صدای جرقه در مایکروویو

علل صدای جرقه در مایکروویو چیست؟

یکی از مشکلاتی که برای دستگاه مایکروویو وجود دارد صدای جرقه در مایکروویو می‌باشد جرقه زدن در مایکروویو نیز با صدای بسیاری همراه است که نابه هنجار است..
باید بیان داریم که صدای جرقه در مایکروویو امری شایعه بوده و در اکثر دستگاه‌های ماکروویو ایجاد میگردد ولیکن وجود این صدا نشان‌دهنده خرابی کامل این دستگاه و یا کیفیت پایین آن نیست.
نکته مهمی که به هنگام بروز صدای جرقه در این دستگاه نیاز است به آن توجه داشت این است که بلافاصله پس از مشاهده صدای جرقه در مایکروویو سریعاً آن را خاموش نموده و از خدمات تعمیراتی مراکزی معتبر بهره‌مند شد در ادامه نیز قصد داریم به علل بروز این صدا در دستگاه مایکروویو اشاره کنیم..

صدای جرقه در مایکروویو

مهمترین علل صدای جرقه در مایکروویو

در این بخش قصد داریم به این سوال که چرا دستگاه مایکروویو دوار جرقه می‌شود اشاره کنیم..

1.کثیفی سیستم داخلی دستگاه

زمانی که بخشی از مواد غذایی یا حتی روغن پخش شده در درون ماکروویو همچنان بر روی سیستم باقی بماند و بلافاصله پس از ریختن در داخل دستگاه پاک نشوند نیز میتوان به مرور شاهد صدای جرقه در دستگاه شد چرا که این چربی ها سبب اختلال بر گردش اشعه در درون دستگاه مایکروفر میگردد به همین سبب نیاز است که با اسکاج و بهره‌گیری از مواد شوینده‌ای که مناسب باشد نیز به تمیز کردن این چربی ها و باقی مانده مواد غذایی پرداخت.

2.خراب بودن لامپ اشعه

مگنت روند یا لامپ اشعه نیز وظیفه دارد که اشعه‌ مورد نیاز را به سمت مواد غذایی بگیرد تا به سبب این اشعه و حرارت موجود فضای دستگاه به خوبی گرم شده و غذا به طور کامل گرم گردد..
بنابراین یکی از علل صدای جرقه در مایکروویو ایجاد خلل و آسیب بر لامپ اشعه دستگاه میباشد مهم است که تعمیرکاران متخصص در اسرع وقت به بررسی این مشکل بپردازند چرا که در صورت نیاز این قطعه یا تعمیر یا تعویض میگردد.

3.ایجاد سوراخ‌های میکرونی

اغلب مواقع نیز بر روی بدنه‌ی دستگاه مایکروفر سوراخ‌های میکرونی ایجاد میگردد که به سبب این سوراخ‌ها اشعه داخل دستگاه نیز خارج میشود و به سبب این خروج اشعه با دیگر قطعات دستگاه برخورد میکند در نتیجه این نشت اشعه نیز صدای جرقه در مایکروویو قابل مشاهده می‌گردد چه بسا در این هنگام نیاز است که حتما با تعمیرکار متخصص تماس حاصل نمود
یکی از بهترین نمایندگان خدمات تعمیراتی نیز ژاو سرویس می‌باشد افراد میتوانند از سرتاسر تهران از خدمات تعمیراتی ژاو سرویس بهره‌مند گردند تنها کافیست با شماره‌های درج شده در صفحه سایت تماس حاصل فرمایید.

4.قطعه فلزی در دستگاه

یکی از مهمترین بروز صدای جرقه در مایکروویو نیز وجود قطعه‌ای فلزی در دستگاه میباشد این قطعه به سبب آنکه به شکل براده قطعات فلزی یا ظرفی میباشد برای مایکروویو مناسب نیست..
به همین سبب اگر استیل های خاص یا قطعات آهنی را درون دستگاه مایکروویو قرار دهید صدای جرقه نیز از دستگاه ایجاد میگردد..
از آنجا که برخی از اسکاچ سیمی برای تمیز کردن دستگاه استفاده می کنند که این نیز می تواند به دستگاه آسیب برساند؛ در برخی مواقع ممکن است قطعه سیم در داخل دستگاه مایکروویو باقی بماند که به سبب چسبیدن این قطعه سیمی نیز جرقه در دستگاه مایکروویو حاصل میگردد.
تأکید میکنیم که از قرار دادن فویل به هنگام داغ کردن آن در دستگاه مایکروویو خودداری شود چرا که وجود فویل برروی غذا سبب ایجاد جرقه می‌شود
به طور کل توصیه میگردد پیش از فعال کردن دستگاه مایکروویو حتما چک کنید که قطعه‌ی فلزی درون دستگاه وجود نداشته باشد

5.بروز اشکال بر فن گردش هوا

میدانیم که وجود فن گردش هوا سبب میگردد اشعه دستگاه گرمای خود را به خوبی چرخش دهد به طور کل وجود فن گردش هوا سبب میگردد گرما به تمام نقاط داخلی مایکروفر منتقل گردد و این گرما در تمامی نقاط به یک اندازه بوده تا غذا به خوبی و به طور کامل گرم شود و در صورتی که این قطعه دچار آسیب و اشکال شود گرمای اشعه به جای پخش شدن در نقاط مختلف نیز تنها در یک جهت بوده و به سبب جذب این اشعه در یک بخش جرقه نیز ایجاد میگردد..
بنابراین یکی دیگر از علت های جرقه در مایکروفر خرابی فن گردش هوا است که نیاز میباشد حتما توسط تعمیرکاران متخصص و مجرب تعمیر و بررسی شود گاهی اوقات لازم است که این قطعه تعویض گردد تا عملکرد دستگاه مایکروفر مجدداً اصلاح شود..

6.سوختن دیود دستگاه

دیود ماکروفر سبب میگردد که غذا به اند ازه کافی گرم شود در صورت سوختگی این قطعه نیز شاهد بروز صدای جرقه در مایکروفر خواهید بود بررسی این قطعه با استفاده از مولتی متر انجام می‌گیرد ولیکن خطر برق گرفتگی نیز بسیار زیاد بوده و نیاز است که تعمیر دستگاه توسط متخصص مجرب و حرفه‌ای انجام گیرد طبقه فلزی مایکروفر دچار فرسودگی شده است..
اگر دقت کرده باشید برخی از دستگاه‌های ماکروویو نیز دارای قفسه ای فلزی هستند که به وسیله‌ی آنها میتوان ظرف غذا را در دستگاه بالا و پایین برد..
درصورتی که بخشی از این قطعه دچار زنگ زدگی شود یا بسوزد و یا به طور کل این قطعه خراب شود نیز با روشن شدن دستگاه مایکروفر جرقه ای در داخل دستگاه مایکروفر ایجاد میشود به همین سبب نیاز است که پایه‌ی فلزی دستگاه تعویض شود تا این مشکل به خوبی رفع گردد.

7.اشکال بر المنت دستگاه

اگر صدای جرقه از سقف دستگاه باشد نیز میتوان حدس زد که علت اصلی صدای جرقه در مایکروفر به سبب اشکال بر المنت ها میباشد جالب توجه است که در سولاردام نیز در زیر سینی المنت قرار دارد که می‌تواند از علل بروز جرقه باشد مهم است که المنت ها را تمیز نموده و آن را به مدت ۵ دقیقه در حالت گریل قرار داده و زمانی که میزان کثیفی زیاد باشد نیز ممکن است دود کند..
در صورتی که پس از این امر همچنان از دستگاه صدای جرقه می‌آید توصیه میکنیم که حتما با متخصصین مربوطه صحبت نمود.

8.خرابی سینی گردان

در برخی دستگاه‌های ماکروویو نیز به سبب تیزی سینی گردان و یا حتی کثیفی نیز ممکن است جرقه در دستگاه ایجاد گردد روشن کردن دستگاه بدون قرار دادن مواد غذایی ممکن است برخی افراد بدون قرار دادن مواد غذایی در دستگاه مایکروویو را روشن کنند که این نیز بسیار میتواند خطرناک باشد چرا که اشعه دستگاه میتواند بر نقطه‌ای از مایکروویو جذب شده و انرژی خود را به صورت جرقه تخلیه نماید.
چه بسا به رایج ترین علل بروز صدای جرقه در مایکروفر اشاره نمودیم مهم است که جهت بررسی این مسئله حتما از تعمیرکاران متخصص کمک گرفت که می‌توان با ژاو سرویس تماس حاصل نمود..

صدای جرقه در مایکروویو

مهمترین نکات جلوگیری از جرقه زدن مایکروویو

1.تمیز کردن دستگاه به طور مکرر

توصیه میگردد پس از هر استفاده از دستگاه مایکروفر نیز آن را تمیز کنید ، پس از هربار استفاده دستگاه را از برق بکشید ،.(عدم بهره گیری از اسکاچ فلزی سیمی و ضخیم)
پس از خنک شدن دستگاه عمل تمیز کردن را به طور مرتب انجام دهید ، درصورتی که در دستگاه لکی وجود داشت میتوانید از محلول آب صابون استفاده کنید..
مهم است که علاوه بر درون دستگاه حتما بیرون دستگاه را هم تمیز کنید و از قرار گرفتن گرد و غبار بر روی دستگاه خودداری کنید

2.کسب اطمینان از بسته بودن درب دستگاه

به هنگام استفاده از مایکروفر حتما به بسته شدن درب دستگاه توجه کنید
به هیچ عنوان درب دستگاه را به محکمی نبسته و یا آن را به هنگام کار باز نکنید چرا که این مسئله سبب خراب شدن میکروسویئچ و افت کارکرد و کارایی دستگاه میگردد از دستگاه مایکروفر خالی استفاده نکنید همانطور که بیان نمودیم اگر دستگاه مایکروفر بدون وجود مواد غذایی شروع به کار کند نیز ممکن است دستگاه به طور جدی آسیب ببیند که یکی از آنها بروز صدای جرقه در مایکروویو می‌باشد.

3.استفاده از محافظ برق

محافظ برق نیز میتواند از دستگاه مایکروویو در برابر نوسانات برقی محافظت نماید مهم است که در بازه‌های زمانی مختلف سلامت سیم ها را بررسی کنید
به هنگام عدم استفاده از دستگاه خوب است که آن را از برق بکشید بهره گیری از ظروف مخصوص

4.بهره گیری از ظروف مخصوص

توصیه میکنیم از ظروف غیر مخصوص برای دستگاه مایکروویو استفاده نکنید چرا که این مسئله میتواند سبب آتش سوزی و یا انفجار گردد بنابراین از قرار دادن ظروف فلزی و یا حتی ظروف پلاستیکی با دسته فلزی درون مایکروفر به طور جد خودداری کنید میتوان از ظروف سیلیکونی یا شیشه‌ای و ظروف پلاستیکی مخصوص نیز برای دستگاه مایکروویو استفاده نمود از ظروفی که دارای رنگ نقره ای و طلایی هستند در درون مایکروفر استفاده نکنید
و..که توصیه می گردد جهت کسب اطلاعات تخصصی تر با ژاو سرویس تماس حاصل گردد.
می توان جهت عیب یابی مایکروویو با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

میزان هزینه تعمیر ماکروفر چقدر است؟

هزینه تعمیرات مایکروویو با توجه به نوع خرابی و قطعه آسیب دیده تعیین می شود که نیاز است جهت کسب اطلاعات تخصصی با ژاو سرویس تماس حاصل نمود.

مشاهده  سرویس اجاق گاز

چگونه از کیفیت خدمات تعمیر اطمینان یابیم؟

ژاو سرویس با ارائه گارانتی 180 روزه به تضمین کیفیت خدمات تعمیراتی لوازم خانگی از جمله مایکروویو می پردازد.

خدمات تعمیر ژاو سرویس در چه مناطقی است؟

افراد از سر تا سر تهران می توانند جهت بهره مندی از خدمات تعمیر ژاو با شماره های درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها