرقه زدن جاروبرقی

ژاو سرویس پس از تعمیر و تعویض قطعات ، به شما یک گارانتی 6 ماهه ارائه می دهد تا در صورت خرابی دوباره قطعه بدون نیاز به هزینه دوباره قطعه شمارا تعمیر و تعویض می کنند.

ژاو سرویس بهترین و منصفانه ترین قیمت را به شما ارائه می دهد. نمایندگی ژاو سرویس در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود و در کوتاه ترین زمان در منزل شما مشکلات لوازم شما را رفع می کنند. میتوانید تعمیرات کولر گازی خود را به ژاو سرویس بسپارید.

 

چگونه از سوختن کولر گازی جلو گیری کنیم؟

اگر در زمان مناسب سرویس های کولر گازی را انجام دهید میتوانید از سوختن کولر گازی جلوگیری کنید. مواردی تکمیلی در مقاله گفته شده است

آیا پریدن فیوز برق یکی از نشانه های سوختن کولر گازی است؟

بله یکی از نشانه های سوختن و یا نیم سوز شدن موتور کولر گازی پریدن فیوز برق است

نشانه های سوختن کولر گازی چیست؟

روشن نشدن کولر گازی
خنک نکردن هوا
پریدن فیوز برق

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها