تعمیر جرقه زدن موتور جاروبرقی

تعمیر جرقه زدن موتور جاروبرقی

جرقه زدن جاروبرقی می تواند یکی از مهم ترین مشکلاتی باشد که برای دستگاه شما به وجود می آید و خوب است بدانید که این ایراد مهم می باشد باید حتما بر طرف گردد تا جاروبرقی شما دچار آسیب نشود و یا کاملا نسوزد. از این رو ما در این مطلب می خواهیم برای شما که با این مشکل رو به رو می باشید در این مطلب در خصوص تعمیر جرقه زدن موتور جاروبرقی اطلاعات مورد نیازتان را در اختیارتان قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

علت جرقه زدن موتور جاروبرقی

اگر بخواهیم به درستی به تعمیر جرقه زدن موتور جاروبرقی بپردازیم ابتدا باید علت خراب بودن این دستگاه را برسی کنیم که علت این مشکل می تواند از ایرادات زیر نشئت می گیرد :

  1. ایراد در موتور : گاهی در موتور مشکلاتی به وجود آمده است که باعث می شود در زمان کار با جاروبرقی دما و فشار روی موتور بالا برود که در نهایت موجب جرقه زدن موتور می گردد.
  2. خراب شدن فن دستگاه : اگر فن دستگاه خراب گردد فشار و دما دستگاه به شدت بالا می رود و دمای دستگاه کم نمی شود و از این رو جرقه زدن در موتور صورت میگیرد.
  3. خراب شدن اتصالات جاروبرقی : جاروبرقی یک مدار برقی دارد که کوچک ترین خرابی و اتصالی در این دستگاه و همچنین موتور می تواند به جرقه زدن موتور جاروبرقی منجر گردد.
  4. کلکتور جاروبرقی : یکی دیگر از علت های این مشکل که باید در رفع جرقه زدن جاوربرقی مورد برسی قرار بگیرد کلکتور می باشد که معمولا با صدا های غیر عادی همراه می باشد.
  5. بلبرینگ جاروبرقی : در آخر باید خرابی این قطعه که به ندرت دچار مشکل می شود نیز برسی شود تا علت این مشکل کاملا برسی گردد.
  6. ایراد در استاتور : این قطعه یک مدار مغناطیسی برای چرخش موتور ایجاد می کند که در نهایت باعث می شود خرابی آن موجب جرقه زدن در این قطعه گردد.

خوب است بدانید که اگر علت جرقه زدن جاروبرقی را به طور دقیق نمی دانید بهتر است از طریق خدمات عیب یابی جاروبرقی به کسب اطلاعات در این خصوص بپردازید تا تعمیر جرقه زدن موتور جاروبرقی به درستی صورت بگیرد. بدین منظور می توانید از لینک زیر کمک بگیرید : تعمیرات جاروبرقی

تعمیر جرقه زدن موتور جاروبرقی

چگونه به تعمیر جرقه زدن موتور جاروبرقی بپردازیم ؟

ما در این قسمت از این مطلب راه هایی که می توانید به کمک آن این ایراد را بر طرف کنید را ذکر می کنیم. در نظر داشته باشید که برخی از این راهکار ها باید به دست تعمیر کار حرفه ای صورت بگیرد. پس اگر تعمیرات آن به تخصص نیاز دارد از انجام آن جلوگیری کنید چون می تواند مشکلات جدی و مهمی را برای دستگاه و حتی سیستم برق شما به وجود بیاورد :

  1. تمیز کردن موتور جاروبرقی : ابتدا باید بدانید که کثیفی در جاربرقی می تواند باعث مشکل در اتصالات و همچنین فشار به موتور جاروبرقی شود که در نهایت باعث جرقه زدن دستگاه می گردد.
  2. تعویض فیلتر ها و کیسه : شما می توانید برای رفع جرقه زدن موتور حاروبرقی فیلتر ها و کیسه ها را نیز عوض کنید چرا که پر بودن و یا کثیف بودن آن ها در نهایت موجب بالا رفتن دما و جرقه زدن موتور می گردد.
  3. تعمیر فن : فن به عنوان مهم ترین قطعه برای حفاظت از جاروبرقی باید برسی گردد چرا که خرابی آن در نهایت موجب سوختگی موتور می شود.
  4. تعویض بلبرینگ ها : اگر تشخیص داده شود که علت جرقه زدن موتور جاروبرقی این مورد می باشد می توانید در صورت غیر قابل تعمیر بودن آن به تعویض آن بپردازید.
  5. تعمیر کلکتور یا تعویض آن : کلکتور جاروبرقی می تواند به علت ایراد در ذغال ، تمام شدن و … دچار ایراد شود که باید این قطعه به طور کامل برسی شود تا بتوان به درستی آن را تعمیر کرد.
  6. تعمیر یا تعویض استاتور : اگر این قطعه دچار ایراد شده است باید تعویض گردد که بسته به مدل و … از هزینه مختلفی برخوردار می باشد.
  7. برسی اتصالات : در آخر نوسان ، برق رسانی ، جریان و ورودی ها و خروجی های اتصالات باید کاملا مورد برسی قرار بگیرد چرا که اگر ایرادی در آن باشد احتمال سوختگی این دستگاه وجود دارد.
مشاهده  نمایندگی تعمیرات اجاق گاز آریستون

فراموش نکنید پیش از برسی هر کدام از این موارد ابتدا باید مطمئن باشید که برق دستگاه شما قطع است در غیر این صورت امکان وارد شدن خسارت و آسیب به شما وجود دارد.

برای تعمیر جرقه زدن موتور جاروبرقی با کجا تماس بگیریم ؟

همانطور که مشاهده کردید برخی از روش های رفع جرقه زدن موتور جاروبرقی کاملا تخصصی می باشد که نمی توانیم در خانه آن را تعمیر کنیم. از این رو به یک مرکز تخصصی نیاز داریم تا در این زمان به تعمیرات جاروبرقی بپردازد. مرکز ژاو با تعمیر تخصصی در خانه در هر کجای تهران که باشید این امکان را برای شما میسر کرده است تا به طور فوری در خانه به تعمیر انواع لوازم خانگی خود بپردازید. کافیست با ما تماس بگیرید یا از طریق این صفحه درخواست تعمیرات خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشاناسان ما باشید.

تعمیر جرقه زدن موتور جاروبرقی چقدر طول می کشد ؟

اگر متخصص بودن تعمیر کاران خود مطمئن باشید یا تجهیزات تخصصی تعمیرات را در اختیار داشته باشید شما می توانید نهایتا طی یک روز به تعمیر این دستگاه بپردازید. همچنین خوب است بدانید که تعمیرات در مرکز ژاو می تواند طی یک روز صورت بگیرد پس از خرابی این دستگاه نگران نباشید و همین حالا برای رفع جرقه زدن موتور جاروبرقی با ما تماس بگیرید و به سادگی به تعمیرات انواع لوازم خانگی خوب بپردازید.

تعمیر جرقه زدن موتور جاروبرقی

سخن آخر در خصوص تعمیر جرقه زدن موتور جاروبرقی

ما در این مطلب سعی کردیم تا در خصوص تعمیرات جاروبرقی و رفع جرقه زدن موتور جاروبرقی اطلاعات مورد نیاز شمارا در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید و هم اکنون به سادگی ایراد دستگاه خود را برطرف سازید.

فراموش نکنید که عدم  تعمیر جرقه زدن موتور جاروبرقی می تواند موجب سوختگی خود دستگاه گردد پس با دقت به تعمیرات این دستگاه بپردازید.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها