کارایی سولاردام ال جی

کارایی سولاردام ال جی چیست؟

انواع مختلفی از وسایل برای گرم کردن مواد غذایی تولید شده است که یکی از این موارد سولاردام می باشد. در واقع سولاردام محصول انحصاری کمپانی ال جی می باشد. این وسیله با امواج مایکروفر و گرمایش باعث ایجاد حرارت بالا و در نتیجه پختن و گرم شدن غذا می شود. مزیت اصلی سولاردام نسبت به دیگر وسیله های گرمایشی، تسریع در روند گرم شدن غذاست بدین معنی که این وسیله مواد غذایی را زودتر از دیگر وسایل گرم می کند.

یکی از کارایی سولاردام ال جی نسبت به دیگر سولاردام ها، وجود زغال در المنت و هیتر آن می باشد. بدین صورت که رشته های زغالی در المنت آن قرار داده شده که باعث می شود مواد مفید درون غذا و ویتامین ها از بین نرفته بلکه چربی و مواد مضر در غذا را کاهش می دهد. این نوع زا سولاردام دارای یک هیتر در کف دستگاه می باشد که سبب می شود غذا هم از بالا و هم از پایین برشته شود و فرآیند پخت و پز را سریع تر می کند.

کارایی سولاردام ال جی

تفاوت کارایی سولاردام ال جی و مایکروویو در چیست؟

در واقع سولاردام نسخه پیشرفته مایکروفر و مایکروویو می باشد. اصلی ترین وجه تمایز بین این دو وسیله وجود المنت نوری است که در سولاردام به کار رفته است. در سولاردام شما می توانید هم از رو و هم از زیر، غذا را گرم و بپزید اما در مایکروویو تنها از سمت بالا به غذا گرمایش داده می شود.

محفظه و قسمت درونی سولاردام به شکل استوانه ساخته شده است اما در مایکروویو ها و مایکروفر ها به صورت مربعی و 4 گوش قرار داده شده است.

دیگر وجه تمایز و کارایی سولاردام ال جی در جنس سینی و دکمه های آن است. در سولاردام ال جی از سینی فلزی و سرامیکی برای پخت و پز استفاده می شود اما سینی موجود در مایکروویو از جنس پیرکس باید باشد. استفاده از ظروف فلزی در سولاردام هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند اما در مایکروفر ها و مایکروویو ها نمی توان از سینی و ظروف فلزی استفاده نمود.

دکمه های سولاردام ال جی در بالای آن قرار دارد و باید درب آن را از بالا باز نمود اما در مایکروویو ها دکمه ها در سمت چپ قرار دارند و درب آن به صورت عادی باز می شود.

از دیگر تفاوتهای سولاردام و مایکروویو می توان به کامل تر بودن برنامه ریزی در سولاردام اشاره نمود. در سولاردام ها انواع برنامه غذایی برای پخت انواع مواد وجود دارد. در سولاردام ها نیاز به تنظیم درجه حرارت و تنظیم دما نیست. اما در مایکروویو ها باید این موارد را تنظیم نمود و برای پخت یک سری از موارد باید درجه خاصی را قرار داد.

 

مهمترین کارایی سولاردام ال جی چیست؟

مهمترین کارایی سولاردام ال جی در طبخ غذاست در واقع با استفاده از سولاردام برای پخت و پز، آب غذا تبخیر نشده و دیگر ویتامین های مفید غذا از بین نمی روند. شما می توانید یک مرغ کامل را در سولاردام بریان کنید باید بدانید که آب موجود در مرغ هیچ گاه تبخیر نمی شود و تمامی قسمت های مرغ چه از بالا چه از پایین کاملا پخته می شود.

مشاهده  تعمیرات جاروبرقی میله

یکی دیگر از کارایی سولاردام ال جی در تسریع فرایند پخت و پز می باشد. در واقع شما می توانید غذا را با 4 برابر سرعت عاید اجاق گاز گرم و بپزید.

مزایای مدور بودن کوره سولاردام:

در واقع یکی دیگر از کارایی سولاردام ال جی و مزیت ان نسبت به مایکروفر ها مدور بودن آن است. بدین صورت که در سولاردام به علت مدور بودن، امواج بیش از حد به غذا برخورد نمی کند و باعث خشک شدن غذا نمی شود. تمیز کردن این نوع زا کوره نسبت به مایکروویو آسان تر است. همچنین شما فضای بیشتری برای استفاده و گرم کردن غذا خواهید داشت.

در صورتی که سولاردام ال جی شما خراب شد می توانید با مشاورین ژاو سرویس برای تعمیرات سولاردام تماس حاصل کنید.

 

کارایی سولاردام ال جی
شکل ظاهری سولاردام به شکل زیر است:
  • کلیدها در قسمت بالا قرار دارد و درب از بالا باز می‌شود.
  • سینی دستگاه فلزی و دارای شفت سرامیکی می‌باشد.
  • عایق میکا و لامپ در سقف قرار داده شده است.
  • دارای هیتر از کف می‌باشد .
ظاهر دستگاه مایکروویو به جزئیات زیر میباشد:
  • کلیدها در قسمت راست و درب از راست باز می‌شود.
  • سینی دستگاه پیرکس و دارای شفت پلاستیکی می‌باشد.
  • عایق میکا و لامپ در دیواره سمت راست قرار دارد.
شکل سولار کانوکشن به شرح زیر است:
  • کلیدها در سمت راست قرار دارد و درب از بالا باز می‌شود.
  • سینی دستگاه پیرکس و دارای شفت پلاستیکی می‌باشد.
  • عایق میکا و لامپ در دیواره سمت راست قرار دارد.

 

چرا سینی سولاردام نمی‌ چرخد؟

  • سینی سولاردام ممکن است در صورت بروز هر یک از موارد زیر نچرخد:
  • شکستن محل اتصال نگهدارنده سینی یا شفت دستگاه
  • عملکرد نادرست چرخ‌های صفحه گرداننده
  • معیوب شدن موتور گرداننده
  • قطع شدن یا اتصال سیم‌ها در مسیر برق از موتور گردان تا برد الکتریکی

چرا سولاردام جرقه می‌ زند؟

  • جرقه زدن سولاردام دلایل زیادی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • استفاده از ظروف فلزی در مایکروفر
  • استفاده از ظرف براق درون ماکروفر
  • خرابی مگنترون
  • سوختگی فیلتر اشعه
  • توجه کنید که جرقه زدن دستگاه بسیار خطرناک است و بهتر است از تکنسین متخصص برای برطرف کردن آن کمک بگیرید.

 

نکات مهم برای نصب استاندارد و کارایی سولاردام ال جی :

یک سری از نکات برای نصب صحیح و استفاده درست و کارایی سولاردام ال جی  و مایکروویو ها وجود دارد . در واقع هنگام قرار دادن این نوع از دستگاه ها در کنار دیوار باید، کناره‌ها 15، از پشت 10 و از سقف 30 سانتی متر فاصله داشته باشد. دقت کنید که دیگر وسایل گرم کننده در کنار این دستگاه قرار ندهید و برای برق این دستگاه ها حتما از پریز جداگانه استفاده کنید و برای محافظت بیشتر می توانید از محافظ برق استفاده نمایید.

کارایی سولاردام ال جی

وجود کانوکشن در کارایی سولاردام ال جی :

همانطور که در قسمت های گذشته بیان کردیم در واقع سولاردام باعث پخت بهتر و همه طرفه غذا می شود و از طرف دیگر پخت غذا را سریع تر می کند. وجود کانوکشن در سولاردام سبب می شود تا زمان پخت غذا 4 برابر سریع تر شده و در مدت زمان کمتری غذا به شما تحویل داده شود. در مایکروفر ها و مایکروویو ها چنین مزیتی را مشاهده نمی کنیم.

مشاهده  تعمیرات سیستم های تهویه VRF

در واقع شما می توانید از سولاردام ال جی برای یخ زدایی و پخت یک غذای کامل استفاده کنید که غذا را 4 برابر زودتر به شما تحویل دهد.

پخت ترکیبی در کارایی سولاردام ال جی :

در واقع پخت ترکیبی به استفاده همزمان المنت و اشعه ها در سولاردام گفته می شود. شما می توانید برنامه ریزی برای غذای خود را انجام دهید و در مدت زمان بسیار کمتری غذای خود را تحویل بگیرید. شما می توانید به علت داشتن انواع برنامه ها ، انواع غذا ها را در سولاردام طبخ و یا گرم کنید.

برخی از ایرادات سولاردام ال جی :

  1. جاگیر بودن دستگاه
  2. قیمت بالا
  3. آسیب به قسمت خازن در هنگام پخت
  4. سنگین بودن دستگاه
  5. بالا بودن قیمت تعمیرات
  6. مشکلات مربوط به آی سی برد

 

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها