علت نچرخیدن سینی سولاردام

چگونه علت نچرخیدن سینی سولاردام را بفهمیم؟

سینی گردان در سولاردام ها باعث پخت بهتر و گرم شدن یک دست غذا ها می شود. شاید تاکنون برای شما هم پیش آمده باشد که غذایتان سوخته باشد و یا قسمتی از غذا گرم نشده باشد. در این صورت متوجه می شوید که سینی گردان سولاردام شما نمی چرخد.در این حالت باید علت نچرخیدن سینی سولاردام را متوجه شوید.

اغلب ممکن است سینی سولاردام به علل های مختلف نچرخد از جمله:

علت نچرخیدن سینی سولاردام : قرار نگرفتن سینی بر روی کوپلینگ:

در صورتی که دیدید سولاردام خود را روشن کردید اما سینی آن نمی چرخد در مرحله اول باید نحوه قرار گرفتن سینی سولاردام بر روی کوپلینگ را چک نمایید. در صورتی که سینی سولاردام به خوبی بر روی سه گوشه سینی زیرین قرار نگرفته باشد، سینی سولاردام قادر به چرخ نخواهد بود. در صورتی که سینی سولاردام به خوبی حرکت نکند باعث می شود تا غذا گرم نشود و یا قسمتی از آن بسوزد.

اگر علت نچرخیدن سینی سولاردام، کوپلینگ آن نبود باید به سراغ موارد دیگر بروید.

علت نچرخیدن سینی سولاردام

علت نچرخیدن سینی سولاردام سامسونگ، خرابی شفت:

همانطور که گفتیم سینی سولاردام بر روی قسمتی به نام کوپلینگ قرار می گیرد تا به خوبی بچرخد.  نحوه کار کوپلینگ به این صورت است که این قطعه پلاستیکی بر روی شفت موتور دستگاه قرار می‌گیرد و به آن متصل شده است. در صورتی که شفت موتور بچرخد، کوپلینگ هم شروع به چرخش می‌کند و چرخیدن این قطعه باعث چرخش سینی سولاردام می‌شود.

بعضی از کوپلینگ ها از جنس پلاستیک و دیگری از جنس سرامیک می باشند. لذا گاهی اوقات ممکن است این قطعه دچار شکستگی شود و موتور دستگاه نتواند به‌درستی بچرخد و نیروی لازم برای چرخاندن سینی سولاردام را منتقل کند؛ در نتیجه سینی ثابت مانده و با روشن شدن سولاردام، نمی‌تواند بچرخد؛ بنابراین خراب شدن کوپلینگ دستگاه می‌تواند یک علت نچرخیدن سینی سولاردام  محسوب شود.

علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی، خراب شدن چرخ :

صفحه گردان سولاردام ها باید از جنسی ساخته شود که به مرور زمان با قرار گرفتن در معرض هوای گرم و داغ خراب نشوند. جنس سینی سولاردام از چدن می باشد. در صورتی که یان چرخ ها خراب شوند و یا مواد غذایی در کنار آن گیر کند، شاهد یکی از علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی خواهیم بود. در صورتی که سینی سولاردام به خوبی بر روی این صفحه قرار نگرفته باشد سبب می شود تا غذا به خوبی گرم نشود و یا حتی قسمتی از آن بسوزد.

در این صورت باید به فکر تعویض چرخ های سینی سولاردام خود باشید و باید تعمیر این قسمت را به دست یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید. ژاو سرویس تعمیرکاران حرفه ای در زمینه سولاردام به شما ارائه می کند.

علت نچرخیدن سینی سولاردام، خرابی موتور:

همانطور که می دانید عضو مهم و قطعه مهم در هر دستگاهی موتور آن می باشد که در صورت خرابی این قطعه شاهد کار نکردن مابقی قطعات سولاردام خواهیم بود. بهتر است بدانید موتور گردان سولاردام دقیقاً در قسمت کف دستگاه و زیر سینی قرار دارد. گاهی اوقات ممکن است با قرار دادن ظروف سنگین بر روی سینی سولاردام، موتور گردان آن خراب شود یا اینکه چرخ دنده‌های آن بشکند و خورد شود. در صورت بروز چنین مشکلی احتمالاً موتور نمی‌تواند بچرخد یا اگر هم بچرخد، سرعت آن به‌صورت آرام بوده و در بعضی موارد با تولید سروصدا نیز همراه است؛ لذا اگر با این مشکل مواجه شدید لازم است موتور گردان یا موتور کف دستگاه را تعویض نمایید.

مشاهده  تعمیرات جاروبرقی دوو

یکی دیگر از احتمالات که باید مورد بررسی قرار دهید، برقی است که به موتور میرسد در بعضی از شرایط، مقدار ولتاژ کافی به موتور نمی رسد و در این صورت می تواند علت نچرخیدن سینی سولاردام شما باشد.

به هر حال در صورتی که متوجه شدید نچرخیدن سینی سولاردام ال جی به دلیل خراب شدن موتور آن است باید موتور دستگاه را تعویض شود. جهت برطرف کردن مشکل بلافاصله با تکنسین‌های متخصص نمایندگی ژاو سرویس تماس بگیرید.

علت نچرخیدن سینی سولاردام

علت نچرخیدن سینی سولاردام، خرابی برد الکتریکی:

شاید تاکنون دقت کرده باشید که اکثر مشکلاتی که برای وسایل برقی پیش می آید به دلیل برد الکتریکی آن هاست. در خصوص سولاردام نیز ممکن است یکی از دلایل نچرخیدن سینی گردان دستگاه ال جی، خرابی برد الکتریکی آن باشد؛ اگرچه بروز چنین ایرادی بسیار نادر است، اما در صورتی که برای پخت غذا یا گرم کردن آن سولاردام ال جی خود را روشن کردید و متوجه شدید سینی گردان آن نمی‌چرخد، لازم است که برد الکتریکی دستگاه نیز بررسی شود.

اگر مشاهده کردید برد الکتریکی سولاردام خراب شده است باید آی سی روی برد توسط تکنسین تعمیر شود و چنانچه قابل تعمیر نباشد به احتمال زیاد باید آن را تعویض کنید. گاهی اوقات نیز برد الکتریکی سولاردام سالم بوده و فقط سیم‌ها و اتصالات بین برد و موتور قطع شده باشد که در این صورت نیاز به بررسی دقیق ترمینال‌های خروجی بین برد و موتور و همچنین سیم بین این دو توسط یک تکنسین متخصص است. به‌منظور بررسی سالم یا خراب بودن برد الکتریکی سولاردام شما باید از مولتی‌متر استفاده نمایید

شما می توانید تعویض برد الکتریکی و یا تعمیر برد الکتریکی سولاردام خود را به تکنسین های ژاو سرویس بسپارید.

خرابی خود سینی سولاردام یکی از علت نچرخیدن سینی سولاردام:

در صورتی که کوپلینگ سولاردام را چک نمودید و مشکلی از آن بابت نبود ممکن است شیار های خود سینی سولاردام خراب شده باشد و یا تکه های غذا در کنار آن گیر کرده باشد. در صورتی که قسمت قرار گیرنده سینی خراب شده باشد باید توسط یک متخصص تعویض شود. لبته این مورد بسیار کم اتفاق می افتد که دقیقا قسمت زیرا سینی و شیار های مربوطه خراب شوند، زیرا در صورت آسیب دیدگی سینی، احتمالا کل سینی خراب می شود و اگر سینی خمیده شده باشد، باید سینی تعویض گردد. همچنین توجه داشته باشید که اگر ابعاد سینی مناسب دستگاه نباشد نیز، سینی نمیچرخد.

در واقع در صورتی که سینی مخصوص سولاردام نباشد نمی تواند بچرخد و یکی از علت نچرخیدن سینی سولاردام محسوب می شود.

خرابی سنسور درب سولاردام:

شاید دیده باشید که تا درب سولاردام ال جی به خوبی بسته نشده باشد، امکان چرخیدن و آغاز عملیات ممکن نیست. در واقع میکرو سوئیچی که در کنار درب سولاردام قرار دارد وظیفه انتقال برق به موتور و فن های سولاردام را دارد. این کلید پس از بسته شدن کامل درب باید فعال گردد، سولاردام ها دارای 3 کلید مجزا برای انتقال برق به قطعات مختلف دستگاه را دارند که یکی از آنها وظیفه چرخش موتور گردان به همراه روشنایی چراغ را برعهده دارد.

مشاهده  نمایندگی تعمیرات اجاق گاز تکنو

اگر نمی دانید که چرا سینی سولاردام ال جی نمی چرخد و به کار نمی افتد باید میکروسوئیچ درب سولاردام توسط افراد حرفه ای تست شود و از سلامت آن ها مطلع شود.

علت نچرخیدن سینی سولاردام

خرابی زبانه درب علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی است:

دو زبانه فلزی بر روی درب سولاردام وجود دارد که به راحتی قابل مشاهده است. این دو زبانه فلزی از آهن ساخته شده است و دچار شکستگی نمی شود اما با باز و بسته نمودن درب سولاردام و شدت باز و بسته نمودن ممکن است به مرور زمان دستخوش تغییرات قرار گیرد. ولی مهم ترین مشکلی که زبانه های درب سولاردوم  الجی با آن روبرو می شوند در رفتن فنر نگهدارنده آن ها است. وقتی حالت فنری خود را از دست بدهد پس از بسته شدن درب به سمت سوییچ درب حرکت نمی کند پس علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی است.

سخن پایانی:

در این مقاله قصد داشتیم تا علتهای نچرخیدن سینی سولاردام را متوجه شویم . بهتر است تعمیرات تخصصی  سولاردام خود را به متخصصین کاربلد و حرفه ای ژاو سرویس بسپارید تا علاوه بر اطمینان کامل از سلامت دستگاه، در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید.

آیا می توان تعویض قطعات سولاردام را در خانه انجام داد؟

برای نتیجه بهتر، به شما پیشنهاد می شود تا تعمیرات را به یک متخصص بسپارید.

چگونه تعمیر برد الکترونیکی سولاردام را انجام دهیم؟

بهتر است با متخصصین ژاو سرویس تماس بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها