نیم سوز شدن جاروبرقی

نیم سوز شدن جاروبرقی چگونه اتفاق می افتد؟

یکی از ضروری ترین ابزار نظافتی برای بانوان، جارو برقی می باشد. خراب شدن جاروبرقی، یکی از ترسناک ترین حادثه هایی است که ممکن است برای خانواده ها پیش بیاید. در صورتی که علائم نیم سوزن شدن جاروبرقی و یا سوختن آن را بدانید می توانید از خرابی ها بیشتر جلوگیری کنید.

یکی از دلایل عمده نیم سوز شدن جاروبرقی ،استفاده نادرست از این دستگاه است. این دستگاه برای مکش گرد و غبار و موارد ریز طراحی شده است. در صورتی که بوی ناخوشایند و یا صدای غیر معمول از جاروی خود شنیدید، بلافاصله آن را خاموش کنید و با یک تعمیر کار متخصص تماس بگیرید.

ژاو سرویس در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

یکی از علت های بوی ناخوشایند و یا صدا های غیر معمول از جارو برقی، پر شدن کیسه جاروبرقی و یا مسدود شدن فیلتر می باشد. پیش از تماس با متخصصین، این دو علل را بررسی نمایید.

ممکن است مشکل جاروبرقی با تمیز کردن این دو قسمت برطرف شده و نیاز به تعمیر جاروبرقی نباشد. اما در صورتی که موتور جاروبرقی دچار نقص فنی شده است ۱۰۰ درصد نیاز به تعمیر آن است.

نیم سوز شدن جاروبرقیعلائم نیم سوز شدن جاروبرقی:

بوی سوختگی:

یکی از علائم عمده سوختن و یا نیم سوز شدن جاروبرقی، بوی سوختگی آن می باشد. بوی سوختگی ممکن است علت های متفاوتی داشته باشد که به این علت ها می پردازیم. یکی از علت ها سوختن و یا اتصالی کردن موتور جاروبرقی می باشد.

در مورد بعدی، علت سوختگی ممکن است گیر کردن و یا شکستن کمربند جاروبرقی باشد که در این مورد بویی مانند لاستیک سوخته به مشام شما می رسد.

ممکن است به دلیل فرسایش و یا گیر کردن الیاف فرش و یا مو داخل غلتک برس، از چرخیدن کمربند جلوگیری کرده و باعث پاره شدن آن شود که در این مورد نیز بویه سوختگی را حس می کنید.

گرمای زیاد موتور:

اگر هنگام استفاده از جارو برقی، حرارت زیادی از موتور حس کردید بلافاصله آن را خاموش کنید. یکی از علائم نیم سوز شدن جاروبرقی، گرمای زیاد موتور آن است. مسدود شدن تهویه هوا برای موتور منجر به داغ شدن موتور جاروبرقی می شود.

بهتر است هر 10 دقیقه یکبار به جاروبرقی استراحت دهید و صورت مداوم از آن استفاده نکنید. در مدل های جدید جاروبرقی، قطعه ای به نام ترموستات وجود دارد که پس از زمان معینی خود به خود جاروبرقی را خاموش می کند تا موتور آن خنک شود و آسیب نبیند.

در این زمان نیاز نیست نگران باشید و پس از چند دقیقه که موتور جاروبرقی خنک شد می توانید آن را روشن کنید.

نداشتن مکش:

ممکن است جاروبرقی را روشن کنید و مکش اولیه را حس نکنید. یکی از عمده علائم خرابی و نیم سوز شدن جاروبرقی بوش نداشتن مکش کافی است.

لازم به ذکر است در بعضی شرایط که جاروبرقی کارایی اولیه خود را ندارد، کیسه و یا فیلتر آن پر شده است. لازم است هر چند مدت یک بار این دو مورد را چک کنید تا جاروبرقی شما خراب نشود.

مشاهده  تعمیر جرقه زدن موتور جاروبرقی

روشن نشدن جاروبرقی:

یکی از علائم نسوختن جاروبرقی، روشن نشدن آن است. ابتدا لازم است دوشاخه پریز و سالم بودن پریز را چک کنید. یکی از علت های روشن نشدن جاروبرقی سنگین شدن کیسه جاروبرقی است.

شکستن و معیوب شدن سوئیچ روشن و خاموش جاروبرقی نیز از دیگر دلایل روشن نشدن است. مشکل جدی تر برق مدار جاروبرقی است. اگر تمامی این موارد اتفاق نیفتاده باشد، پس مطمئنا موتور جاروبرقی از کار افتاده است.

در این زمان باید با تکنسین های متخصص ژاو سرویس تماس بگیرید تا در سریع زمان ممکن، مشکلات شما را حل کنند.

 

 

نیم سوز شدن جاروبرقی

سر و صدای زیاد جاروبرقی:

علاوه بر بوی سوختگی، یکی از علائم نیم سوز شدن جاروبرقی سامسونگ، سرو صدای زیاد جاروبرقی می باشد. بهتر است پیش از سوختن کامل جاروبرقی آن را خاموش کنید و از آن استفاده نکنید.

وارد شدن آب به جاروبرقی:

یکی از علائم و علت های نیم سوز شدن جاروبرقی، وارد شدن آب به داخل موتور جاروبرقی می باشد. موتور جاروبرقی از قطعات و سیم پیچ های متعددی تشکیل شده است که در صورت برخورد با آب، این قطعات دچار مشکل و یا اتصال می شوند.

در صورتی که جاروبرقی شما با آب تماس پیدا کرد، بهتر است با مشاورین ژاو سرویس تماس حاص فرمایید تا در کوتاه ترین زمان پاسخگوی شما باشند و تکنسین های متخصص مشکل شما را بر طرف کنند.

علت نیم سوز شدن جاروبرقی:

  • یکی از عمده ترین علت های نیم سوز شدن جاروبرقی ال جی، تعویض نکردن و خالی نکردن به موقع فیلتر و کیسه جاروبرقی می باشد. در این زمان جاروبرقی مکش لازم را انجام نمی دهد و به موتور آن فشار وارد می شود پس باعث سوختن جاروبرقی می شود.
  • استفاده بیش از حد و استراحت ندادن به جاروبرقی در هنگام تمیزکاری خانه، باعث سوختن موتور جاروبرقی می شود. (در عصر امروز در موتور های جاروبرقی قطعه ای به نام ترموستات قرار داده شده تا هنگامی که دمای موتور بالا می رود، خود به خود خاموش شود.)
  • جاروبرقی ها عمدتا برای پاک کردن مکان های مرطوب و خیس مورد استفاده قرار نمی گیرند. در صورتی که آب وارد موتور جاروبرقی شود، موتور اتصالی کرده و می سوزد.
  • پس از گذشت مدتی و استفاده مداوم از جاروبرقی ممکن است موتور آن بسوزد. موتور جاروبرقی یک قطعه مصرفی می باشد و تاریخ انقضا دارد.
  • در صورتی که تسمه جارو برقی پاره شود، جارو برقی به سرعت و شدت داغ می کند و اگر سریعا تعویض یا تعمیر نشود و متوجه دلیل داغ شدگی نشوید و آن را رفع نکنید می تواند به سوختن موتور جارو نیز بینجامد.
  • خراب شدن زغال ها، خراب شدن یاطاقان ها، معیوب شدن بلبرینگ ها و بوش ها، لرزش بالا در حین کار کردن و ایجاد صداهای بلند و ناهنجار هم در دراز مدت می توانند باعث آسیب های جدی به موتور جاروبرقی شده و حتی باعث سوختگی آن بشوند. بنابراین در صورت مشاهده هر گونه صدای ناهنجار از جارو برقی، نامنظم کارکردن جارو برقی، به مشام رسیدن بوی سوختگی و کاهش قدرت و مکش در جارو برقی را جدی بگیرید و برای رفع اشکلات آن اقدام کنید.
مشاهده  علت روشن نشدن مایکروفر

آیا موتور نیم سوز جاروبرقی سامسونگ قابل تعمیر می باشد؟

قطعات موتور جاروبرقی و سیم پیچ های آن قابل تعمیر و یا تعویض هستند. می توانید با شماره های موجود با ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید و سوالات مربوطه را بپرسید.

افراد متخصص و حرفه ای با توجه به شناختی که از قطعات داخلی موتور جاروبرقی برندهای مختلف دارند می توانند آن را تعمیر کنند. البته توجه داشته باشید که در برخی از مواقع تنها راهکار تعویض قطعات داخلی یا خرید موتور سالم است. به همین دلیل باید نشانه ها و علایم سوختگی موتور جاروبرقی جدی گرفته شود و بلافاصله و بدون از دست دادن زمان نسبت به تعمیر جاروبرقی سامسونگ  اقدام کرد.

نیم سوز شدن جاروبرقی

چگونه از نیم سوز شدن جاروبرقی جلوگیری کنیم؟

زمانی که شما از جاروبرقی به نحوه درست استفاده کنید، جاروبرقی شما برای سال ها کار می کند. راه های متعددی برای جلوگیری از نسوختن جاروبرقی وجود دارد که با رعایت کردن این نکات، عمر جاروبرقی خود را بالا می برید. در عصر امروز قیمت جاروبرقی بسیار افزایش داشته و عده ای قادر به خرید دوباره جاروبرقی نیستند پس باید در هنگام تمیز کردن خانه با جاروبرقی ، نکاتی را رعایت کنند. تعمیرات جاروبرقی خود را به ژاو سرویس بسپارید

نکات مهم برای جلوگیری از افزایش طول عمر جاروبرقی :

  • قبل از استفاده از دستگاه جاروبرقی زباله های بزرگ را از سطح زمین جمع کنید.
  • سعی کنید مو و کرک را با استفاده از فرچه های دستی جمع کنید.
  • برای مدت طولانی و بی وقفه از جاروبرقی استفاده نکنید.
  • طی فواصل منظم فیلتر جاروبرقی را تمیز یا تعویض کنید.
  • کیسه جاروبرقی را هر چند مدت یکبار چک کنید در صورت نیاز خالی کنید و یا تعویض کنید.
  • در ساعت اوج مصرف از جاروبرقی استفاده نکنید‌.
  • بهتر است هنگام استفاده از جاروبرقی از محافظ برق استفاده نمایید.
  • اگر سطحی از زمین خیس یا مرطوب است، از جاروکشیدن پرهیز کنید.
  • چنانچه مکش جاروبرقی کم میشود، سریعا نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید تا اگر مسیر مکش مسدود است، باعث فشار زیاد به موتور جاروبرقی نشود.
  • بُرس و لوله خرطومی را از هر گونه گرفتگی رفع نمایید.

 

ژاو سرویس:

نمایندگی ژاو سرویس با داشتن سال ها تجربه در زمینه تعمیر و تعویض قطعات ، پاسخگوی شما عزیزان در تمامی زمینه ها هستند. این نمایندگی پس از تعویض و یا تعمیر قطعات، به شما یک گارانتی نیم ساله تعویض قطعه ارائه می کند تا در صورتی که قطعه شما در این بازه زمانی نیاز به تعمیر و یا تعویض داشت، بدون هزینه آن را تعمیر کند.

ژاو سرویس از بهترین تکنسین های خبره برای تعمیر و تعویض قطعات استفاده می کند از این رو از با کیفیت ترین قطعات استفاده می کند.

در صورت نیاز به تکنسین های خبره برای تعمیر لوازم شما در منزل، می توانید با ژاو سرویس تماس حاصل فرمایید.

چرا از جاروبرقی خاک بلند می شود؟

زمانی که کیسه جاروبرقی پر باشد از جاروبرقی خاک بلند می شود. با تعویض و یا خالی کردن کیسه جاروبرقی این مشکل حل می شود.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظر و یا سوال خود را بپرسید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها